Skocz do zawartości

Bandit 250, Spalanie 10L/100Km - Analiza


Gość lukastu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Pierwszy moj post na tym forum wiec nalezaloby sie przywitac - mam na imie Lukasz i niedawno kupielem Bandita 250. Ten motor jest piekny jak kazdy wie i widzi. Zakochalem sie w nim, dlatego chcialbym go udoskonalic. Problem jest w spalaniu - pali 10l/100km co jest sporym osiągnięciem jak na tak mały silnik. Jest kilka rzeczy ktore moga miec na to wplyw:
1. Na zalaczonym zdjeciu miejsce "1" to kranik paliwa - powinien byc oczywiscie na ON, prawda?
2. Miejsce "2" to ssanie, które po puszczeniu nie jest "aktywne", prawda?
3. Do zbiornika zamocowana jest cala czesc oznaczona jako "1" na zdjeciu. Z tej czesci wychodz trzy rurki - jedna to zabezpieczenie w razie przelania paliwa albo deszczu, druga dostarcza paliwo do silnika i trzecia to ... ? No wlasnie po co jest trzecia rurka (oznaczmy ja ja chwile jako ***)? I dokad powinien isc przewod ktory mialbybyc do niej podlaczony?
4. Miejsce "3" jest dosc niewyrazne, jednak widac zarys 'tuningu' poprzedniego wlasciciela. Do jednej z tych grubych czarnych rur wprowadzil przewod ktory jest podlaczony na drugim koncu do miejsca opisanego w pkt 3 (rurka oznaczona ***)
5. Miejsce "3" powinno nie posiadac tej dodatkowej rurki i otwor po niej powinien byc zaslepiony prawda?
6. Ktore elementy motocykla sprawdzic i pod jakim katem aby znalezc przyczyne takiego zuzycia paliwa?

Bardzo prosze o pomoc, sciagnalem manuala ale nie ma tam rozrysowanej tej czesci o ktorej pisze. Nie znalazlem tez nic na forum na ten temat sad.gif

Pozdrawiam serdecznie
Lukasz

post-3151-0-84288900-1315472991_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z oddawaniem mocy ? W sensie jak to jezdzi ? Ciagnie czy sie lekko dusi ?

W jakim stanie jest/kiedy byl wymieniany filtr powietrza ?

Na Twoim miejscu bym zaczal od rozebrania wyczyszczenia i regulacji gaznikow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z oddawaniem mocy ? W sensie jak to jezdzi ? Ciagnie czy sie lekko dusi ?

W jakim stanie jest/kiedy byl wymieniany filtr powietrza ?

Na Twoim miejscu bym zaczal od rozebrania wyczyszczenia i regulacji gaznikow..

 

Nie mam porownania - to moj pierwszy motocykl, ale wydaje mi sie ze ciagnie. Oczywiscie jak bieg jest za wysoki to dusi i nie chce wskoczyc na wyzsze obroty, ale jak juz przekroczy 4 tys. to ciagnie. Potem jest kop mocy przy 8 tys i 13tu.

Jutro rzuce okiem na filtr powietrza i wyreguluje gazniki.

Dziekuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko,otwiera .dzięki.Wracając do problemu.Kopci ? Jeśli tak i pali te 10 to zacznij jak sugerował Jack od filtra powietrza .To są grosze a skoro go kupiłeś to i tak takie podstawowe sprawy serwsowe powinieneś zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kranik masz podcisnieniowy czy poprostu grawitacyjny ? jezeli podcisnieniowy jak chociazby w b6 to powineines miec jedna rurke od kranika do gaznika.

Jeżeli 3 to podcisnienie to poprzedni wlasciciel mogl miec chociazby scotoillera, który wykorzystuje podciśnienia i tak obecnie jezeli nie ma tam nic podlaczonego to powinno to byc zatkane, przy wlaczonym silniku i przytknieciu palcem powinno lekko zassac paleci wkrecajac i schodzac z obrotow powinno zassysac mocniej.

