Skocz do zawartości

Problem Ze Sprzęgłem (Znowu)


Gość pixel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ze mnie ciapa.Że wcześniej na to nie wpadłem.Aż wstyd :(

 

Zmierz sprężyny albo od razu je wymień.Wypracowane są na 99% to jest powód niedomagań.

 

 

Hmm były wymienione we wrześniu zeszłego roku razem z tarczami. Tylko przekładki zostały oryginalne.

Firma sprężyn EBC, myślisz że tak szybko by się ułożyły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tomek

    6

  • bald

    4

  • jab2

    6

Wystarczy ze jedną szlag trafił.Po prostu trzeba rozebrać jeszcze raz sprzęgło pomierzyć sprężyny i przekładki.Obejrzeć je dokładnie oraz zobaczyć jak wyglądają tarcze oraz sam kosz sprzęgłowy.Nie uważam żeby tarcze się zużyły.Podobny efekt miałem kiedyś w motocyklu a przyczyną były właśnie sprężyny.A dokładnie jedna nie trzymała wymiaru.

Wszystko jak do tej pory to wróżenie z fusów.Szukam logicznego wyjaśnienia na w/w zachowanie i zostają mi sprężyny lub bolec miedzy wyprzęgnikiem a sprzęgłem ten kawał drutu..Mogę się mylić wróżka nie jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze jedną szlag trafił.Po prostu trzeba rozebrać jeszcze raz sprzęgło pomierzyć sprężyny i przekładki.Obejrzeć je dokładnie oraz zobaczyć jak wyglądają tarcze oraz sam kosz sprzęgłowy.Nie uważam żeby tarcze się zużyły.Podobny efekt miałem kiedyś w motocyklu a przyczyną były właśnie sprężyny.A dokładnie jedna nie trzymała wymiaru.

Wszystko jak do tej pory to wróżenie z fusów.Szukam logicznego wyjaśnienia na w/w zachowanie i zostają mi sprężyny lub bolec miedzy wyprzęgnikiem a sprzęgłem ten kawał drutu..Mogę się mylić wróżka nie jestem :)

 

hehe dzięki za propozycje, części już mam zamówione, napiszę po wymianie co się zmieniło :)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe jajca, jak się czyta. Trochę takie czary mary i sam jestem ciekaw jak się historia zakończy. Osobiście doświadczyłem tylko problemu z luzem w kx125 ale, że to cross to się po prostu kosz wybił i blokowały tarcze, przez co ciągnął nawet po wysprzęgleniu (rowki w koszu). Tego co piszesz (odpukać) nie miałem, a w swoich motocyklach używam tylko motula 5100 i mówcie co chcecie. Jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe dzięki za propozycje, części już mam zamówione, napiszę po wymianie co się zmieniło :)

Pozdr

 

 

okej, sprzęgło wymienione, sprzęzyny wymienione rok temu są ok 3 - 3,5mm niższe od nowych

kosz sprzęgłowy wygląda jak na zdjęciu, delikatne wyżłobienia - norma? Na razie po krótkiej przejażdżce

wydaje się być ok, ale musze to bardziej przetestować. Info na bieżąco :)

 

koszm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

mały update

 

jest prawie idealnie, luz wchodzi kiedy powinien, biegi jak w masło, ale żeby nie było za różowo, pojawił się mały problem -

jak moto postoi kilka godzin skleja się sprzęgło :angry: wygląda to tak:

odpalam na ssaniu, ubieram się, wyłączam ssanie, wsiadam, wrzucam bieg i moto gaśnie... przy próbie odpalenia na biegu

moto chce jechać pomimo wciśniętej klamki sprzęgła. czasem puszcza od razu a czasem kilka razy gaśnie.

zrobiłem mały test i odpaliłem na biegu (trzymając oczywiście sprzęglo) z oponą opartą o ścianę i sprzęgło się rozkleja.

 

co jest z tą padliną :angry: za małe obroty na jałowym, na zimnym :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może się podepnę pod temat. Ślizgało mi się sprzęgło to je wymieniłem. Tak jak internet mówi wymieniłem też sprężyny. I pojawił się problem bo teraz powoli zamieniam się w Pudziana, tzn lewa ręka bo wcisnąć sprzęgło jest strasznie ciężko. Na trasie nie przeszkadza ale w korkach w mieście czuć, że mięśnie palą.

Sprężyny to EBC z larssona niby o 20% twardsze ale według mnie z 60%.

