Skocz do zawartości

Tarcze Hamulcowe


Gość Ronin
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam Wszystkich :),

jako, że tarcze hamulcowe przednie jak i tylne mam już niestety biedne, bardzo bym prosił o zaopiniowanie tych oto tarcz:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Front-brake-rotor-for-Suzuki-GSF600-GSX600-R-FB001-blac-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem230bbfe2bdQQitemZ150520980157QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Rear-Brake-Rotor-fit-for-SUZUKI-GSF-600-650-S-Bandit-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem35b2f2455eQQitemZ230635488606QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

 

Co sądzicie kupić te ww. czy może dołożyć trochę kasy i zakupić jakieś porządniejsze zamienniki...?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wyglądają ale z tego co wiem przez te nacięcia szybciej zużywają klocki i po krótkim czasie gromadzi się w nich (w nacięciach) syf z klocków. Wiecej Ci nie podpowiem bo nie miałem bliższego kontaktu z tymi tarczami ale coś mi się wydaje że ktoś na forum ma takie tarcze poszukaj może znajdziesz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ok, dzięki

chcąc zakończyć temat - decyzja zapadła i zapodałem tarcze KAGIZUME (chinole górą, ale co dziś nie jest produkowane w Chinach...?). Recenzje, na zagranicznych portalach, naprawdę różne. Niby się krzywią, ktoś inny napisał że wszystkie się krzywią, prócz Brembo... A inny, że na torze w ogóle się nie sprawdzają... Ehh wiecie ilu ludzi tyle opinii. W każdym razie sprzedający z UK daje dwuletnią gwarancję, bez limitu km. Wyglądają solidnie, ale wiadomo wszystko wyjdzie w praniu.

Do tego klocki hamulcowe lajtowe Nissiny niebieskie (dlaczego...kupione w bardzo atrakcyjnej cenie), i drugi plus, by zbytnio nie katować nowych tarcz. Jak zajdzie konieczność to zapodam jakieś lepsze. Pierwotnie miały być BREMBO, ale co się odwlecze...;)

post-1147-0-81517800-1310072639_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile trzeba zapłącić za taki komplecik? Napisz coś później jak to hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ronin polecam tarcze z 1 linku miałem takie w swoim zzr dosyć tanie ale dobre szybko się klocki układają także polecam KAGIZUME dla ścisłości Kagizume są z japoni

Edytowane przez Mikrus193
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem przez te nacięcia szybciej zużywają klocki i po krótkim czasie gromadzi się w nich (w nacięciach) syf z klocków.

 

Naprawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz PitBull człowiek całe życie się uczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na koniec sezonu jak wrażenia.A teraz możesz napisać jak jakość wykonania.Czy nity dobrze dobite czy otwory dobrze dopasowane czy nie ma bicia po założeniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz PitBull człowiek całe życie się uczy ;)

Zaprawdę powiadam Ci wiadomość ta oczekiwania moje najśmielsze przeszła i za bariery umysłu mojego daleko w bezkres wiedzy pchnęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprawdę powiadam Ci wiadomość ta oczekiwania moje najśmielsze przeszła i za bariery umysłu mojego daleko w bezkres wiedzy pchnęła.

Azaliż wiedz że prawy ze mnie człowiek i niesienie pomocy niezmiernie wielką radość w moim sercu sprawia i wyjaśnić istote wszelkiej sprawy zawszem gotów jest. Lecz w pamięci miej wać pan iż ów zaśmiecanie wątku o pomste woła do Boga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azaliż wiedz że prawy ze mnie człowiek i niesienie pomocy niezmiernie wielką radość w moim sercu sprawia i wyjaśnić istote wszelkiej sprawy zawszem gotów jest. Lecz w pamięci miej wać pan iż ów zaśmiecanie wątku o pomste woła do Boga.

 

co za poezja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pier.dolta Waćpany. Pytaniem jest najważniejszym ile tarcze te kosztować będą? Wszak zaliwżdy azaliż proszę ja Was.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azaliż wiedz że prawy ze mnie człowiek i niesienie pomocy niezmiernie wielką radość w moim sercu sprawia i wyjaśnić istote wszelkiej sprawy zawszem gotów jest. Lecz w pamięci miej wać pan iż ów zaśmiecanie wątku o pomste woła do Boga.