 

Dzwignia ssania powinna dzialac na zasadzie "trzymania" po wcisnieciu powinna pozostac w tej pozycji az ja "wyciagniesz", przynajmniej tak to dziala w wiekszosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie pomoge rozwiazac problemu ale.. musze to napisac

 

ten maly bandzior jest piekny ;) kurde gdyby moja 400 tak wygladala to bylbym zadowolony :)

pozatym kurde no jakbym tylko mial $$ za duzo kupil bym go i zawsze by poszekal az moja luba przekonala by sie do jazdy na moto jako kierowca i mogla prawko robic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś kolego pierwszy z 250-tką. Fajny bandziorek.

Apropo's spalania to ten sprzęcior wygląda na wręcz wylizany więc i filtr powietrza

pewnie będzie OK- sparwdzić i tak trzeba. Węszę tu jakiś home made tuning typu

podniesienie igic na 5 podkładkach ;)

 

Jak się wkręca na obroty, jak schodzi z obrotów? Nie ma zacięć? Nie jest nerwowy

na biegu jałowym?

 

 

BTW. Z racji, że jesteś jedynym posiadaczem takiego sprzęta to proponuję Ci

przeglądać również http://forums.banditalley.net/index.php?action=forum

Edytowane przez Tolinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JackRM, jutro rozbieram motor na czesci pierwsze pod okiem doswiadczonego kolegi i zobacze co w trawie piszczy. Na co jeszcze zwrocic uwage podczas przegladu czesci?

 

@KravMaga Jutro obejrze dokladnie filtr powietrza, dziekuje.

 

@serch Wychodzi na to ze uklad ssania dziala poprawnie. Scotoiller...hmmm. Mam ta trzecia rurke, wiec wychodzi na to z jest to kranik cisnieniowy. W takim razie podcisnienie z tego kranika jest podlaczone do grubej czarnej rury (jak sie ta czesc nazywa?) ktora jest miedzy gaznikiem a cylindrami i jak widac niewyraznie na zalaczonym zdjeciu ("3") - wyglada to na typowe home-made a nie robote fabryczna. W takim razie powinienem moc podlaczyc rurke podcisnienia zbiornika "gdzies" do gaznika, tak?

 

@hajdas, Ezekiel dziekuje :)

 

@Tolinek, masz racje z zewnatrz wyglada super. Jednak wychodzi na to ze jest to motor po wypadku, odremontowany, zlozony 'byle jezdzil' i kupiony przeze mnie - totalnie nie wyregulowany. Jak pierwszy raz zajrzalem pod zbiornik rura od czesci zwanej "breather" byla odlaczona. Wchodzi na obroty bez zaciec, ale na biegu neutralnym lubi sam skakac z obrotami miedzy 1,5 a 3 tysiace.

 

Po zajrzeniu dzis pod zbiornik, schowana miedzy cylindrami (uklad 4 cylindry w rzedzie) jest jeszcze jedna rurka wystajaca pionowo - otwarta, czarna jakby plastikowa. Czy cos powinno byc do niej podlaczone?

 

Kombinowalem dzis i po odlaczeniu rurki "3" od kranika paliwa i zatkaniu zarowno kranika jak i rurki "3" motor chodził bardziej równo ale zgasł po 500m i nie chcial zapalic. Wygladalo tak jakby silnik (gaznik) nie ssal paliwa?

Po odetkaniu obu rurek zupelnie nie chcial zapalic i nie ssal paliwa. Podlaczylem wszystko tak jak bylo gdy do kupilem i zapal bez problemu. Trzecia proba to zatkana rurka "3" i odetkana rurka podcisnienia w gazniku. Dojechalem do tego samego miejsca (500m) i znow to samo - jakby nie ssal paliwa. Czy ten test cos Wam podpowiada Koledzy?

