Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Kolor Świecy - Colortune


Gość Bangout
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

walnięta świeca = złe spalanie

ale Colortune to jest świeca więc skoro mówi że na wszystkich 3 udało mu się to wyregulować to raczej wyklucza to, że coś ze świecą jest nie tak ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie - 1, 2, 4 cyl ustawiłem wg instrukcji i wszystko dało się ustawić tak jak być powinno. Na 3 cyl. nie da się osiągnąć żółtego koloru. Skłaniam się ku nieszczelności chyba. Czy te króćće od airboxa do gaźnika mają jakieś znaczenie jeśli chodzi o ich szczelność oprócz tego ze nieprzefiltrowane powietrze dostanie się do gaźnika? Bo te między gaźnikami a silnikiem to jasna sprawa że muszą szczelne być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam specem od świec nie jestem, ale coś wszystkie ciemnawe mi sie wydają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co? iglice w dół? śrubki od składu mieszanki wolnych obrotów mam wykręcone na 3.5 obrotu, było 2.5 ale założyłem przelot i nie schodził z obrotów więc domyślam się że pozostaje tylko opuścić iglice. Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opuścić iglice - pewnie tak. Ale zobacz jaką masz ciemną świecę pierwszą od lewej.

Coś za ciemne wszystkie. Moje po 6 tyś są prawie jak nowe, lekko szare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w związku z tematem:

 

Byłem wczoraj na robieniu gaźników, najpierw czyszczenie preparatami na stole, później montaż i podłączenie wakuometrów. Nie zauważyłem a by mechanik regulował jakieś składy mieszanki na odpalonym moto- czy zrobił to na stole???? :zdziwiony:

 

Co prawda po podłączeniu waku kręcił śrubokrętem w okolicy gaźniorów ale to chyba coś o d synchro bo po tym zabiegu słupki się wyrównały. Proszę o porady bo może wykoanana usługa była niekompleksowa :zniesmaczony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w związku z tematem:

 

Byłem wczoraj na robieniu gaźników, najpierw czyszczenie preparatami na stole, później montaż i podłączenie wakuometrów. Nie zauważyłem a by mechanik regulował jakieś składy mieszanki na odpalonym moto- czy zrobił to na stole???? :zdziwiony:

 

Co prawda po podłączeniu waku kręcił śrubokrętem w okolicy gaźniorów ale to chyba coś o d synchro bo po tym zabiegu słupki się wyrównały. Proszę o porady bo może wykoanana usługa była niekompleksowa :zniesmaczony:

no jak wyregulował mieszankę na stole to cie niezłe w knedla zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie powiedziałem. Pytam tylko bo nie zauważyłem aby coś kręcił oprócz synchro. Motocykl chodzi równo, ładnie schodzi z obrotów, ładnie się wkręca i możliwe że w ogóle nie potrzebował regulacji składu mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Panowie przed tym sezonem zabrałem się za regulację luzów zaworowych i oczywiście za synchronizację gaźników. regulację przeprowadziłem tak mi się wydaję zgodnie ze sztuką tzn. posiłkując się haynesem i PBC. Po regulacji luzów moto odpaliło ale zauważyłem, że na pierwszym cylindrze wydech nagrzewa się sporo wolniej niż na pozostałych trzech garach. Po krótkiej trasie wydaję mi się, że tak jakby czasem ten czwarty gar odpalał dopiero po jakimś czasie. Dodatkowo wydaję mi się, że moto zbyt mocno czasem zadymi z wydechu. Przed tym jak zapadła decyzja o wyjęciu gaźników i kompleksowym ich czyszczeniu i regulacji zauważyłem, że moto na jałowych faluję, nie pali na wszystkie gary i dodatkowo z wężyka, który odchodzi od baterii gaźników w stronę airboxa cieknie paliwo ;(. Moje pytanie jest takie - czy jeżeli chodzi o śrubę składu mieszanki to mam ją ustawić zgodnie z serwisówką czyli wykręcamy 1 i 3/4 obrotu pytam bo to co teraz jest ustawione to jakaś masakra - na jednym gaźniku półtora obrotu na innym 1 i 3/4.....Czy po regulacji luzów zaworowych gaźniki mogły przestać współgrać z całością - w zeszłym sezonie wkręcał się i schodził z obrotów bez problemu, palił od strzała, spalanie na 100km w normie, a tu niespodzianka. Jeszcze na koniec jedno gdzie mogę dostać o-ringi na te plastikowe rurki paliwowe łączące gaźniki - rurki w kształcie litery T, od nich odchodzą dwa wężyki w stronę airboxa - muszę je wymienić są już mocno spękane i gaźniki pocą się w tym miejscu.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysc gaziory, w B12 regulacje na wolnych wykreca sie o 3,5 obrotu. Jak w B6 nie wiem. Te gumki w ksztalcie T dostaniesz na allegro z moto na czesci (w aso mega drogie), o-ringi kupisz w jakims sklepie.

