Skocz do zawartości

Amortyzator Tylny Od Gsx-R 1300 Hayabusa Gen 2


Tolinek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Haaaj,

Tera już mi możecie wszyscy zazdrościć :) Zaaplikowałem do mojego B12N K2 amortyzator tylny z nowej hajki.

Pomysł podpatrzyłem na forums.banditalley.net Tam jednak panowie wstawili do B12 gen2 amor z hajki generacji 1:

http://rides.webshots.com/album/143666302lnBYEz

 

 

Ja poszedłem o krok dalej i wstawiłem do mojego bandziorka amortyzator z drugiej generacji hajabusy:

 

2009-suzuki-hayabusa-rear-shock-2.jpg

 

 

Nie było to takie "plug and play" jak w przypadku amora z pierwszej generacji hajki ale odrobina pilnikoterapii

załatwiła sprawę (trzeb było zrobić fazkę na dolnym mocowaniu amortyzatora bo się zapierał krawędzią o kołyskę).

Poza tym trzeba było wyłciąć jedno z mocowań pokrywy filtra powietrza i trochę przypiłować obudowę airboxa.

 

Co zyskałem? Tył jest wyżej o jakieś 2-2,5 cm przez co motocykl zrobił się zwrotniejszy.. Koło wisi 0.5 mm ponad

ziemią gdy motocykl postawiony jest na centralce - więc jest na styk, ale mogę swobodnie kręcić kołem. Działa

świetnie. Ma 3 pokrętła: Napięcie wstępne sprężyny, regulację siły obicia i regulację siły dobicia. No i jest w pytę :)

 

 

2011%5C06%5C23%5Cbikepics-2229324-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C23%5Cbikepics-2229323-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C23%5Cbikepics-2229325-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C23%5Cbikepics-2229327-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C23%5Cbikepics-2229321-full.jpg

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolin, ale najważniejsze - jak to jeździ?

I czy to oznacza, że tylna oś jest skrętna, sprytny Chłopcze?

 

 

PS.

Zazdrościmy, zazdrościmy, i to zajebiście tego i talentu w dloniach.

Edytowane przez Saku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolin, ale najważniejsze - jak to jeździ?

 

Narazie poprostu działa lepiej niż zużyty oryginał :) Muszę trochę pojeździć aby powiedzieć więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350 PLN. Przebieg: 4tysiące cośtam mil.

Hajka K8 z pokradzieżowej licytacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to oznacza ,ze "tera" bedziesz jak Mercy szukał najbliższego ronda aby zawrócić ? :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee to bym musiał jeszcze zaaplikować wahacz z hajki. I wtedy to już mogę śmiało wpadać na zajezdnię ;)

A co do skręcalności to z racji tego że tył poszedł do góry, motocykl zrobił się dużo zwrotniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poka poka całego jak stoi

zbok !!! :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZEKAŁEM NA CIEBIE ALBO WOJTECKIEGO, który to napisze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bocznej czy na centralce? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bocznej, poproszę zdjęcie z lewego profilu, z uwidocznieniem dupencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dupa siedzi wysoko. Muszę się przejechać z większą prędkością i sprawdzić czy zwiększenie manewrowości

nie odbyło się kosztem stabilności przy większych prędkościach. Jeżeli tak, to trzeba będzie dorabiać kości.

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229763-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229764-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229765-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229766-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229767-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229768-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229769-full.jpg

 

 

2011%5C06%5C24%5Cbikepics-2229770-full.jpg

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem taką wypowiedź jednego koleżki w sieci:

 

podniesienie tylu zwieksza kat miedzy lagami a asfaltem i powoduje jeszcze wieksze shimmy

 

 

Jesteś w stanie coś napisać na ten temat? jakieś spostrzeżenia ??

 

 

ps.wiem że masz amor skrętu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżka ma rację. Im większy kąt tworzy przednia zawiecha z asfaltem tym większa tendencja do szimy.

Narazie nic więcej nie powiem na ten temat, bo przejechałem z nowym setupem raptem 10 kilometrów.

 

Obawiam się, że tak podniesiona dupa może być męcząca na dłuższą metę dlatego już myślę o zmianie kości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił ja rundkę wokół komina i mam już pierwsze spostrzeżenia. Za sprawą

podniesionej dupy zaskakująco łatwiej się nim manewruje. Wyczytane na

zagranicznych forach "he is more bandit than ever" najlepiej oddaje to co

odczułem. Za to przy ostrym pałowaniu na b. szybkich winklach jest troszkę

nerwowy. Amortyzator jest świetny, lecz muszę nieco popracować przy

nastawach bo mam wrażenie, że przy jeździe miejskiej przy jednoczesnym

dodawaniu gazu i przecinaniu podłużnych nierówności troszkę jednak mi ten

tyłek podskakuje (nic w tym strasznego, ale jednak występuje). Pomimo

zajebiaszczej sterowności zamontuję dłuższe kości o te 6 mm co by dupa

wróciła do poprzedniego poziomu bo teraz po 20 km jazdy nieco bolą

mnie nadgarstki.

 

Podsumowując zakup - WARTO - szczególnie jeżeli stockowy amor już

dogorywa. Tuż za porządnymi klockami hamulcowymi i dobrymi gumami stawiam

dobry amor.