 

pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez lukastu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie o jakich rurkach chodzi, ale do kranika ma iść rurka od podciśnienia od krućca gaźnika oraz rurka paliwowa do gaźników - takie testy nie mają sensu, bo świadczą tylko o tym, że specjalnie spowodowałeś brak dostarczania paliwa. W 600 (nie wiem jak w 250 bo nawet nie wiedziałem że taki bandit istnieje) są także 2 rurki od gaźników zwisające swobodnie, do niczego nie podpięte - jeśli takowe masz też je zostaw w spokoju. Skup się raczej na gaźnikach - czyszczenie, komory pływakowe, synchro lub/oraz regulacja zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skup się raczej na gaźnikach - czyszczenie, komory pływakowe, synchro lub/oraz regulacja zaworów.

 

Dziekuje, tak zrobie. Czyli miejsce oznaczone "3" nie jest podejrzane o zwiekszenie spalania (ten domowy tuning)?

 

Pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki masz ciekawy motocykl ze az sie pofatygowalem sciagnac owners manual do niego i napewno (w serwisowce 34-35.jpg jest sciaganie zbiornika) te 3 przewody sa do:

-Paliwa (połączenie z gażnikami)

-Przelew/odprowadzenie nadmiaru

-Podciśnienie (podłączane zazwyczaj w przedniej części gażnika przy króćcach, króciec to zazwyczaj gumowe połączenie pomiędzy blokeim silnika a gażnikami)

 

wrzucilem ten manual:

http://polishbanditcrew.pl/files/file/43-gsf250v-owners-manual/

 

 

a tą stronę, co prawda po japońsku ale tłumacz działa nawet okay zapisz sobie bo masz tam czesc rzeczy do bandit 250/400:

http://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww1.synapse.ne.jp%2Fs-hara%2Fbandit%2Findex.html

 

 

Wracajac do tematu, sprawdz jeszcze jak wygladaja swiece to troche ci powie o tym jak bogata jest mieszanka.

Brak podcisnienia = brak paliwa, wiec jak odlaczyles rurke od podcisnienia z ktorejkolwiek strony do kranika nie podaje paliwa i moto jedzie tylko na tym co jest w komorach plywakowych gaznikow = nie wiele, ta domowa poprwaka jest po srodku tego wezyka, bo tak to zrozumialem ? Fakt ze nie zapalil odrazu po podlaczeniu jest normalne, paliwo musi doleciec do komory plywakowej (a tak naprawde je zalac) zanim moto odpali wiec kilka obrocen rozrusznikiem powinno to rozwiacac (bo w kraniku u ciebie nie widze pozycji PRI - czyli wlasnie do zalewania gaznikow).

 

Luzna rurke ktora znalazles musialbys przebadac gdzie biegnie wtedy da sie okreslic jakie jest jej zadania jak na dół motocykla to najprawdopdoobniej to bedzie odprowadzenia syfu z obudowy filtra powietrza (w obudowie jest zazwyczaj w najnizszym miejscu).

 

Tak patrze na ta japonska strone i jest tam takie cos jak "Druga kontrola i wymiana filtra powietrza" masz u siebie tez taki maly wynalazek czy to w b400 jest tylko ?

Edytowane przez serch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Nie mam czegos takiego jak "Druga kontrola i wymiana filtra powietrza". Chyba tylko w b400 to bylo montowane. Luzna rurka idzie do bialego zbiornika z zielonym plynem - to chyba plyn chlodniczy. Odlaczylem to oczywiscie od drenazu i zostawilem otwarte.

Dzis bandyta zostal rozebrany na szczesci. Zostal zdjety bak, filtr powietrza i gazniki. Przejrzalem plywaki, filtr powietrza, membrany, swiece:

- filtr powietrza czysty

- membrany cale

- plywaki czysciutkie

-swiece maja odpowiedni kolor, mieszanka jest ok

 

Zdjecie 1. -> te metalowe zaciski nie byly zakrecone i dociagniete - teraz sprawdzilem i dokrecilem wszystkie tego typu polaczenia. W szczegolnosci w miejscu doprowadzenia paliwa do gaznika zacisk nie byl dokrecony. Wydedukwoalem tak, ze skoro swiece sa ok to mieszanka jest ok, wiec dodatkowa porcja paliwa nie dochodzi do silnika, wiec musi gdzies byc przeciek. Moze wlasnie w tych miejscach paliwko pod cisnieniem uciekalo, a ze byla to niewielka ilosc to odparowywalo albo kapiac na silnik szybko odparowywalo. Moze to to? Sprawdze jutro ile pali.

