Skocz do zawartości

Przednie Koło - Oś, Łożyska, Ustawienie Luzu


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent bandzior 1200 02', sytuacja wygląda tak zauwazyłem że miałem lekki luz w przednim zawieszeniu, rozkrecałem rozkręcałem i wyszlo ze miałem niedokręconą przednią oś ( tuleje można było ruszac palcami) no to odkreciłem 2 śruby mocujące i zaczynam dokręcac oś, dokręciłem na maxa i lipa koło ledwo się obraca, musiałem zostawić trochę luzu dla osi i dopiero jakoś tam sie obracało - ogólnie cięzko się obraca, w innych motocyklach nigdy nie było z tym problemu, może w bandziorze jest jakiś inny myk ?, łóżyska sa ok. Jakies sugestie żeby koło sie normalnie obracało ? - oczywiście biorę pod uwagę tarcie o klocki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tuleję ochraniającą łożysko masz krzywą, sprawdź sobie bez zacisków jak nie jesteś pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz w ogóle tuleje między łożyskami ?? nr 2 na obrazku? bo wygląda że może ściskasz łożyska bo nie ma tej tulei albo może któreś łożysko nie wbite do końca do gniazda ??

 

 

31.gif

Edytowane przez Tolinek
Wstawiłem fiszę do B12 K2'
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjętych zaciskach oczywiście to sprawdzałem, rozebrałem wszystko na częsci i sprawdzałem wszystkie elementy, tulejki są proste, nie ma ubytkow i nie są powyginane, zresztą gdyby były to tuleje, kolo raczej by sie obracało z punktowym oporem a tak obraca się równomiernie. Tulejki wszystkie mam oczywiście. Jak dokrecacie oś w swoich bandziorach to skrecacie ją do konca czy zostawiacie lekki luz ? To jest dziwne bo w tych łożyskach nie ma prawa wystąpić takie zjawisko jak zblokowanie przez skręcenie... pierwszy raz sie z taką komedia spotykam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jaja jakieś. Normalnie skręcam oś ile wlezie, później tylko poruszać zawiechą i e 2 śruby w prawej goleni. Obraca się jak należy.

Dziwna sprawa. Może łożyska minimalnie węższe niż powinny? albo jakoś się różnią i po złożeniu takie cuda są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może łożyska nie są do końca wprasowane przez co przy docisku wewnętrzne bieżnie łożysk

za mocno z boku dociskają się do kulek (pośrednio do bieżni zewnętrznej)?

 

Poza tym tulejka numer 2 powinna mieć minimalny luz w piaście, ma ciutkę luzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo twierdze innej opcji nie ma że podczas skręcania koło się ciężko obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo twierdze innej opcji nie ma że podczas skręcania koło się ciężko obraca.

 

A kurde, faktycznie. Nie doczytałem wpisu. Tak czy inaczej mamy już teorię która trzyma się kupy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy wszystkie tulejki maja delikatny luz to jest spoko, koło sie obraca jako tako, jednak kiedy wkrecam oś do końca wszystko sie zaciska łącznie z łożyskami ( tego nie rozumiem bo po rozkreceniu normalnie sie obracają, nie ma luzu itp. ) ma ktoś moze foto do jakiego momentu mają być wprasowane ? moje sa na styk z krawędzią czyli niby tak jak powinny być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ta tuleja między łożyskami jakaś inna ktoś wcześniej coś kombinował i wstawił jakąś inna/krótsza może któryś forumowicz ma koło w częściach i by zmierzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

może ta tuleja między łożyskami jakaś inna ktoś wcześniej coś kombinował i wstawił jakąś inna/krótsza może któryś forumowicz ma koło w częściach i by zmierzył

 

 

jutro jeszcze raz rozbiore wszystko w mak i wrzuce foto, może ktoś rozpozna ciało obce :P w sumie z tego co oglądałem wszystko wyglądało dosyć oryginalnie a nie jedno moto już kręcilem, tylko najsmieszniejsze że wcześniej wszystko było w porządku po prostu z czasem złapało luz.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

dzisiaj trochę powalczyłem i w sumie doszedłem co było przyczyną tarcia mianowicie metalowa osłona ktora zakrywa łożysko była za bardzo zbliżona do piasty co w efekcie dawalo niezłe tarcie podczas skręcania na maxa.

