Skocz do zawartości

Optymalne Przełożenia


chriss
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W każdym razie interesuję się tematem, bo mam taką wizję, że chciałbym uzyskać "podobny" efekt - wali mnie Vmax, ale wypiard chciałbym mieć bez zmiany bajka B)

 

 

kiedys wyczytalem dowcip w stylu - "chesz miec mocniejsze moto? - wrzuc nizszy bieg"... i to wlasnie zrobil chriss - pozbyl sie 5-ki i dodal sobie lepsze przelozenie od 1-ki.. a teraz swoje ewolucje na 3-ce robi tak samo jak wczesniej na 2-ce..

 

nie chce mi sie liczyc, ale chyba moglbym sie zalozyc, ze chriss praktycznie przeniosl moment i max speed z 2-ki na 3-ke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Daniel

    7

  • chriss

    9

  • Kruk

    8

Nie wiem czy to dokładnie tak działa, bo w teorii idąc w drugą stronę (zmniejszając tylną zembatkę) mógłbyś zwiększać Vmax, jeno silnik nie miałby siły tego uciągnąć (na pewno mój 6,5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kruk..powiem tak

gówno to da..chyba że wstawisz 55 zębów z tyłu

miałem mniejszą zębatkę o jeden ząb z przodu plus jeden większa z tyłu albo dwa już nie pamiętam..jedynka była tak krótka że nie zdąrzyłem go poderwać na gumę i już się kończyła, nie odczuwałem tak samo jakiegoś lepszego p*****lnięcia

po powrocie do standarowych przełożeń było o niebo lepiej..na 2-ce spokojnie do tych 130km/h na gumie leciałem dlatego uważam że w przypadku małego bandziora taki zabieg średnio się opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk11: chcesz byc stunti? Zakaldaj wielka zebatke. Niewazne jak to wplynie na jazde. Wazne, ze daje +5 gwiazdek na dzielni. Malolaty same beda wskakiwac na tyl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, chłopaki, dajcie Krukowi spróbować. Mnie też chodziło o to, żeby moto wierzgało jak p*****ne.

Tyle, że to b12, a nie b6,5.

JA bym na Twoim miejscu spróbował - mi też mówili: na co Ci taka zębatka ? Założyłem i nie żałuję.

 

Aha, podnóżki tylne.

 

Danielu, w błędzie jesteś. PRzełożenia są owszem krótsze, ale nie zgodzę się, że straciłem 5 bieg bo bandit zapiertentego 236 wg GPS ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielu, w błędzie jesteś. PRzełożenia są owszem krótsze, ale nie zgodzę się, że straciłem 5 bieg bo bandit zapiertentego 236 wg GPS ;)

 

no zgadza sie - jest to predkosc max na 4 biegu przy 9550 rpm w stocku.. wiec czemu jestem w bledzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, to w takim razie ile jest na 5 biegu w stocku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, to w takim razie ile jest na 5 biegu w stocku ?

 

prze tych obrotach przelozenie pozwoli Ci na 260, kwestia czy mocy wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 15/43 na 5 biegu lecial 260 (odczyt wg. GPS - licznik mam do 280 to sie zamknal) przy 9 tys obr. i bylo miodzio.

Zamienilem na 14/43 i jest gorzej, kazdy bieg krotszy a odczucie przyspieszenia takie samo jak poprzednio, v-max nie sprawdzalem na tym zestawie.

Edytowane przez redwater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Będę wymieniał napęd bo mam nierówno powyciągany i sobie wykombinowałem, że jak na przodzie założę większą zębatkę (BAN nie zabijaj) to będzie mi się bardziej równomiernie siła rozkładała i się będzie równiej wyciągał, nie zależy mi na zmianie V maxa, czy przyspieszenia, więc tylną zębatkę też powiększę i żeby utrzymać podobne prędkości i nadal mieć jedną zębatkę nieparzystą a drugą parzystą i geraing mówi, że +2 na przodzie i +4 na tyle będzie OK. Tylko na moje wyczucie, to łańcuch też powinienem mieć dłuższy, a tego nie umiem znaleźć na stronie ile powinienem mieć ogniw.

Pomoże ktoś?

 

Edit.

Znalazłem ale nie jestem pewien. Czy jeśli Gearing mówi, że na stocku distance między sproketami jest 628,34, na 112 ogniwach jest 635, a na 111 ogniwach 627,85, czyli pół milimetra mniej niż w stocku. Pytanie czy ja to założę, 5tak żeby mieć stosowny luz na łańcuchu, czy łańcuch będzie napięty jak... czy te pół milimetra sprawi, że nie zepnę tego do kupy?

