Skocz do zawartości

Niestabilne Moto W Łukach


RafalS600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu wywaliłem sie przy predkości ok 70km/h....moto pięknym ślizgiem poleciało do przodu i wjechało pod barierke...posprawdzałem niby wszystko ok....niemniej jednak od tamtej pory w zakrętach czuję jakby przednie koło jechało minimalnie po sinusoidzie....utracił po prostu troche stabilności.... przy jeździe na wprost po puszczeniu kiery niesie go lekko w lewo ale to juz sie działo wczesniej wiec nic sie nie zmieniło....za to doszła jeszcze jedna rzecz że przy ok 60km/h łapie dośc mocne shimmy jak sie puści kiere...

Macie pomysły co może być przyczyną takiego zachowania...dodam że moto wjechało przodem pod barierke wiec raczej wina siedzi bardziej w przednim niż tylnym kole....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywe lagi? nie wiem, zgaduję, rama pewnie nie bo w B to kawał solidnego żelastwa. Ja bym sprawdził lagi i półki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proste felgi ? koła wyważone ? mi shime łapalo przy 60 jak odczepił się cieżarek od przedniej felgi, a jak nie masz stabilności to sprawdz dokłądnie koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgubiłeś ciężarek na kole .Przekrzywiły się lagi na półce lub uszkodzona opona

To na początek optymistycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie ciężarek to spróbuj popuścić lagi w pułkach a potem porządnie dokręć. Może pomoże ;) Czasem po niewielkiej przygodzie lagi ulegają naprężeniom i występują takie objawy. Jak pisał Tomek wersja optymistyczna.

Edytowane przez sopotnian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info...jutro rzuce okiem na ciężarki....powinien być jakiś ślad po tym ubyłym... następnie pokombinuje z tymi półkami...przejrze też dokładnie opony...postaram sie jakoś wkrótce dać znać jak poszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że ci sciąga w lewo. Ale jak tak wcześniej było... no cóż. Ja bym rozkręcił półki i wyjął zawieszenie co by sprawdzić czy lagi proste. To chwila roboty i przy okazji poskładasz wszystko do kupy tak żeby się ułożyło.

Jak włożysz lagi w dolną półkę to mają wejść gładko w dolną i górną. Skręcasz dolną, górna się układa, wtedy ją dociągasz. Nie ma opcji żeby było źle jak wszystko proste. U mnie winna zamieszania była krzywa dolna półka - przez nią nie chcialo się spasować dobrze zawieszenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będe co niektórych zanudzał... ale może łożysko główki ramy woła o pomoc ,a a raczej o jego wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc...oględziny były póki co dośc pobieżne bo nie miałem kiedy zdjąc lag....jeśli chodzi o cieżarki na feldze to nie widze żeby był ślad po urwanym...

co do głowki ramy to da rade to sprawdzić stawiając moto na centralke, dociążyć dupe i poruszać przednim kołem na boki w powietrzu?... Jutro postaram sie porozkręcać półki i wyjme lagi...a potem zrobie traske do wałbrzycha to będe coś wiecej w stanie powiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko, chociaz sie nie znam To postaw go na centralke jak mowiles i sprawdz jak sie kreci kiera. nawet niech ktos ci moto przytrzyma i luzy sobie sprawdz zlap za kolo gora dol lewo prawo moze cos wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do głowki ramy to da rade to sprawdzić stawiając moto na centralke, dociążyć dupe i poruszać przednim kołem na boki w powietrzu?

 

powinieneś bez wiekszych problemów wyczuć luz o ile będzie w ogole, później jak kontra nakrętki nie pomoże to wiadomo co jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci ściąga przy jeździe na wprost:

-krzywo koło względem kiery - zluzować na półkach i naprostować metodą "rowerową" - uwaga, przy klejonym błotniku poluzować albo nawet odkręcić

-krzywo siedzisz - wyjmij grzebyk z tylnej kieszeni, albo tylny stelaż krzywy

-krzywa laga/i tudzież półki

-tylne koło krzywo ustawione

 

przy wężykowaniu w winklach

-ciśnienie w kołach - szczególnie tył

-przedni kapeć dostał

-krzywe lagi/półki lub za mało w nich oliwy

-luzy w wahaczu lub kołysce

-krzywa felga/opona - marsz na wyważarkę

-walnięte łożysko główki

 

"shimma" przy 60km - to shimmą bym tego nie nazwał jak Ci kiery nie wyrywa, no ale do rzeczy:

-kapeć przód - wymienić i sprawdzić

-brak wyważenia

-rozwalone totalnie łożyska wahacza

-cholernie wybite łożysko główki

 

 

Reasumując - najprawdopodobniej przedni kapeć dostał po dupie a tylne koło masz krzywo ustawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moje fzs dostaje lekkiej shimy jak puszcze kiere przy 60, znaczy jak puszcze to wpada w lekkie telepanie, nic niebezpiecznego ale przy innych prędkościach mogę puścić i nic :blink: bawić się z dochodzeniem czy dać sobie spokój? dla mnie to jest dziwne, muszę jeszcze przetestować na rożnych biegach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak...póki co pomogło rozkręcenie całego zawieszenia z przodu i poskładanie od nowa...jest dużo lepiej...moto już nie ściąga i shima zniknęła.... ale podczas zdejmowania lag z rozpędu odkręciłem też 2 śrubki trzymające tulejkę....i teraz pytanie jak głęboko ona powinna wchodzić w lage?... znaczy patrząc na moto od przodu to w lewej ladze jest ta tuleja i powinna się zlicować z lewej strony?...wystawać jakoś?...teraz ustawiłem tak że wystaje ~1mm i nie wiem czy to dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokręć oś, pobujaj przodem i dokręć te dwie śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.