 

Tarcze hamulcowe nacinane i nawiercane. Nacinane tarcze hamulcowe doskonale odprowadzają gazy i pył który powstaje w procesie tarcia-hamowania. Ścina także zeszkloną powierzchnie klocka, odświeżając go. Nawiercane tarcze hamulcowe zdecydowanie szybciej chłodzą się niż tarcze lite czy nacinane. Otworki, podobnie jak nacięcia odprowadzają gazy i powodują szybszą wentylację tarcz.

 

Sawyer

Fajnie wyglądają

 

Bezsporna prawda

 

z tego co wiem przez te nacięcia szybciej zużywają klocki

 

 

Wiąże się to głównie z tym, że ścina zeszkloną powierzchnię klocka "odświeżajac" go, co pozwalana na większą skuteczność w szerszym zakresie temperatur w praktycznie każdej chwili.

 

po krótkim czasie gromadzi się w nich (w nacięciach) syf z klocków.

 

Rowki te głównie służą lepszemu odprowadzaniu ciepła, gazów/pyłów , pozwalają też na odprowadzanie wody co zapobiega zjawisku aquaplaningu klocka hamulcowego.

Można określać za ich pomocą stopień zużycia tarczy.

 

No widzisz PitBull człowiek całe życie się uczy ;)

 

Sam widzisz.

 

 

Tolinek 170 doalrów + przesyłka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze hamulcowe nacinane i nawiercane. Nacinane tarcze hamulcowe doskonale odprowadzają gazy i pył który powstaje w procesie tarcia-hamowania. Ścina także zeszkloną powierzchnie klocka, odświeżając go. Nawiercane tarcze hamulcowe zdecydowanie szybciej chłodzą się niż tarcze lite czy nacinane. Otworki, podobnie jak nacięcia odprowadzają gazy i powodują szybszą wentylację tarcz.

 

Domyślam się że to czym się podparłeś to jakiś folder reklamowy któregoś z producentów tarcz. Marketingowa zagrywka mająca na celu zwiększenie sprzedaży i przyciągniecie klienta ( Ładniejszy wygląd tarczy plus pare bajerów odnośnie ich działania i już mamy przewage konkurencyjną)

 

http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-gsx-r-1000-gsxr-model-2010-M2453334.html

 

http://otomoto.pl/honda-cbr-1000rr-fireblade-hrc-1000-rr-M2595736.html

 

http://otomoto.pl/yamaha-r1-2010-M2104442.html

 

http://moto.allegro.pl/kawasaki-ninja-zx-10-r-zx10r-model-2010-nowy-0km-i1706560461.html

 

Proszę bardzo oto topowe sporty wielkiej japońskiej czwórki. Każdy po około 180KM jakoś nie widze żeby miały nacinane tarcze. Wyjątek stanowi Kawa (choć nie do końca bo nie posiada tarcz tego samego typu co TE )co potwierdza tylko regule że to nie potrzebny bajer. A teraz odnieś sobie to wszystko do 80 konnego bandita i odpowiedz sobie na pytanie czy nacinane tarcze rzeczywiście są potrzebne, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy.

 

Wiąże się to głównie z tym, że ścina zeszkloną powierzchnię klocka "odświeżajac" go, co pozwalana na większą skuteczność w szerszym zakresie temperatur w praktycznie każdej chwili.

 

Co nie zmienia faktu że klocki zużywaja się szybciej.

 

Sam widzisz..

Edytowane przez sawyer1188
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jakieś kółko poetów się tu zawiązuje :)

 

Wybrałem zakup z UK by ominąć dodatkowe koszta w przypadku zakupów USA czy Hongkongach, jakieś VATy i inne cła, które przysparzają kosztów i dłużej to trwa. A tak przesyłka była u mnie w 4 dni :)

 

Przedstawiam koszta:

 

tarcza tył - £34,99 GBP

tarcze przód (2 sztuki) - £139,99 GBP

Wysyłka i obsługa - £15,00 GBP

 

 

W sumie kwota £189,98 GBP co daje 872,56 PLN

 

Klocki tył 92 zł i klocki przód 100zł za komplet prawy i lewy (dzięki jeszcze raz Hubson :)) + czyściwo do zacisków (bez acetonu, czyli bezpieczne dla uszczelek) i smar miedziowy

 

zaokrąglając do pełnej kwoty 1100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie po co są nacięcia? żeby się poduszka z gazów nie robiła przy hamowaniu między klockami a tarczą.