Po zaworach i czyszczeniu gaziorow swieczki wygladaja jak nizej. Maja troche ceglane zabarwienie. Mieszanka ok czy za biednie? :P

post-4790-0-57717000-1367518330_thumb.jpg

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysc gaziory, w B12 regulacje na wolnych wykreca sie o 3,5 obrotu. Jak w B6 nie wiem. Te gumki w ksztalcie T dostaniesz na allegro z moto na czesci (w aso mega drogie), o-ringi kupisz w jakims sklepie.

Po zaworach i czyszczeniu gaziorow swieczki wygladaja jak nizej. Maja troche ceglane zabarwienie. Mieszanka ok czy za biednie? :P

 

moim zdaniem mieszanka jest idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki pomóżcie proszę, mam problem z regulacją mojego B4. Kilka postów wyżej wrzuciłem fotkę świec z której wynikało że mieszanka jest za bogata, postanowiłem się tym zająć. Gaźniki wjechały na stół rozebrane wyczyszczone, złożone, iglice poszły o jeden ząbek w dół (jest to przedostatni) śrubka wolnych obrotów na 3,5 obrotu wykręcona i pojawił się problem, moto nie schodziło płynnie z obrotów a przy gwałtownym dodaniu gazu dławiło się. Wykręciłem śrubkę jeszcze o 0,5 obrotu co daje 4 ale wydaje mi się ze to chyba trochę dużo, co prawda moto dobrze reaguje na gaz jednak lubi strzelić czarnego dymka przy kręceniu manetką do 8 - 10 tys. Moje pytanie brzmi czy musi być za chowana jakaś równowaga między śrubką wolnych obrotów a położeniem iglic i jak rozpoznać ze na wolnych obrotach jest za bogato? Pytam bo jak iglice były na środkowym ząbku to wystarczyło 3.5 obrotu śrubką żeby moto prawidłowo reagowało na gaz. Jednak kolor świec mówił że za bogato. Nic już z tego nie rozumiem a 4 obroty to chyba dużo. A tu zdjęcie świecy nr 3 reszcie robiłem bo były suche ale czarne. http://zapodaj.net/f...bb4db2.jpg.html http://zapodaj.net/7...1c41d3.jpg.html. Nie wiem też dlaczego reszta świec jest czarna jak wszystko jest ustawione tak samo.

- filmik jak chodzi moto. Co sądzicie o tym wszystkim?

 

 

100%

Edytowane przez sypa99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest taki dymek i nie narzekam . To normalnie ponoć tak mi gość powiedział w serwisie . Kolego moto ma swoje lata więc szukanie dziury w cały nie ma sensu chyba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko rozumiem że moto nie jest już pierwszej świeżości, po prostu szukam odpowiedzi na moje pytania bo chce go wyregulować i cieszyć się jazdą, ale jednocześnie nie chcę żeby palił 12l na setkę. Chcę żeby świece były w dobrym kolorze a puki co wyglądają gorzej niż na zdjęciach kilka postów wyżej (oprócz nr 3). To wszystko, chyba da się to osiągnąć mino że moto młode nie jest, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

koledzy a jak to jest z czyszczeniem i regulacją gaźników - chodzi mi o kolejność i zależność

czy można zrobić synchro bez uprzedniego czyszczenia gaźników? z tego co wyczytałem to raczej można, więc zamiast od ręki wyjmowac gaźniki na stół, to może najpier zrobić synchro i jak będzie ok to odpuścić sobie czyszczenie - próbował już ktoś tak może?

a jak wyjdzie kiepski efekt to wtedy czyszczenie.

 

pytam dlatego, ponieważ z postów użytkowników tego forum wynika, że u wielu po rozebraniu gaźników wyglądały one jak nowe i nie było potrzeby czyszczenia - wystarczyło dokonać synchronizacji po wczśniejszej regulacji zaworów.

 

sama synchronizacja potrwa o wiele krócej niż łącznie z czyszczeniem - zastanawaim się nawet czy własnie tak też nie postępują na warsztatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest trochę jak z obcinaniem paznokci. Najpierw należy zdjąć skarpety, potem obcinać, ale kto zabroni obcinać bez ściągania skarpet. :takaemotka:

 

A tak na poważnie: Nie ma sensu rozbierać gaźników bez potrzeby. Regulacja jak najbardziej widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wczoraj odebrałem moto z serwisu po już drugiej w przeciągu 5 miesiecy synchronizacji i niestety stwierdzam fakt że moto ma dalej dziurę miedzy 4-5tyś obrotów problem pojawia się na rozgrzanym silniku i jest to irytujące na dłuższej trasie takie szarpanie moto w tym przedziale obrotów, moje pytanie jest takie czy jest to możliwe ze serwis źle reguluje skład mieszanki? wydaje mi się ze gaźniki są zalewane paliwem i stąd te dolegliwości, dodam że swiece nowe filtr powietrza nowy dodatkowo luzy zaworowe świeżo robione ale to chyba nie ma związku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczysc swiece, przejedz 100km i wrzuc foto. Moze to byc tez zafajdany filtr powietrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.