Skocz do zawartości

Śruba Spustowa Oleju


Gość silver
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dzisiejszy dzień mam do bani. Zabrałem się do wymiany oleju. Wszystko było pięknie, spuściłem olej, odkręciłem stary filtr. Kiedy cały olej wyciekł zaczołem wkręcać śrubę spustową i nagle gwint zerwany. Został na śrubie :angry:. Co robić pomóżcie proszę?

Myślałem nagwintować, ale nie mam tak dużej narzynki, a poza tym czy jak bym nagwintował to stara śruba by nie była za mała?

Czy powinna być jakaś uszczelka na śrubie bo u mnie nie było a w książce serwisowej napisali, że powinna być?

 

A tak na marginesie jak zdejmowałem bak by zobaczyć filtr powietrza to podczas montażu zagiołem jeden z wężyków i motor mi zgasł dzisiaj, ale jakoś doszedłem do tego i wszystko jest ok. Głupio mi bo niedawno czytałem na forum, żeby uważać na nie. Człowiek uczy się na błędach :angry:.

Co do tych wężyków powiedzcie mi czy powinno być ich tyle zwisających? U mnie jest conajmniej jeden grubu i 2 małe, które jak mniemam są do odpowietrzenia (może się mylę), ale czy aż tyle?

 

Dzięki z góry i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do śruby było: albo przegwintowujesz na większy wymiar+ nowy korek, albo helicoil. Poszukaj w googlu, albo szukajce.

 

Co do wężyków: tak ma ich tyle być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zerwanego gwintu w misce olejowej to temat wałkowany na forum dość ostro ,poszukaj na pewno znajdziesz tam sporo pomocnych informacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zerwales gwint w misce olejowej (jakos tak wywnioskowalem) to:

techniczne rozwiazanie to rozwiercic otwor na srednice nominalna gwintu, lub nieznacznie wieksza i gwintownikiem nagwintowac na wiekszy wymiar (tak by srednica gwintowanego otworu byla zblizona do srednicy wewnetrznej nowego gwintu)

sa tez inne sposoby o jakich poczytasz gdzie indziej jak koledzy wskazuja. ja podalem ci jak sie wykonuje nowy gwint w przypadku zerwania gwintu wewnetrznego w tym samym otworze.

uszczelki pod korki/sruby spustowe misek olejowych w motocyklach i samochodach itp sa koniczne gdyz gwinty z zasady (wynikajace z ich budowy, ksztaltu) sa poprostu nieszczelne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci mogę sprzedać używaną miskę ze sprawnym gwintem ;)

Ale wymiana jej to trochę zachodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy rzeczywiscie tak trudno jest to zrobic bez zerwania gwintu. ile to juz kolesi zerwalo gwint na te jsrubie z pbc .

jak to sie dzieje -powiedzcie ?

tak czy siak przykro mi stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo pakuja i za duzo sily maja najwyrazniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem jest, tak jak już ktoś napisał rozwiercić przegwintować pod większy korek.

Ale jak co możesz kombinować tu poczytasz co i jak

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/6009-miska-olejowa/

 

A odnośnie uszczelki jest miedziana koszt około 50gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nada się ,elegancki zestawik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego na angielskim eBay'u co o tym sądzicie nada się?

 

Zestaw do naprawy gwintów

 

Szwagier mi zrobił właśnie czymś bardzo podobnym.bez rozwiercania i bez dorabiania korka.

miska sucha jak pieprz:):)A korek został oryginalny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Udało się :D

 

Zestaw przyszedł dzisiaj rano, więc zabrałem się do roboty. Nagwintowałem otwór na M15 i założyłem nową śrubę ale tym razem z miedzianą nakładką po w poprzedniej nie było. Wkręciłem nowy filtr i zalałem olej. Odpaliłem moto na kilka minut i jak narazie wszystko ok niema wycieków :D . Jeszcze nie byłem na przejażdżce, ale mam nadzieje że wszystko będzie ok. Śrubę dokręcełem ręką do końca, a dociągnołem zwykłym płaskim kluczem. Filtr trochę mi się zdeformował przy dociąganiu bo używam klucza z łańczuszkiem i nie jestem w tym zbyt dobry prawdę mówiąc, ale jest ok i tak nie widać :).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr dokręcamy TYLKO RĘKĄ! Nie można używać klucza do dokręcania filtra oleju! Ty na prawdę chcesz chyba mieć cały silnik do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jak ci się pokiereszowal od dokręcania t to jest spora szansa że pozaginal się w środku co może skutkować zmniejszonym przeplywem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jak ci się pokiereszowal od dokręcania t to jest spora szansa że pozaginal się w środku co może skutkować zmniejszonym przeplywem.

