Skocz do zawartości

Synchronizacja Przepustnic W Gsx-1250


duko
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Daniel - no ale co z tym resetowaniem komputera i kasowaniem błędów? W serwisówce piszą żeby to robić chyba nie bez kozery? W wakuometrami nie ma problemu, głównie chodzi o ten kabel serwisowy ;)

Duko - nie wykluczam w takim razie wypadu do Piły :) dam znać jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel - no ale co z tym resetowaniem komputera i kasowaniem błędów? W serwisówce piszą żeby to robić chyba nie bez kozery? W wakuometrami nie ma problemu, głównie chodzi o ten kabel serwisowy ;)

 

zadne resetowanie kompa czy bledow.. po to wchodzi w tryb serwisowy (dealer mode), zeby moc "bezkarnie" robic takie regulacje. fakt w czasie regulacji moze wyświetlic na ekranie (C13 - blad IAPa), ale tym sie nie przejmujesz. wazna jest kolejnosc:

 

1) mode select switch ON

2) engine ON

3) regulacja

4) engine OFF

5) mode select switch OFF

 

 

... ale z drugiej strony Piła ponoc ladna jest, wiec jedz ;)

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zrobiłem u siebie synchronizacje :). Dzięki wszystkim - głównie Danielowi za pomoc. Postaram się metodą łopatologiczną opisać co i jak.

 

Przede wszystkim należy zapoznać się ze zdjęciami i opisami podanymi wcześniej w tym wątku.

 

1.Silnik trzeba dobrze rozgrzać.

2.Zdejmujemy - odchylamy zbiornik paliwa .

3.Przy gaźnikach mamy przewód ( przewody )gumowy w oplocie łączący wszystkie gaźniki. Jest to przewód podcisnienia. Przewód ten finalnie idzie do czujnika IAP.

4.Zdejmujemy ten przewód i w jego miejsce podłączamy kolejno 4 wakuometry ( od 1 do 4 cylindra ).

5.Zdejmujemy prawy boczek pod siedzeniem i w okolicy zbiorniczka płynu hamulcowego na tylne koło wyszukujemy złącze - kostkę białego koloru na 6 pinów. W kostce tej robimy zworkę na dwóch zewnętrznych konektorach (jak się okazało nie wszystkie miejsca w kostce są z konektorami, niektóre są puste . Mostkujemy dwa zewnętrzne konektory - jest tylko jedna możliwość )

7.Odłączamy czujnik IAP - ten od przewodu gumowego.

 

Odpalamy silnik i śrubkami przy wtyczkach wtryskiwaczy regulujemy podciśnienia. 2 cylinder uważamy za bazowy.

 

I to wszystko. Sorry za niektóre być może niewłaściwe sformułowania ale miało być w miarę zrozumiale.

 

Jest to naprawdę prosta sprawa i nie zajmuje dużo czasu.

 

 

Link do strony ze zworką suzuki - jest to lustrzane odbicie złącza w motorze. Mostkujemy piny w złączu odpowiadające pinom na zdjęciu poniżej

 

http://www.oneidasuzuki.com/store/parts-accessories/switch-mode-selector.html

Edytowane przez Pasek90
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

To ja mam dwa pytanka:

 

Jaką wartość powinny pokazywać wakuometry?

Który cylinder jest drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką wartość powinny pokazywać wakuometry?

 

na kazdym taka sama.. przewaznie widzialem ~20 cmHg

 

 

Który cylinder jest drugi?

 

ten miedzy 1 a 3 :)

 

indżektory liczysz od lewej, a cylindry ida w parze wiec pewnie tez..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tenk ju.

 

Pytam o tę wartość na waku (nie znam się), bo tak pomyślałem, że jak wszystkie wyrównać do drugiego (czyli trzeciego od manetki licząc) to potem wykręcając wszystkie np. o jeden obrót śruby uzyskamy inne wskazania waku przy zachowaniu jednakowego poziomu. Dlatego pytanie jaki poziom jest optymalny.

 

Czy ja dobrze rozumiem, że to jest tylko istotne przy wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tenk ju.

 

Pytam o tę wartość na waku (nie znam się), bo tak pomyślałem, że jak wszystkie wyrównać do drugiego (czyli trzeciego od manetki licząc) to potem wykręcając wszystkie np. o jeden obrót śruby uzyskamy inne wskazania waku przy zachowaniu jednakowego poziomu. Dlatego pytanie jaki poziom jest optymalny.

