Skocz do zawartości

Nierówno Starte Klocki


Gość kornikbp
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przednie koło po uniesieniu ciężko się kręciło, więc postanowiłem sprawdzić czy klocki nie trą o tarczę.

Okazało się, że w lewym zacisku klocki są nierówno starte - w jednym końcu prawie do blachy. Prawdopodobnie tłoczek się nie cofa.

 

Mieliście już taki problem? Jak go 'rozruszać'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby się przycinały tłoczki to by cały klocek był starty...tutaj jest jeszcze co innego na rzeczy, możesz mieć krzywe prowadnice albo źle założoną blaszkę między tłoczkiem a klockiem (chociaż nie wiem jak można ją inaczej założyć niż normalnie). narazie spróbuj rozebrać zacisk i wyczyścić tłoczki...

http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=2699

Tu jest link jak to zrobić, wprawdzie chodzi o tylny zacisk ale różnica jest tylko w postaci konstrukcji zacisku, a przedni jest łatwiejszy...jak zrobisz tak jak tutaj powinno być ok, jeśli nie to będziemy sie dalej martwić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

w skrócie:

- rozbierz zacisk - tłoczki wyciśnij delikatnie pompując klamką jeśli jeden wylata a drugi zostanie można wydłubać owijając szmatką lun wydmuchać,

- wyczyść cylinderki, nie zapomnij o wyjęciu (delikatnie) uszczelki i kołnierza przeciwkurzowego i wyczyszczeniu rowków w cylinderku,

- wypoleruj delikatnie tłoczki (szmata plus płyn hamulcowy, ja stosuję automax - delikatnie, ponoć tak nie powinno się robić ale ja tak robię),

- przeczyść prowadnice zacisku,

- przy wkładaniu tłoczków posmaruj je płynem hamulcowym (chyba, że masz dostęp do specjalnego smaru),

- przesmaruj prowadnice zacisku (ja używam smaru molibdenowego, ostatnio miedziowego)

- to samo z drugim zaciskiem

- przy przykręcaniu zacisku producenci zalecają kleić gwint, ja używam Loctite (nie pamiętam nr ale koloru niebieskiego - jak coś napisz sprawdzę nr)

- zalej nowy płyn hamulcowy (możesz strzykawką od dołu - podobno mniej odpowietrzania),

- ciesz się zrobionymi hamulcami.

 

UWAGA na płyn hamulcowy, podobno niszczy lakier - ja nie sprawdzałem ;)

 

Mnie to się zdaje, że zawsze jest jedna strona klocka bardziej zjechana, da się to nawet wytłumaczyć ale po co :)

 

Pytanie bonusowe: który klocek masz bardziej zjechany - po stronie tłoczka czy z przeciwnej?

 

PZDR

makzel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu masz jak wygląda przodek http://www.polishban...pic.php?id=2601 co prawda jest to link jak zmienić klocki.Problem tkwi prawdopodobnie w prowadnicy (fot dwa w prawym rogu).Nikt tego nie myje i potem zacisk ściera tylko klocki od strony tłoczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dziamki za fachowe porady.

Smar miedziowy jest, klej do śrub jakiś czerwony nie pamiętam nazwy, klocki nowe leżą na biurku, tylko powiedzcie mi dlaczego nie mogę nigdzie dostać nafty? jak mówię w sklepie że potrzebuję do czyszczenia zacisku w motocyklu to każdy robi takią minę -> :blink:

 

jutro urządzam piwno garażowy wieczór więc napiszę co i jak. ehhhhh szkoda że dziorek po śniegu nie pojedzie :P takie ciśnienie już mam na jeżdżenie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie mów że do czysczenia zacisków tylko poproś o "naftę świetlną"....wtedy każdy będzie wiedział o co chodzi.... wszystkie castoramy, praktikery itp oraz okoliczne "żelaźniaki" powinny mieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nafta do nabycia na 90% stacji benzynowych :)

I pytaj o Naftę świetlną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tak też będę mówił ;)

 

ii jeszcze jedno pytanko, gdy wycisnę troszkę tłoczki, aby je spowrotem wcisnąć muszę odkręcić pokrywkę wlewu płynu? Bo chyba całkiem sie go nie spuszcza przed tą operacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jad odkręcisz będzie łatwiej :) ale nie ma takiej potrzeby.

Uważaj tylko co by nie wylać zawartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale taki klej kupisz za 15zł w motoryzacyjnym więc nie przepłacaj - bierz najsłabszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

OK wyczyściłem, rozruszałem i teraz drapię się po głowie, bo zaciski rozbierałem ponad 2 tygodnie temu:

 

sztoeto.jpg

 

szto eto?

jak to włożyć? głowiłem się i chyba za głupi jestem bo nie mogę dojść jak i gdzie toto siedziało :P

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze kombinuje ale to jest chyba ta blaszka ktora siedzi w zacisku od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś mógłby zrobić zdjęcie w jaki sposób jest ona tam usadowiona? oj ja głupi nie wpadł na to przed rozbieraniem <_<

 

EDIT:

Znalazłem coś w serwisówce, ide zaraz do garażu ;)

Edytowane przez kornikbp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się :D Wszystko poskładane do kupy! Teraz tylko czekac wiosny!

 

Serdecznie dziękuję wszystkim za instrukcje wskazówki porady. Pozdrawiam całą ekipę PBC!

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.