Skocz do zawartości

Problem Ze Sprzęgłem (Znowu)


Gość pixel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakiś czas temu pisałem o powiększającym się luzie klamki sprzęgła związanym z nagrzewaniem silnika.

Wg waszych propozycji sprzęgło zostało wyregulowane, a ja się w sumie przyzwyczaiłem.

 

Niestety doszedł teraz nowy objaw - po nagrzaniu nie wysprzęgla mi do końca - mam problemy z wrzuceniem luzu,

a na zapiętym biegu, pomimo wciśnięcia klamki, czuć, że chce jechać :/ Nie moge tego wyregulować,

bo naciągnięcie linki / regulacja wysprzęglika powoduje że na zimnym silniku sprzęgło się ślizga.....

 

Coś ewidentnie jest skopane, tylko co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    6

  • bald

    4

  • jab2

    6

Nie wiem co ci tam inni radzili, ale opowiem ci co u mnie było powodem dokłądnie takiego stanu, tyle że w kawasaki KX 125. Jako że to jest maszyna motocrossowa to dużo tam się strzela ze sprzęgła i robi nim różne akcje. Po czasie w koszu wybijają się rowki i tarcze w nie wpadają. W efekcie kiedy naciskamy sprzęgło nie są w stanie do końca się rozdzielić co powoduje brak możliwości wrzucenia luzu, oraz ciągnięcie podczas postoju, z zapiętym biegiem i wciśniętym sprzęgłem.

Wnioski wyciągnij sam.

Czy w bandicie to możliwe? Tego ci nie powiem, ale objawy są identyczne, szczególnie to co piszesz - na zimnym jest ok, po rozgrzaniu coraz gorzej

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szeleści Ci bez sprzęgłam a po wciśnięciu się uspokaja? Jak tak to może być łożysko oporowe.

Jak nie to duża szansa na kosz sprzęgłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz za mało oleju w silniku?

Mamy mokre sprzęgło, jak brakuje oleju to tak właśnie wygląda, że zaczyna łapać a podczas jazdy jak się wciśnie klamkę to obroty są wyższe niż jałowe w zależności od prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm olej wymieniony 2 m-ce temu, poziom prawidłowy, sprzęgło (komplet) we wrzesniu zeszłego roku.

Ten kosz się regeneruje / wymienia na nowy / używkę jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ślimak w deklu, czy działa.

Ewentualnie tam też jest regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poprostu za duzy już masz luz na klamce.

wyreguluj raz jeszcze na ciepłym silniku.

Bo u mnie tez jest tak ze na zimnym nie mam luzu a jak sie rozgrzeje troszke to luz sie robi.

Ale jak na razie normalnie mi wysprzegla:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poprostu za duzy już masz luz na klamce.

wyreguluj raz jeszcze na ciepłym silniku.

Bo u mnie tez jest tak ze na zimnym nie mam luzu a jak sie rozgrzeje troszke to luz sie robi.

Ale jak na razie normalnie mi wysprzegla:)

 

 

jak wyreguluję na ciepłym to na zimnym nie ma żadnego luzu i sprzęgło się ślizga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to spróbuj ustawić na zimnym z 2 mm luzu na klamce i zobacz co będzie teraz sprawdzałem u siebie i mam około 2-3mm na zimnym a na ciepłym więcej i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też na zimnym jest minimalny luz a jak się silnik rozgrzeje to jest jakieś 2-3 cm luzu, sprzęgło wymieniłem jakieś 2 tys km temu i z tego co pamiętam to na starym sprzęgle nie było raczej takich rozbieżności, bo czy to na zimnym czy na ciepłym to luzu było zawsze około 1 cm. Ale wymieniając sprzęgło wziąłem się za regulację luzu na tym cąłym ślimaku czy jakoś tak w deklu i mogłem coś popier...:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić tak jak baldhead napisał,może będzie git.

A jeśli nie pomoże to musisz luknąć do sprzęgła.Kolega jak palił gume w KAWIE to mu sie tarcze skleiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić tak jak baldhead napisał,może będzie git.

A jeśli nie pomoże to musisz luknąć do sprzęgła.Kolega jak palił gume w KAWIE to mu sie tarcze skleiły.

 

 

W moim poprzednim wątku KLIKAMY opisałem wcześniejszy problem

i mam dokładnie tak ustawione - czyli na zimnym minimalny luz (nie zmniejszę już go bo się zaczyna ślizgać sprzęgło), który powiększa się

w miarę nagrzewania silnika i powoduje z czasem, że nie wysprzęgla do końca...

 

mam nadzieję, że uda się w tym tygodniu zajrzeć do środka i to obadać :vroom:

 

pozdro, dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

AKTUALIZACJA

 

Po dokładniejszym zbadaniu sprawy wygląda to tak:

 

* czasami mam problem z wrzuceniem luzu gdy wbity jest 1 bieg (np na światłach), a rzadko

dochodzi nawet do tego, że wysprzęgla na tyle niewiele, że moto chce jechać pomimo wciśniętego sprzęgła.

