Skocz do zawartości

Opony - Opony Używane - Opony "potorowe"


Gość KravMaga
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie.Ciekawy jestem waszych opinii na temat uzytkowania takich po torowych gum .Ma to jakis sens ? Plusy dodatnie i plusy ujemne takiej imprezy .Kto jeździł lub jeździ etc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do latania po mieście - czemu nie

raz kupilem do B12 za grosze, polatalem 6k km.

Najbardziej wk**wiala guma na bokach bo prawie skladac sie nie mozna bylo, ale na dojazdy do roboty przez 6k km i finalne spalenie nadawala sie jak trzeba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godne zainteresowania są tylko te, które mieszczą się w granicznikach zużycia.

A z obserwacji wiem, że to 1 na 20.

Wysoki bieżnik na środku gwarantuje długie palenia gumy :)

Tylko chyba niektórzy nie wiedzą ile sobie za to życzyć i dają horrendalne ceny - >400zł za oponę, którą nadaje się tylko do jazdy na wprost..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie to cena ma byc tym plusem zasadniczym.

Ja dalem za tamte chyba z 50-60E za obie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam teraz obie opony po torze i powiem tak - nigdy więcej zwykłych opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :) Bo nie zdążyłem odpowiedzieć na mejla. Potorówy to tylko takie które są na bokach zużyte max

w połowie a na środku wcale. Za potorową D209GP (E=endurance) z bieżnikiem na środku 5,5 mm i na bokach

4,5 mm dałem 200 pln, ale to zimą. Trudno taką oponę nazwać używaną a jeszcze trudniej taką trafić latem ;)

Przednią oponę lepiej kupić nową. Za nowego leżaka D209GP (S=Soft) z połowy 2008 dałem 300 PLN. Śmigają

jak złoto. I żeby nie było nieporozumień - Nie ma oszczędzania na oponach bo to najważnieszy składnik motocykla, lecz grzechem było by nie skorzystać z rozrzutności zamożnych kolegów jeżdżących plastikami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do latania po mieście - czemu nie

raz kupilem do B12 za grosze, polatalem 6k km.

Najbardziej wk**wiala guma na bokach bo prawie skladac sie nie mozna bylo, ale na dojazdy do roboty przez 6k km i finalne spalenie nadawala sie jak trzeba..

czemu nie można się składać?Ze zlochane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie można się składać?Ze zlochane ?

 

 

Nie można się składać, bo bieżnik na brzegach opony a raczej jego brak na to nie pozwala.

Osoby które jeździły po torze, dobrze wiedzą jak wtedy szybko z opon zaczynają lecieć troty, a zwłaszcza ze sportowych miękkich mieszanek.

Przyczyną jest inny typ asfaltu używany na torach, który mocno zazębia się w opony przez co lepiej ją trzyma oraz umożliwia głębsze pochylenie motocykla niż na zwykłej nawierzchni stosowanej na drogach. Nie pozostaje to bez wpływu na oponę, która bardzo szybko wytraca swój bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem roczne supercorsy 180/120 sc2/sc1 za 350 i teraz co jakis czas przewalam allegro zeby dorwac takie same. Warunek - bez zdjec nie biore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie można się składać?Ze zlochane ?

 

w zasadzie JHK już odpowiedział:

 

Nie można się składać, bo bieżnik na brzegach opony a raczej jego brak na to nie pozwala.

Osoby które jeździły po torze, dobrze wiedzą jak wtedy szybko z opon zaczynają lecieć troty, a zwłaszcza ze sportowych miękkich mieszanek.

Przyczyną jest inny typ asfaltu używany na torach, który mocno zazębia się w opony przez co lepiej ją trzyma oraz umożliwia głębsze pochylenie motocykla niż na zwykłej nawierzchni stosowanej na drogach. Nie pozostaje to bez wpływu na oponę, która bardzo szybko wytraca swój bieżnik.

 

Ja od siebie dodam, że potorówki "świeżo zdjęte" mają w cholerę gumy na bokach i na niej dupa ucieka na ulicy. A ściągać ją ręcznie z obu opon po obu stronach to skaranie boskie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaka torówka skrajnie ścięta na bokach nadaje się tylko do długiego palenia czyli założyć pobawić się i .... zjarrrrrać

innych torówek (mało ściętych) nie widziałem ale jak by się trafiła to czemu nie.

W tamtym roku kupiłem dwie sztuki do zabawy bo były po 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja od siebie dodam, że potorówki "świeżo zdjęte" mają w cholerę gumy na bokach i na niej dupa ucieka na ulicy. A ściągać ją ręcznie z obu opon po obu stronach to skaranie boskie..

skalpel, pilnik, papier scierny i 2h w moim przypadku, ale pozniej zabawa przednia!...przez 3kkm:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

witam,

postanowiłem kupic używana opone, zdecydowalem sie na battlaxy, mam juz nowa oponke na przod (tzn. nowa nie uzywana, ale lezakowana z 2009r.) tak wiec chce do niej dokupic na tyl. Znalazlem na allegro z 2009 co prawda nie nowa, ale ponoc w dobrym stanie. Gosc pisze, ze bieznik 4,2mm. Czy to duzo czy malo? Ile km na takiej mozna jeszcze przejezdzic? Bo te 4,2mm mi zupelnie niczego konkretnego nie mowi

 

4,2 to sporo, ciężko będzie znaleźć używaną z większym bieżnikiem, nówki chyba mają 6 czy 7mm także jeszcze ponad połowa przebiegu została. Jaki to model battlaxa?

 

model to battlax bt021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego miesiąca te opony? Bo stara guma, mimo bieżnika tez dobrze nie trzyma. Przyczym nie wiem, jaki jest dopuszczalny-bezpieczny wiek opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dopuszczalny,bezpieczny wiek opony jest gdzieś ustalony przez kogos -chodzi mi o te 5 lat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie nikt CI mandatu nie da za stare opony, sprawdzaja tylko bierznik, ale wrazie wypadku czy kolizji moga uznac to za przyczyne, jak sie upra oczywiscie.

 

Stara oponka to z 2000 roku. 2009 to swiezyna. Pewnie bedzie slabiej trzymala jak nowka ale lepsze to jak lysy kapec. A te batlaxy ogolnie to kiepskie laczki, sie trapez z nich robi pojezdzisz to zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego miesiąca te opony? Bo stara guma, mimo bieżnika tez dobrze nie trzyma. Przyczym nie wiem, jaki jest dopuszczalny-bezpieczny wiek opony.

 

dot 4109

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 tydzień roku 2009 :)

Edytowane przez Calanthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam Panowie. Ja w tym roku latalem na gumach z 2002roku. Zero pekniec a pozamykane z obu stron. Majac na uwadze ze slyszalem historie o slabej przyczepnosci to boje sie co bedzie na nowkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiac OT. to ludzie kupuja nowe nowki, pojezdza troche i jak szlif to przez opony bo juz maja 2 lata i takie tam bla bla bla. A inni smgaja to 10 latkach jak waryaty i nie narzekaja na slabe trzymanie. Jak to jest wkoncu?

 

Aternus na nowych felgi pozamykasz :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.