Skocz do zawartości

Mały Tuning B12,5


Daniel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

w 650 jest to samo. Daniel czyli jednak cos mogli mi pogmerac tym komputerem bo ja juz zrobilem na tym grube kilometry i spalanie nic nie wzroslo, a moze po prostu pałowales go non stop B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś coś ciął w wodnych 650tkach :pytajnik:

 

sprawdz czy masz u siebie denso 60 pinowe, do tego pokaz opis pinow. jednak na 99,9% bedziesz mial tak samo... malo tego - interfejs do kompa powinien Ci dzialac na bank (np. w DL650 jest identyko).

 

co do map.. jesli w okresie produkcji Twojego moto, przechodzilo ono jakies "normalizacje" (norm/spalin/hałasu) to jest szansa, ze bedzie druga inna/agresywniejsza mapa.

 

jest i tez zla wiadomosc -

 

However the newer ECU software also has a setting that tells the software to:

 

ignore MS pin, use MS0 always

ignore MS pin, use MS1 always

use pin level to set MS

 

wiec nic nie przełączymy.. moze tak byc w najnowszych partiach 10'/11' lub z pewnych rejonow produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 650 jest to samo. Daniel czyli jednak cos mogli mi pogmerac tym komputerem bo ja juz zrobilem na tym grube kilometry i spalanie nic nie wzroslo, a moze po prostu pałowales go non stop B)

 

no wlasnie tez sklaniam sie ku temu, jesli maja swiadomosc i biora jakas odpowiedzialnosc - to faktycznie c*****a bylby Cie wypuscic z lewa mapa - mogli ja poprawic, a w zasadzie nadpisac gotowcem.

 

dzisiaj ma mi przyjsc komp. pomagajacy w modyfikacji mapy i postaram sie ja naprawic do 14:1..

 

a palowalem - bo to bylo fajne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel - oczywiscie zaje****y + za to co robisz. PIN30 - Betriebsartenwahlschalter.

Jak opanujesz sprawe z tym AFR to tne kabel - i moze faktycznie przelácznik na kiere!

Powodzenia w dzialaniu!!!

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przestanę być zwykłą j***ną ciotą z kastrowanym B12,5 B)

 

 

Najn, najn. Mnie chodziło o "+" w górnym rogu posta a nie że ten kto nie obetnie ten ciota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema no byłoby naprawdę zajebiście , ciekawe czy w trasie wzrośnie spalanie... jak będziecie cieli to opiszcie jakie wrażenia po np. 300km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota Daniel, Gdybym nie miał moto na gwarancji to bym spróbował, nie wiecie czy w polsce w serwisie suzuki moga mape zmienić, będę w polsce możliwe że serwis zrobie i przy okazji zmienie mape ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda - wczoraj "godzinka na miescie" i bak poszedl...

 

Ja sie na tym nie znam, ale czy przyczyná moze byc to, ze np: masz przelotowy wydech i K&N ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam przelot i k&n ale nie zauważyłem duużo większego spalania... ale ten kabelek to mnie korci.... a nie zmieniła się kultura pracy silnika? wszystko bez zmian ? kurcze aż się wierzyć nie che

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelot i KN mam od poczatku, od 30tys km.. i zawsze mialem spalanie 7-8 litra. robie na baku ok 200 km i tankuje 15 litrow do pelna.

 

a moto chodzilo glosniej - dla mnie fajnie :).

 

 

schabik w serwisie - jak pisal Kacper1r6 - moga wgrac Ci mape gotowca.. Ty najlepiej jakbys podjechal na strojenie np. kompem yoshimury i zrobil sobie dedyka. nastepnie wgral ja na MS1 (oryginal zostaje na MS0), przelaczyl "kabelkiem" i smigal. w razie "w" - wpinasz pina i masz gwarancje :) a serwis ori. mape...

 

we wrocku w intermotors napisanie mapy (i jej wgranie) do moto na podstawie AFRa kosztuje 400 zl. ale nie wiem jaki tego jest rezultat i jak dokladnie robia.

 

 

w tej chwili ucze sie Visual Basica :) zeby dopisac logowanie z ECU.. jesli mi sie uda to zrobie tutorial jak po "domowemu" samemu napisac ładna mape z dobrym AFR.

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelot i KN mam od poczatku, od 30tys km.. i zawsze mialem spalanie 7-8 litra. robie na baku ok 200 km i tankuje 15 litrow do pelna.

