Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jako świeży użytkownik motocykli ma problem ze swoim Banditem 600. 

Od początku są problemy z odpaleniem. Efekt za każdym razem wygląda tak. https://www.youtube.com/watch?v=7BNxXPgPAmQ (po miesiącu garażowania, pierwsze próby bez gazu, kolejne dwie nagrane z lekkim przekręceniem manetki). Lekko zmęczył się aku więc go podładowałem i wróciłem do moto po 4 dniach. Odpalił od strzała. Jak już raz załapie to nie ma problemów z odpalaniem. Jednak z racji korzystania z moto raz na miesiąc ponowna próba odpalenia wyglądała identycznie, jednak chyba przypadkowo przy którejś z kolei próbie załapał. Byłem u mechanika zmienić olej, przy okazji sprawdzili napięcie i ładowanie, wszystko ok. Zrobiłem 100 km, moto do garażu i ponownie po miesiącu wracam do niego. Ponownie to samo. Nie chcę go już męczyć więc muszę zorganizować transport do mechanika. Podejrzewam że to problem świec. Ponadto zauważyłem efekt sklejonego sprzęgła. Przy wrzuconym biegu i z wciśniętym sprzęgłem moto nie stoczy się z górki a koło się lekko blokuje. Poszarpałem nim trochę w przód i tył na biegu ale nic to nie pomogło. W ramach wyjątku spróbowałem odpalić na wbitej 1 z wciśniętym sprzęgłem, moto lekko szarpnęło do przodu. Olej od Cirusa Valvo 10w40. 

Przepraszam za tak długi elaborat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz kur... zaraz wyjdzie że Ci jakiegoś ulepa wcisnąłem.

A jak odpalasz po tym miesiącu to gaziory zalewasz (Pri)? Bo może paliwo zwietrzało i tyle. A jak ssanie to nie za mało albo za dużo?

A co do sprzęgła to u mnie na Motulu było wszystko dobrze ale przyznam bez bicia że za mojej kadencji sprzęgło nie było robione.

Świece były zmieniane przy jakiś 25-26 tyś. to już trochę mają, sprawdzić nie zaszkodzi.

Edytowane przez ar1tur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosz kur... zaraz wyjdzie że Ci jakiegoś ulepa wcisnąłem.

A jak odpalasz po tym miesiącu to gaziory zalewasz (Pri)? Bo może paliwo zwietrzało i tyle. A jak ssanie to nie za mało albo za dużo?

A co do sprzęgła to u mnie na Motulu było wszystko dobrze ale przyznam bez bicia że za mojej kadencji sprzęgło nie było robione.

Świece były zmieniane przy jakiś 25-26 tyś. to już trochę mają, sprawdzić nie zaszkodzi.

Artur nie mam do Ciebie żadnych zastrzeżeń czy pretensji :) 
Podejrzewam że po prostu przyszedł czas na te świece a dodatkowo przyczynił się do tego okres zimowania i użytkowania raz w miesiącu. Próbowałem i z PRI ale to nic nie dało. 
Nawet zlałem paliwo z gaźników żeby odpalił na świeżynceprawdziłem bezpiecznik od zapłonu też ok.
Aku naładowany zresztą słychać że ładnie kręci rozrusznik. 
Umówiłem się z mechanikiem że przyjedzie zabrać Suzi za tydzień, mam nadzieję że wymiana świec rozwiąże problem :) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nikogo od nas żeby podjechał do Ciebie i zerknął na te świece? Szkoda na wymianę świec na lawecie do warsztatu jechać.

Napisz w statucie to może ktoś się odezwie albo będzie przelotem w twojej okolicy.