 

I teraz nie wiem czy zakładać stare sprężyny czy czekać i liczyć na to, że może się ułoży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad założeniem starych sprężyn ale trochę to mija się z celem, bo za szybko tarcze zamęczę przy słabych sprężynach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie podepne pod temat. Zajechalem sprzeglo. Slizga sie juz od 3 tys przy odkrecaniu, wczesniej tylko przy wysokich biegach. WYmienilem na poczatku plyn bo byl czarny, po jakis 5 tys przejechanych, znowu zrobil sie czarny, wiec rozebralem caly wysprzeglik w mak i pelno bylo w nim syfu ponadto przycinal sie i tu pytanie czy to mozglo byc przyczyna zniszczenia sprzegla? Po czyszczeniu i wymianie plynu klamka lzej zaczela pracowac, latwiej jest teraz wbic na luz, biegi lzej sie zmienia, ale nadal sprzeglo ciagnie. Czyli tarcze na smietnik?

 

Olej jaki mam to syntetyk 10w40 AMSoil jesli to komus cos mowi.

 

Przy okazji Jak jest z firma NHC? podobno produkcja w fabrykach ebc tylko inna marka? Czy lepiej nie kombinowac i kupic EBC ktore na alledrogo sa 2 razy drozsze. Myslalem o NHC plus sprezyny EBC 20% twardzsze. Dobry wybor? A i jeszcze pytanie czy zawsze zmieniacie olej na swierzy przy zmianie tarcz na nowe? no i rozumiem ze przkladki najpierw zmierzyc i jak sa ciensze jak 2.62 mm to wymieniac na nowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze jak tarcze ale przekładki nie mogą być popalone. Nawet jak mają odpowiednią grubość.

A czy warto ci rozbierać 2 razy sprzęgło? Ja dla świętego spokoju wymieniłem tarcze i sprężyny. Przy dobrze eksploatowanym sprzęgle przeżyje z 50 tys.

Ja olej wymieniałem, bo i tak już był czas ale podobno można wymienić bez. Trzeba tylko moto przechylić tak żeby nie wyleciał.

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nhc wyladuje. Przekladki obadam pod wzgeledm przypalenia odksztalcenia i grubosci. Wrazie co zakupi sie nowe. W manualu napisane zeby nowe tarcze posmarowac olejem gdzie indziej wyczytalem zeby zamoczyc np na noc. Co lepsze? A i jak to jest wkoncu z tym docieraniem nowych tarcz. Kilka km (z 10) bez palowania wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarować, czy zamoczyć na noc - co za różnica, przecież metal nie nasiąka ;)

 

A czy widziałeś kiedyś tarcze? Nie są metalowe tylko ze środka ściernego, coś jak klocki hamulcowe. Metalowe są tylko przekładki.

 

Ja moczyłem tarcze bo olej spuszczałem po jeździe a sprzęgło robiłem na następny dzień, bo w gorącym silniku ciężko się grzebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglby mi ktos podac wymiary nominalne tarcz przekladek i sprezyn? I czy przekladki powinny byc jednakowej grubosci wszystkie czy sa rozne.

Moje maja od 1.5 (zewnetrzne) do 2mm w kilku miejscach przebarwione, ogolnie wydaje mi sie ze to juz zlom. Tarcze maja ok 3 mm (na oko to licho wyglada) Sprezyn nie mam jak zmierzyc ale mniej wiecej wychodzi ok 3.,5 mm

 

Sciagnalem instrukcje i jakies fiszki z dzialu download ale nie moge znalezc tych danych

 

Z Gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem coś takiego w Haynesie:

 

 

jxpg.jpg

 

 

niestety w serwisówce do 1200 w wersji niemieckiej nie ma rozdziału 3 gdzie jest opisane co i jak, ale znalazlem w że w roczniku 2000 + jest tak:

ale chyba sprzęgła w rocznikach 95 i 2000 są takie same ale nie jestem do końca pewny ;)

 

bgpf.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciag dalszy zmagan ze sprzeglem. Wymiary moich tarcz i przekladek z

aczynajac od strony skrzyni biegow:

 

3,05 tarcza z duza dziura

1,6 przekladka

3,01 T

 

 

1,58 P

3,0 T

 

1,58 P

3,0 T

1,57 P

3,0 T

2,0 P

3,0 T

2,0 P

3,0 T

2,0 P

2,9 T

1,5 P

2,9 T

1,57 P

2,9 T

1,57 P

2,96 T

 

Sprezyny kolejno 3,1 i 2,9

 

