Skocz do zawartości

Awaria Pieca :(


Gość arthur
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu motor zaczął trochę stukać. Jako, że moto kupiłem w tym sezonie pomyślałem że to może luzy. Jeździłem kilka dni z tymi stukami, głównie przez brak czasu w tygodniu do 17, czyli w godzinach pracy warsztatu. Stuki moim zdaniem się nasilały więc w końcu oddałem moto do warsztatu. Mechanik jak przyjechałem powiedział, że to raczej nie luzy, może łańcuszek ale sądzi że panewka. Jako, że mieli już troszkę sprzętów moto stało u nich kilka dni. W końcu telefon : luzy wyregulował, łańcuszek oglądał (jest jeszcze w porządku) więc diagnoza : panewki :( Rozwiązanie - nowe serce. Moto moim zdaniem stuka coraz głośniej, więc nie chce za bardzo go ruszać. Na dniach pożyczę kamerę to wrzucę filmik i może jeszcze coś podpowiecie. Szkoda, że nie mieszkam bliżej Wro, bo chciałbym żeby ktoś go osłuchał na żywo. Na razie zaczynam poszukiwania nowego silnika 600 cm3 do bandita, ewentualnie jajka (mechanik mówił, że też pasuje). Ogólnie to cała ta sytuacja zdrowo mnie wk***iła, bo to pierwszy sezon, motocykl mam 3 miesiące i już takie coś :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie stuki były przyczyną sprzedaży...

podjedź do Dr Qnerka niech osłucha to serce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie stuki były przyczyną sprzedaży...

 

 

Wątpię, bo to moto Vitolda i raczej nie robił by takich akcji na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Przynajmniej ja ich nie słyszałem. Tylko, że to moje pierwsze moto.

 

odkrec miske i powiedz nam co w niej znalazles.

bedzie Cie to kosztowac nowy olej + filtr, ale masz pewnosc. no chyba ze metoda na uchu.

powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie stuki były przyczyną sprzedaży...

Tak jak mówi Bald moto kupione na forum, wiec chyba nie.

 

podjedź do Dr Qnerka niech osłucha to serce...

Chętnie bym podjechał, ale nie chce nim długiej trasy robić bo jeszcze mi się całkiem rozwali ten silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O chłopie, przykra sprawa, ale nie koniecznie.

Na forum GSa opisałem przypadek który mi się zdarzył.

Mianowicie poluzowało się sprzęgiełko rozrusznika, które było przykręcone do koła magnesowego (inna konstrukcja) i rytmicznie stukało w miarę obrotów. Pojechałm dpo mechanikach, twierdzili że to rozrząd, panewki, zawory itd. Oczywiście za każdym razem słyszłem że to będzie kupę kasy kosztowało.

Poszukałem, i chyba breżniew (z forum gs) rzucił żeby zajrzeć do sprzęgiełka. Okazało się, że trzy śruby poluzowały się, tak że tarły łbami o inną przekładnie i do masakry było blisko. Wystarczyło dokręcić na kleju!

Roboty na 30min ( położyłem moto na opony, żeby nie spuszczać oleju) i po problemie - żadnych stuków.

Piszę Ci to po to, żebyś porządnie sprawdził wszystko ,zanim utopisz fortunę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjechałbym, choć jakimś tam znawcą nie jestem. Ale przypuszczam, że mieszkasz w cholerę daleko ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, bo to moto Vitolda i raczej nie robił by takich akcji na forum :)

 

a to ajm sory- myślałem że to jakaś ,,okazja od handlarza"

 

zatem niech to kto inny jeszcze zobaczy, bo niepotrzebnie piec kupisz... może faktycznie coś z tym sprzęgłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak czegoś si dowiesz bo mam podbny kłopot.

Piszę podobny bo ja słyszę przed rozgrzaniem silnika leciutkie, delikatne stuki (bardziej je słychać po dodaniu gazu). Co prawda ja to rzucam na regulację zaworów albo przez zmianę oleju (wymieniłem 1500km temu) bo to po niej zaczęły się. No ale wiadomo że to nie jedyna możliwość choć mam nadzieję że nic innego

 

Daj filmik no i pisz jak coś ustalisz.

 

Ja zbyt dużo nie pomogę bo o do techniki silnika znam podstawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak czegoś si dowiesz bo mam podbny kłopot.

Piszę podobny bo ja słyszę przed rozgrzaniem silnika leciutkie, delikatne stuki (bardziej je słychać po dodaniu gazu). Co prawda ja to rzucam na regulację zaworów albo przez zmianę oleju (wymieniłem 1500km temu) bo to po niej zaczęły się. No ale wiadomo że to nie jedyna możliwość choć mam nadzieję że nic innego

 

Daj filmik no i pisz jak coś ustalisz.

