Skocz do zawartości

Opony - Przebita Opona - Naprawa Opony


MetalBeast
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy był taki temat, pare lat temu interesowałem sie tym dosyć mocno ale po przetestowaniu kilku specyfików mianowicie żelu przeciw przebiciom do opon i kołków do szybkiej naprawy opony odpuściłem temat bo produkty których używalem nie spisywały sie tak fajnie jak miały no ale kilka sezonów sie przelatało bez kapcia i tak mi temat troche wrócił A WIĘC opisujcie tylko konkretny produkt KTÓRY SIE SPRAWDZIŁ I DZIAŁA, ja jak sobie przypomne co za syfu używałem to też napisze żeby go unikać.

Edytowane przez Krzysztof
Tak, to jest obecny temat, z którym posty zostały połączone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś mi się wkręciło że jadę crossem :P i ryłem na wiejskiej drodze banditem, coś zrobiło dziurę w oponie (to były moje początki więc opona mistrza prostej) miałem przy sobie taki środek:

http://motobajery.pl/motul-tyre-repair-300ml-wulkanizator-p-8666.html

 

zastosowałem zgodnie z instrukcją obsługi, opona się uszczelniła i napompowała (nie do pełnego ciśnienia ale wystarczającego aby kontynuować jazdę), przejechałem z tym specyfikiem jakieś 30km (tyle do domu) jechałem spokojnie i dość zachowawczo.

Środek spełnił swoje zadanie, ba nawet przy dopalaniu kapcia nie puścił :)

 

w razie W mam taką puszkę cały czas pod siedzeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ten i podobne preparaty działają.

Mały gwoździk wbił mi się centralnie w środek tylnej opony. Zastosowałem podobny preparat i opona się uszczelniła. Zrobiłem na niej 200km i powietrze nie schodziło.

 

W instrukcji mojego preparatu było napisane, żeby bezpośrednio po zastosowaniu przejechać motocyklem parę kilometrów bez zatrzymywania się - chodzi o równomierne rozprowadzenie się specyfiku. Jak się tego nie zrobi, to koło będzie po prostu biło, ponieważ będzie źle wyważone. Ponieważ byłem akurat w mieście gdzie były korki taka opcja nie wchodziła w grę. Dałem moto na centralkę, wbiłem 6-tkę wypaliłem fajka i wypiłem kawkę :)

Trzeba tylko pamiętać, żeby przy wymianie nowych opon zmyć syf z wewnętrznej części felgi.

 

I jeszcze jedno: Te preparaty potwornie się kleją do absolutnie wszystkiego i ciężko je usunąć. Najlepiej wozić ze sobą takie cienkie rękawiczki orlenowskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałeś?

 

(...)opisujcie tylko konkretny produkt KTÓRY SIE SPRAWDZIŁ I DZIAŁA(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest później przy zamianie laczka? Mocno się trzeba z felgą napocić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałeś?

 

 

Podalem przykladowy produkt ale uzywalem czegos podobnego i zrobilem na tak zalatanym kapciu prawie 100 mil zanim kupilem nowa opone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych uszczelniaczach jest sporo czyszczenia i gumiarze urwami sypią gdy dostają takie koło do zmiany laczka (kolega to ma za sobą). Ponoć ponad 2kkm na tej piance zjeździł (zdaje się, że motula)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli schodzi powietrze, ale nie wiem skąd, to Motul (lub inny odpowiednik), Jeśli dziura, to raczej sznurek. Warto mieć oba.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych uszczelniaczach jest sporo czyszczenia i gumiarze urwami sypią gdy dostają takie koło do zmiany laczka (kolega to ma za sobą). Ponoć ponad 2kkm na tej piance zjeździł (zdaje się, że motula)

 

Ale da się doczyścić, żeby felga była jak wcześniej, czy zostaje już na zawsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pianki tą o kant tyłka potłuc, co tydzień przyjeżdżał klient po zastosowaniu takiej pianki na flaku.

nawet wysokiej jakości pianki działają bardzo rzadko,

dla mnie najlepszym przykładem było nowe audi A8 z fabrycznym zestawem naprawczym i mała dziurka z drewno-wkrętem, które przyjechało na lawecie bo zestał nie dał rady - zestaw był tak przydatny jak gazeta do gaszenia pożaru.

Potem jak takie koło się naprawia to od opony tak śmierdzi jak by kota rozerwało

 

jak miałbym wybierać jakiś zestaw to tylko taki:

http://www.ebay.co.uk/itm/UNIVERSAL-MOTORCYCLE-BIKE-ATV-QUAD-CAR-BICYCLE-PUNCTURE-TYRE-REPAIR-KIT-TUBELESS-/231196949129?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item35d4697a89

nic innego nie jest warte wydawania kasy

 

A te "zestawy naprawcze" zamiast kół zapasowych/dojazdówek w nowy autach to jakaś kpina.

 

 

 

Ale da się doczyścić, żeby felga była jak wcześniej, czy zostaje już na zawsze?

 

Da się oczyścić, ale nie jest to przyjemne i łaty/kołki czasami nie chcą się kleić

Edytowane przez turbo1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z każdym produktem jeden gani drugi chwali, sprzedaje tego trochę w sklepie, Najwięcej idzie K2 tire doctor, bo jest najtańszy. I słyszałem tylko dobre opinie ale byli to użytkownicy skuterów lub maszyn. A jeśli chodzi o gumiarzy to wielu jak słyszy o tym środku to najlepiej odesłałby klienta z kwitkiem...