 

Zdjecie 2. -> Jakies bialy osad na jednym krućcu miedzy gaznikiem a cylindrem silnika. To farba po remoncie bandyty?

 

Zdjecie 3. -> Plywaki na swoim miejscu. Swoja droga genialne w swojej prostocie rozwiazanie z plywakami. Moze plywak jest dziurawy, napelnia sie paliwem i tonie w nim przepuszczajac duuuzo paliwa? Ale czy wtedy jedna swieca nie wykazywalaby oznak zbyt bogatej mieszanki?

 

Zdjecie 4. -> Plywaczek i iglica. Czysciutkie, ale nie czyszczone.

 

Zdjecie 5. -> Membranka.

 

Zdjecie 6. -> Nagi bandyta :)

 

Zdjecie 7. -> @serch dziekuje za te strone, super porady. To ta rurka na Zdj 7. , idzie do gaznikow, jest w ich tylnej czesci i na samym srodku miedzy dwoma srodkowymi gaznikami. Czy to jest rurka przelewowa gaznikow?

 

@ lepko wszystko czysciutkie, jedyne to tyle co moglem to poprawilem na oko (zeby byly rownolegle plaszczyzny) tych obrotowych zaworkow w gaznikach (butterfly?).

 

Wychodzi na to ze gazniki nie sa gaznikami podcisnieniowymi (nie maja wyjscia vacuumm - tak przynajmniej sadze), a poniewaz kranik jest podcisnieniowy to rurke podcisnienia wprowadzono w kruciec jednego z gaznikow. Podsumowujac nie znalazlem nic podejrzanego poza hipoteza przecieku. Moze cos nowego Kolegom przyszlo do glowy?

 

Pozdrawiam

post-3151-0-09144800-1315651355_thumb.jpg

post-3151-0-49438100-1315651369_thumb.jpg

post-3151-0-16948400-1315651382_thumb.jpg

post-3151-0-21309500-1315651396_thumb.jpg

post-3151-0-32106200-1315651409_thumb.jpg

post-3151-0-80324600-1315651422_thumb.jpg

post-3151-0-58111900-1315651435_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to ze gazniki nie sa gaznikami podcisnieniowymi (nie maja wyjscia vacuumm - tak przynajmniej sadze), a poniewaz kranik jest podcisnieniowy to rurke podcisnienia wprowadzono w kruciec jednego z gaznikow. Podsumowujac nie znalazlem nic podejrzanego poza hipoteza przecieku. Moze cos nowego Kolegom przyszlo do glowy?

Pozdrawiam

Gaźniki są podciśnieniowe, wyjścia też zapewne mają (a jeśli nie, to są na wszystkich króćcach). W 400 mam w każdym gaźniku wyjście podciśnienia (do synchronizacji) i na króćcu jednego cylindra i jest tam podłączony kranik.

To na ostatnim zdjęciu to coś w stylu odpowietrzenia gaźników i ma być wolne.

Ten osad w kanale to raczej nie farba, raczej agresywne dodatki z paliwa spowodowały coś w stylu korozji aluminium, ale ciężko powiedzieć na odległość.

 

Tych "obrotowych zaworków" czyli przepustnic nie wolni ustawiać na oko. Wcale nie muszą być wizualnie podobnie ustawione. Robi się to właśnie na podstawie podciśnienia z wszystkich gaźników (poprzez wspomniane przeze mnie na początku wyprowadzenia) za pomocą wakuometrów

Edytowane przez domban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki są podciśnieniowe, wyjścia też zapewne mają (a jeśli nie, to są na wszystkich króćcach). W 400 mam w każdym gaźniku wyjście podciśnienia (do synchronizacji) i na króćcu jednego cylindra i jest tam podłączony kranik.

