Skocz do zawartości

Zegary Koso


Gość WÅ›ciekÅ‚y Wąż
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Bandziorno! Od jakiegoś czasu siłuje się z zegarami do Nki, których nigdzie nie ma, a jeśli są to za astronomiczną kasę albo rozbite.

Pytanie teraz do tych co mają zegary koso, elektryków albo byłych prezydentów RP.

Jeśli kupię sobie ten zegar http://moto.allegro.pl/licznik-koso-digital-cockpit-rx1n-r-motocykl-skute-i1601782831.html

To wiadomo nie będzie miał takiej kostki jak banditowy... Ale jeśli kabelek zapnie się do kabelka z instalaji bandziorowej, ładnie wyklepie, pod szpachluje i z*******li cud miód owiewkę to dziadzia będzie mógł sobie odczytać z jaką prędkością zapierdala WSK-ą 600 przez wieś?

Edytowane przez Wściekły Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj mercyfula on miał w bandziorze koso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he nie miałem ale chciałem mieć- bo to najrozsądniejszy cenowo wybór.

Ty masz bandziora z 2003r gdzie odczyt prędkości jest poprzez... linkę:) Qnerk może podpowie jak tu zrobić aby speed był odczytywany bo reszta parametrów (ilość paliwa, temp) to jak w opisie- tylko jeśli występują takowe czujniki:)

 

ładniusie są:

http://www.youtube.com/watch?v=4Ri2SJuQ0oo&NR=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz bandziora z 2003r gdzie odczyt prędkości jest poprzez... linkę:)

Tak zajebista miedziana linka w plastikowym oplocie :D podpięta do cyfrowych pozostałości zegarów

Edytowane przez Wściekły Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko loco 2003 jest z czujnika zębatki zdawczej ;) do zegarów pewnie będzie dołączona instrukcja co gdzie i jak co w połączeniu ze schematem z serwisówki powinno pomóc nie wiem jak z kostkami pewnie najlepiej odciąć ze starych zegarów potem odpowiednie kabelki dolutować do nowych i masz KOSO ON BOARD, wiem, wiem że łatwo się pisze a trudniej robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wydaje się być względnie proste, jeśli można wykorzystać czujniki z bandziora. Dzisiaj będę stręczył Mercyfula o bliższe info. I pewnie jak znajomi mi nie załatwią zegarów z giełdy w Łodzi to skończy się na tym właśnie koso

 

http://www.kosonorthamerica.com/fCMSBackend/imgRoot/inst/BA011B02.pdf

 

Tu jest instrukcja

Edytowane przez Wściekły Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dobra Pany... Kupiłem te zegary ale mam problem z podłączeniem tacho... powoli się gubię, mógłby ktoś mi powiedzieć jaki kolor kabla biegnącego od modułu jest na wyjściu do wtyczki liczników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o kolor przewodu do samego tacho ?

 

Jeśli tak to powinien to być czarny z żółtym paskiem idący od cewki zapłonowej 2 i 3 cylindra

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi Ci o kolor przewodu do samego tacho ?

 

Jeśli tak to powinien to być czarny z żółtym paskiem idący od cewki zapłonowej 2 i 3 cylindra

 

Tylko gdy go podłączam nic się nie dzieje...

Znalazłem tu ----> http://www.kosoeurope.com/forum/showthread.php?t=251

Tylko nie wiem skąd klient wziął te kolory

 

Chyba wiem w czym tkwi problem... nie ustawiłem w zegarach ilu taktowy(?) jest silnik... Jeśli uda mi się odpalić wkleję foty ze swoich zmagać co by potomność miała co wspominać.... :D

Edytowane przez Wściekły Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a we wcześniejszych zegarach normalnie działał obrotomierz ? może ten przewód jest gdzieś walnięty no nie wiem :/ użyłeś kabla akcesoryjnego nr 4 ?

 

a w tym linku jest napisane bandit 600 z 2008 i tak 600 z 2008 roku raczej nie ma :D pewnie 650 i zerknąłem na schemat (akurat miałem 1250) i występuje tam żółto niebieski idzie od ECM do zegarów więc może to być to, u Ciebie nie będzie tego koloru nie ten rocznik

 

 

koso1.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro kolejne starcie z tym techno-party licznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest opcja A z akcesorium nr 3, bierzesz akcesorium :) i owijasz nim przewód zapłonowy i chyba tyle daj znać jutro będziemy myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Krótka relacja z tego jak to się podpina bez fotek bo aparat przepiłem a sprawa jest dziecinnie prosta. Wykorzystałem stare przewody razem z wtyczką biegnące od wiązki do liczników. Oryginalny kabel jest dość krótki i może być problem z podłączeniem. Sam zegar obsługuje wszystkie czujniki w naszych bandziorach tak więc spokojnie obcinamy wtyczkę na przewodzie tachometru i prędkościomierza zegara kosso. Dodam też że akcesoryjny czujnik prędkości jest raczej zbyt krótki aby umieścić go na tylnym wahaczu. Sprawa ze zliczaniem obrotów wygląda następująco.... w zegarze należy ustawić to ilu taktowy jest nasz silnik i ile ma cylindrów. Sprawa montażu licznka do motocykla w przypadku mojej Nki wyglądała tak że stary pogięty stelaż poszedł do śmieci a wykorzystałem mocowanie dodane do zegara. Tylko tutaj jest problem. Producent przystosował to tak aby przykręcić je do mocowania kierownicy. Ale rozstaw mocowań kiery jest szeroki i nie obejmuje fabrycznego stelaża, nawet jeśli by można było to zamontować w tym miejscu pozostaje problem stacyjki i tego jak przekręcać kluczyk. Załatwiłem to tak że przykręciłem od spodu tam gdzie są otwory na oryginalny stelaż dwie aluminiowe płytki, które są takiej długości że zegar znajduje się za stacyjką i do nich przykręciłem zegary z nowym mocowaniem.

