Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Kolor Świecy - Colortune


Gość Bangout
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH WĄTKÓW O REGULACJI SKŁADU MIESZANKI PALIWOWO-POWIETRZENEJ W GAŹNIKACH.

 

Posty w temacie ułożone są chronologicznie.

 

Moderator

Krzysztof.

----------

 

 

Witam. Mam problem z ustawieniem składu mieszanki i prosił bym o pomoc w regulacji (jeśli to możliwe na podstawie koloru świec). Muszę spróbować, ponieważ dopiero za trzy tygodnie ktoś mi to zrobi, a chciałbym trochę pojeździć póki jest pogoda.

Sprzęt zachowuje się w następujący sposób:

Po odkręceniu manetki wskazówka schodzi płynnie, ale zatrzymuje się na ok 2200 obr i potem sobie powoli spada do wolnych (na wolnych obroty falują).

Podczas gwałtownego ruszania ze świateł lubi się zadławić oraz gdy zwalniam przed zakrętem i w złożeniu dodaje lekko gazu sytuacja się powtarza (strasznie mnie to irytuje, bo wtedy silnik hamuje i kiedyś przez to glebnę)

 

Na wszystkich gaźnikach śrubę do regulacji mam wykręconą o dwa obroty.

Dołączam po dwa zdjęcia każdej z świec:

1

p1020141h.th.jpg

p1020145e.th.jpg

2

p1020155q.th.jpg

p1020156o.th.jpg

3

p1020163b.th.jpg

p1020164g.th.jpg

4

p1020165w.th.jpg

p1020166m.th.jpg

 

Bardzo bym prosił o jakieś sugestie odnośnie korekty śrub, ewentualnie jeśli problem tkwi w czymś innym to naprostowanie mojego problemu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stronka nie hula

Może To Cię poratuje ;)

 

Ogólnie wygląda że masz za bogato ale jak się nie mylę na tych śrubach regulujesz skład wolnych obrotów i chyba będziesz musiał pomajstrować z iglicami gdzieś było na forum. Jak znajdę to Ci zapodam. A jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Edytowane przez sopotnian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika że gdzieś dostaje lewego powietrza.Dlatego słabo spada na wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece sprawdzałeś po jeździe? Bo pamiętam, że jak miałem GSa, parę razy go odpaliłem (oczywiście na ssaniu) bez ruszania moto i wykręciłem świece okazało się, że są czarne. Już chciałem zmieniać położenie iglicy, ale okazało się, że po krótkiej trasie, jak drugi raz sprawdzałem, świece były już ok.

 

Na zdięciach faktycznie wygląda na zbyt bogatą mieszankę (opis dławienia też by pasował), szczególnie 1 świeca wygląda na okopconą. 3 wg mnie ładna. Czeka Cię chyba serwis gaźników, bo nie powinno być raczej takich różnic między świecami.

Edytowane przez Mawet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wynika że gdzieś dostaje lewego powietrza.Dlatego słabo spada na wolne.

Może też być jak pisze Tomek. Ale to łatwo sprawdzić odpal maszynę weź jakiegoś spreja i ostrożnie psiuknij w okolicach tych gumowych króćców za gaźnikami jak Ci się podniosą obroty to znaczy że dostaje lewego powietrza (albo nie dokręcone króćce albo spękane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie lunęło deszczem, ale sprawdzę tak jak mówicie

świece wykręcone po długiej jeździe

 

 

edit:

dodam, że wolno spada z obrotów przy dobrze dogrzanym silniku teraz jak sprawdzałem tym dezodorantem a silnik nie był dobrze dogrzany to schodził normalnie

zauważyłem też że przy ok 6-7 tys. lubi sobie strzelić z tłumika

 

psikałem dezodorantem i nic nie zaobserwowałem :(

Edytowane przez Bangout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

niech ekspertosy sie wypowiedza nt koloru swiec u mnie - nie deczko za ubogo?

 

p.s. czy te "mocowania" elektrod nie wygladaja dziwnie? jakby pęknięte byly...albo jakby je spawal Henio z garaza:D

 

c421945de5daba49m.jpg122e0d22e5c76159m.jpg9285cad66c1a5eacm.jpga65b3492952408dbm.jpg

Edytowane przez Cielak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabytkowo

??ze stare?nie bardzo ?:D ino zapturki zakrywajace otwory na swiece juz stare i nie dolegaja wiec woda sie tam z syfem ostro miesza:D a kolor jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecie Ci napisał Qunerk - a tak to ładne irydy

Też tak myślę ^_^ Tyle że specem nie jezdem :P

Edytowane przez sopotnian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecie Ci napisał Qunerk - a tak to ładne irydy

Też tak myślę ^_^ Tyle że specem nie jezdem :P

 

niby tak ale moglo mu chodzic o to ze takie hamerykanskie irydowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorek ok. Porównaj sobie do tabeli, którą ktoś zamiescił na forum.

Ostatnio moje zmieniałem i podobne były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Bangout mógłbyś opisać jak Ci poszło ustawianie? czy pomogło bo u mnie też słabiej schodzi od 2tyś z obrotów tyle że świece wszystkie ładne są i tak samo wszystkie wyglądają :) a a skład wykręcony mam 1,75 obrota :) Edytowane przez dzikus13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor świec nijak ma się do składów na wolnych obrotach moi drodzy - pokazuje nam mieszankę w zakresie średnich obrotów. Wykręć składy o 0,5obrotu jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam że jest fajne urządzenie o nazwie colortune :) Jest to świeca regulacyjna bez której nie wyobrażam sobie regulacji gaźnikowca :)

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze strony praktycznej stwierdzam że się nie nadaje na warunki warsztatowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu tak uważasz?

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu tak uważasz?

Nie czymu ino dloczego :D Sory za to :offtopic: ale nie mogłem się powstrzymać. Ciekaw jestem tego co napisze Qnerk :nauka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dlatego że dokładność takiej świeczki nie jest rewelacyjna, poza tym pozostaje jeszcze testowanie pod obciążeniem. Dużo szybciej i prościej jest przynajmniej dla mnie ustawić gaźniki wg doświadczenia i wyczucia. Kilka razy już po CT musiałem gaźniki poprawiać bo choć płomień był idealny to moto nie wkręcało się jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie będe się spierał bo nie serwisuje 200. W każdym razie ja jestem zadowolony z tego cholerstwa jak cholera :) 3 motongi stroilismy tym i chodza jak zegarki.

 

Myślę jednak że taka święcą jesteśmy w stanie dokładniej dostroić moto, racja że wymaga to więcej czasu i pitolenia, ale nikt nie mówił że będzie łatwo :) Moje poprzednie motongi regulowali chwaleni mechanicy na słuch i jako tako chodziły, ale zawsze trochę mimo wszystko obroty jałowe falowały, a po tym ustrojstwie naprawdę chodzi równiutko. Moim zdaniem nie da sie wyregulować silnika 4-cylindrowego na słuch. Co najwyżej singla. Co myślisz Qnerk? :)

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zgadzam się z qnerem. Jeszcze nie tak dawno podniecałem się ustawieniem idealnej mieszanki wg Colora. Po jakimś miesiącu stwierdzam, że nie ma to jak dostroić sobie wg własnych doświadczeń/odczuć/wrażeń :) mimo, że CT daleko od żółtego dawał ten mocny bunsenowski niebieski (jakby się je w ogóle dało odróżnić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się wyregulować 4cylindrowca na "słuch" jak to określiłeś. Idealny jest tylko analizator. Generalnie CT niby fajna, ale nie znam mechanika który by jej na co dzień używał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.