Skocz do zawartości

Awaria Pieca :(


Gość arthur
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź luzy, być może ktoś za słabo dokręcił śrubki od ustawiania luzów i się zwyczajnie luz zwiększył, dlatego tak klekocze. Wydaje mi się, że to słychać zawory. Chodzi Ci silnik jak w starym Oplu(bez urazy dla właścicieli). Jeśli wszystko ok z zaworami to odkręć alternator i zobacz w jakim stanie jest naciągacz łańcuszka, chyba, że nie chce Ci się kombinować to zdejmij gaźniki, będzie łatwiej to odkręcić. A co do temperatury, szybkość nagrzewania cylindrów zależy od mieszanki paliwa, a w każdym się ona różni na pewno, po za tym jak luzy na zaworach różnią się sporo to chyba też ma wpływ na moc jaka się wydziela na każdym z cylindrów. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to brzmi trochę jak luźny rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś samemu napinacz rozrządu? Robota niewielka a może wiele wyjaśnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj chwilę przy motocyklu i wydaje mi się, że hałas dochodzi z lewej strony (siedząc na motocyklu), raczej z góry. Poza tym zauważyłem, że jak silnik jest odpalony to przechylając go na lewą stronę (stawiając na bocznej stopce) obroty zwiększają się o ~ 2 tyś.. Przechylając w prawo nic takiego nie występuje. To normalne? Też tak macie? Sprawdziłem jeszcze raz kolektory i nie da rady mocniej ich dokręcić. Niestety w ten weekend nie dam rady nic więcej przy nim zrobić (w robocie młyn, a jeszcze końcówka kampanii wrześniowej na uczelni), więc pewnie dopiero w przyszłym tyg. sprawdzę opiłki w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej wiecie co..sprawdzcie jeszcze raz te kolektory, mi to k**wa tez na śrubkę niedokręconą wygladą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej wiecie co..sprawdzcie jeszcze raz te kolektory, mi to k**wa tez na śrubkę niedokręconą wygladą

 

Albo wylatała uszczelka między kolektorem a cylindrem i nawala, a niesie się po całym bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ja się ich tak czepiłem, u mnie akurat była luźna śrubka, zdjęliśmy uszczelkę, wyglądała na ok więc ponowne założenie i skręcenie spowodowało ,że efekt ustąpił

 

dźwięk był bardzo podobny...

 

efekt powiększania się stuków z biegiem czasu również, co odpalenie moto stukanie było coraz głośniejsze.

 

myślę , że najlepiej jakby kolega odkręcił kolektory, sprawdził czy uszczelki są całe, posmarował śruby pastą miedzianą i ponownie poskręcał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, nie skumaliście mojego przekazu :]

n*******la mu tutaj pół silnika a Wy o jakiejś śrubce..

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego zwiększania się obrotów, to czy przy ruszaniu kierownicą przypadkiem to się nie dzieje? Może masz źle ułożoną linkę ssania..;)

Nie baw się w spuszczanie oleju, tylko zdejmij pokrywę zaworów, sprawdź luzy i będzie wszystko jasne...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam w sumie jak kolega Wojtecki, że prawdopodobnie jest to obluzowana śruba kolektorów, zresztą jak widzisz wiele osób tak uważa.

 

Może na początek warto je zdemontować, posmarować uszczelki pastą do wydechów i z powrotem złożyć dokręcając kluczem dynamometrycznym z momentem który jest opisany w książce serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, po przesłuchaniu tego jeszcze raz..stwierdzam iż jest to środkowa śrubka 2 kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko (kakaowe) można zrobić jeden szybki teścik który powinien wszystko wyjaśnić. Poczekaj aż silnik będzie zimny odpal motor i na zimnym silniku (bardzo ważne) potrzymaj go na odcinie przez ok. 2-3 minuty. Jak jebnie korba to będzie oznaczało, że panewa była w*****ana. Jak nie to prawdopodobnie pitbull ma rację i warto przesmarować te kolektory pastą i podokręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pozdro i daj znać o wynikach testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko (kakaowe) można zrobić jeden szybki teścik który powinien wszystko wyjaśnić. Poczekaj aż silnik będzie zimny odpal motor i na zimnym silniku (bardzo ważne) potrzymaj go na odcinie przez ok. 2-3 minuty. Jak jebnie korba to będzie oznaczało, że panewa była w*****ana. Jak nie to prawdopodobnie pitbull ma rację i warto przesmarować te kolektory pastą i podokręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pozdro i daj znać o wynikach testu.

a jak rzeczywiście tak zrobi :D

 

ja proponuje zdemontować kolektory wedechowe i nie bedą stukać, a jak to nie to, to demontujemy następną cześć z silnika np. głowicę jak przestanie stukać to głowica a jak nie to lecim dalej np. korby i tłoki

i tak do skutku :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja obstawiam na panewke, choc nagle same z siebie nie padaja, znam dobrze ten dzwiek... Jezeli byl by problem z rozrzadem to czy moto odpalalo by bez problemu, wkrecalo sie na obroty itd/ watpie, chodz z filmiku slychac rto najlepiej jakby z gory silnika gdy przystawia kamere wiec moze, a co do srubek kolektorow, wydaje mi sie ze to zbyt bardzo nap...la aby to bylo to.

