Skocz do zawartości

Opony - Komplet Czy Mix?


Gość george
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wybiła godzina aby zmienić oponke tył, z przodu mam zeszłoroczną, jeszcze dobrego BRIDGESTONE Battlax BT 020, którego chce zostawić.

 

Mam pytanie: Co założyć na tył? Czy lepiej mieć obie z kompletu, czy też jakiegoś Bridgeston'a, czy też nie ma to większego znaczenia i może być coś innego?

 

No i co ewentualnie? Zastanawiam się nad DUNLOP Sportmax Roadsmart.

 

Znacie jakieś inne lepsze w tym przypadku propozycje?

 

cena: do ok. 600pln

jeżdżę tak naprawdę różnie - raz spokojnie raz mniej wink.gif

moto: gsf 600S 2002r

Edytowane przez Krzysztof
Tagi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Macieksoko

    16

  • MetalBeast

    20

  • Kruk

    7

Zakladac raczej komplet. Tak samo sie nagrzewa, tak samo trzyma na mokrym czy suchym i na winklach itd.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z przodu mam rocznego battlaxa, z tyłu na początku tego sezonu założyłem Pirelli Diablo Stradę 160/60 i powiem Ci, że prowadzi się bajecznie - na suchym idealnie, na mokrym też daje radę. Więc polecam tę oponę, mieści się też w Twoim budżecie - ja wydałem jakieś 500zł z przesyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładaj Strady... nie ma porównania do Michelin Pilot Road czy Road Attac 2 Conti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko komplet.

Ja mam Micheliny roady 2 super na mokrym i na suchym.

Acha gość na Dembowskiego 8 lok. 2d tel 501773679

godny polecenia ma dobrą cene.

Edytowane przez makumba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam dylemat.

Mam batlaxy 023 z końcówki 2008r i przód mi się już kończy (dziwne), bo na tylnej jest jeszcze dużo bieżnika i nawet włoski ma, a ten sam tydzień produkcji obu, więc pewnie gościu kupił je razem.

Nie wiem co z tym przodem. Jeszcze z 5000km do konca sezonu wytrzyma chyba, ale nie jest ciekawie. Będzie trzeba chyba kupić drugą bt023 choć chciałem coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładaj Strady... nie ma porównania do Michelin Pilot Road czy Road Attac 2 Conti.

 

Mi Road'y wydają się twardsze i szczerze mówiąc bardziej chwalę Stradę. Pilot Road miał czasem tendencję do uciekania w zakrętach (jeżeli chodzi o tył) chociaż to zależy od stylu jazdy i osobistych upodobań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładaj bez problemu mixa .Nie daj sie nabrać n atrick ze musi byc komplet.Oczywiscie komplet jest fajny ale nic nie stoi na przeszkodzie aby założyć mix.Przez 25 lat jazdy na moto zakładałem czesto to co akurat było i też dawało rade . Za chwile ktos ci powie że powietrze w oponach musi pochodzić z jednego kompresora etc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na tył założoną oponę firmy maxxis.

Nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy nią a michałkiem road 2, którego miałem poprzednio założonego. cena oczywiście niższa, gdzieś na scigacz.pl jest jej test na bandicie.

 

 

http://www.scigacz.pl/Test,opon,Maxxis,Supermaxx,2250.html

Edytowane przez JHK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Road'y wydają się twardsze i szczerze mówiąc bardziej chwalę Stradę. Pilot Road miał czasem tendencję do uciekania w zakrętach (jeżeli chodzi o tył) chociaż to zależy od stylu jazdy i osobistych upodobań.

 

:blink:

 

Może mówisz o 2ct, który jest miękki na bokach... i masz wrażenie, że Ci ucieka. Strada się nie nadaje do ostrego winklowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze na kompletach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bt020 słaby jest, musisz go dobrze nagrzać. Więc lepiej załóż coś innego na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

road attack czyy jakoś tak.. najlepiej klejące gumy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink:

 

Może mówisz o 2ct, który jest miękki na bokach... i masz wrażenie, że Ci ucieka. Strada się nie nadaje do ostrego winklowania.