Teraz moje skromne impresje i wskazówki. Na początku wyda wam się ten zegar bardzo bardzo mały... no cóż taki la petite skuterkowy. Ale bez paniki jest przejrzysty i czytelny. Nie mam doświadczenia naszego byłego prezydenta w elektryce... ale polecam wam kupić dwa rodzaje koszulek termokurczliwych jedne na zabezpieczenie poszczególnych przewodów a drugi duży na całość. Obcinaczkę do paznokci jeśli ktoś obgryzuje pazury u nóg po to aby pozbyć się izolacji z kabelków. Ja je skręcałem bez zbędnego p*****lenia i lutowania a potem miejsce skręcenia zgrzewałem koszulką (wystarczy koszulkę opalić zapalniczką). Nie będę się rozpisywał jakie kabelki idą do czego bo to jest bez sensu. Macie manuale do poszczególnych roczników i w którym miejscu chcecie to wczepić... w wiązkę czy w poprzednie przewody oryginalnych zegarów do bandita, bo kolory kalba i wiązki są różne, ale dacie rade :D Pozdro rastafarianie.

Edytowane przez Wściekły Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fajnie, że sobie poradziłeś - gratulacje!

 

Ja je skręcałem bez zbędnego p*****lenia i lutowania a potem miejsce skręcenia zgrzewałem koszulką (wystarczy koszulkę opalić zapalniczką).

 

takie "skrętki" po czasie będą świrować od wibracji, naprężeń i wilgoci.

 

No i fotka by się przydała jakaś lub filmik jak przepiłeś aparat to chociażby jakąś mikrofalówką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i napisz czemu wcześniej tacho nie działało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i napisz czemu wcześniej tacho nie działało ;)

 

Dziś jadę 50...60..70... Łył Łył Łył.... k**wa o c**j kaman tablica mi odpadła światła nie mam? Sobie myślę. Podchodzi pan i się pyta:

- i dokąd się tak spieszymy?

- Jak to dokąd normalnie 70 ograniczenie prędkości i tyle jadę

- Jechał pan 140...

 

No ale gadka szmatka mówię że nowy licznik i może źle go podłączyłem. Jakoś wywinąłem się na trep kartę. Wracam do domu gmeram w instrukcji a tu faktoza. Wartość impulsu z kosmosu... pomnożyłem przez dwa i daje rade...

 

Co do tacho w zegarze trzeba ustawić to ile taktów i cylindrów ma silnik

 

Zdjęcia będą... zaniosłem zorkę do fotografa aby wywołał :D

Edytowane przez Wściekły Wąż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze Ciebie zatrzymali/ Zastanawial bys sie na trasie co ten bandzior takiego mula ma na blacie 100 a w rzeczywistosci 200 :)

 

ps na YT gdzies widzialem ktos w PL juz montowal ten budzik do bandziora filmik byl wrzucony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ps na YT gdzies widzialem ktos w PL juz montowal ten budzik do bandziora filmik byl wrzucony

 

Ta do 1250 chyba sobie rastafarianin wstawił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było polinezyjczyków poprosić, żeby Ci pomogli go wyskalować. Ty pędziesz jechał i co 10 km/h dawał znaki, a oni Ci powiedzą ile faktycznie było :takaemotka:

Może miałeś w milach a nie w kilometrach na godzinę, a oni Cię trochę wkręcili na tą prędkość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

Mam pytanie odnośnie licznika koso :D czy do bandita b6 2003 gdzie prędkość mierzona jest z czujnika, będzie można podpiąć te zegary pod czujnik z bandita i będzie liczyło prędkość, czy trzeba dawać te lipne czujniki koso na koło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie licznika koso :D czy do bandita b6 2003 gdzie prędkość mierzona jest z czujnika, będzie można podpiąć te zegary pod czujnik z bandita i będzie liczyło prędkość, czy trzeba dawać te lipne czujniki koso na koło ?

Na tym forum przesprzegamy pewnych zasad.

Jedna z nich jest taka, że na początek udajemy się do przywitalni, tam zakładamy temat, witamy się ze wszystkimi spełniającym wymogi regulaminu przywitaniem, a dopiero później szukamy pomocy u innych. Inaczej nic nie zdziałasz.

Nominacja do łopaty roku, za spory odkop też się należy :D (przynajmniej wątku nie zdublowałeś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.