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko (kakaowe) można zrobić jeden szybki teścik który powinien wszystko wyjaśnić. Poczekaj aż silnik będzie zimny odpal motor i na zimnym silniku (bardzo ważne) potrzymaj go na odcinie przez ok. 2-3 minuty. Jak jebnie korba to będzie oznaczało, że panewa była w*****ana. Jak nie to prawdopodobnie pitbull ma rację i warto przesmarować te kolektory pastą i podokręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pozdro i daj znać o wynikach testu.

Dzięki wielkie za taką radę. Może pokażesz pierwsze na swoim?

 

Bocian1520 jeden temat wyżej wrzucił temat z panewką i mi to brzmi inaczej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzwiek podobny do swierszcza to zawory?

 

Sent from my GT-I9103 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzwiek podobny do swierszcza to zawory?

 

Sent from my GT-I9103 using Tapatalk

 

Można tak powiedzieć, a w sumie jest wręcz normalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyka cyka i w sumie to nic dziwnego. Przy hondzie CB seven fifty kumpla, to bandzior chodzi jak sieczkarnia.

Swoją drogą, jechałem raz za kawą Z750 z IXILami to myślałem że mi się coś w silniku sypie, bo taki huk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wziąłem się za regulacje zaworów, zgodnie z opisem z forum. Po zdjęciu pokrywy moim oczom ukazał się taki widok

oglne1.th.jpg oglne2.th.jpg.

Po wyrównaniu wałków przyjrzałem się im trochę bliżej. Są strasznie zniszczone

36872155.th.jpg 10437723.th.jpg 29173613.th.jpg 57340108.th.jpg 43774309.th.jpg 74381206.th.jpg 10333241.th.jpg.

Wziąłem się za regulację luzu. Pomimo iż moto było odpalone może 10 min od powrotu od mechanika wyregulować trzeba było prawie wszystkie zawory. Po przekręceniu silnika w połowie jeszcze raz sprawdziłem wałki

ww1f.th.jpg ww2g.th.jpg ww3f.th.jpg ww4v.th.jpg.

Z tej strony nie było lepiej. Niektóre krzywki też nie wyglądają za ciekawie

krzywka.th.jpg.

Cała pokrywa poza uszczelką była zamontowana na silikonie. Ja silikonu nie dawałem. Zostawiłem samą uszczelkę, bo ie była pęknięta. Prawy dekiel nie miał w ogóle uszczelki. Niestety nie mogę sprawdzić jak pracuje silnik po regulacji ani czy cieknie, bo mam zdjęty wydech i czekam na uszczelki z Larssona. Jak przyjdą to założę wydech i sprawdzę czy coś się poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie będzie, co widać po stanie krzywki. Mimo, że ustawisz dobrą odległość to ta zużyta krzywka będzie opóźniać otwarcie zaworu.

Wymiana na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki do wymiany - napisz do Cielaka - może jeszcze ma i za grosze opchnie. Teraz wypadało by odkręcić mostki i zobaczyć w jakim stanie są bieżnie. Większość fotek nic nie mówi, bo roboczą częścią wałka są właśnie krzywki i bieżnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daję link do wszystkich fotek z prac. link Przyjrzyjcie się proszę, może zauważycie coś więcej. Nie wiem czy opłaca się wymieniać wałki skoro muszę kupić nowy silnik :/ Chyba, że to może być przyczyną stukania w silniku. Co mi radzicie? Jak przyjdą uszczelki kolektorów z larssona i nic się nie poprawi to spuszczę olej i zobaczę czy są opiłki. Tylko nie wiem jak później na warsztat pojadę na wymianę silnika. Nie mam ani przyczepki ani haka. Nie opłaca się zalewać nowego oleju do starego silnika. Niby to tylko 120 zł ale już i tak mam dużo wydatków przy moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh niech ktoś (mechanik) napisze jak mogły się tak krzywki zetrzeć, jakiś kanał olejowy przytkany? mało oleju? WTF ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.