 

Luknij w moją galerię, jest tam zdjęcie opony po ostrym winklowaniu i dała radę..

Acz nie chcę się spierać z bardziej doświadczonym, zapewne masz rację - mi jest dobrze na stradach.

Edytowane przez remki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos gdzies tu pisal ze mu strada na torze puscila i byl zonk. Kolega Crupez?

 

 

Tak, tył puścił na torze, najprawdopodobniej z przegrzania. Temperatura otoczenia była na poziomie 30 st. w cieniu. Fakt, że prędkość i złożenie były duże, ale poprzednie okrążenia pokonywałem w identyczny sposób i kleiła. Mija dokładnie tydzień od gleby a opona na rantach fioletowa dalej :P

 

Luknij w moją galerię, jest tam zdjęcie opony po ostrym winklowaniu i dała radę..

Acz nie chcę się spierać z bardziej doświadczonym, zapewne masz rację - mi jest dobrze na stradach.

Strada po ostrym winklowaniu fioletowieje na bokach. Biorąc pod uwagę, że dość łatwo jest ją zamknąc, to po Twojej fotce z galerii wynika, że masz jeszcze sporo zapasu przyczepności co z kolei tłumaczy Twoją opinie i poczucie komfortu na tej gumie..

 

Mojego zdania nie zmienię, do ostrego winklowania STRADA się NIE NADAJE !! Niestety poczułem to na własnej skórze, dosłownie i w przenośni ;)

Edytowane przez crupez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bt020 słaby jest, musisz go dobrze nagrzać. Więc lepiej załóż coś innego na tył.

 

dokładnie, z chęcią zrobiłbym komplet ale jakoś nie mam ochoty kupować bt020 i mieć akurat taki ;)

 

z drugiej strony skoro przód jest prawie nowy szkoda wyrzucać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po raz kolejny muszę zgodzić się z KravMagą.

Mix nie robi kłopotu, ale BT020 to nie jest dobra opona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na forum i zapamiętałem, chyba były to słowa Tomka - jeśli mix to miększa z przodu, bo jak tył już będzie trzymał a przód jeszcze nie, to możesz się poczuć bardzo oszukany.

Jak przód trzyma, a tył nie to driftujesz, jak tył trzyma, a przód nie to leżysz i kwiczysz B)

 

Ja nie mam doświadczenia, ale czuję się przekonany :P

Biorąc pod uwagę, że na przodzie masz oponę twardą jak |-|uj Rona Jeremiego, na tył chyba musisz założyć to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na przodzie bt020f a na tyle bt56r i jestem zadowolony, a nie polecam Dunlopa bo kupel razem ze mna kupwal tez do bandita 600 na tyl dunlopa a ja bt i po 8 tys on ma oponie do smieci a moja po 7,5 tys tak w 45 % zuzyta dopiero

Edytowane przez morfe1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dunlopów jest cała masa, nie możesz dyskwalifikować firmy od razu. Mają też dobre modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe chriss ale kumpel ma juz okolo 50 lat i jezdzi raczej spokojnie dlatego jestem zdziwiony ze tak szybko zjechało opone ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już koledzy wspomnieli wcześniej może być MIX. Jedyne co bym proponował to to ze opona z przodu musi być co najmniej tej samej klasy co na tyle.Jeżeli przednia optymalną temperaturę pracy osiągać będzie późnij niż tył można sie przejechać.To samo jazda w deszczu czy na mokrym.

Dobrą zasadą jest opona z przodu klasa wyżej niż z tyłu.Np z przodu opona sportowa np BT-011 a z tyłu sportowo turystyczna np BT-20.

 

Ale można jeździć na wszystkim tylko komfort inny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.