Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No nie sprawdzałem. Znalazłem tam +12 i na pałe podpiąłem. W poprzednim moto miałem też taką kostkę i była ona od fabrycznego alarmu. Do niej miałem dodatkowe ledy podpięte. Kuźwa mam nadzieję, że to ogarnę. Jedyne co mnie pociesza, to to że poznam trochę moto od strony elektryki. Poczytam w serwisówce jak ten moduł sprawdzić. Może mi się uda. Sprawdzałem też w serwisówce jak sprawdzić cewki. Pisało by 4 świece podpiąć do masy, potem miernik do pinu cewki i do masy. Podczas kręcenia miało się niby pojawiać 140 V . 6-32 w serwisówce... U mnie wartość z aku tylko, także chyba coś nie tak, albo coś pomieszałem... W serwisówce pisało, że jak tych 140 V nie ma, to trzeba... IGNITION COIL RESISTANCE • Measure the ignition coil resistance in both the primary and secondary windings. If the windings are in sound condition, their resistance should be close to the specified values. $ Ignition coil resistance Primary: Approx. 2 – 4 Ω (+ tap – - tap) Secondary: Approx. 30 – 40 kΩ (spark plug cap – spark plug cap) 0 Tester knob indication: Resistance (Ω) - ale za cholere nie wiem jak...

Edytowane przez dynaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde muszę u siebie zobaczyć bo teraz zglupialem nie pamiętam czy jak mam rozłożona kose to kręci i nie odpala czy wogole nie kręci , spróbuj obejść czujnik kosy. Rozdział 6-22 w serwisowce ostatni podpunkt nie znam na tyle angielskiego żeby to rozszyfrowac

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to przy rozłożonej kosie nie kręcił, tylko światła przygasały, tak jak przy czerwonym przełączniku

 

Edit: kurde gupoty piszę... przecież na kosie można śmiało palić bo gaśnie dopiero na biegu

Edytowane przez dynaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz wcześniej to mierzenie rezystancji na uzwojenia wtórnym i pierwotnym czyli między plusem i minusem cewki a drugie to na wyjściu wysokiego napiecia czyli między fajkami

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ta czarna kostka co zaraz obok bezpieczników jest? No możliwe. 

 

EDIT... wyczytałem właśnie jak ten przekaźnik sprawdzić. Trzeba podpiąć + i - pod dwa piny. Jak to najlepiej zrobic? Bezpośrednio z aku czy jak?

Edytowane przez dynaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm przyznam ze  torche sie pogubiłem  z tymi cewkami  :zdziwiony:  i tymi 140 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiąć do miernika volt peek adapter imdopiero mierzyć , cokolwiek to jest może dpoiero po podpięciu tego wychodzą takie wyniki. To adapter do mierzenia napięcia szczytowego a tu jego schemat https://www.google.pl/search?q=peak+voltage+adapter&oq=peak+voltage&aqs=chrome.1.69i57j0l3.7873j0j4&client=tablet-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=vYAwvhfz67BwfM%3A

 

Przeanalizowane schemat i kostka do której się podlaczales wydaje mi się że to złącze diagnostyczne ale niech inni się jeszcze wypowiedza

 

To ta kostka? https://polishbanditcrew.pl/topic/16602-czy-to-jest-końcówka-do-komputera/

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Nie ta moja ma 4 piny, jest biała z zdejmowaną zaślepką i znajduje się przy samej tylnej lampie pod kanapą, za zestawem kluczy. Zamówiłem moduł, za 2 dni powinien być. Podmienię i zobaczę czy to coś da. Dziś nie  miałem czasu by pogrzebać, może juro coś znowu pokombinuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wpierw twoja ładowarkę zanim podłączasz nowy moduł. W schemacie właśnie ona ma 4 piny z czego jeden idzie na migacze drugi do stacyjki trzeci na moduł imczwarty na bezpieczniki. W schemacie jest dokładnie kolontylnych świateł zobacz sam .

