Skocz do zawartości

Opony - Komplet Czy Mix?


Gość george
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

jutro sie bede z nim widział to go dopytam jaki model ale oststnio ja zjarał dość konkretnie wiec nie wiem czy jej nie wyje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Macieksoko

    16

  • MetalBeast

    20

  • Kruk

    7

 

Dobrą zasadą jest opona z przodu klasa wyżej niż z tyłu.Np z przodu opona sportowa np BT-011 a z tyłu sportowo turystyczna np BT-20.

 

 

 

Masz racje, tylko w moim przypadku założenie na tył czegoś gorszego niż mam z przodu byłoby chyba chybionym pomysłem? :)

 

Wiem dobrze, że chodzi o opony więc nie chce skąpić na bezpieczeństwie i macie racje że nowy komplet byłby najlepszy.

Z drugiej strony nie chce wydawać kasy na przód skoro jest jeszcze stosunkowo świeży, więc chciałbym dobrać do niego odpowiedni tył. Szukam złotego środka stąd mój dylemat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj Conti Road Attck II w tym rozmiarze, a będziesz zadowolony :peace:

Opona naprawdę godna uwagi, pożądnie trzyma w zakręcie, może i przegrała na mokrym, ale kto przygina w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj Conti Road Attack II

 

Spoko, ale guma znika dosłownie w oczach. I to nie w dużym Bandicie, a w Thundercat'ie.

Byłem z kumplem na torze, przed zaczęciem jazdy był widoczny jeszcze głęboki napis "Attack" na gumie. Po zrobieniu kilku okrążeń po napisie nie było śladu :/ Byliśmy w szoku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest opona sportowa, tylko sportowo-turystyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wiadomo, co jest do wszystkiego to jest do niczego. Kupuj tego konciaka, napiszesz nam jakie to uczucie...

B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest opona sportowa, tylko sportowo-turystyczna

To nie znaczy, że ma znikać w oczach ;)

 

Wcześniej pisałem o Stradzie i fioletowych bokach, teraz zrobiłem fotkę...

Zdj%2525C4%252599cie0142.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Kończy mi się na tyle guma, przód do końca sezonu wytrzyma. Jak myślicie, kupić coś używanego, czy np. takie cuś: Allegro nr aukcji: 1731908392 i link: http://allegro.pl/opona-bridgestone-exedra-160-70-17-bmw-st-1100-i1731908392.html .

 

Będzie chyba ciut wyższa niż standard?

 

Nie jeżdżę specjalnie szybko, czysto turystycznie i rekreacyjnie.

 

Nie znam się na oponach więc proszę o wyrozumiałość!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończy mi się na tyle guma, przód do końca sezonu wytrzyma. Jak myślicie, kupić coś używanego, czy np. takie cuś: Allegro nr aukcji: 1731908392 i link: http://allegro.pl/op...1731908392.html .

 

Będzie chyba ciut wyższa niż standard?

 

Nie jeżdżę specjalnie szybko, czysto turystycznie i rekreacyjnie.

 

Nie znam się na oponach więc proszę o wyrozumiałość!

kolego ta opona ma 11 lat.... DOT1200 także jeśli Ci życie miłe to jej nie kupuj. Chyba że do spalenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Road Attac 2 przód, Pilot Power 2ct tył. Testował ktoś? :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale guma znika dosłownie w oczach. I to nie w dużym Bandicie, a w Thundercat'ie.

Byłem z kumplem na torze, przed zaczęciem jazdy był widoczny jeszcze głęboki napis "Attack" na gumie. Po zrobieniu kilku okrążeń po napisie nie było śladu :/ Byliśmy w szoku...

 

Potwierdzam to. Moja 2010 zjeżdżona w oczach...

ps. Crupez Tundercat jeździł na Road Attac pierwszej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek, to w ile kilo skatowałeś tylnego lacia? Jaka szerokość? Jak jeździłeś (miasto/winkle/tor)?

Bardzo mnie ciekawią Twoje "losy", bo teraz mam RA2 tył i przód, a PP2 były moim drugim typem, więc jak zjem tylną, to będę celował podobnie jak Ty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony były 2010... Przebieg wytrzymały 6000-7000 km (nie wiem dokładnie ile bo Nezka zakładał). 180 szerokość, dużo jazdy po autostradach ale sporo też upalania po mieście, startów z kreski. Teraz zakładam pilot power ale z tego co słyszałem poleci jeszcze szybciej. Nie uśmiecha mi się dwa razy w sezonie opon zmieniać dlatego po testach Pilot Power pewnie zarzucę Road'y 2 lub 3 bo nic innego nie wymyśle.

 

A Ty jak tam? Jaki przebieg na gumie? Jaki stan? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moich jeszcze nie dotarłem :)

Jeździ się dużo lepiej niż na poprzednich, ale to nie ma co porównywać bo tamte były 4 letnie spiłowane batlaxy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się w temat.

Mam komplet batlaxów BT23. Pomijam już to jak się na nich jezdzi, choć mam wrażenie że przez pierwsze 2km jadę na flaku bo nosi.