Edytowane przez ar1tur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece, gaźniki zawory. Weź jedna świece i po kolei na każdej fajce zobacz, czy jest iskra. Mi to na brak paliwa wygląda. Miałem tak zawsze jak jeszcze xj 600. Ten sam objaw, dłużej postała paliwo z gaźników poszło i nie napiła wredota. Kurde na lawecie, szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio, zawory, czyszczenie i synchro gaziorów było ok.3,5k zanim pojechał do Moreno (w lipcu serwis a we wrześniu już 1200 miałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece, gaźniki zawory. Weź jedna świece i po kolei na każdej fajce zobacz, czy jest iskra. Mi to na brak paliwa wygląda. Miałem tak zawsze jak jeszcze xj 600. Ten sam objaw, dłużej postała paliwo z gaźników poszło i nie napiła wredota. Kurde na lawecie, szkoda kasy.

 

Nie ma nikogo od nas żeby podjechał do Ciebie i zerknął na te świece? Szkoda na wymianę świec na lawecie do warsztatu jechać.

Napisz w statucie to może ktoś się odezwie albo będzie przelotem w twojej okolicy.

Niestety nie jestem fizycznie tam gdzie motocykl. Obecnie mieszkam w Krk a moto trzymam w Rzeszowie, przyjeżdżam tam tylko na weekendy :( Nie mam możliwości samemu posiedzieć i diagnozować. Serwis dysponuje specjalnym busikiem, przyjadą i zabiorą w "gratisie". No chyba że jest tu jakaś dobra dusza z Rzeszowa i wpadła by rzucić okiem w sobotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem klucz i wykrecilem jedna swiece. Po przylozeniu do ramy i wcisnieciu rozrusznika brak iskry. Pozniej sprawdze reszte.

Edytowane przez moreno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem właśnie napisać ze to świece , miałem ten problem po zimie , tylko dla sprawdzenia wygrzej świece na kuchenka i sprubuj opalić jak pójdzie , to wymiana świec . A jak opalił jak chodzil. Równo bez prychania ,kichania itd? Kolektory równo nagrzane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednej skrajnej swiecy brak iskry, na drugiej skrajnej iskra jest. Srodkowych nie bylem w stanie wykrecic. Teraz pytanie czy jak jest iskra choc na jednej to przy probie odpalenia nie powinien sie silnik chociaz krztusic? Zawsze jak juz odpalil to chodzil rowno. Sam juz nic nie wymysle, w czwartek ma przyjechac mechanik to sie okaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czy opory na cewkach zgodne z serwisówką = sprawne cewki?

Od tygodnia nie mogę dojść końca ze swoim dziorkiem. Odmówił współpracy, strzelił focha i nie odezwie się...

Grzebie się w serwisówce i schematach ale nie mogę sobie z tym poradzić - bandyta kręci ochoczo niestety na żadnym cylindrze nie ma iskry. Wymieniłem świece na nówki - bez zmian. Opory na cewkach są podręcznikowe, sprawdziłem też wszystkie kable WN i żaden nie jest uszkodzony i opory na przewodach też są ok. Na cewkach jest 12,5V (po obu stronach, również na wejściu "powrotu" z cewek do sterownika pod siedzeniem).

 

Zmierzyłem też opory na "signal generator" (impulsator?) (sory mam serwisówkę w języku ang.) i są podręcznikowe.

 

Wejście zasilania do sterownika z bezpiecznika nr 3 "Ignition" - 12,5V

Zastanawiający jest natomiast poziom napięcia na przewodzie pomarańczowo czerwonym wchodzącym do sterownika (jest to "powrót" ze stacyjki) - 11V - czy to normalna wartość w tym miejscu? Wydaje mi się że główne zasilanie podawane jest na sterownik przewodem żółto pomarańczowym (tym od bezpiecznika nr 3)  

Wszystkie bezpieczniki są ok, przeczyściłem też styki na sterowniku i cewkach - bez zmian. Nie pomogło też przeczyszczenie styków na kostce tego "signal generator" pod lewym boczkiem.