Dokręciłem najpierw ręką do styku uszczelki z obudową silnika, a później kluczem o cały jeden obrót. Trochę go wgiołem ponieważ nieudolnie założyłem klucz :(

 

Co do całej wymiany byłem na przejażdżce i trochę mi ciekło ze śruby spustowej, dokręciłem i zobaczymy jutro.

 

Ale znowu strzeliłem babola i chciałem zapytać jeżeli wlałem za dużo oleju to będzie ok czy powinienem spuścić do lini pokazujacej full? Stało się to tak, że popatrzyłem na poziom jak stało pochylony no i jak głupi dolałem więcej. Następna wymiana pójdzie lepiej :).

 

Zauważyłem też spadek obrotów i nierówną pracę silnika ciężko wchodzi na wyższe obroty z małym opuźnieniem tak jak by trochę przerywał. Czy to może być, że zmieniłem filtr powietrza i trzeba coś ustawić?

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile za dużo tego oleju wlałeś ? :D jak 100ml to nic się nie stanie ;)

Przed wymianą filtra laga nie było ? Ogólnie wymiana na nowy powinna mieć wręcz odwrotny skutek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ja jestem jakiś ciemny, albo czegoś nie rozumiem:

- po pierwsze zawsze i wszędzie jest powtarzane: FILTR DOKRĘCAMY TYLKO I WYŁĄCZNIE RĘKAMI. MOCNO I DO KOŃCA, ALE RĘKAMI;

- po drugie jak może cieknąć z pod nowej lub wygrzanej miedzianej uszczelki;

- po trzecie rozszerzalność materiałów: gorący korek = większa objętość, gorąca miska = większa objętość, zgadza się? więc przy kręceniu na ciepło ryzyko zerwania gwintu wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmując ,że jest dobrze naprawiony gwint (chociaż kolega chyba nie zrzucił całej miski, mogę się mylić) to wystarczy za słabo dokręcić śrubę spustową i po rozgrzaniu kiedy olej zmienia konsystencję ,zaczyna się pocenie. Takie gdybanie, bo ciężko określić co i jak zostało zrobione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmując ,że jest dobrze naprawiony gwint (chociaż kolega chyba nie zrzucił całej miski, mogę się mylić) to wystarczy za słabo dokręcić śrubę spustową i po rozgrzaniu kiedy olej zmienia konsystencję ,zaczyna się pocenie. Takie gdybanie, bo ciężko określić co i jak zostało zrobione :)

 

Tak masz rację miska nie została zrzucona. Śrubę dokręcałem powoli bo bałem się by nie zerwać gwintu, ale na zimnym silniku. Teraz rano znowu mam mały wyciek po nocy więc muszę dokręcić znowu trochę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Pytanko małe mam: mógłby ktoś się podzielić wymiarami oryginalnej śruby spustowej oleju w GSF600N z 2002 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy rzeczywiscie tak trudno jest to zrobic bez zerwania gwintu. ile to juz kolesi zerwalo gwint na te jsrubie z pbc .

jak to sie dzieje -powiedzcie ?

tak czy siak przykro mi stary

 

też się nad tym zastanawiam :) ale wszystko jest możliwe... ja 4 śrub olejowych nie wkręciłem po reg. zaworów u obieżyświata, całe szczeście dziewczyna Songa miała orient.. bo już przegazówkę miałem robić:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W www.larrson.pl jest napisane, że M14x1.25, ale uważaj na ich śruby, bo śmiem wątpić że mi gwint w misce zajechały :D

Najlepiej sprawdź śruby czy gwinty się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.