Skocz do zawartości

Opony - Komplet Czy Mix?


Gość george
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Odwieczny problem z tymi kapciami. Jak jezdziłem w zjezdzie rowerowym to też co osoba to inne zdanie. Pozniej zakładałem i okazywało się, że trzyma, ale tylko u kogoś kto jezdzi jak dziewczynka :)

A w moto jednak wydatek 4x większy na kapcia więc wolę nie mieć niespodzianki, choć już nic gorszego niż ten batlax 023 nie kupię raczej.

 

A byłem przed chwilą w serwisie u znajomych, obejrzeli tą moją oponkę. To że już ją zajechałem to wiadomo, ale powiedzieli że ząbkuje mocno i faktycznie profil trapezu już ma (tyle to i ja widzę). Więc wymiana konieczna a używanych nie zaryzykuję. Za to polecili mi CONTINENTAL ContiSportAttack. Wiecie, szukam do 400zł kapcia, więc to co piszesz kefirek o pilotach mnie niestety zniechęciło do nich. Niby kolejne 100zł więcej ale to już 500, a na początku miało być ok 350 jak za diablo stradę. Księgowa mnie zje jak zobaczy, a w tym miesiącu nie mogę pewnych kosztów firmy przekroczyć.

 

Widzę dobre opinie o continentalach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 120
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Macieksoko

    16

  • MetalBeast

    20

  • Kruk

    7

CONTINENTAL ContiSportAttack to bardzo dobra opona. Jedyne co może Cię w niej zaskoczyć to szybkie zużycie. Ja jej odpowiednika bardziej turystycznego Road Attac 2 zajeździłem w 6000 km do drutów. Na pewno będzie zadowolony z SportAttac tylko może być to zadowolenie jedno sezonowe. Uniwersalnej opony nie ma, albo miękka i klei albo twarda i bijesz przebiegi. Metal ode mnie tylko taka rada - nie zakładaj na przód strady. Na przód kup coś miękkiego nawet taki Pilot Power czy Sport Attac powinien wytrzymać z 15 000 km na przodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli Angele by CI pasowały zadzwoń sobie do tego kolesia:

 

http://allegro.pl/my_page.php?uid=16693515

 

ja u niego kupowałem swoje za świetną kasę (860 - komplet). Teraz dalej ma wystawione komplety 120 + 160 za 890 i sam tył za 570. 120 nie ma ale może trzeba pogadać i załatwi za dobra kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze właśnie te przebiegi... nawijam około 4000-6000tyś w sezonie, więc jeśli się nie mylisz to taka oponka faktycznie dużo nie pociągnie. A szkoda, bo słychać wiele pozytywnych opinii ;)

A moja jazda wygląda bardziej turystycznie, ale na raczej krótkich dystansach (jednodniowe wypady), do tego lubię zakręty (jak chyba każdy na moto) ale kolanami nie szlifuję, ani na tor mnie nie ciągnie. Przelotowe mam w okolicy 120km/h :) Szybciej nie lubię.

skłaniam się ku conti, albo pilot road ale kefirek pisze, że 1 wersja to już eeee :] mętlik mam trochę. może pilot power właśnie. Widzę, że jest za 379

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...., do tego lubię zakręty (jak chyba każdy na moto) ale kolanami nie szlifuję, ani na tor mnie nie ciągnie.

 

 

Ja nie lubię. Ja się boję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kefirek pisze, że 1 wersja to już eeee

 

hehehe, ja wychodzę z prostego założenia jeśli wyszło już dwóch następców danej opony z czego dwójka zawładnęła sercami motonitów to jedynka musi być mocno przeciętna. Odkopałem nawet jakiś test opon to w 2004 roku pilot road zajmował 4 miejsce. Ja z pilot roadem nr 1 miałem doświadczenia na tylniej oponie. W porównaniu z Angelami opona spisywała się wręcz do bani, na wyjściu z zakrętu z pełnym ogniem lubiła sobie zadriftować i to nie koniecznie na mokrym :) Z przodu był wtedy pilot road 2 i tutaj z kolei uratował mi na mokrym kilka razy skórę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo pilot power. Nowa 5,9 mm miała. 1500 km hornet 600 zostało 3 mm. Mierzone na środku. Przy B12 widzę tylko sens na przodzie takiej gumy a na tył pilot road 2/3 (lub odpowiednik np. road attac 2/3) chyba, że ktoś śmiga po torze i ma dużo kasy.

Edytowane przez Macieksoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam B6 i tak chyba w pełni jego możliwości nie rozwijam. Muszę kupić coś na przód, co będzie grało z tym batlaxem który jeszcze na tyle pojezdzi z 1 sezon. Nie wiem czemu, ale myślałem że przód do konca sezonu starczy, a tu z każdym wyjazdem coraz mniej gumy. A ostatnio to już znika w oczach.

Wcale mi nie ułatwiliście wyboru :] Ale to dobrze. Chyba... przynajmniej dioablo strady nie zamówiłem.

 

Może CONTINENTAL ContiRoadAttack Front 120/60ZR17 55W M/C TL (W) nie pójdzie tak szybko przy mojej jezdzie.

Drugi typ to MICHELIN Pilot Power 2CT Front 120/60ZR17 55W M/C TL (W) - skoro mówicie, że 1 to lipa. Ale tu już po kieszeni ciągnie bardziej niż w/w

I pamiętamy, że później jednak komplet będzie, ale póki co dwie różne (jak w tym wątku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Road znaczy, że na drogę, a Power znaczy że na tor, resztę sam dośpiewaj i podejmij męską decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz pilot power bez 2 ct bo i tak tego nie wykorzystasz :)

Pilot power to nie lipa! 2 czy 3 to modele ale pilot road. Power występuje tylko bez 2 ct i 2ct. 2ct ma gumę na bokach miękkszą, sama krawędź. Jak zauważyłeś przy b6 nawet jak zamkniesz tył to z przodu masz trochę opony także tego 2ct nie wykorzystasz!

