Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Sami zadzwonili, szybka reakcja, może z 15 minut od wysłania maila. Mój nie podlega żadnej akcji naprawczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd suzuki ma mieć Twój adres ?

Robisz u nich jeden raz przeglad albo, kupujesz u nich jedna srube i juz maja wszystkie twoje dane bo na wszystko patrza najpierw do dowodu rejestracyjnego. Wiem, bo moje b12 kupilem uzywane ale raz pojechalem, polozylem dowod na stol i powiedzialem, filtr oleju prosze. Od tego czasu przysylaja mi rozne reklamy, przypomnienia typu "wiosna idzie, mamy dla ciebie nowe kapcie" itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd suzuki ma mieć Twój adres ?

Ja problemu nie widzę. Skoro wszystko jest skomputeryzowane, to wystarczy wpisać nr VIN i wszystko powinno się wyświetlić, cała historia od momentu kupna nowego w salonie, aż po różnych właścicieli. Wystarczy chcieć tylko.

Przecież numery VIN się nie zmieniają wraz ze zmianą właścicieli.

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja problemu nie widzę. Skoro wszystko jest skomputeryzowane, to wystarczy wpisać nr VIN i wszystko powinno się wyświetlić, cała historia od momentu kupna nowego w salonie, aż po różnych właścicieli. Wystarczy chcieć tylko.

Przecież numery VIN się nie zmieniają wraz ze zmianą właścicieli.

 

A coś takiego jak ochrona danych osobowych? Jak Ty sobie to wyobrażasz aby urzędy na prawo i lewo rozdawały Twoje dane jakimś randomowym firmom ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak... Ale z drugiej strony tu chodzi o bezpieczeństwo, a nie o to, żeby wysyłali mi co tydzień jakieś ulotki, reklamy czy spam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś takiego jak ochrona danych osobowych? Jak Ty sobie to wyobrażasz aby urzędy na prawo i lewo rozdawały Twoje dane jakimś randomowym firmom ?

Ale przecież już jest historia pojazdu. Każdy może sprawdzić.

https://historiapojazdu.gov.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie o historię tylko o akcje serwisowe chodzi , że powiadamiają przynajmniej w Niemczech tylko pierwszego właściciela

W PL tez powiadamiają pierwszego właściciela. Ładne pismo, że blebleble i proszą o kontakt. A czy powiadamiają po zmianie. Pewnie trzeba by zapytać w SMP czy prowadza taka bazę tylko do celów serwisowych bez reklam. Z resztą zaraz napisze do nich. Co tu dywagować jak można z pierwszej reki się dowiedzieć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostajac powiadomienie o akcji jako pierwszy wlasciciel otrzymalem takze "prosbe" aby w razie sprzedazy podac dane nowego wlasciciela. Tak jak pisalem, jezeli nowy wlasciciel poda swoje dane, np. przy zakupie czegokolwiek i zostana one wprowadzone do systemu Suzuki to w przyszlosci, w razie nowej akcji, nowy wlasciciel takze zostanie poinformowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla urozmaicenia podam ze w UK od razu przychodzi pismo do obecnych wlascicieli danego sprzetu przy okazji akcji reanimacyjnych czy innych wymian. 

I o ile w BAndziorze wymienili ten regulator napiecia od reki , to w corolli jakies czujniki tez mialy byc wymieniane od pasow czy poduszek , to czekam od roku zeby przyszly z japonii chyba.

Ale to moze staroc juz i nie produkuja ale papiery musza powysylac do ludzi.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiewam wątpliwości.Tak jak przypuszczałem.

 

Oto e-mail z SMP

 

Szanowny Panie,

Tak taka baza istnieje - jeżeli poda mi Pan nr vin będę mógł sprawdzić czy pojazd podlega jakiejś kampanii.

Aby otrzymywał Pan w przyszłości powiadomienia o  ew. kampaniach to należy przypisać motocykl do swoich danych osobowych, w tym celu proszę udać się do najbliższego dealera Suzuki.

Proszę pomyśleć o karcie PSS (rabaty na części i usługi).

