Skocz do zawartości

Gaźniki - Regulacja Składu Mieszanki - Kolor Świecy - Colortune


Gość Bangout
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odebrałem moto z serwisu po już drugiej w przeciągu 5 miesiecy synchronizacji i niestety stwierdzam fakt że moto ma dalej dziurę miedzy 4-5tyś obrotów problem pojawia się na rozgrzanym silniku i jest to irytujące na dłuższej trasie takie szarpanie moto w tym przedziale obrotów, moje pytanie jest takie czy jest to możliwe ze serwis źle reguluje skład mieszanki? wydaje mi się ze gaźniki są zalewane paliwem i stąd te dolegliwości, dodam że swiece nowe filtr powietrza nowy dodatkowo luzy zaworowe świeżo robione ale to chyba nie ma związku.

 

Po czym stwierdzasz, że jest zalewany? puszcza czarne bączki z wydechu? masz kłopoty z odpaleniem na zimnym??? dużo Ci pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie to tylko moja teoria i interpretacja innych postów, poza tym na zimnym silniku chodzi fajnie, spalanie raczej normalne i nie ma kłopotów z odpalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Sprawdziłem świece wyglądają miej więcej tak chyba dobrze, świece były wymienione pod koniec sezonu. świece firmy NGK CR9EKattachicon.gif1.JPG

 

Świece wykręciłeś po jakiejś dłuższej przejażdżce? najlepiej po 20-30 km. Tragedii nie ma ale wygląda jakbyś ją wykręcił po niezbyt długim jeżdżeniu.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

conorian zes odgrzal kotleta. A co do tych swiec to zajebane na bogato... Jeszcze mokre :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

conorian zes odgrzal kotleta. A co do tych swiec to zajebane na bogato... Jeszcze mokre :P

bo tutaj:

Odgrzewając kotleta mam do Was pytanko wraz ze swoją sugestią. Za bogato prawda?

 

0ed6a57d7e312.jpg

 

nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem dalem motocykl suzuki bandit 1200s na synchronizacje i czyszczenie gaznikow plus luzy zaworowe. Mechanik nie dokrecil wlasciwie pokrywy zaworowej luzna sroba ale to jeszcze nic. Polaczyl wezykiem dwa krocce do synchronizaci pierwszy i drugi gaznik. Nie wiem co to ma na celu czy zgubil zaslepki. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem dalem motocykl suzuki bandit 1200s na synchronizacje i czyszczenie gaznikow plus luzy zaworowe. Mechanik nie dokrecil wlasciwie pokrywy zaworowej luzna sroba ale to jeszcze nic. Polaczyl wezykiem dwa krocce do synchronizaci pierwszy i drugi gaznik. Nie wiem co to ma na celu czy zgubil zaslepki. Prosze o pomoc

polecam sie przywitac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

tylko ze izolator jest biały a nie kawa z mlekiem i to mnie martwi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dasz wieksze dysze glowne czy podniesiesz iglice? krecenie mieszanka od wolnych nic nie zmieni w srednich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy poziom paliwa w gaznikach odgrywa w tym jakas role?

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie poratujcie bo już nie mam pomysłu.

oczywiście zawory,czyszczenie gaźników,wymiana zaworów iglicowych,synchro zrobiłem

kupiłem przelot z db kilerem bossa oryginał pod bandita 1200

w poprzednim sezonie założyłem i bez regulacji tak jeździłem ale odczuwałem dziure w obrotach od dołu do ok. 2-2,5tys.

w tym sezonie zabrałem się za regulację mieszanki i mam problem.

to co zrobiłem to podniosłem iglicę na 4 rowek, założyłem nowe świece, mieszanka wyregulowan na 3,5 obrotu kawa z mlekiem książkowo, synchro zrobione, moto ładnie wchodzi na obroty i z nich schodzi, spalanie w normie 6-6,5l tylko nurtuje mnie strzelanie w tłumnik tak jak by nie dopalała się mieszanka czyli chodzi moto i co jakiś czas słychać delikatny strzał 

czy na przelocie to norma czy coś źle zrobiłem bo już naprawdę brak mi poysłu jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor świec świadczy o składzie mieszanki w średnim zakresie obrotów, śrubą regulujesz skład na wolnych więc kolor świec nie ma tu nic do rzeczy.

 

Po założeniu przelotu miałeś zbyt ubogą mieszankę więc słusznie podniosłeś iglice. Na ile miałeś wykręcone śruby od mieszanki przed regulacją, może za bogato teraz na wolnych jest?

