Skocz do zawartości

Naciąganie Łańcucha / Regulacja Koła (Nietypowy Problemik)


gigant
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nie Wiem czy dobrze zrozumialem

Chodziło mi o to, że do prawidłowego ustawienia koła, zamiast patrzeć na znaczniki, użyłem suwmiarki i zmierzyłem po obu stronach wahacza odległość ośki do końca wahacza.

Odnośnie ustawienia to jeśli nie będzie lało podjadę do serwisu. Zbyt dużo można zepsuć, a że jest to dla mnie temat świeży to oddam tę sprawę w ręce fachowca. 20 zł to nie majątek, a przynajmniej zamiast zastanawiać się czy dobrze zrobiłem inasłuchiwać odgłosów od strony łańcucha, będę delektował się jazdą. O ile mechanik zrobi to prawidłowo :)

Ponawiam pytanie, czy można w tym stanie przejechać bez strachu o uszkodzenie napędu, odległość ok. 3 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • qnerk

    3

  • kitza

    7

  • Masztalski

    3

Czesc, mnie się wydaje ,że podskakujący na centralce łańcuch to nic nadzwyczajnego. Na pewno wcześniej tego nie było ? W czasie jazdy czuć bicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że nie było. Dwa dni wcześniej smarowałem łańcuch i żeby się dobrze olej rozprowadził zrobiłem to samo co na filmiku. Postawiłem na centralce, zapiąłem bieg i puściłem, żeby się trochę pokręciło. Nie wiem czy czuć bicie bo nie jeździłem. Nie wiem czy mogę z tym gdzieś jechać bez obaw o wywołanie jakiś dodatkowych strat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie krzywo zębatka względem łańcucha jest. A może już lozysko zabieraka się skończyło. Wyjmij oske i sprawdź w jakim jest stanie. A rownoleglosc łańcucha i zębatki sprawdź linijka jak pisali wyżej. Ewentualnie stan z tyłu motocykla i przyjrzyj się czy jest prosto.

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś z Bandziorem w serwisie co by sprawdzić naciąg i ustawienie łańcucha.

Nie jestem zadowolony z tego co zastałem ale mniejsza z tym.

Powiedzcie mi jak jest z dokręcaniem śrub osi koła. Kilka postów wyżej ktoś pisał o dokręcaniu odpowiednim momentem 100 Nm i sytuacji zakleszczenia się osi po zbyt mocnym dokręceniu śrub. A w serwisie gość po "ustawieniu" łańcucha dowalił śruby na maksa. Na moją sugestie odnośnie klucza dynamometrycznego popatrzył na mnie jak na wariata i powiedział, że ten ktoś (komu zapiekła się ośka) miał chyba łożyska kół w fatalnym stanie, a nie zbyt mocno dociągnięte śruby.

Jak to w końcu jest. Dokręcamy ile się da bez żadnych konsekwencji czy dokręcamy siłą 100 Nm bo inaczej coś się zepsuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie zgodnie z instrukcja suzuki 100 Nm i niema problemow i spokojna głowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokrecajac na maksa kola robisz kuku swoim lozyskom w kole ^^ panu Mietkowi z warsztatu nie chcialo sie dupy ruszyc i uzyc klucza dynamometrycznego tyle w temacie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelanie ustało? Bo jeszcze może być zjechana zębatka zdawcza, wygięte ząbki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.