 

Mój typ dla Ciebie Pilot Power :-)

Edytowane przez Macieksoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MetalBeast. ZMienilem takiego batlaxa jak ty z przodu na Dunlop Roadsmart (uzywka 2008) i mimo ze swoje nalatane ma to rowno sie sciera. Juz myslalem ze to ja jakos dziwnie smigam ze mi sie ten batlax tak ulozyl /T\, ale widze nie tylko ja tak mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie klops. Do tego całą oponę mam poząbkowaną.

Też Ci się tak dziwnie jeździło np po kocich łbach na zakręcie?

 

No panowie chyba wybrałem Pilot Power. Cena dobra, podobna do pilot road.

Zoabczymy jeszcze jaki mi rabat na conti road attack dadzą. Chociaż conti ma jakiś dziwny wzór bieżnika ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz kilkakrotnie, nie bierzcie Pilot Road3 na przód....po ok 5 tyskm opona do wymiany(nie tylko moja opinia).

Na tyle mam road 3 i jestem bardzo zadowolony , nawinołem juz jakies 18 tys.km, przeżyły alpy itp. i super 3mają :vroom:

 

Niemiła niespodzianka spotkała mnie we włoszech gdzie byłem zmuszony zmienic Pilot Road 3 , założyłem Pilot Power 2CT....i nie wierzyłem,że może być tak odczuwalna rożnica, w prowadzeniu bandziora.

 

Na gumie mam przelatane ok 8 tys. środek jeszcze w dobrym stanie, natomiast boki to juz koncówka.

Bardzo dobrze 3mają na mokrym, mieszkam na wyspach i wiem co mówie :P

 

Pee Saa. Metal.... a może tak Metzeler Z8, osobiscie sie nad nimi zastanawiam i slyszałem dużo dobrego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Ale jakim cudem pilot road (czyli niby turystyczny) wytrzymuje tak mało? A pilot power (niby bardziej miękki) wytrzymuje więcej?

 

Jakoś nad metzelerem się nie zastanawiałem. Zobaczę jakie ceny mi dadzą na w/w i wtedy zadecyduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie bierznika było niewielkie....natomiast po ok 5tys. opona jest już tak zząbkowana,że cięzko utrzymać kierwnice w rękach :blink:

 

Kolega ma to samo w CB1300. Problem leży chyba w zamiękkich bokach opony :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując Wasze uwagi dochodzę do wniosku, że albo komplet nówka sztuka i można wtedy kombinować albo po prostu do archaicznego, twardego Battlaxa 020 na przodzie nie warto nic innego jak archaiczny (chyba też w miarę twardy?) Pilot Road1, zjeździć to i kupić nowy komplet ;)

 

Dobrze prawie czy odradzacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie George. Z tego tematu tak samo wnioskuję, że dobra opcja to był Pilot Road 2/3 a przód Power... Właśnie dziś założyłem Pilot Power 2 CT na tył - stawiam na 4000 km i po oponie. Zdam relacje w tym temacie. Przód aktualnie Road Attac 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek nie strasz, bo ja już się praktycznie na pilot power (zwykły) zdecydowałem. A to ponoć te conti szybciej pójdą... jak sie człowiek naczyta to tylko głowa boli. Te albo te. Jutro przeważy cena i spokój!

Aha, tył pewnie prędko pójdzie do wymiany, ale do końca sezonu musi dotrwać, bo kieszeń mi rozwali!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot Road na tyle już siedzi! Opona świeża a i mokro dziś ale jak się jeździło na kwadracie to różnice czuć odrazu ;)

 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie wybór padł już na MICHELIN Pilot Power Front 120/60ZR17 55W M/C TL (W)

Mam nadzieję, że dobre parametry dobrałem, bo mają mi sprowadzić w sklepie jakoś w przyszłym tygodniu.

Cena po rabacie i po odliczeniu vatu wyjdzie mi 270zł niecałe więc warto jak najbardziej!

 

Nie chce mi się tylko bawić w to całe przekładanie, wyważanie itd. :( wydechu nie mam kiedy założyć nawet bo w wolnej chwili wolę jezdzić, ale trzeba bo batlax już przybiera dziwne formy. Może foto zrobię, bo nikt mi nie uwierzy, że można tak boki opony zjechać, a przód jest jeszcze z pół milimetra ponad znacznik.

 

Ciekawe jak będzie się spisywał ten pilot power w połączeniu z batlaxxem bt023 na tylnym kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli miałeś takie przygody z poprzednią oponką to na pewno będzie dużo lepiej. a wymiana to przecież chwila moment, jak nie masz auta to z kluczami i nową oponką można podlecieć do wulkanizatora i zrobić szybki pit stop na zmianę gumy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, mam wszystko co trzeba, zrzucę koło i podjadę. W GSie na raty zmieniałem, najpierw przód, za tydzień tył :P

No ale wiem już czemu tak wszyscy krzywią się na te batlaxy. Owszem, dostałem je w spadku po porzednim właścicielu i jeszcze jak kupowałem było nieźle z przodem. Po około 4000tyś ta opona ma powierzchnię jak księżyc, albo jakby ją gryzonie pogryzły :) Jak przejechać ręką, to czuć, że poząbkowana mocno.

Wymienię i będzie git. Zdam relację. Co dziwne tył ładnie wygląda i równo się wyciera. Rocznik opon to koncówka 2008r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.