Z poważaniem

Andrzej Kowalski
Specjalista ds. serwisu
Dział Serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden warunek, trzeba posiadać orginalną książeczkę gwarancyjną. Podałem VIN i taką otrzymałem odpowiedź. Na szczęście mam takową bo podlegam akcji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden warunek, trzeba posiadać orginalną książeczkę gwarancyjną. Podałem VIN i taką otrzymałem odpowiedź. Na szczęście mam takową bo podlegam akcji. :)

Nie nie trzeba mieć książki gwarancyjnej. Dzwoniłem pytałem :)

I jeszcze jedno . Zadając pytanie w SMP wypełniłem kwestionariusz, gdzie mogłem podać VIN.Już bym wiedział, czy na moje moto była akcja oraz czy już była wykonana :)

To że serwis chce książeczkę gwarancyjna to jego widzimisię. Nie ma takiego obowiązku. Tak samo jak moto nie musi pochodzić z Polskiej dystrybucji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam moto z angli i w sumie mam książeczkę gwarancyjną od niego ale przy wymianie regulatora ani dystrybucja ani książeczka ich nie interesowała, nawet o tym nie wspomnieli. Chcieli tylko dowód rejestracyjny aby sprawdzić vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ja właśnie wypełniłem formularz i właśnie otrzymałem odpowiedź od tego samego pana tj Andrzej Kowalski :) no ale jak nie trzeba to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Suzuki - nie wiem kto odbierał .Nie jest wymagana książka gwarancyjna. Nie masz obowiązku trzymania książki gwarancyjnej. 

 

Podobne akcje przerabiałem pracując w poprzedniej firmie. Są akcje serwisowe i je robisz, Nieważne czy to z Japonii sprzęt czy z Chin . Musisz zrobić i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Re: Formularz kontaktowy suzuki.pl/auto

 

2 maj 2018

Andrzej Kowalski

do mnie

Szanowny Panie,

Zgodnie z obowiązującym prawem obowiązek wprowadzenia ogłoszonej przez producenta modyfikacji produktu i poinformowania właściciela leży po stronie wprowadzającego produkt na rynek polski.

 

Suzuki Motor Poland realizuje ten obowiązek w odniesieniu do wszystkich pojazdów sprzedanych w oficjalnej, polskiej sieci dystrybucji motocykli Suzuki .

 

W przypadku pojazdów z innych źródeł naprawa może być wykonana w dwóch przypadkach:

 

1. Posiadania oryginalnej książeczki gwarancyjnej z potwierdzeniem rejestracji gwarancji i danych pierwotnego, oficjalnego dystrybutora Suzuki

 

2. Dostępność danych dotyczących rejestracji gwarancji poprzez informatyczny europejski system Suzuki EUDB.

 

Po zweryfikowaniu danych informuję iż pojazd podlega akcji nr : "99QR - regulator napięcia" natomiast w systemie brak podstawowych danych do rozliczenia kampanii.

 

Naprawa bezgotówkowa możliwa jedynie w przypadku posiadania oryginalnej książeczki gwarancyjnej.

 

Z poważaniem

 

Andrzej Kowalski

Specjalista ds. serwisu

Dział Serwisu

 

SUZUKI MOTOR POLAND SP. Z O.O.

ul. Połczyńska 10

01-378 Warszawa

tel.: +48 (22) 329 41 08

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałeś jakieś dziwne pytanie zadać :)

 

Pan odpisuje że

"obowiązek wprowadzenia ogłoszonej przez producenta modyfikacji produktu i poinformowania właściciela leży po stronie wprowadzającego produkt na rynek"

 

Co oznacza że SMP musi poinformować tylko tych co kupili w PL . SMI tych co we Włoszech etc.

 

Jednocześnie informuje, że masz możliwość bezpłatnej naprawy jeżeli spełnisz JEDEN z dwóch warunków

 

Posiadania oryginalnej książeczki gwarancyjnej z potwierdzeniem rejestracji gwarancji i danych pierwotnego, oficjalnego dystrybutora Suzuki

 

Albo nie masz karty gwarancyjnej bo nie musisz a moto jest z oficjalnej dystrybucji w Europie (nieważne czy Austria włochy, Hiszpania etc. ) i jest w bazie EUDB

 

Dostępność danych dotyczących rejestracji gwarancji poprzez informatyczny europejski system Suzuki EUDB

 

I tu sprawa jest prosta.Po prostu sprawdza w EUBD i robią gratis.

 

Tyle że akcja są objęte też motocykle z poza Europy.