To na ostatnim zdjęciu to coś w stylu odpowietrzenia gaźników i ma być wolne.

Ten osad w kanale to raczej nie farba, raczej agresywne dodatki z paliwa spowodowały coś w stylu korozji aluminium, ale ciężko powiedzieć na odległość.

 

Tych "obrotowych zaworków" czyli przepustnic nie wolni ustawiać na oko. Wcale nie muszą być wizualnie podobnie ustawione. Robi się to właśnie na podstawie podciśnienia z wszystkich gaźników (poprzez wspomniane przeze mnie na początku wyprowadzenia) za pomocą wakuometrów

 

Hej,

 

Wakuometr juz w drodze do mnie :)

 

Czy to co zaznaczylem na zdjeciu to wyjscie podcisnienia?

post-3151-0-88063800-1315667106_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przebieg masz w milach podany? Jeden z naszych kolegów właśnie tak miał, mówił że moto mu pali 10L na 100 ale nie km tylko mil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to co zaznaczyłeś to wyjście podciśnienia. Ściągasz te czapeczki i zakładasz wężyki od wakuometrów.

Dziwny ten syf w króćcu i gaźnikach.

 

Najpierw zmień filtr powietrza, wyreguluj zawory, później wyczyść gaźniki i zrób ich synchronizację (właśnie to ustawianie przepustnic), wtedy daj znać czy jest jakaś poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Sowa tez na to wpadlem, sadzilem nawet ze licznik jest rozstrojony - ale pomiary zgadzaja sie z googlem ;)

 

@ domban, dzieki za wskazowki. Poprawa spalania jest juz dzis widoczna po wczorajszych modernizacjach - spalanie 6,3l/100km - juz akceptowalna wartosc. W najblizszym czasie kupuje rurki, synchronizuje gazniki i reguluje sklad mieszanki. Po zakupie listkow bedzie tez regulacja zaworow. Widocznie przyczyna byla w nieszczelnym ukladzie paliwowym ... ehhh taka glupotka. Najwazniejsze ze jest lepiej.

 

Dziekuje Koledzy za wsparcie!! Jutro jak bedzie pogoda zrobie pare zdjec bandyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 250tka spaliła wczoraj 3.37l/100km, więc ja bym nie był zadowolony z 6.3l/100km ;)

Spoko spoko - to dopiero poczatek modernizacji -> najwazniejsze ze jest postep ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to co zaznaczyłeś to wyjście podciśnienia. Ściągasz te czapeczki i zakładasz wężyki od wakuometrów.

 

Hej, wynalazek z wprowadzeniem podcisnienia bezposrednio w kruciec nie jest szczelny, slychac syczenie jak silnik pracuje. Czy na wyjscie podcisnienia na jednym z gaznikow moge zalozyc rurke od podcisnienia od kranika paliwa i teoretycznie powinno dzialac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w oryginale b6 jest to tak rozwiazane ze podcisnienie do kranika masz podlaczone do jednego z tych miejsc gdzie pozniej podlaczasz wakuometry. Musisz tylko uszczelnic wszystkie "wycieki" podcisnienia bo silnik bedzie kiepsko chodzil i nie ustawisz go dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w oryginale b6 jest to tak rozwiazane ze podcisnienie do kranika masz podlaczone do jednego z tych miejsc gdzie pozniej podlaczasz wakuometry. Musisz tylko uszczelnic wszystkie "wycieki" podcisnienia bo silnik bedzie kiepsko chodzil i nie ustawisz go dobrze

 

Dziekuje. Colortune i wakuometry z UK juz zamowione. Tylko szczelinomierz chyba sam zrobie bo tym chinskim nie ufam... Tylko amor, tylne klocki hamulcowe i przednie lozysko tez juz w drodze. Te trzeba wymienic - bedzie zabawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.