Skocz do zawartości

Niestabilny Bandzior, Wężykuje


Cirus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

jatomoto masz może jakiś skan tej książki albo tego artykułu ?

Wrzuciłem całą książkę w tutoriale. Miłej lektury :)

Edytowane przez jatomoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej dziwi mnie to, że przy odwijaniu manety przy większych prędkościach mnie majta :angry:

 

mam to samo !!!

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już wszystko gra- zostało naprawione:

- nowy olej w lagach i wyrównany poziom

- nowy napęd tylny- poprzedni był przeciągnięty- pływanie przy ruszaniu

 

tera jest zajebiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj wlałem nowy oil do lag i mam pewną teorie odnośnie wężykowania ale sprawdze ją w 100% kiedy przejade się na moto bo jeszcze nie zdąrzyłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zmierzyłem dzisiaj dociągnięcie łożyska główki ramy i muszę je jeszcze popuścić bo

jest za mocno dokręcone.

 

2011%5C06%5C14%5Cbikepics-2224683-full.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie moje posty w tym temacie:

http://polishbanditcrew.pl/topic/7568-dziwnie-sie-prowadzi/page__st__20__p__96158__fromsearch__1#entry96158

 

Też mi się źle jezdziło, szczególnie po zakrętach i przy małych prędkościach.

Kiera wybierała sama tor jazdy i było jakoś niestabilnie.

Poszedłem za radami, ale ani luzów, ani nic nie znalazłem. Wymieniłem olej na 15w i przez chwilę było super, ale olej jak olej - wyrobił się troszkę i problem wrócił, może nie aż w takim stopniu, ale opisane przeze mnie podłożenie podkładek pod sprężyny dopiero dało efekt. Do tego regulacje amora tylnego i mam stabilny motocykl ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że rady o podkładkach i oleju dawałem Ci Ja. Sam sprawdziłem już wszystko.

Do wymiany został jeszcze tylny amor choć wygląda na sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Pospieszyłem się ale może ktoś skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel miał to samo w Hornecie, na którym wyglebił na torze, w salonie Hondy gdzie mu robili z moto powiedzieli, że wszystko gra, ale powyżej 160km/h moto zaczynało wężykować, dałem mu nr do Ratka Moto, pojechał i co się okazało, że jedna laga jednak krzywa, wymienił i problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety - albo i stety - lagi mam proste.

 

Zepsuł się kiedyś komuś antynurek w przednim zawieszeniu?

Jak wyglądają objawy zużytych ślizgów lag/goleni?

 

P.S. Co jest najśmieszniejsze, nie jestem w stanie powiedzieć czy to zachowanie

powoduje przód czy tył motocykla.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się źle jezdziło, szczególnie po zakrętach i przy małych prędkościach.

Kiera wybierała sama tor jazdy i było jakoś niestabilnie.

 

to nie to,

 

 

, pojechał i co się okazało, że jedna laga jednak krzywa, wymienił i problem znikł.

 

i to też nie

 

dobra walić idę sie przejechać zaraz napisze czy problem znikł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam w B12 jest tak, że jak kierownica skręcisz maksymalnie w bok to chodzi na tych gumkach. Może to to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana

 

rozkręcam lagi i jedna laga miała 0.3 oleju świeżego a w drugiej był muł totalny i był jakiś mocno gesty, wymieniłem wszystko na 10W po 510 ml na lage i jak ręką odjął :) aaa i u mnie jeszcze się blokowała jedna sprężyna ( blokowała sie i nie dało jej sie wyjąć z lagi ) nie wiem jakim cudem ale rozłożyłem wszystko złożyłem jeszcze raz do kupy i działa :)

 

tolinek - przeanalizuj jeszcze raz sprawe z olejem ( czy równy poziom i czy nic nie cieknie) i rozkręć lage w mak czy przypadkiem nic sie nie blokuje, jak byś miał zużyte ślizgi to bys czuł spory luz zwłaszcza przy hamowaniu. A co do docisku łożyska głowki to bys czuł jakiś opór jak byś postawił na centralce i ruszał kierą.