 

Czy ja dobrze rozumiem, że to jest tylko istotne przy wolnych obrotach?

 

w manualu nie ma ani słowa o wartości podciśnienia ani o tym do którego cylindra należy synchronizować resztę garów , jak by to miało jakieś znaczenie to była by któraś śruba zalakowana lecz tak nie jest , ten zabieg ma wpływ tylko na wolne obroty silnika a u mnie ustawiłem na 30 cm/Hg i jest gitara :D

 

 

 

Ps . Możliwe jest że manual przeczytałem nie za dokładnie bo mam oryginał SUZUKI po japońsku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w manualu nie ma ani słowa o wartości podciśnienia ani o tym do którego cylindra należy synchronizować resztę garów , jak by to miało jakieś znaczenie to była by któraś śruba zalakowana lecz tak nie jest , ten zabieg ma wpływ tylko na wolne obroty silnika a u mnie ustawiłem na 30 cm/Hg i jest gitara :D

Ps . Możliwe jest że manual przeczytałem nie za dokładnie bo mam oryginał SUZUKI po japońsku :lol:

Witam.

Raczej nigdzie nie znajdziesz podanych wartości podciśnienia. Przecież ta wartość zależny od stanu silnika, zużycia itp.

Dlatego jeden z cylindrów ( tu akurat 2 jest jakby "wzorcem") i do niego ustawiamy pozostałe.

pozdrawiam

nezka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zrobiłbym sobie takie synchro u siebie ale trochę nie uśmiecha mi się kupować całego zestawu żeby to raz machnąć, nie ma ktoś w wawie takiego sprzętu? Albo może by się zrzucić?

A wystarczyłoby wpadać na warsztaty do mnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Raczej nigdzie nie znajdziesz podanych wartości podciśnienia. Przecież ta wartość zależny od stanu silnika, zużycia itp.

Dlatego jeden z cylindrów ( tu akurat 2 jest jakby "wzorcem") i do niego ustawiamy pozostałe.

pozdrawiam

nezka

 

Hej.

 

stan silnika nie ma nic do wartości podciśnienia można je dowolnie ustawić ponieważ regulacje mamy na wszystkich czterech mikserach a to czy wyrównamy do 2 lub 1 a może 4 nie ma żadnego znaczenia , istotne jest jedynie ustawienie wszystkich na identyczną wartość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam, podłączę się pod ten temat.

 

Bandit 650 N 2007 wtrysk, woda

 

Wiosna idzie wielkimi krokami a ja stwierdziłem, że w tym roku czas najwyższy aby samodzielnie zmierzyć się z synchronizacją przepustnic i regulacją luzów zaworowych. Mam nadzieję, że na dobrych chęciach się nie skończy i uda mi się wszystko sprawnie załatwić bez wizyty w serwisie :)

 

Prawda taka, że na ten temat wiele wątków i filmików krąży po necie ale nie znalazłem jakiegoś opisu konkretnie do mojego moto. Postaram się udokumentować wszystko i ładnie poskładać w jakiegoś pomocnego innym "manuala".

 

Pożyczyłem wakuometr słupkowy. Szczelinomierz znalazłem w garażowych zasobach ojca. Płytki zaworowe dokupię w razie potrzeby. Zanim porozkręcam moto czekam na Wasze rady i wskazówki, które mogą mi ułatwić życie. W co jeszcze koniecznie się trzeba zaopatrzyć?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zawory potem synchro ale zanim zaczniesz robic synchro poczytaj sobie inne tematy na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

A że tak zapytam... Co ma na celu synchronizacja przepustnic? W jakim celu się to robi, jakie objawy temu towarzyszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste jak budowa cepa.

Gaznik ma za zadanie przygotowanie mieszanki paliwa z powietrzem.

Najbardziej efektywnym jest stosunek jednego kilograma benzyny (przy gestosci 0,75 kg/l robi to 1,33l) na 14,7 kg powietrza. Gaznik moze miec w sumie trzy stany. Odpowiednie ustawienie w stosunku do optymalnego spalania oraz, moze albo dostarczac mieszanke uboga czyli z nadwyzka powietrza albo, bogata czyli z nadwyzka bezyny. Jedno i drugie nie jest dobre. Mieszanka uboga moze doprowadzic do zwiekszonych temperatur spalania i przepalenia np. tloka. Niestety, mieszanka ma takze wplyw na chlodzenie silnika i nie powinno byc to zaniedbywane. Natomiast mieszanka bogata (w paliwo) doprowadza do, przykladowo zlego rozruchu (w prozni nic sie nie pali), wzrost spalania itd.