 

dsc02335w.jpg

 

dsc02334ea.jpg

jednak zauważyłem że ta osłona jest wprasowana na tuleje wiec założyłem sporą śrube na tuleje 2x wbiłem młotkiem i sprawa zalatwiona, nic nie trze :) no ale pojawił sie kolejny problem..... już na pierwszy rzut oka zauważyłem że jakiś "szpec" coś kombinował wcześniej przy kole i po skreceniu wszystkiego do kupy zobaczyłem coś takiego:

 

dsc02336ix.jpg

 

dsc02337x.jpg

 

tuleja jest za krótka :/ ( dlatego ktoś nie dokręcił osi zeby było w miare równo ) i nie ma opcji zeby odchylenia tarcz były podobne, ktoś ją szlifował cholera wie po co... mógł by mi ktos dac wymiar jaką długość ma ta tuleja? był bym wdzięczny bo wytoczył bym sobie podobną...

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tam są łozyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

tzn ? chodzi Ci o rozmiar firme ? na razie złożyłem wszystko do kupy, jak bede miał wymiar tulei to rozloże i sprawdze.

 

na foto zaznaczyłem o którą tuleje mi chodzi.

 

dsc02335wa.jpg

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ta tuleja jest spiłowana. Na jej końcu przylegającym do goleni jest zgrubienie którego u Ciebie nie ma.

Powiedz, czy miejsce stuku tulejki z golenią nie jest wytarte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zeszlifowana/ucięta na oko brakuje z 2 cm tej tulejki żeby byly równo tarcze.. Tolinek mozesz zmierzyć jej dlugość ?bo widzę ze masz takiego samego bandziora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzę, ale dopiero po 19 cokolwiek napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie, czekam na info .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kiedy rozebrać koła więc zmierzyłem to co dostępne czyli odległość

między golenią a krawędzią piasty i wynosi ona 34mm. Dołóż do tego odległość

między krawędzią piasty a bieżnią łożyska i będziesz miał jej długość. różnica +/- 1mm

nie gra roli. Zobacz czy w związku z przeróbką ktoś nie gmerał z mocowaniem zacisków!

Ośka wychodzi tak, że ledwo widać pierwszy zwój gwintu. Rzuć okiem na to zdjęcie:

 

2010%5C07%5C10%5Cbikepics-2016299-full.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

ok dzięki wielkie czyli wychodzi, że tuleja powinna mieć 46 mm a moja ma 29... napisałeś jeszcze żeby zwrócić uwage na zaciski - na co konkretnie ? oglądałem i wyglądają w porządku, tak samo oplot ale może mam zwrócić na coś szczególnego uwage ?.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk powinien trzymać się na goleni tylko na śrubie.

Nie powinno tam być żadnych podkładek. Tylko tyle.

 

Po prostu w jakimś celu ktoś tą tulejkę spiłował. Szukam powodu.

 

 

P.S. zamiast toczyć nową tulejkę proponuję kupić kilka większych podkładek.

Dopasują się idealnie.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to jak zwieszenie pracowało w takim razie??? Przecież półki mają określoną szerokość i oś powinna być taka sama. Jeśli było inaczej to przy skręcaniu sciągało lagi do siebie ? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pracowało ale tak \ / :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

heh to nie takie proste jak Wam sie wydaje :D Generalnie myślałem że przy moto już sporo widziałem ale jednak ludzie cały czas mnie zadzwiają. U mnie wszystko było PROSTE lagi były tak jak powinny być l l . Zaciski są ok. A żeby nie bylo tak - \ / ktoś odkręcił ośke żeby wyrównać całość :) wyobrażacie to sobie? bo ja nie ogarniam. Zwróciłem na to uwage tylko dlatego że był luz w zawieszeniu. Nasuwa się jedno pytanie - z jakiego powodu ktoś przyciął tuleje o 17 mm. Jakieś pomysly ? B)

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie, to dla tego że nie dokręcił golenie nie szły tak \ / . Trochę masakra. Ale czemu ktoś zrobił taki patent to pojęcia nie mam.

Może nie mógł złożyć do kupy, a miał pod ręką szlifierkę - to bez myślenia zjechał tulejkę, a później się okazało, że pomylił strony :) Już różne patenty widziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.