Bo jak się zrobi to.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe i widzę że wpadliście w ślepą uliczkę :)

O ile dobrze doczytałem Tolin i Pit piszą po co tarcze są wiercone a Sawyer pyta dlaczego ma falowany rant a nie jest ładna okrągła :)

Otworki już wiadomo po co są :) Pit i Tolin napisali.Falowany rant to + 10 do lansu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że to czym się podparłeś to jakiś folder reklamowy któregoś z producentów tarcz. Marketingowa zagrywka mająca na celu zwiększenie sprzedaży i przyciągniecie klienta ( Ładniejszy wygląd tarczy plus pare bajerów odnośnie ich działania i już mamy przewage konkurencyjną)

 

http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-gsx-r-1000-gsxr-model-2010-M2453334.html

 

http://otomoto.pl/honda-cbr-1000rr-fireblade-hrc-1000-rr-M2595736.html

 

http://otomoto.pl/yamaha-r1-2010-M2104442.html

 

http://moto.allegro.pl/kawasaki-ninja-zx-10-r-zx10r-model-2010-nowy-0km-i1706560461.html

 

Proszę bardzo oto topowe sporty wielkiej japońskiej czwórki. Każdy po około 180KM jakoś nie widze żeby miały nacinane tarcze. Wyjątek stanowi Kawa (choć nie do końca bo nie posiada tarcz tego samego typu co TE )co potwierdza tylko regule że to nie potrzebny bajer. A teraz odnieś sobie to wszystko do 80 konnego bandita i odpowiedz sobie na pytanie czy nacinane tarcze rzeczywiście są potrzebne, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy.

 

 

 

Co nie zmienia faktu że klocki zużywaja się szybciej.

 

Sam widzisz..

 

 

Hmm, akurat to czym się podparłem to m.in wiedza z Politechniki Warszawskiej, a także doświadczenie nabyte podczas korzystania w sporcie z tego typu układów głównie w samochodach.

 

 

A w sumie:

 

 

 

Co nie zmienia faktu że klocki zużywaja się szybciej.

 

 

Tym się podsumowałeś, idź nasyp kotu do miski.

 

 

 

@Tolin napisałem aquaplaning klocka :)

 

@Tomek idę dobrą drogą, a Ty miałeś zajechać do mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, akurat to czym się podparłem to m.in wiedza z Politechniki Warszawskiej, a także doświadczenie nabyte podczas korzystania w sporcie z tego typu układów głównie w samochodach.

 

No i tu Cie mam tak się akurat składa że NACINANE tarcze ( bo o takich tu cały czas mowa) w samochodach a motocyklach to zupełnie inna bajka. Zresztą i tak nie podałeś żadnego kontrargumentu na mojego wcześniejszego posta.

 

 

 

 

Tym sie podsumowałeś, idź sprawdź swoją miske.

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajką to jest to z pewnością wszystko dla Ciebie, W Twoim poprzednim poście nie ma nic prócz kilku ogłoszeń na atrakcyjny leasing na motocykle o których nie masz pojęcia :lol:

 

Hmm, ja nie mam miski, ale mój Kotek ma nasypane.

 

Przejrzyj ten temat, wartość merytoryczna Twoich postów łącznie z pierwszym równa jest -1.

Co chcesz jeszcze udowodnić, że można pisać takie głupoty i nie brać za to odpowiedzialności w internecie?

 

Zdobądź jakąś książkę o układach hamulcowych i poczytaj, kolejnych głupot z netu nie powielaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajką to jest to z pewnością wszystko dla Ciebie, W Twoim poprzednim poście nie ma nic prócz kilku ogłoszeń na atrakcyjny leasing na motocykle o których nie masz pojęcia :lol:

 

Hmm, ja nie mam miski, ale mój Kotek ma nasypane.