 

Ze wszystko to wplywa bezposrednio na kulture pracy silnika jest jasne. Wastarczy sobie wyobrazic, ze nasze silniki to w zasadzie cztery pojedyncze polaczone ze soba i jezeli kazdy z nich w tej "orkiestrze" bedzie gral wedlug swojego widzi mi sie, to muzyki nie bedzie. Zgrane gazniki nie oznaczaja, ze sa wzgledem siebie rowno ustawione, oznaczaja nic innego jak zrownowazone spalanie na wszystkich garach.

 

Edyt.

 

Jadac w wysokie gory mozna to bardzo dobrze zauwazyc. Mala ilosc tlenu w powietrzu powoduje wzbogacenie mieszanki i o dziwo, nagle nie trzeba uzywac choke przy rozruchu.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ja mam wtrysk, żadnych opisywanych gaźników nie posiadam. Wydawało mi się, że wszystkim steruje komputer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co napisał Pioter, to sama prawda. Niestety nie na temat.

W wodniakach za prawidłowe proporcje paliwa i powietrza odpowiada jednostka sterująca, poprzez sterowanie czasem otwarcia wtryskiwacza.

Niemniej jednak przepustnice odpowiadają za ilość powietrza dostarczaną do każdego z cylindrów. Do prawidłowej pracy silnika dobrze jest, kiedy ta ilość jest jednakowa dla każdego cylindra. Po to robi się regulację przepustnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrzylem dokladnie jak to w nich jest ale, bezposredniego wtrysku nie maja.

Wielkim znakiem zapytania jest takze, czy dawka paliwa podawana jest niezaleznie na kazdy cylinder?

Moim zdaniem nie. Tak jak to wyglada to, wtrysk paliwa dziala podobnie jak gaznik.

Cylindry polaczone sa kruccem z airboxem, silnik zaciaga powietrze i w ten strumien wtryskane jest rozpylone paliwo. Jako, ze ilosc paliwa jest regulowana wylacznie maneta a sonda lambda mierzaca zawartosc resztek tlenu w spalinach podaje "rozkazy", jak maja zostac otwarte przepustnice aby wartosc rowna byla lambda jeden. Przepustnice z kolei, tak samo jak i wtrysk paliwa, nie sa sterowane niezaleznie tylko wszystkie cztery (w zasadzie osiem) jednoczesnie bo sa ze soba polaczone dokladnie jak w gaznikach. I tu jest tez odpowiedz, dlaczego musza byc one synchronizowane.

 

@ fido

 

Niestety, nie mialem dzisiaj mozliwosci natychmiastowej odpowiedzi a twoj post nie zostal mi wyswietlony. Gdyby tak bylo, darowal bym sobie to pisanie. :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, ze ilosc paliwa jest regulowana wylacznie maneta a sonda lambda mierzaca zawartosc resztek tlenu w spalinach podaje "rozkazy", jak maja zostac otwarte przepustnice aby wartosc rowna byla lambda jeden.

Małe sprostowanko Panie Piotrze :)

Ilość paliwa jest regulowana przez sterownik, a nie przez manetę. Manetą otwieramy i zamykamy przepustnice, powodując zwiększanie i zmniejszanie ilości powietrza zasysanego przez cylindry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisalem, ze sie nie przygladalem sie jak to jest zrobione ale jak pomysle bez gorzalki w lebie,

masz racje. Gazniki tez tak pracuja. Zmylily mnie te dodatkowe przepustnice i dlatego przypuszczalem, ze to one otwierane sa przez sterownik. Przepraszam za sianie nieprawdy. Mea culpa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Zrobiłem dzisiaj synchro, poszło szybko i bez problemowo. Mam tylko jeden problem, który był już wcześniej obecny a mianowicie delikatnie kuleją mi wolne obroty, tzn po przejsciu w tryb serwisowy (zworka) i odpięciu sensora map silnik chodzi równo, a jak go podepne to już tak równo nie chodzi. TPS jest ustawiony dobrze, świece są nowe. Spróbuje podmienić ten sensor map na inny. Jakieś inne sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyste zgadywanie, może PAIR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.