 

Ja zbyt dużo nie pomogę bo o do techniki silnika znam podstawy

 

Jak długo masz swojego dziora?Czy wcześniej Ty wymieniałeś olej czy robił to poprzedni właściciel?Może wcześniej był zalany gęściejszym olejem i po wymianie luzy wyszły...Mój dzior ma 73 kkm.stuka puka i grzechocze i nic mu nie jest,niedawno robiłem zawory,gaźniki i wymieniałem olej i w sumie nic się nie zmieniło,no moooże zawory trochę mniej słychać.A na zimno to już Symfonia Varsovia tak pięknie I DONOŚNIE nie gra jak ON :D

Edytowane przez kudłaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo masz swojego dziora?Czy wcześniej Ty wymieniałeś olej czy robił to poprzedni właściciel?Może wcześniej był zalany gęściejszym olejem i po wymianie luzy wyszły...Mój dzior ma 73 kkm.stuka puka i grzechocze i nic mu nie jest,niedawno robiłem zawory,gaźniki i wymieniałem olej i w sumie nic się nie zmieniło,no moooże zawory trochę mniej słychać.A na zimno to już Symfonia Varsovia tak pięknie I DONOŚNIE nie gra jak ON :D

 

 

Mam go pierwszy sezon to była moja pierwsza zmiana oleju i zalałem go proponowanym przez ludziska Motulem bo nie miałem info o poprzednim. Do końca sezonu się doczłapię z tym a zimą moto idzie w garażowy serwis.

Ponowna wymiana oleju regulacja zaworów i będziemy kombinować.

 

Jeszcze wchodzi w grę i to sprawdzę jako pierwsze. Kolektory- po mojej przygodnie przy pierwszym odpaleniu motocykla napierda...ło jak by ktoś przy każdym obrocie młotkiem walił w silnik. Załamałem się ale nie było opcji żeby było coś z silnikiem. Okazało się, że kolektor od uderzenia koła lekko się przegiął i odstawał w jednym miejscu. Wyciągnąłem i zamontowałem na nowo i wszystko było si. Podejrzewam, że znów mógł leciutko coś się ruszyć po tym 1k kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i luzik,za świeże moto żeby się kończyło (zakładając że poprzednik jeźdźił normalnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i luzik,za świeże moto żeby się kończyło (zakładając że poprzednik jeźdźił normalnie).

 

Co do poprzedniego właściciela (mimo że był to Brytyjczyk) to się nie boje (chyba).

-przeglądy z przebiegiem wiec znam oficjalny przebieg

-dokładna historia moto (wręcz chora bo przez pierwsze 1,5 roku zapisane nawet kiedy wlewał paliwo)

 

Ale sorry za OFFTOPA

już sie nie odzywam w mojej sprawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu motor zaczął trochę stukać. Jako, że moto kupiłem w tym sezonie pomyślałem że to może luzy. Jeździłem kilka dni z tymi stukami, głównie przez brak czasu w tygodniu do 17, czyli w godzinach pracy warsztatu. Stuki moim zdaniem się nasilały więc w końcu oddałem moto do warsztatu. Mechanik jak przyjechałem powiedział, że to raczej nie luzy, może łańcuszek ale sądzi że panewka. Jako, że mieli już troszkę sprzętów moto stało u nich kilka dni. W końcu telefon : luzy wyregulował, łańcuszek oglądał (jest jeszcze w porządku) więc diagnoza : panewki :( Rozwiązanie - nowe serce. Moto moim zdaniem stuka coraz głośniej, więc nie chce za bardzo go ruszać. Na dniach pożyczę kamerę to wrzucę filmik i może jeszcze coś podpowiecie. Szkoda, że nie mieszkam bliżej Wro, bo chciałbym żeby ktoś go osłuchał na żywo. Na razie zaczynam poszukiwania nowego silnika 600 cm3 do bandita, ewentualnie jajka (mechanik mówił, że też pasuje). Ogólnie to cała ta sytuacja zdrowo mnie wk***iła, bo to pierwszy sezon, motocykl mam 3 miesiące i już takie coś :angry:

 

Zanim zaczniesz wymieniać silnik zobacz czy jak naciskasz sprzęgło stuki nasilają się czy zmniejszają lub bez zmian.

Czy stuka na każdym biegu tak samo.

Czy jak podniesiesz delikatnie dźwignie zmiany prawie do zmiany biegów (czy do pierwszego oporu) stuki ustają czy nie.