 

 

Jeżeli ktoś by szukał "literatury" to polecam:

http://forums.banditalley.net/index.php?topic=231.0

http://www.motorcycleforum.com/showthread.php?t=77802

 

Oraz kilka innych:

http://www.visordown.com/forum/forummessages.asp?v=5&urn=17&utn=278012&umn=

http://www.banditforum.co.uk/forum/index.php?topic=18206.0

http://www.banditforum.co.uk/forum/index.php?topic=21966.0

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z łańcuchem? ja jak wymieniłem amor na ten z gixa to dupa poszybowała wysoko, ale musiałem pokombinować z prowadnicą łańcucha, bo miał inny kat prowadzenia i haczył (stukał). Może przy takim niewielkim podwyższeniu nic się jednak nie dzieje.

gratki za pomysł i wykonanie :D nadgarstki eis przyzwyczają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rispekt za odwagę, ja bym tam nie kombinował, co do zdjęć to w miarę miarodajne są tylko te zrobione z boku pod kątem ok 90 st, te od tyłu poprzez typowe zniekształcenie perspektywy "podnoszą" tył "obniżając" przód, słowem nie mając należytej wiedzy o szeroko pojętej geometrii motocykla i wpływu zmian zawieszenia ja jego prowadzenie ja bym się nie odważył na takie zmiany, co nie znaczy, że nie da się ich przeprowadzić z korzyścią dla moto, ale to nie tak chop siup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rispekt za odwagę, ja bym tam nie kombinował, co do zdjęć to w miarę miarodajne są tylko te zrobione z boku pod kątem ok 90 st, te od tyłu poprzez typowe zniekształcenie perspektywy "podnoszą" tył "obniżając" przód, słowem nie mając należytej wiedzy o szeroko pojętej geometrii motocykla i wpływu zmian zawieszenia ja jego prowadzenie ja bym się nie odważył na takie zmiany, co nie znaczy, że nie da się ich przeprowadzić z korzyścią dla moto, ale to nie tak chop siup...

 

 

Filozujesz DeGie, nie ma tu niczego "specjalnego". Wiedzę o zawieszeniu każdy nabyć może. Wystarczy odrobina

chęci do zabawy zawiechą + jazdy testowe. Po czymś takim dokładnie wiesz w jakich ramach powinno pracować

zawieszenie. I dalej to dopiero początek zabawy bo teraz mam 3 pokrętła do regulacji więc nie ma lipy. Znajdę mój

ideał. Co do zdjęć, to fakt że 2 są zrobione z perspektywy nie koniecznie szczęśliwej więc jednak 75% zdjęć oddaje

dokładnie to co widać ;) Trochę to wszystko ugładza wingrack, ale ogon NA PRAWDĘ poszedł mocno w górę. Tak jak pisałem, ściągnę dupkę do właściwego poziomu dłuższymi kośćmi bo czuję, że najlepszy będzie jednak kompromis między nerwowym a normalnym setupem (nadgarstki).

 

Co do winklowania to na razie miałem do dyspozycji szybkie winkle, takie na 160-180 km/h i jechał tak jak trzeba.

To samo w mieście. Ale pamiętajcie, mówimy o motocyklu z nienaturalnie podniesionym tyłem! Gdy sprowadzę go

spowrotem do właściwego poziomu wszystko będzie po staremu z tym, że będę miał zwyczajnie lepszy amortyzator.

 

 

Nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy napędu. Napięcie wstępne łańcucha zmieniło się tyci- tyci.

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówię o zmianie napięcia łańcucha, tylko o możliwym fakcie ocierania go o ramę motocykla (tuz obok prowadnicy), Oby było bezproblemowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, żadnych problemów. Info o napięciu wstępnym podałem dla tych którzy mogli by się obawiać o

zbyt duży zapas napięcia (a właściwie luzu) wstępnego łańcucha przez co trochę targa motorem przy przyśpieszaniu

i hamowaniu silnikiem). To zjawisko również zostało w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odświeżę bo nie mogę nigdzie znaleźć, wie ktoś czy i od której generacji hayki amortyzator można zastosować do b12 I gen?

 

Chodzi mi o to czy mocowania będą pasować do ramy i do kołyski, czy ten zbiorniczek wyrównawczy nie będzie kolidował z airboxem, i jak jest z długością (jak zmieni się wysokość moto).

 

Może ktoś już robił coś takiego? Albo był taki temat a ja nie umiem go znaleźć.

 

Chyba, że ma ktoś pomysł co mogło się stać z moim starym amorem, który pracował idealnie, nie cieknie i wygląda bardzo ładnie, a po przekręceniu pokrętła od regulacji tłumienia przestał tłumić w ogóle, tak jakby nie było w nim oleju. Kombinowałem, kręciłem tym opukiwałem go i nic to nie pomogło.

Edytowane przez glina600s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę bo nie mogę nigdzie znaleźć, wie ktoś czy i od której generacji hayki amortyzator można zastosować do b12 I gen?

 

Chodzi mi o to czy mocowania będą pasować do ramy i do kołyski, czy ten zbiorniczek wyrównawczy nie będzie kolidował z airboxem, i jak jest z długością (jak zmieni się wysokość moto).

 

Może ktoś już robił coś takiego? Albo był taki temat a ja nie umiem go znaleźć.

 

Chyba, że ma ktoś pomysł co mogło się stać z moim starym amorem, który pracował idealnie, nie cieknie i wygląda bardzo ładnie, a po przekręceniu pokrętła od regulacji tłumienia przestał tłumić w ogóle, tak jakby nie było w nim oleju. Kombinowałem, kręciłem tym opukiwałem go i nic to nie pomogło.

 

Nie wiem jak szukałeś, ale w tym dziale na pierwszej stronie masz już 2 tematy o amorkach:

 

1. http://polishbanditcrew.pl/topic/14629-amortyzator-tyl-b12-i-gen/

2. http://polishbanditcrew.pl/topic/14974-amortyzator-tyl-amorek-od-gsx-fa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.