Skocz do zawartości

Optymalne Przełożenia


chriss
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Pany, podjąłem decyzję: Zmieniam przełożenia, żeby moto miało większe jebnięcie.

Jako, że rzadko jeżdżę powyżej 200 km/h, bardziej interesuje mnie pełna pipa na poszczgólnych biegach.

 

Seria jest 15-45, jeżdżę na 14-45.

 

Co chcę uzyskać? Co najmniej na 2 biegu żeby b12 podnosił się za gazem, trójeczka mile widziana smile.gif

Moto często używane w mieście i na krótkich trasach, więc jak będę jeździł tymi samymi prędkościami co dotychczas, tyle, że obroty będą wyższe o 1000-1500 to luz.

 

Na kole latam tylko z klamy, ale fajnie byłoby podnieść sprzęta przy mniejszej prędkości niż 4,5 tys obr na 2 biegu czasami.

 

Chciałbym, żeby było "użytkowo", do 180 km/h ma być grubo, z zapasem mocy jeszcze na wyższe prędkości.

 

Nie będę kupował kilku zębatek żeby przetestować, tylko zdam się na rady i intuicję.

 

Myślałem o 14-48, co Wy na to, drogie Bravo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Daniel

    7

  • chriss

    9

  • Kruk

    8

nie powiem Ci dokladnie ile zebow na zdawczej x zbiorczej ma byc, ale jesli chcialbym dobrac sobie odpowiednie przelozenie to:

 

1) wyliczyłbym sily napedowe na danym biegu (1, 2, 3) przy obrotach. teoria

 

2) przeniósłbym sile na odpowiednio wyzszy bieg / nizsze obroty, ktora Cie w tej chwili "podnosi" na kolo

 

3) na podstawie ratio dobralbym zębatki

 

a przynajmniej jakoś tak bym kombinowal. i wydaje mi się, że akurat gearingcommander to srednio przydatny moze byc.. raczej tak kontrolnie - ile top-speeda stracisz i zmiane dlugosci lancucha chyba wyliczy..

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jako ciekawostke podam, ze wyliczylem to u siebie w B12,5..

 

i tak, zeby na kolo przy 2500rpm i 2 biegu poszlo tyle samo Niutków co idzie przy tych samych obrotach na 1 biegu, musialbym zmienic zebatki: 43/18 -> 60/18 (lub 47/14)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chriss już masz 14/45? Ja mam 15/45 .Jakaś odczuwalna zmiana przy przejściu z 15 na 14?

Natomiast spotkałem się z opinią że tylniej zebatki tak naprawde tykać się nie powinno .Nie znam uzasadnienia ale spotkałem się z tym kilkakrotnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to lepiej zmieniać tył, ponieważ ma więcej zębów i mniej się zużywa. Jak z przodu zrobisz 13 to zniknie po 5 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to lepiej zmieniać tył, ponieważ ma więcej zębów i mniej się zużywa. Jak z przodu zrobisz 13 to zniknie po 5 tys. km.

ilość zębów ma się nijak do szybkości zużywania zębatek .Natomiast z tego co pamiętam kombinacja przy tylniej może wpływać negatywnie na zużycie łańcucha .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość zębów ma się nijak do szybkości zużywania zębatek .Natomiast z tego co pamiętam kombinacja przy tylniej może wpływać negatywnie na zużycie łańcucha .

 

zmniejszajac o jeden ząbek z przodu, zebatka zamiast 1516 razy obroci sie 1625 na 1 kilometr. wiec ma znaczenie.

 

poza tym przy mniejszej zębatce z przodu zmniejsza sie liczba zazębień, zwiększa "ugięcie" łańcucha..

 

tez mi sie wydaje, że zdrowiej zwiększać tyl - jedyny minus to duuzo więcej łancucha trza.

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość zębów ma się nijak do szybkości zużywania zębatek

 

a to niby dlaczego? Przecież jak ma mniej zębów to ma mniejszą średnicę, czyli musi się szybciej kręcić. Na jeden obrót koła wypadnie 6 obrotów zębatki zamiast 5 (przykładowe liczby) a jak się częściej zazębia to się szybciej zużywa. Ale to tylko moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale nie jest to drastyczna zmiana albo inaczej ...mniej drastyczna niż zmiana z tyłu dla łańcucha .Oczywiście zaznaczam że nie jestem w stanie przypomnieć sobie uzasadnienia tej koncepcji natomiast spotkałem się z nią wielokrotnie .Krynio czy to nie ten gsxf w Łowiczu ma pokombinowane z tylnią zebatką i podczas jazdy na trasie idzie o***jeć ?

Interesuje mnie sytuacja przy zmianie z przodu z 15 an 14...jaki jest efekt ?