Z tego co widze z tych instrukcji co bald wkleil to mam nominalne wymiary. Tylko katalog podaje 2 przekladki dwu mm a ja mam trzy. Natomist w komplecie z TRW jest jedna, a reszta ma po 1,5. Wiec o co tu chodzi? Tarcze chyba sie zeszklily ale wymiary maja. Wpadlem na pomysl zeby tarcze przeszlifowac jakims papierem sciernym 400, a te przekladki sprobowac przeszlifowac na magnesowce. I kupic same sprezyny. Moze ktos rozbieral sprzeglo ostatnio i wie jak u niego bylo z wymiarami? Wiem najprosciej to kupic komplet i wymienic calosc ale moze z tego cos sie uda zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciag dalszy zmagan ze sprzeglem. Wymiary moich tarcz i przekladek z

aczynajac od strony skrzyni biegow:

 

3,05 tarcza z duza dziura

1,6 przekladka

3,01 T

 

 

1,58 P

3,0 T

 

1,58 P

3,0 T

1,57 P

3,0 T

2,0 P

3,0 T

2,0 P

3,0 T

2,0 P

2,9 T

1,5 P

2,9 T

1,57 P

2,9 T

1,57 P

2,96 T

 

Sprezyny kolejno 3,1 i 2,9

 

Z tego co widze z tych instrukcji co bald wkleil to mam nominalne wymiary. Tylko katalog podaje 2 przekladki dwu mm a ja mam trzy. Natomist w komplecie z TRW jest jedna, a reszta ma po 1,5. Wiec o co tu chodzi? Tarcze chyba sie zeszklily ale wymiary maja. Wpadlem na pomysl zeby tarcze przeszlifowac jakims papierem sciernym 400, a te przekladki sprobowac przeszlifowac na magnesowce. I kupic same sprezyny. Moze ktos rozbieral sprzeglo ostatnio i wie jak u niego bylo z wymiarami? Wiem najprosciej to kupic komplet i wymienic calosc ale moze z tego cos sie uda zrobic.

 

ja wlsanie rozbieraam swoje wiec zaraz dam znac

EDIT: w zwiazku z tym ze zrobił się młyn na warsztacie dokładnych pomiarów nie podam bo nie było czasu na pisanie,

u mnie tarcze były powyżej 3,0 przekładek nie mierzyliśmy , tylko ocena organoleptyczna, nieprzypalone, proste itd więc zostawiliśmy w spokoju.

 

sprzęgło rozbierałem , bo jak mam zimny silnik obojetnie na którym biegu przy dojściu do 6-7tys obrótw zaczyna się ślizgać sprzęgło(mimo że klamki nie dotykam) jak daje gazu obroty idą wp**du do góry, ale moto nie ciągnie. Jak moto się zagrzeje (silnik popracuje około 10min) efekt znika :| narazie obróciłismy tarcze o 180 stopni i zobaczymy jutro rano czy efekt na zimnym moto się powtórzy. (zimne moto tj. grzane około 2-3 min na 3tys obr.)

sprzęgło klamka cały czas była wyregulowana z odpowiednimi luzami.

 

EDIT2: a co do sprężyn , to nie wiem czy dobrze zapamietałem , ale moje miały 47mm, czy czasem Twoje nie są za krótkie ? :> w larssonie sprzedają 45mm więc 3,1 czy 2,9 (cm ?) to duzo za mało !

Edytowane przez cabs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

EDIT2: a co do sprężyn , to nie wiem czy dobrze zapamietałem , ale moje miały 47mm, czy czasem Twoje nie są za krótkie ? :> w larssonie sprzedają 45mm więc 3,1 czy 2,9 (cm ?) to duzo za mało !

 

 

Ty masz B6 a kolega B12 a w załączonym obrazku jest jak byk że sprężyny w B12 są:

 

xwlk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze chyba sie zeszklily. Przetarlem je na papierze sciernym Teraz wszystkiem maja miedzy 2.8 a 2.9 mm i teraz czuc ze sa szorstkie. Do tego przekladki tez tak samo przetarlem. Wytoczylem sobie tez pierscien 1mm i wsadzilem miedzy tuleje a sprezyny. Powinny lepiej teraz trzymac.

 

Co mnie zastanawia ze ta pierwsza tarcza z wiekszym otworem po skreceniu nie jest na maksa scisnieta, poniewaz sa tam dwa pierscienie (jeden plaski drugi sprezynujacy) i ich grubosc jest moze z 0.05 mm mniejsza od gurbosci tarczy. Reszty nie ma opcji zeby przesunac. Powinno tak byc czy ta tarcza powinna byc grubsza od tych przekladek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.