 

Przejrzyj ten temat, wartość merytoryczna Twoich postów łącznie z pierwszym równa jest -1.

Co chcesz jeszcze udowodnić, że można pisać takie głupoty i nie brać za to odpowiedzialności w internecie?

 

Zdobądź jakąś książkę o układach hamulcowych i poczytaj, kolejnych głupot z netu nie powielaj na forum.

Aha rozumiem że pełnisz na tym forum funkcje osoby odpowiedzialnej za ocenę postów pod względem merytorycznym. No cóż każdy ma swój świat. Skoro moja jest -1 to Twoja co najmniej -10 biorąc pod uwage że w ogole nie zrozumiałeś moich wcześniejszych wypowiedzi - raczej Tobie radze przejrzeć jeszcze raz DOKŁADNIE temat. W przeciwieństwie do Ciebie nie muszę nikomu nic udowadniać nie mam takiej wewnętrznej potrzeby - wyrażam tylko swoje zdanie. Widzę że bardzo Cie boli jeśli ktoś ma odmienne niż Twoje. Temat jest o NACINANYCH tarczach hamulcowych stosowanych w MOTOCYKLACH a Ty serwujesz tu jakiś gotowy tekst o nacinanych/nawiercanych i jeszcze do tego poruszasz tematykę samochodów. To że przeczytałeś jakąś książke nie znaczy jeszcze że jesteś alfą i omegą w temacie i musisz trąbić o tym wszem i wobec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie Pitbull..zamknij jape :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha rozumiem że pełnisz na tym forum funkcje osoby odpowiedzialnej za ocenę postów pod względem merytorycznym. No cóż każdy ma swój świat. Skoro moja jest -1 to Twoja co najmniej -10 biorąc pod uwage że w ogole nie zrozumiałeś moich wcześniejszych wypowiedzi - raczej Tobie radze przejrzeć jeszcze raz DOKŁADNIE temat. W przeciwieństwie do Ciebie nie muszę nikomu nic udowadniać nie mam takiej wewnętrznej potrzeby - wyrażam tylko swoje zdanie. Widzę że bardzo Cie boli jeśli ktoś ma odmienne niż Twoje. Temat jest o NACINANYCH tarczach hamulcowych stosowanych w MOTOCYKLACH a Ty serwujesz tu jakiś gotowy tekst o nacinanych/nawiercanych i jeszcze do tego poruszasz tematykę samochodów. To że przeczytałeś jakąś książke nie znaczy jeszcze że jesteś alfą i omegą w temacie i musisz trąbić o tym wszem i wobec.

 

I nic ale to nic do Ciebie nie dociera, to nie jest gotowy tekst i w swoim życiu przeczytałem tylko dwie książki jedną z nich była ta o układach hamulcowych, a druga to Ojciec Chrzestny.

 

 

Wojtecki na grouponie miasta Rybnik była promocja na anale, wziąłem Ci 4 :lol-1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez czytalem Ojca Chrzestnego. Bardzo rzeczowo ujete sprawy , wiec jeszcze tylko musze zdobyc ta o tych hamulcach i bedzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sawyer1188 nie to żebym się czepiał ale jakoś nie mogę skumać o co Tobie chodzi.

Czy o nacinane tarcze

c5c33aaa266b.jpg

 

Czy o falowane ranty (Kontur)

ea004217c6b9fc591e72289336575236_lgthumb.jpg

Czy o otwory nawiercenia w tarczy

 

739af443ac28def8db8f76396edc9647_lgthumb.jpg

 

 

Jeśli o pierwsze to ma na celu usuwanie zeszklonego klocka a co za tym idzie poprawę skuteczności hamulca

 

Jeśli drugie (kontur) to tylko wizualne odczucia

 

Jeśli trzecie (otwory)-to ma na celu odprowadzenie gazów w celu uniknięcia tworzenia tzw. poduszki.Dodatkowo mają za zadanie odprowadzić pyły powstałe w wyniku tarcia klocek tarcza.

 

PS.Nie przeczytałem Ojca Chrzestnego :( Za gruba była ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.