 

a moto chodzilo glosniej - dla mnie fajnie :).

 

 

schabik w serwisie - jak pisal Kacper1r6 - moga wgrac Ci mape gotowca.. Ty najlepiej jakbys podjechal na strojenie np. kompem yoshimury i zrobil sobie dedyka. nastepnie wgral ja na MS1 (oryginal zostaje na MS0), przelaczyl "kabelkiem" i smigal. w razie "w" - wpinasz pina i masz gwarancje :) a serwis ori. mape...

 

we wrocku w intermotors napisanie mapy (i jej wgranie) do moto na podstawie AFRa kosztuje 400 zl. ale nie wiem jaki tego jest rezultat i jak dokladnie robia.

 

 

w tej chwili ucze sie Visual Basica :) zeby dopisac logowanie z ECU.. jesli mi sie uda to zrobie tutorial jak po "domowemu" samemu napisac ładna mape z dobrym AFR.

 

Ja właśnie będe robił serwis we wrocku bo tylko tam na dolnym śląsku jest suzuki heh. Jak tam jest z obsługą ? Zadzwonie do nich na dniach i się dowiem więcej szczegółów co oferują. Dzięki za odpiwiedź pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolin ja się broń boże nie obrażam, nie z moim tzw. poczuciem humoru ;) Ale póki co jeszcze pociotuje, trochę korci, ale też w zasadzie nie zapierdalam tym moim motorem, więc mi tam nic nie brakuje, niemniej Rispekt dla Daniela, olłejs rispekt meeeen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie będe robił serwis we wrocku bo tylko tam na dolnym śląsku jest suzuki heh. Jak tam jest z obsługą ? Zadzwonie do nich na dniach i się dowiem więcej szczegółów co oferują. Dzięki za odpiwiedź pozdro

 

 

ja nie mowilem o serwisie suzuki, tylko o KTM/triumph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema dzisiaj ja uciąłem ten kabelek i moje ważenie z jazdy jest przezajebiste :o motocykl na 3cim biegu przekracza 210km/h pózniej już jedzie tj wcześniej

ale 1.2.3. to zajebiste p*****lnięcie odcięcie mam przy ponad 10tyś/obr. kółko się troszkę podnosi , ale koło nie mieli :) spalanie pewnie masakryczne... ciekawe czy oleju będzie brał i czy może się coś zepsuć. Jedynym minusem to są teraz heble , żeby wyhamować na czerwonym trzeba się mocno namęczyć.

TNIJTA KABLE !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odciéciu kabla spalanie mi nie wzroslo, prédkosc max - w zasadzie tez nie, ale rzeczywiscie moto spontaniczniej reaguje na gaz ... :vroom:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze sprawa dotyczy tylko wtryskowcow chlodzonych woda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe spalanie to pewnie po dużej części z tego, że po odcięciu kabelka odkręcacie nad wyraz żwawo, jak przenigdy wcześniej :D Inna sprawa AFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki kusicie niemiłosiernie, u mnie kostka juz wypięta ale jeszcze czekam na info o tym AFR..:)

 

 

AFR to stosunek mas powietrza do paliwa w mieszance spalanej w silniku. Idealny (stechiometryczny) stosunek obu mas to 14,7:1 (lub 14,4:1) i oznacza on idealne dostarczenie ilości powietrza do spalenia jednostki paliwa. czyli może być go (tego powietrza) też więcej, np. 18:1 - mieszanka uboga (w paliwo). lub mniej, np. 12:1 - mieszanka bogata (w paliwo). Naszym calem - dla dobra silnika, jego efektywności i ekonomiki jazdy jest zapewnienie właśnie idealnego stosunku w całym zakresie obrotów i obciążenia silnika. Przy mieszance ubogiej temperatura spalania jest za wysoka, natomiast przy mieszance bogatej po prostu tracimy paliwo na darmo - niedopalone ucieka w wydech i tam jest dopalane. W B12,5 efekt ten jest dodatkowo wzmagany katalizatorem, a to skutkuje ładnym strzelaniem/pierdzeniem/bekaniem wydechu.