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka! Ładowarka już odłączona. Zamówiłem moduł i tak w razie czego jeszcze tą kosktę, przerywacz czy jak tam to się zwie - to to co obok bezpieczników siedzi. Przed chwilą próbowałem ją sprawdzić wg serwisówki 650 K5 w punkcie 6-28 . Pisze tam, że : First check the insulation between D and E terminals with the multi-circuit tester. Then apply 12 V to terminals D and C (+ to D and - to C) and check the continuity between D and E. If there is no continuity, replace the turn signal/side-stand relay with a new one. Z tego co zrozumiałem, najpierw trzeba sprawdzić izolację pomiędzy pinami D i E. Potem podpiąć +12 do D i  minus do C i sprawdzić "ciągłość?" pomiędzy D i E. Czy ta ciągłość to + 12 jak dotknie się obydwa te piny miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kostka jest dobra bo rozrusznik kręci i masz plus na cewce , jak co to walniety jest moduł albo generator impulsów ale ja obstawianie moduł. Ciągłość to można miernikiem sprawdzić na tzw przejście

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego wychodzi, że pomiędzy D i E po podłączeniu napięcia powinno być a mierniku 001? Mam nadzieję, że w piątek się wszystko wyjaśni i moto zagada. O ile części dojdą. Bo jak nie to jest walnięte, no to pozostaje już tylko ten generator impulsów. Możesz mi podesłać ten schemat elektryczny ? Czy korzystasz z tego w serwisówce?

Edytowane przez dynaxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROBLEM ROZWIĄZANY!!!  :zeby:  :zeby:  :zeby:  No to teraz czytać i się napierdalać   :glupek2:  :stupid:  :glupek2:   Tak jak pisałem, byłem na 99% pewny, że wina leży albo po stronie wody po myciu, albo ma związek z podpięciem zasilacza do nawigacji. No i chodzi właśnie o zasilacz, a konkretnie o dodatkową kostkę z zaślepką  pod kanapą za zestawem kluczy, tuż przy tylnej lampie. Tam właśnie wpiąłem się zasilaczem. Przed chwilą coś mnie tknęło, żeby iść do garażu. Przejrzałem po raz setny wszystko i pomyślałem sobie, że założę zaślepkę na tą dodatkową kostkę. Biorę tą zaślepkę do ręki, patrzę do środka, a tam.... zworka  :boje_sie:  :boje_sie:  :boje_sie: Wsadziłem zaślepkę i dziorek jebnął iskrami aż mi w oczach zaćmiło  :lol-1:  DZIĘKI ZA POMOC !!! W sumie to się cieszę, że się tak stało, bo dowiedziałem się sporo nowych rzeczy o moim sprzęcie. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheeh to teraz nieźle jaja wychodzi z tego że tamtędy idzie prąd na moduł , widziałem że idzie kabel z modułu i że stacyjki ale tak mnie zacmilo że nie zauważyłem że powinna być zworka żeby działało :D. Wyszło by to jak byś sprawdził mkdul wedle serwisowka tam jest właśnie opisane żeby sprawdzić czy jest zasilanie na kostce modułu ;)

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie jakiś artysta zrobił sobie dodatkowe odcięcie zapłonu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka wszystkim. Mam taką ciekawostkę:

Pacjent - GSX 650 F.

Objawy - Zanik oświetlenia z przodu (pozycje, mijania, drogowe) i zaczynają szwankować kierunki. Brak reakcji na włączniki w lewej manetce. Po uruchomieniu pozycji jakieś cuda na zegarach. Cały czas świeci się kontrolka od świateł drogowych. Bezpieczniki całe. Zaczęło się to dziać po postoju pod deszczową chmurką. 

Zamoczony lewy włącznik lub kostka? Uszkodzony lewy włącznik? 

Macie jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem, że komuś takie cuda działy się przez akumulator. Pomogło podpięcie innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.