Przetni batlax już dobija do granicy swoich możliwości. Dziwne, bo jak kupiłem moto było sporo gumy a ile ja tam zrobiłem? więcej niż 4000km nie było.

 

Dziwi mnie tylko jak on się sciera wygląda mniejwięcej tak: /T\ czyli front płaski i o dziwo więcej bieżnika, a po bokach już znaczniki przytarte ale też płasko. Okrągło tylko tam, gdzie nie zdołałem się złożyć. To wina tej 2-składnikowej mieszanki czy co? Bo w zakrętach czasem faktycznie czuć taki schodek. Jak przejechać palcem po oponie to ma ona trzy płaszczyny prawie.

 

Do tematu: planuję na przód Pirelli diablo strada, jednak tył zostaje bo tam jeszcze sporo bieżnika. I otrzymam taką mieszankę opon. Ktoś próbował? Pewnie nic nie będzie ale bt23 już na przód (i tył) nie kupię :) wystarczy, że zrobił to poprzedni właściciel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diablo Strada tania twarda opona, lubi się przegrzać i puścić. Ja bym kupił na przód Pilot Powera a na tył Roada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, nie ma sensu pchać się już w diablo stradę, jest to już jakby nie patrzyć stary model opony który zastąpiły Angele. Zwłaszcza że jak powiedzmy za rok będziesz chciał kupić do kompletu stradę na tył może być już problem.

 

A Angele ja polecam :) nawinięte mam już na nich coś ponad 5000 i spisują się dzielnie, ładnie kleją się drogi. No jedyny minus to taki że moja przednia opona wydaje z siebie od czasu do czasu jakieś "dziwne dzwięki". Ale na tych dziwnych dźwiękach obleciałem Włochy wraz z winklami w Dolomitach i Alpach bez żadnych niespodzianek. No i jak teraz latam po mieście to chyba już nie "szumi" może po prostu musiała się dotrzeć :D hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metal, ja przód też miałem tak wytarty.

Podstawowa zasada to przód kupić nie twardszy niż tył. Ja na przód nie kupię niczego co po środku opony ma rowek (zygzakujący).

No i zasadniczo typuję trochę jak Macieksoko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te pilot road w tej samej cenie co strada. Dzięki za rady. Bardzo rozsądne i wydaje mi się, że jestem skłonny zmienić zdanie.

Tak jak kefirek pisze, pewnie pod koniec następnego sezonu pójdzie tył i będę chciał kupić do kompletu.

 

Nie wiem w takim razie tylko czemu tymi diablo strada się tak wszyscy zachwycają. Nie chcę twardego kartofla.

 

Kruku, jaki może być powód takiego dziwnego wycierania? W GSie po postu front zrobił mi się płaski, ale boki pozostały okrągłe (tam był michelin macadam). Może to wina mieszanki 2-składnikowej, bo przecież aż tak po zakrętach nie ciągnę, żeby boki bardziej się starły niż przód i to na płasko w dodatku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie stawiam na komplety.

 

W Bandziorku jak myślę sprawdziłby się taki: http://allegro.pl/dunlop-qualifier-d209-120-70zr17-160-60zr17-2011-i1797739461.html

 

Mam te Dunlopy u siebie (tylko 180 na tyle) i są naprawdę bardzo przyczepne. Zero problemów zarówno na suchym jak i na mokrym, tyle że ciut je trzeba rozgrzać.

Tył wytrzymał 10,5 tysia (wymieniam po 20 września, więc jeszcze coś zdzierżą), przód spokojnie starczy na min. 15 tysi.

 

Za tą symboliczną cenę dostajecie gumy bardziej sportowe niż turystyczne, doskonałe zarówno do zapierdalania jak i winklowania o bardzo przyjemnej i wiarygodnej specyfice prowadzenia. O uślizg trzeba się naprawdę bardzo postarać, dając w pytę na świeżo malowanych pasach :D

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te pilot road w tej samej cenie co strada. Dzięki za rady. Bardzo rozsądne i wydaje mi się, że jestem skłonny zmienić zdanie.

Tak jak kefirek pisze, pewnie pod koniec następnego sezonu pójdzie tył i będę chciał kupić do kompletu.

 

Nie wiem w takim razie tylko czemu tymi diablo strada się tak wszyscy zachwycają. Nie chcę twardego kartofla

no ale pewnie pilot road 1. A to też jest już kapeć archaiczny (weź pod uwagę że mamy już 3 na rynku). A stradą się zachwycają bo jest tania i obstawiam że dużo ludzi zamiast używek jak dotychczas postanawia dorzucić stówkę i kupić nówki sztuki i po przesiadkach piszą że jest wypas :) No ale to tylko takie moje przypuszczenia.

 

 

a jak będziesz chciał sobie za rok kupić do kompletu tył to bierz tylko coś co na rynku jest nowym produktem czy też nie dawno wprowadzonym: angele, road3 - ale tutaj ludzie piszą że kaszana zwłaszcza przód, roadsmarty, roadattacki2, road2 (mimo iż one trochę czasu na rynku już są). Czy coś z opon bardziej sportowych aniżeli turystycznych. Co to już sam musisz wybrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.