 

 

poniżej przykładowy pomiar AFR "na luzie", mapach z MS1, przelotem fi60mm i filtrem K&N:

 

 

data; bieg; rpm; afr

2011-07-15 13:19:53; 0; 1700; 17,9416666666667;

2011-07-15 13:19:53; 0; 1700; 17,9416666666667;

2011-07-15 13:19:53; 0; 1700; 17,9416666666667;

2011-07-15 13:19:54; 0; 3470; 17,9416666666667;

2011-07-15 13:19:54; 0; 3730; 17,9416666666667;

2011-07-15 13:19:54; 0; 3820; 17,8555555555556;

2011-07-15 13:19:54; 0; 3940; 17,8555555555556;

2011-07-15 13:19:54; 0; 4040; 17,8555555555556;

2011-07-15 13:19:54; 0; 4210; 16,9944444444444;

2011-07-15 13:19:55; 0; 4570; 16,9944444444444;

2011-07-15 13:19:55; 0; 4900; 16,9944444444444;

2011-07-15 13:19:55; 0; 5290; 15,2166666666667;

2011-07-15 13:19:55; 0; 5750; 15,2166666666667;

2011-07-15 13:19:55; 0; 6300; 13,25;

2011-07-15 13:19:55; 0; 6840; 12,7;

2011-07-15 13:19:56; 0; 7150; 13,25;

2011-07-15 13:19:56; 0; 6780; 12,7;

2011-07-15 13:19:56; 0; 6780; 12,7;

2011-07-15 13:19:56; 0; 6780; 11,75;

2011-07-15 13:19:56; 0; 2660; 12,7;

2011-07-15 13:19:56; 0; 1840; 11,75;

2011-07-15 13:19:57; 0; 1370; 15,2166666666667;

2011-07-15 13:19:57; 0; 1420; 14,1041666666667;

2011-07-15 13:19:57; 0; 1420; 14,1041666666667;

2011-07-15 13:19:57; 0; 1220; 13,7875;

2011-07-15 13:19:57; 0; 1260; 13,7083333333333;

....

 

 

jak zinterpretować dane?

 

-- na wolnych obrotach silnik pracuje na bardzo ubogiej mieszance (duzo powietrza = KN + przelot, mało paliwa = brak obciążenia silnika) - sonda lambda krzyczy o tym do ECU, jednak ten nie jest sam w stanie na tyle skompensować wartości mapy.

-- odkręcamy manete - pojawia się obciążenie - mapa zalewa silnik paliwem.

-- puszczamy manete - spada obciążenie - wraca do mieszanki bogatej, jednak z opóźnieniem, które wywala paliwo do wydechu - w tym momencie komin ładnie strzela.

 

 

takie AFR trzeba naprawić. robi się to mierząc ratio i modyfikując dawki w mapie.. doświadczeni tunerzy na podstawie wykresu AFR/rpm prawdopodobnie robią to w paru iteracjach. przykład poniżej (Dale Walker):

 

1250_dynochart2-1.jpg

 

niebieska linia to przykład słabego ratio (prawie tak c****wego jak moje).. zielona to wypracowane świetne ratio. okolice 14:1 to ratio gdzie silnik najzdrowiej oddaje najwięcej mocy.

 

 

ja zrobiłem sobie fajnie silniczek - motocykl bardzo zmienił oblicze, ale to i kilka innych info już w następnym odcinku :)

 

 

pozdro

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już siadam przed telewizorem, tylko daj znać trochę wcześniej, że wchodzisz na wizję żebym akurat nie poszedł robić herbaty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co ja tu Wam będę kadził. To działa! Przejechałem się dzisiaj Danielowym motocyklem i już nie jest

taki jakiś mulasty w górnym zakresie obrotów. Ciągnie RÓWNO do samego końca :) Takiego moda obcięciem

kabelka to się nie spodziewałem. Jak sobie pomyślę ile się będę musiał natrudzić, żeby podobny przyrost

osiągnąć na gaźnikach to trochę Wam wodniakom zazdroszczę ECU :P

 

 

P.S. Owiewka to straszny wynalazek jest hehe Brum brum bruuuum i o kuuurza twarz - Dwieście :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to udało Ci się w końcu Daniel ustawić tą mapę i wgrać ją do ECU? Jak widzisz możliwość przełączania między mapami przy kierownicy? kwestia zamykania obwodu kabelka, który wcześniej był obcinany?

 

PS. Tolinek - a gdzieś ty dwieście jechał? Chyba Policja powinna zainteresować się Twoją tożsamościa ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.