Czy stuka tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wymieniać silnik zobacz czy jak naciskasz sprzęgło stuki nasilają się czy zmniejszają lub bez zmian.

Czy stuka na każdym biegu tak samo.

Czy jak podniesiesz delikatnie dźwignie zmiany prawie do zmiany biegów (czy do pierwszego oporu) stuki ustają czy nie.

Czy stuka tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku.

 

Miałem podobny efekt , już podejrzewałem ze zawory ale wyszło: poluzowana śruba od jednego z wydechów, polecam sprawdzić czy na którymś nie pojawił się luz, bo efekt dzwiękowy jest podobny do stukających zaworów.

Edytowane przez cabs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wymieniać silnik zobacz czy jak naciskasz sprzęgło stuki nasilają się czy zmniejszają lub bez zmian.

Bez zmian.

Czy stuka na każdym biegu tak samo.

Tak

Czy stuka tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Moim zdaniem na ciepłym minimalnie ciszej.

 

Tak jak mówiłem wrzucam filmik. Robiony wieczorem, ale obraz nie jest najważniejszy. Te pierwszy ciągły hałas to jakieś drgania przy wydechu. Ustaje koło 30 sek. Później już tylko stuki.

 

Na filmiku wygląda to tragicznie. Moim zdaniem z każdym odpaleniem jest gorzej/głośniej. Dlatego jak najszybciej chce coś z tym zrobić. Czyli w końcu za jakim silnikiem polecacie się rozejrzeć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słyszysz, że masz uszkodzony silnik i dajesz mu tak w p**dę na dzień dobry to się nie dziw że z każdym uruchomieniem masz coraz głośniej.

Zamiast kręcić minetą bez sensu mógłbyś wziąć stetoskop i osłuchać

- bliżej górnego dekla- coś z zaworami, może któraś śrubka od regulacji się odkręciła i gdzieś popłynęła

- jeżeli bliżej dolnego łączenia żeberek z karterem - panewki

 

Sprzęgło, skrzynię itp. tym filmikiem wykluczyłeś.

 

Tak jak Ci napisali już zwal miskę, jak na dnie będą miedziane opiłki, szukaj pieca,jeśli nie sprawdź zawory, jak dalej nic nie znajdziesz przyjmij że to sworzeń tłokowy i patrz pkt2.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy kolega sprawdził czy wszystkie k.wydechowe są dobrze skręcone ? bo objaw pratycznie identyczny jak mój... (poluzowana śruba od 1 wydechu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na panewkę to mi te stuki nie wygladają.

Dlaczego go tak męczysz na wysokich obrotach? Nie szkoda Ci silnika ?

 

A teraz.Bierzesz młotek z drewnianą rączka.Przykładasz do silnika od strony raczki z od strony młotka przytykasz ucho.I sprawdzasz w którym miejscu silnika najbardziej stuka góra środek dół.Znaczy pokrywa zaworów głowica cylinder korpus silnika.

I piszesz nam gdzie stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to na filmiku wyszły trochę dziwnie. Przez pierwsze 15 sek. nie przekraczają 3,5k obrotów, mam trochę problem z ustawieniem ssania. Dopiero koło 2 min. dotykam manetkę, ale na całym filmiku obroty nie przekraczają 5,5 - 6 tysięcy. Może wydaje się, że są wyższe przez to, że motocykl stoi przed otwartym garażem i dźwięk się "kumuluje".

 

Sprawdziłem dziś kolektory i są mocno dokręcone. Jeśli chodzi o hałas to na "gołe" ucho wydaje się, że jednak dochodzi z góry silnia. Stetoskopu niestety nie mam. Metodą młotka ciężko mi ocenić. Przystawiając młotek mam wrażenie, że dźwięk jest jednakowy i na górze i na dole silnika. Może mam zły młotek :P

Zwróciłem jeszcze uwagę na jedną rzecz. Silnik najszybciej rozgrzewa się miejscowo w miejscu z obrazka. Z drugiej strony trochę wolniej. Na tym zdjęciu (screen z filmiku) wygląda jakby to miejsce było trochę "spocone". Dzisiaj było suche. fotojsr.jpg

Przez weekend sprawdzę miskę. Chyba, że radzicie coś innego.

Edytowane przez arthur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w bandziorze, może bardziej obeznani ci powiedzą, ale pod lewą pokrywą jest coś umieszczone na wale, tam też rozrusznik przenosi moc. Sprawdź czy nic się tam nie obluzowało, chyba że nie ma takiej możliwości w bandicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.