 

Serdeczna prośba o pomoc, kończą mi się już pomysły :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie w całym moto ma wynosić dokładnie tyle ile jest na aku albo po odpaleniu silnika tyle ile podaje regulator napięcia. Jeżeli jest 11V to masz gdzieś przebicie i moduł zapłonowy nie ma prawidłowego zasilania. W serwisówce napisali właśnie, że jak nie ma iskry na żadnej ze świec to sprawdzić należy zasilanie modułu zapłonowego. Jak nieprawidłowe napięcie zasilania to przyczyna może leżeć w stopce bocznej, killswitch, stacyjce albo aku.

 

Coś się nie zgadza z Twoimi opisami a schematem elektrycznym w serwisówce (str. 198): https://polishbanditcrew.pl/files/file/26-service-manual-gsf-600-1995-1999-en/

Nie ma odejścia na moduł zapłonowy bezpośrednio ze stacyjki, ale z killswitcha. No chyba, że masz inny motocykl niż w profilu albo coś pokręciłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie w całym moto ma wynosić dokładnie tyle ile jest na aku albo po odpaleniu silnika tyle ile podaje regulator napięcia. Jeżeli jest 11V to masz gdzieś przebicie i moduł zapłonowy nie ma prawidłowego zasilania. W serwisówce napisali właśnie, że jak nie ma iskry na żadnej ze świec to sprawdzić należy zasilanie modułu zapłonowego. Jak nieprawidłowe napięcie zasilania to przyczyna może leżeć w stopce bocznej, killswitch, stacyjce albo aku.

 

Coś się nie zgadza z Twoimi opisami a schematem elektrycznym w serwisówce (str. 198): https://polishbanditcrew.pl/files/file/26-service-manual-gsf-600-1995-1999-en/

Nie ma odejścia na moduł zapłonowy bezpośrednio ze stacyjki, ale z killswitcha. No chyba, że masz inny motocykl niż w profilu albo coś pokręciłem :P

Na str 220 jest cały schemat elektryczny, chodzi o kabel "O/R" który wychodzi ze stacyjki i wchodzi do modułu (na rysunku modułu jest to kabel pierwszy od prawej)

do stacyjki dochodzi 12,5V a na moduł wraca 11V - wiązka nie wygląda na uszkodzoną, łączenie na wtyczce pod ramą/nad silnikiem też jest solidne i pewne, faktycznie wyglądało by na to że gdzieś prąd spierdziela gdzie nie powinien. Próbowałem kolejno odpinać bezpieczniki aby sprawdzić czy napięcie na tym pomarańczowo czerwonym kablu wchodzącym do modułu podniesie sie - niestety nic to nie daje, ciągle jest 11V.

 

Jeśli chodzi o stopkę i killswitch, to nie jest tak że gdyby tam nie stykało coś to w ogóle by nie kręcił?

 

Jeśli jest gdzieś przebicie - w jaki sposób najprościej znaleźć "przeciek" ?

 

Mogę podłączyć zasilanie na moduł bezpośrednio z akumulatora? (kawałkiem drutu zmostkować aku (+) z tym przewodem na którym jest 11V ) Nie upalę modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest coś związanego z opornikiem w stacyjce? Napisz do @kwinto albo @mikrusa oni mają to obcykane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym oporniku to się dowiedziałem tutaj- od was.Ja do stacyjki podchodzę od strony mechanicznej , natomiast micrus dał mi wykład na temat tego opornika i z tego co opisane ma on podstawowe znaczenie, mieści się w wiązce od stacyjki do kostki-złącza.Sprawdź czy ten opornik nie uwalony lub po prostu mechanicznie urwany czyt. odlutowany.Skoro moto kręci a nie pali ten opornik może być walnięty lub moduł jakiś na podmianę , z tym że z reguły bzdet psuje wszystko  czyli sprawdź opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kwinto nie bądź taki skromny ;)

Kazek ty i mikrus ,oczy mi otworzyliście że jakiś opornik jest i dałem wam hmm ale to zabrzmiało  :zeby:  po plusie nawet  :lol-1: Później sobie przypomniałem akcję na zlocie że na samych kabelkach nie chciał odpalić bo potrzebny jest tenże opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwinto i tak jesteś największym specem od stacyjek :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wykonałeś kroki diagnostyczne opisane na stronie 199? Potrzebujesz może tłumaczenia, pomogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wykonałeś kroki diagnostyczne opisane na stronie 199? Potrzebujesz może tłumaczenia, pomogę?