Edytowane przez Kruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruku, nie znam się na fizyce jakoś szczególnie ale czy jeśli nie zmieni się przełożenie to siły na łańcuchu się nie zmienią? Co do łańcucha zawsze możesz sprawdzić albo kupić łańcuch jedno ogniwo dłuższy, lub stock i jak nie będzie dobrze możesz zawsze dorzucić jedno ogniwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ja się spodziewam, że jak będzie większa zębatka przy silniiku, to łańcuch będzie ciągnięty przez więcej zębów, zatem mniejsza siła będzie działała na każdy z nich. Jak wydłużę czas życia przedniej zębatki, to wydłużę czas życia łańcucha, a tylna zębatka to pochodna braku chęci zmiany przełożeń.

 

Wiśnia przy sprzedaży zeznawał, że napęd dopiero co "dotarty" (nie wyraził tego w km, ale zakładam że ze 3000, a już wydymany - nierówno powyciągany, stąd szukam improovementu, który mi starczy przynajmniej na sezon dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Może coś z nim nie tak- nie wiem pogubione oringi? Albo za mocno napięty i go naciągało na dziurach? U mnie napęd ma 7kkm i jest ok zdaje się, nie zauważyłem, żeby gdzieś był luźniejszy, na pewno błaga o mycie, bo niektóre ogniwka ciężko chodzą.

 

Więcej zębów może lecz nie musi przedłużyć jej życia, tym nie mniej wydaje mi się, że łańcuch przez to nie będzie się zużywał wolniej. bo jak już jest nawinięty na zęby to tak czy siak jest ten jeden newralgiczny punkt. Spróbowałbym założyć jakąś mocną kete i tyle.

Edytowane przez Magpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam

 

czy wiecie czy można założyć na przód 18 zębów (zmiana z 15ki) i zmieści się tam ta zębatka? i czy będzie można jeździć na tym łańcuchu co mam?? na tyle mam 47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam wszystkich, mam takie pytanie czy próbowaliście zmian w przełożeniach banditów? Jak to się przekładało na obroty silnika, spalanie itd.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam takie pytanie czy próbowaliście zmian w przełożeniach banditów? Jak to się przekładało na obroty silnika, spalanie itd.... 

1. popraw przywitanie

2. co maja przelozenia do obrotow silnika?

 

zmieniasz ilosc zebow z przodu/tylu zmienia sie tylko "przyspieszenie" albo top-speed, oczywiscie w twoim modelu zacznie licznik przeklamywac predkosc, dystans itd... o czym juz nie raz bylo na forum szerzej. ale pierw - przywitalnia 

Edytowane przez Walle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- większy vmax kosztem przyspieszenia. masz motocykl który nie ma mocy. nie będzie miał siły szybko się napędzić. przepustnice dłużej otwarte a dalej nie jedzie. miałem 16/42albo43.

- lepsze przyspieszenie kosztem vmax. motocykl będzie zrywny, żwawy. częstsza zmiana biegów, przepustnice krócej otwarte. na oko może mniejsze spalanie, na pewno nie większe a motocykl jest traktowany na wyższych obrotach, nie mierzyłem dokładnie. mam 15/48 i może spróbuje jeszcze 14 z przodu.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Bandicie 600 mam 14/48. Jest idealnie. Zbiera się lepiej od serii, lepiej wstaje na koło przy seryjnej mocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miał ktoś z przodu zębatkę 16Z ? Jak to się przełożyło na "przekłamywanie" licznika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie "przekłamywania" to na moje oko w moim na "fabrycznych" zębatkach zawyża prędkość.

Można coś z tym zrobić?

Albo trzeba z tym żyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy licznik orginalnie przekłamuje na górkę. Możesz sprawdzić o ile mierząc GPS-sem . Nawet zużycie opony ma wpływ na różnice między wskazaniem licznika a prędkością rzeczywistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem z GPS i przy seryjnych zębatkach i prędkości 110 km/h GPS wskazywał 100km/h.... Jutro zakładam o jeden ząbek większą zębatkę na przód i zobaczę jak to wyjdzie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem z GPS i innymi pojazdami i powiem tylko że kłamie w c..j ale pocieszam się bo podobno w hajce kłamie jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GPS do użytku publicznego (GPS jest technologią wojskową) jest udostępniony dla szaraków jak my z zmienną dokładnością od 3 do 6 metrów. Tak tez sama prędkość z GPS, jest przekłamana. Każdy miernik laserowy, dźwiękowy czy pętlowy jak w fotoradarze będzie miał inne, dokładniejsze wskazanie jeśli będzie dobrze użyty.

Dlatego też wszyscy mówią, że hajki przekłamują.1m/s to 3.6km/h. Szybkość odświeżania GPS i dokładność wpływa na inne wskazanie z GPS. Choć nie mówię nie, bo po zmianie przełożeń licznik może nie wskazywać jak należy :)

Ciekawostka - wojsko jest w stanie trafić w waszą głowę, jeśli tylko trzymacie telefon przy uchu :P

Edytowane przez Easy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.