Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Metoda techniczna nie żaden miernik ... żarówką i akumulatorem a najlepiej dwoma :) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Chłopaki póki co światła działają godzina na Moto i światła nadal są także chyba problem rozwiązany. Ale to co zobaczyłem pod toną izolacji jest nie do opisania 🤤 Ktoś podłączył jeden kierunkowskaz pod główną wiazke ale drugi już szedł zmostkowany przy samej lampie kable wszystkie były tak chaotycznie polutowane że zrobiłem wszystko od nowa zgodnie ze schematem. Mam nadzieję że problem już nie wystąpi po jakimś czasie. Jak tylko pogoda pozwoli zrobię dłuższą trasę i przetestuje konkretnie dzięki za wszystkie rady

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dobra podepnę się.

Podłączam dziś aku, słychać przyjemne cyknięcie wskazówek.

Przekręcam kluczyk, kontrolki się zapalają, wciskam starter i słychać "cyk" i syczenie zamiast standardowego rozrusznika.

Po czym kontrolki przygasają. Światła się nie włączają. Wygląda tak jakby aku był słaby....

Ale:

Akumulator na zimę wyciągnięty i naładowany, motocykl trzymany w garażu.

 

Jutro zrobię pomiar akumulatora czy trzyma, jakieś sugestie co i jak?

Edytowane przez Matras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa dobra? moze gdzies jest slaby styk i na tym moze byc duza strata. sprawdz tez czy nie zalało Ci przypadkiem cylindrow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zalanych cylindrach nie zakręci silnikiem?

 

jak sie nazbiera paliwa w cylindrze ( padniete zaworki iglicowe i awaria kranika lub ustawiony kranik na pri) - rozrusznik poczuje duzo wiekszy opor zeby obrocic tlokami i moze slabo krecic zanim to przepchnie. ale musi sie dosc duzo tego paliwa nazbierac, tylko wtedy bys czul paliwo przy moto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie.

Sprawdz stan oleju bo bezyna mogla juz sie przelac a w takim wypadku nie jest dobrze kopnac moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem najpierw cały airbox zalany paliwem, az pływało..potem poszło w olej. Winne gaziory, puszczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl stał w garażu i nie czuć było paliwem.

Rozbiorę filtr powietrza i zerknę czy pływa. Kranik ustawiony na RES (niestety dojechałem do domu i tak go zostawiłem) nie zmieniałem na PRI.

Akumulator był naładowany jak wyciągnąłem z motocykla i zostawiłem w domu w ciepłym suchym miejscu.

Dziś wezmę akumulator i spróbuję od znajomego podpiąć zobaczyć co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On w ogóle nie kręci. 

Rozrusznik nie daje znaków życia. 

Kontrolki świecą bardzo mocno, daje rozruch gaśnie kontrolka luzu, słychać syknięcie i lekkie syczenie.

 

Może faktycznie aku szlak trafił? Dziwne, bo moto w ciepłym, aku w suchym ciepłym naładowane do pełna...

 

Jak motocykl stał w zimnym blaszaku i nie straszne mu było -10'C to palił od strzała. Ten coś w ciepłym zdziczał, rozleniwił się :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyzej wykrec swiece i sprawdz czy zakreci obstawiam paliwow cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK nowe fakty!
Próba nr 2:
Przekręcam kluczyk i kontrolki nie świecą. Podłączam kablami pod samochód (Dzięki Małpa i Prezes), kontrolki się zapalają jak lampki na choince, rozrusznik ładnie zakręcił i po 3 sekundach miałem moto odpalone. Odłączyłem kab
le, motocykl pracował 5 minut, przypadkowo nacisnąłem przełącznik zapłonu i moto zgasło. Zgasło i już nie odpaliło bo żadne kontrolki się nie zaświeciły. Multimetr leciał w kulki więc sprawdzę jutro u siebie na domowym bo rósł od 12V do 20V. 

Tak tak... akumulator chuj strzelił...

Edytowane przez Matras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Tak dla potomnych.

 

Wodniaki 0d k7 do L0 są objęte akcją serwisową darmowej wymiany regulatora napięcia. Po telefonicznym umówieniu w ASO na wymiane robią to od ręki i za darmo. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Może nie warto z tym czekać i nawet jak moto ma sprawne ładowanie to warto wymienić bo nigdy nie wiadomo kiedy padnie.

 

Z rozmowy z gościem w serwisie wynika że robiąc to na własną ręke nowy zamiennik regulatora kosztuje ok 500zł a oryginał ok 900zł. Można wyhaczyć używkę na allegro ale nie warto brać od moto starszego niż rocznik L1 bo starsze maja wadę.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A L2, 2012? Warto się przejmować? U mnie drugi rok już dzielnie służy, i poprzednimu właścicielowi także, chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w poście Luka 137 zawarta jest odpowiedź na Twoje pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę oto info o tej akcji z regulatorem

 

W Polsce kampanią objętych jest 1417 motocykli Suzuki, modele:
AN400 K8-L2 – 120 sztuk
GSF650 K7-L0 – 135 sztuk
GSF1250 K7-L0 – 117 sztuk
GSR600 K7-L0 – 160 sztuk
GSX650F K8-L0 – 185 sztuk
GSX1300BK K8-L2 – 57 sztuk
GSX1300R K8-L2 – 255 sztuk
GSX-R600 K8-L0 – 55 sztuk
GSX-R750 K8-L0 – 59 sztuk
SFV650 K9-L2 – 126 sztuk
VLR1800 K8-L1 – 69 sztuk
VZ1500 K9-L0 – 54 sztuki

 

LINK https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=12174

 

Dodatkowo akcja na rozrząd

AN650L3/ZL3/ZL4,

DL650AL3/AL4,

GSF1250SAL4,

GSF650SAL2,

GSR750AL4,

GSX1250FAL2/FAL4

SFV650AL3/AL4/UAL3

 

LINK https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=12188

 

A wszystko można znaleźć tu https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=motocykle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory napiecia byly juz dwa razy obejmowane ta akcja i gdzies nawet pisalem.

w obu przypadkach moje stare byly ok wic za drugim razem niezbyt mialem ochote.

Przychodzily listy od Suzuki a ja zwlekalem az pewnego dnia przyszlo pismo urzedowe z Krajowego Wydzialu Komunikacji, ze albo pojde albo oni odbiofa mi prawo poruszania sie po drogach publicznych. Dostajecie tez takie powiadomienia? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś się zastanawiał to kraj dystrybucji moto nie ma znaczenia. Mój pochodzi z poza polskiej sieci dealerskiej a wymienili nawet o to nie pytając.

 

Edit:

 

Panie Polska to nie Niemcy, tutaj jak przegląd przechodzi to znaczy że ok. Nikt sie nie przejmuje czy masz ładowanie.

 

A żeby dostać powiadomienie od suzuki to trzeba być pierwszym właścicielem.

Edytowane przez luk137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tacy jak my, po Niemcu co kupili takiego powiadomienia nie dostaniemy już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tacy jak my, po Niemcu co kupili takiego powiadomienia nie dostaniemy już?

A skąd suzuki ma mieć Twój adres ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem zapytanie do SMP czy mój też podlega akcji. Na liście go nie ma, ale tam są chyba tylko sprzedane w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do najbliższego aso to Ci powiedzą po numerze vin. Tak jak piszesz na liście są tylko motocykle z polskiej sieci dealerskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.