Tak, wykonałem "algorytm" ze strony 199 z jednym zastrzeżeniem, do modułu nie dochodzi przewód O/W, jedyny przewód w takim kolorze to ten który doprowadza napięcie na obie cewki, na "wyjściu z cewek jest B/Y oraz W.

niemniej, napięcie między kablem O/W a masą na module (B/W) wynosi 12.4V. Podobnie między "powrotem" z obu cewek ( B/Y oraz W) z masą (B/W)

 

Oporność (ostatni krok tego algorytmu) na "signal generator" (impulsator?) między kablami jest zgodna z serwisówką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym oporniku to się dowiedziałem tutaj- od was.Ja do stacyjki podchodzę od strony mechanicznej , natomiast micrus dał mi wykład na temat tego opornika i z tego co opisane ma on podstawowe znaczenie, mieści się w wiązce od stacyjki do kostki-złącza.Sprawdź czy ten opornik nie uwalony lub po prostu mechanicznie urwany czyt. odlutowany.Skoro moto kręci a nie pali ten opornik może być walnięty lub moduł jakiś na podmianę , z tym że z reguły bzdet psuje wszystko  czyli sprawdź opornik.

@Kwinto, @Micrus

próbowałem "wymacać" ten opornik na wiązce od stacyjki do wtyczki/złącza nad silnikiem/pod bakiem - niestety chyba słabo macałem bo nie udało i się tam nic zlokalizować.

 

I tutaj pytanie, zanim rozpruję całą wiązkę - gdzie mniej więcej tego szukać? Macie może jakąś fotkę czego dokładnie szukam? Ten opornik powinien być gdzieś bliżej stacyjki czy bardziej po stronie wtyczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik będzie między złączką ( kostką ) a samą stacyjką . Bądź w samej stacyjce . 

 

2e909494c7b6.jpg

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik będzie między złączką ( kostką ) a samą stacyjką . Bądź w samej stacyjce . 

 

 

Zatem u minie musi być w samej stacyjce, tak jak na załączonym przez Ciebie zdjęciu. Rozciąłem "rurkę" w której schowane były wszystkie kable i przepatrzyłem przewody - nie znalazłem tam jakichkolwiek wstawek czy pogrubień na przewodach :(

Jak dobrać się do stacyjki? (opcja szukaj w dziale technika nie pomogła ) Orientujecie się gdzie mogę znaleźć jakąś instrukcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to już Kwinto jest specjalista od tego ... By przywrócić wiązkę dobrze kupić taśmę z meszkiem ale nie najtańszą i ładnie można to odtworzyć . Bez rozbierania stacyjki można sprawdzić opornik . 

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze myślę - jeśli to wina tego opornika faktycznie mogło by to powodować obniżone napięcie na przewodzie idącym ze stacyjki do modułu?

 

Jeśli tak - czy podłączenie do modułu, zasilania bezpośrednio z akumulatora powinno (tymczasowo) rozwiązać problem?

 

Edit:

Czy ktoś mógłby proszę zmierzyć napięcie na zasilaniu modułu? Tak aby mieć punkt odniesienia.

Jak jeśli idę dobrym tokiem - z akumulatora podawane jest 12,5V, następnie po drodze jest opornik, za opornikiem napięcie będzie odpowiednio niższe - w zależności od "mocy" zastosowanego rezystora. Jakie powinno być właściwe napięcie za rezystorem?

Edytowane przez qba191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.