Edytowane przez KravMaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zmianie 15 na 14, motocykl staje się żywszy, jest tak jakby odblokowany, zmiana długości przełożeń niewyczuwalna.

 

Gearingcommander pokazuje że przy 14/48 starczy 110 ogniw, czyli seryjna długość. Ale gdyby co to mam jeszcze 2 ogniwka mojego DIDa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zmianie 15 na 14, motocykl staje się żywszy, jest tak jakby odblokowany, zmiana długości przełożeń niewyczuwalna.

 

Gearingcommander pokazuje że przy 14/48 starczy 110 ogniw, czyli seryjna długość. Ale gdyby co to mam jeszcze 2 ogniwka mojego DIDa ;)

a przy zmianie na 14 coś kombinowałeś z łańcuchem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic, zostało 110.

Gearingcommander pokazuje, że przy przełożeniach, na 0które się zdecydowałem przed chwilą, czyli 15/50 pozostaje 110 ogniw. JAk to możliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gearingcommander pokazuje, że przy przełożeniach, na 0które się zdecydowałem przed chwilą, czyli 15/50 pozostaje 110 ogniw. JAk to możliwe ?

 

oska pojdzie do przodu na regulatorze o 2,2 cm.. jakbyś chcial zostawić ja na miejscu to musisz te 2 ogniwa dolozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale nie jest to drastyczna zmiana albo inaczej ...mniej drastyczna niż zmiana z tyłu dla łańcucha .Oczywiście zaznaczam że nie jestem w stanie przypomnieć sobie uzasadnienia tej koncepcji natomiast spotkałem się z nią wielokrotnie .Krynio czy to nie ten gsxf w Łowiczu ma pokombinowane z tylnią zebatką i podczas jazdy na trasie idzie o***jeć ?

Interesuje mnie sytuacja przy zmianie z przodu z 15 an 14...jaki jest efekt ?

 

tak, kumpel mial w gsxfie 7,5 -2 zabki z przodu. z tylu seria.

z tego co opowiadal, nie dalo sie jezdzic. ucinalo strasznie Vmax.

wrocil do serii. mowil, ze lepiej dodac z tylu, z przodu max -1 dac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem motocykl miałem 15-42 przy wymianie napędu założyłem taki jak w instrukcii czyli 15-45 i te trzy zęby z tyłu żadnej specjalnej różnicy nie zrobiły ani nie jest wyrywniejszy ani nie pali więcej nic. A na 2 szedł na gume z gazu nawet przy 42 z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

no to mam 14/50. jeszcze nie robilem pomiarow porownawczych bo dzisiaj tylko się "kulnąłem" ale jest "pałer jak c**j!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Chriss, możesz dopisać "coś od siebie" w temacie?

Jak to lata, co ze spalaniem, jak zmieniły się obroty (przykładowo piątka i 120 na szafie).

Robiałeś jakieś pomiary z GPSem jak przekłamuje prędkościomierz?

 

I gdzie kupiłeś tą 50tkę?

Edytowane przez Kruk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 140 km/h z GPSa mam 6000 rpm.

Przekłamuje o ok. 20 km/h, zapierdala jak zły.

2 bieg jest tak agresywny jak 1, na 3 z klamy idzie na koło, a 5 bieg jest taki elastyczny jak 3 w serii.

 

Spalanie: nie liczyłem, ale nie wzrosło jakoś drastycznie.

 

Zębatkę kupiłem na Larssonie.

 

 

aaaa, jechałem z kolegą na 2 banditach (on na moim, ja na jego I gen., więc licznik bez przekłamania) i kiedy ja jechałem 210, on przeleciał obok mnie z dosyć dużą różnicą prędkości ;)

Edytowane przez chriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy 140 GPS = 160 budzik ?

 

Jakiej firmy ta zębatka?

Na aledrogo widzę, że dorobią zębatkę jaką sobie zarzyczysz, wycinając w stali "ploterem laserowym", tylko zastanawia mnie trwałość czegoś takiego i czy to co robi ESJOT, czy JTR ma jakoś wzmacniane zęby?

 

Masz 14/50 i łańcuch 110?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 bieg, podnóżki, z gazu przy 6 tys rpm sam się podnosi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnóżki

 

Co znaczy podnóżki, stałeś na podnóżkach? Przednich tylnych?

A jeszcze jedno pytanie, nie trzeba przerabiać osłony łańcucha przy takiej dużej zębatce z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

omg

tylnich kruk, chciałem tylko przypomnieć że przełożenia w b12 nijak się maja do b6,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem to pytam, tak?

Że 6,5 nie polata jak 12 to się domyślam ;)

 

W każdym razie interesuję się tematem, bo mam taką wizję, że chciałbym uzyskać "podobny" efekt - wali mnie Vmax, ale wypiard chciałbym mieć bez zmiany bajka B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.