Edytowane przez Cirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przód sprawny. Nie ma mowy o blokowaniu itp. rozbierane już 4 razy. Więc to coś innego........... K*r*a :[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Słuchajcie, mam podobne dolegliwości w swoim b6 przy jeździe na wprost z prędkością ok 40km/h motocykl zachowuje sie niestabilnie i zaczyna wężykować, i raz delikatnie kładzie się na prawo wstaje i kładzie się na lewo i tak sobie pływa, są to delikatne odchylenia jednak czuje się, że motocykl jak by chciał jechać swoim torem i jak trzymam kierownicę nie jest to mocno odczuwalne jednak daje się zauważyć. Pojechałem z tym do mechaników jednogłośnie wskazali na zawieszenie z przodu olej do wymiany + weryfikacja sprężyn. Gdzieś się już spotkałem z opinią, że zawieszenie w Bandziorach trzeba regenerować dość szybko i rzadko dożywa 30tyś/km mój ma przejechane mimo swojego wieku 15tyś/mil. Wniosek jest prosty trzeba odświeżyć maszynę. A i jeszcze jedna sprawa, warto zainwestować w nowe opony, ja po zmianie na nowe poczułem się jak by mi ktoś dał nowy motor, świetnie teraz się nim jeździ a w winkle się prawie sam składa superrr!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, odrobinę za mocno skręcone łożysko główki okazało się jakby mnożnikiem tego co

wyrabia zużyty amortyzator tylny. Po odpuszczeniu do 400g siły początkowej już nie wężykuje.

Wczoraj przejechałem się z Danielem na Sobótkę i upewniłem się że to to. Powiem więcej,

Daniel nie odczuł wężykowania po tym jak zamieniliśmy się na sprzęty. Po wymianie amora powinno

już być ideales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

U mnie wężykowanie minęło, po wymianie oleju w lagach. Było widocznie >160 km/h. Zrzucałem winę na kufer i wingracka... Teraz jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

No to już wiem co było nie tak mojemu bandzioru. Było nadal źle po tym jak wymieniłem:

- Opony;

- Łożyska w obu kołach;

- Łożyska kołyski amora tylnego;

- Amortyzator tylny,

 

Experymentowałem z lepkością oleju w lagach (nawiasem pisząc "12.5W" wyszedł najlepiej) - nic to nie dało.

Przećwiczyłem wszystkie kombinacje nastaw zawieszenia - to też nic nie dało.

Nawet ciśnienie w oponach w zakresie 2.2 - 3.0 bar zmieniałem. I nie zgadniecie co? **uj wielki bombelki :)

 

Ale, mam szczęście mieszkać w pięknym Wrocławiu gdzie mamy teraz dużo obwodnic i autostrad, i wogóle

go chyba kocham. I na jednej z takich podróży oprócz wężykowania powyżej 140 km/h doszedł kolejny

cudowny efekt. Przednia zawiecha dostawała takich drgań (w kierunku równoległym do asfaltu), że w lusterku

raz widziałem asfalt a drugim razem niebo.

 

Wniosek jeden, albo łożysko główki ramy albo ślizgi lagach/goleniach. Łożysko odpada bo wymieniane rok temu.

Ślizgi też niby wyglądały ok, ale nic innego to być nie mogło. Więc też poszły do wymiany w serwisie motokracja u

Q_Nerka. (Tak, to jest reklama :) )

 

No i nie zgadniecie co? :) Z A P I E R D A L A :D 100 KM zrobione i zasuwa jak dziki po wszystkim.

 

BTW. Serwisówka zaleca wymianę ślizgów razem z uszczelniaczami.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 PLN w ASO. Nie ma podróbek do bandyty na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.