 

P.S. O strzelaniu z wydechu gdzieś była osobna, burzliwa dyskusja. U mnie też strzela przy schodzeniu z obrotów, ale mi się to akurat podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare ustawienia na fabrycznym tłumiku były takie iglica na środku czyli 3 rowek i skład mieszanki wykręcony aż na 6 obrotów i tu sam byłem ździwiony

obecnie na przelocie iglica 4 rowek podniesiona i skład mieszanki ustawiony na 3,5 obrotów

 

już kombinowałem i to co zauważyłem że przy obecnych 3,5 przy gwałtownym odkręceniu gazu dym spalin jest koloru takiego siwego a już na 4,25-4,5 obrotu dym zmienia barwę na bardzo czarny przy odkręceniu rolgazu.

 

a o strzałach w tłumik mam namyśli jak moto chodzi na biegu jałowym wtedy słychać strzały w tłumik i co ciekawe gdy zwiększe skład mieszanki do 4,5 to wtedy te strzały nie są już tak częste

 

bo o strzałach przy redukcji biegów i schodzeniu z obrotów podczas jazdy mi nie chodzi, wiem że to sprawka PAIRA i bardzo mi się to podoba, przynajmniej dojeżdżając słychać mnie :)

 

jeśli to coś pomoże to nagram na filmiku o co mi chodzi może coś więcej podpowiecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może powiedzieć mi którą serwisówką mam się kierować przy ustalaniu składu mieszanki? Manual 2001-2004 podaje 1 i 7/8 obrotu, natomiast haynes 1995-2001 1/4 do 1/2. Mam bandziora z 2001 roku... Kurcze nie wiem czy dobrze patrze. Proszę Panowie zweryfikujcie to.

Edytowane przez Gimnastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ze to na co patrzyłem w haynesie do coś ze sprzęgłem. Ale jakby ktoś był piewien ile obrotu ma byc wykręcona śruba składu mieszanki to proszę o info. Interesuje mnie rocznik 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ze to na co patrzyłem w haynesie do coś ze sprzęgłem. Ale jakby ktoś był piewien ile obrotu ma byc wykręcona śruba składu mieszanki to proszę o info. Interesuje mnie rocznik 2001

1 i 7/8 to pozycja wyjściowa dla składu mieszanki. Tamte wartości dotyczą naprawdopodobniej regulacji wysprzęglika.

 

 

stare ustawienia na fabrycznym tłumiku były takie iglica na środku czyli 3 rowek i skład mieszanki wykręcony aż na 6 obrotów i tu sam byłem ździwiony

obecnie na przelocie iglica 4 rowek podniesiona i skład mieszanki ustawiony na 3,5 obrotów

 

już kombinowałem i to co zauważyłem że przy obecnych 3,5 przy gwałtownym odkręceniu gazu dym spalin jest koloru takiego siwego a już na 4,25-4,5 obrotu dym zmienia barwę na bardzo czarny przy odkręceniu rolgazu.

 

a o strzałach w tłumik mam namyśli jak moto chodzi na biegu jałowym wtedy słychać strzały w tłumik i co ciekawe gdy zwiększe skład mieszanki do 4,5 to wtedy te strzały nie są już tak częste

 

bo o strzałach przy redukcji biegów i schodzeniu z obrotów podczas jazdy mi nie chodzi, wiem że to sprawka PAIRA i bardzo mi się to podoba, przynajmniej dojeżdżając słychać mnie :)

 

jeśli to coś pomoże to nagram na filmiku o co mi chodzi może coś więcej podpowiecie

 

Jak dla mnie to w ogóle ani siwy  ani czarny dym nie powinien iść z wydechu. U mnie strzelał na wolnych jak mieszanka była za bogata, próbowałeś zmniejszyć dawkę paliwa poniżej 3,5 obrotu?

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wczorajszej zabawy to co zauważyłem że prawie mi się udało tylko taki jeden myk 1 i 2 garnek ustawiony na 4,5 obr a 3 i 4 na 3,5 strzałów prawie brak ładne płynne obroty tylko

 

czy aż taka duża rozbieżność może byś to 1 obrót więcej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

witam panowie podepne sie jak to wyglada po calym serwisie robilem pierwsze samodzielne synchro na nowych swiecach jutro wrzuce zdjecia swiec a dzisiaj do oceny synchro

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.