 

* gdy zrzucam z 2 biegu do luzu problem występuje, ale dużo rzadziej niż z jedynki

 

problem ten nie jest związany, jak mi się wcześniej wydawało, z nagrzewaniem silnika i powiększaniem się luzu na klamce,

wystąpić może zaraz na początku jazdy albo później nie pojawić się w ogóle przez kilka dni.

najlepsze jest to, że jak zgaszę silnik luz wskakuje bezproblemowo.

 

Sprzęgło zostało rozebrane, nie ma żadnych oznak zużycia (wymienione na koniec zeszłego sezonu), nasmarowany wysprzęglik,

wymieniłem też linkę sprzęgła i olej a problem pojawia się nadal. Nie mam już pomysłów co mogę jeszcze sprawdzić i wymienić,

regulowałem kilka razy i cały czas jest to samo. Może macie jakieś sugestie albo magika który by to ogarnął?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczyść wyprzęgnik.Zobacz czy nie pękła sprężyna ściągając go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczyść wyprzęgnik.Zobacz czy nie pękła sprężyna ściągając go.

 

ta co łączy ramię z deklem jest dobra. w samym wysprzęgliku chyba też nie ma sięco zepsuć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz dekiel pod spodem masz taki ślimaczek.Jako że dostaje się tam dużo syfu może po prostu się zacierać.Ten ślimak ściągany jest sprężyną.Jeden koniec przypięty do pokrywy drugi do ramienia na ślimaku.Jeżeli sprężyna pękła nie odciąga do końca wodzika.To samo jeśli jest brudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz dekiel pod spodem masz taki ślimaczek.Jako że dostaje się tam dużo syfu może po prostu się zacierać.Ten ślimak ściągany jest sprężyną.Jeden koniec przypięty do pokrywy drugi do ramienia na ślimaku.Jeżeli sprężyna pękła nie odciąga do końca wodzika.To samo jeśli jest brudny.

 

 

sprężyna jest ok, wysprzęglik zobacze jeszcze raz ale wydaje mi się że jest czysty hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężyna jest ok, wysprzęglik zobacze jeszcze raz ale wydaje mi się że jest czysty hmm

 

Wysprzęglik jest ok - tzn czysty, nasmarowany, chodzi jak powinien.

Weźmy ten problem może od dupy strony, co może powodować problemy z wrzuceniem luzu

oprócz niedostatecznego wysprzęglenia? Czy jest coś na drodze klamka - wysprzeglik - sprzęgło

co ulega zużyciu i może powodować w/w problem?

 

Bo nawet jeśli wyreguluje na wysprzęgliku tak, że luz wchodzi bezproblemowo, to wtedy po odpaleniu na zimno

sprzegło ślizga się przez kilka km i później zaczyna pracować ok. Masakra jakaś po prostu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to banalne ale olej wymieniony pisałeś na taki sam czy jakaś zmiana. jak taki sam to zmiana na inny może poprawić pracę sprzęgła i wice wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to banalne ale olej wymieniony pisałeś na taki sam czy jakaś zmiana. jak taki sam to zmiana na inny może poprawić pracę sprzęgła i wice wersja.

 

hehe przewidziałem to i z motula 5100 zmieniłem na Castrol Power1 - zero różnicy w pracy sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzik(Szpilka) od wysprzęglika do kosza

Kosz sprzęgłowy

tarcze lub przekładki tarcz.

Nienasmarowana/pęknięta/przycierająca się linka sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzik(Szpilka) od wysprzęglika do kosza

Kosz sprzęgłowy

tarcze lub przekładki tarcz.

Nienasmarowana/pęknięta/przycierająca się linka sprzęgła

 

Linkę wymieniłem, tarcze wymienione, przekładki zostały oryginalne bo były ok,

kosz sprzęgłowy podobno ok - sprawdzany nie dalej jak miesiac temu.

A szpilka? Co tam się może zużyć? Bo nawet jeśli to i tak śrubą na wysprzęgliku

można to wyregulować o ile się nie mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szpilka? Co tam się może zużyć? Bo nawet jeśli to i tak śrubą na wysprzęgliku

można to wyregulować o ile się nie mylę?

 

O ile się nie zdeformowała na końcu i nie obciera.Może też być wygięta.

 

Jeżeli jest wszystko OK to albo przekładki albo tarcze albo kosz.

No zostaje jeszcze że źle ustawiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie zdeformowała na końcu i nie obciera.Może też być wygięta.

 

Jeżeli jest wszystko OK to albo przekładki albo tarcze albo kosz.

No zostaje jeszcze że źle ustawiasz.

 

 

Ustawiał mi mechanik, ustawiałem ja i nie da się tego ustawić...

No nic rozbieramy i robimy na nowo sprzęgło, oby to było to...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ze mnie ciapa.Że wcześniej na to nie wpadłem.Aż wstyd :(

 

Zmierz sprężyny albo od razu je wymień.Wypracowane są na 99% to jest powód niedomagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.