Edytowane przez DoubleJabolG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jeśli chodzi o gumiarzy to wielu jak słyszy o tym środku to najlepiej odesłałby klienta z kwitkiem...

Bo jest wtedy dwa razy więcej roboty i  zapach taki że zrzygać się można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest wtedy dwa razy więcej roboty i  zapach taki że zrzygać się można

No to bierze się kasę za dodatkową robotę plus za pracę w szkodliwych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pracy używamy takich uszczelniaczy (tego rodzaju) w maszynach przemysłowych narażonych na czeste przebicia - super skuteczne. Oczywiście ograniczeniem jest wielkość przebicie. Na rozcięcie nie pomoże. Ale na rozcięcie nie pomoże też łata sznurkowa.

Co do czyszczenia - mamy własną wulkanizatornię. Wulkanizaotrzy nie narzekają, wolą czasem wyczyścić niż co chwilę łatać oponę ładowarki.

Polecam. mam w każdym aucie i do moto też włożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to temat pianek załatwiony, niech bedzie ten motul zobaczymy czy zda egz

 

co z kołkami na wieksze dziury ?  też testowałem jeden zestaw do kołkowania to owszem 50 km potrzymał a później znowu puścił, robione było z instrukcja, ma ktoś coś sprawdzonego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawy RMS-a lub Keiti są od 90-do 110 pln .Są też mniejsze zastawy po 20-30 pln.W moto nie kołkowwałem ale w aucie tak.

Kołki lub sprey tylko na małe uszkodzenia (np:gwóźdz ).Warto też mieć zapasową maszynkę też potrafi się uszkodzić.

Na asfalcie zazwyczaj łapie się niezbyt wielkie uszkodzenia ,choć kiedyś musiałem wyrzucić nowego Dunlopa rozcieło mi oponę na odcinku około 4-5 cm.

Off-roadowcy i enduro-turyści zabierają dętki.

Edytowane przez mokry vel prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozcięcia wiadomo nic sie z nimi nie zrobi ale na szczeście rzadko sie zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to temat pianek załatwiony, niech bedzie ten motul zobaczymy czy zda egz

 

co z kołkami na wieksze dziury ?  też testowałem jeden zestaw do kołkowania to owszem 50 km potrzymał a później znowu puścił, robione było z instrukcja, ma ktoś coś sprawdzonego ?

 

jeśli masz na myśli zestawy ze sznurem  to co prawda pierwszy raz w życiu cos takiego zakładałem i u kumpla wytrzymało jakieś 500km potem na obwodnicy Wrocławia wciągneło go do środka, zapakowaliśmy jeszcze jeden i udało się dojechać do kalisza. 

Edytowane przez lenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zestaw ze sznurkiem jak najbardziej polecam, łatka od wewnątrz nie dała rady (całkiem pokaźna) a sznurek trochę obsmarować, wetknąć, odczekać troszkę aż klej złapie i można jechać (robione na napompowanej oponie). Oczywiście pewniakiem taka opona już nie jest, ale działa i to działa o wiele lepiej niż te wszystkie inne specyfiki, że o piankach nie wspomne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznurkiem często kleje w robocie ludziom kapcie w osobówkach i nie było reklamacji, 80% dziur da się tym zrobić. Załatanie tym jest bardzo proste, tylko na koniec ściąć sznurek równo z bieżnikiem. Jeśli ktoś by kompletował osobno wszystko, to lepiej żeby sznurek i klej był tej samej firmy bo inaczej może nie złapać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Trafil mi sie gwozdz... Swieza opona Michelin Power Supersport prawie 6mm bieznika :/ szkoda jej.

Nie wiem czy łatać czy nie? Gwozdz mial jakies 3mm średnicy

 

96c707e4f2a9da667065ccb2afc41ce8.jpg

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Lazer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio kołkowali oponę w samochodzie bez zdejmowania kapcia z felgi.

Czymś takim: http://www.uni-max.com.pl/zestaw-do-naprawy-opon-po-przebiciu/d/

Nawet w Larssonie mają http://www.larsson.pl/zestaw-do-naprawy-opon,912,news.html

Później wystarczy napompować koło.

Ten set nadaje sie do naprawy w czasie podróży . Nawet w instrukcji chyba tam coś pisało o tym. Ja sam sie tym bawiłem i trzymało bez znaczenia na rodzaj pojazdu . Napewno znajdzie sie ktoś co uważa ze tego sie nie naprawia i tam podobne duperele. Wszystko zależy od sytuacji ... No i od kasy.01982cd404ca29c00496dfc440d521ce.jpg

Naprawa jest tylko możliwa w tych 70%

Jeżeli możesz zdjąć kapcia to coś takiego jest lepsze

ed19a92f7d29f8ba96644a5c45936af9.jpg05497fc5c00e9a0dd19754a96c0d4d8b.jpg

I to rozmiar A3

Do tego potrzeba jeszcze specjalny cement (to jest to samo co w zestawie wyżej)

Ze względu na większe prędkości

W motocyklach nie powinno sie robić napraw większym kołkiem

Zobacz w tabeli

https://www.youtube.com/watch?v=1zdmpkABxs8

Edytowane przez Masztalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.