 

I tu tez nie ma problemu tylko bardziej zawiła procedura.

W przypadku motocykli z Ameryki należy napisać do Tamtejszego dystrybutora z prośba o ogarniecie tematu w ramach akcji ale na terenie PL. 

W 99% tamtejszy dystrybutor pisze do naszego prośbę o ogarniecie tematu.(sami rozliczają się on-line) Dalej już tak samo.

Jeżeli tamten mówi nie ma takiej możliwości, piszesz do suzuki.co.jp znaczy do centrali list że taka wtopa, że nie chcą pomoc. Wtedy oni ogarniają temat z Polskim dystrybutorem i załatwione.

 

Skąd to wiem.

Przez prawie 20 lat pracowałem dla dużej korporacji z Japonii.

Troszkę akcji serwisowych przelało się przez moje ręce. Dlatego procedura jest mi znana.

Żadna duża licząca się firma, nie zleje klienta jak ma ogłoszona akcje serwisową gdzieś na świecie, a sprzęt jej podlega.

Nie opłaca im się to.

Lokalny dystrybutor będzie się bronił recyma i nogami. Ale jak centrala każe on MUSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość : Witam czy motocykl podlega akcji serwisowej wymiany wadliwego regulatora napięcia? Suzuki Gsf 650

VIN podałem w formularzu

Takie zadałem pytanie :) Dzięki Tomek za wytłumaczenie :) Podjadę u siebie Ciekawe co mi powiedzią u mnie w bydzi. Powiedz mi jeszcze czy ta akcja ma określone ramy czasowe?

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Zawsze producent w piśmie do dystrybutorów podaje początek i zakres akcji.Nigdy nie podaje końca. To jest bardzo elastyczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, miło mi się przywitać po raz pierwszy :) 

Mam problem jak w temacie, rozrusznik słabo kręci.

1) sprawdziłem akumulator podpinając nowy - dalej słabo. 

2) ominąłem przekaźnik podpinając rozrusznik do akumulatora na sztywno - dalej słabo 

 

3) wyjąłem rozrusznik, przeczyściłem go, ale nie zregenerowałem szczotek (zostało bardzo mało, lecz wydaje mi się, że dotykają komutatora) - rozrusznik wyjęty kręci się dosyć szybko 

4) wsadziłem rozrusznik na jego miejsce - dalej słabo 

5) sprawdziłem uzwojenia wirnika, są bez zastrzeżeń 

Zamierzam wymienić szczotki rozrusznika - być może to pomoże. Natomiast pytanie, czy taki duży opór może być wywołany przez np zablokowany w jakiś dziwny sposób bendix? (po prostu chciałbym uniknąć rozbierania tej części). Dodam, że bandit odpala z popychu. 

PS: można zastosować w rozruszniku szczotki od suzuki burgmana, wymiar identyczny, tylko długością niby o 1 mm się różnią, ale nie wiem jak ze składem szczotek - może znajdzie się ktoś z doświadczeniem i podpowie? 

Edytowane przez Blaxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

 

 

PS: można zastosować w rozruszniku szczotki od suzuki burgmana, wymiar identyczny, tylko długością niby o 1 mm się różnią, ale nie wiem jak ze składem szczotek - może znajdzie się ktoś z doświadczeniem i podpowie?

Jak pasują, spokojnie możesz zakładać. I od tego najlepiej zacząć.

 

 

 

5) sprawdziłem uzwojenia wirnika, są bez zastrzeżeń 

Wzrokowo ciężko sprawdzić czy jest zwarcie na wirniku. Są przypadki, że jest totalnie sfajczony i widać ale nie zawsze. Możesz dać do zakładu gdzie regenerują silniki elektryczne. To ci sprawdzą i ewentualnie przewiną uzwojenia wirnika, jeżeli będą uszkodzone.

 

 

Dodatkowo możesz sprawdzić spadek napięcia na aku podczas kręcenia rozrusznikiem. Jak będzie duży to znaczy że aku do wymiany lub zwara na wirniku.

Sprawdź też czystość wszystkie połączeń elektrycznych + - 

Jak masz miernik cęgowy DC i drugiego bandziora do przetestowania, porównaj pobór prądu.

 

I ostatecznie sprawdź czy masz olej w silniku  :jezyk2: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.