Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też po prośbie.Czy możliwe że po tygodniu stania w garażu rozładował mi się aku.W motocyklu mam alarm ale nie był uzbrojony,stacje dokującą navi,gniazdo zapalniczki.Aku ma niecały rok - zawiozłem do reklamacji- stwierdzili że słabo naladowany.Aku całą zimę pod ładowarką. Zrobiłem już ze 4 traski po około 200 km i było wszystko ok.Sprzet po 2 akcjach naprawczych regulatora. Przed ostatnim wyjazdem zauważyłem że trochę słabo zakrecil ale zapalił za pierwszym razem.Po tygodniu stania w garażu już nie zakrecił chociaż kontrolki świeciły normalnie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też po prośbie.Czy możliwe że po tygodniu stania w garażu rozładował mi się aku.W motocyklu mam alarm ale nie był uzbrojony,stacje dokującą navi,gniazdo zapalniczki.Aku ma niecały rok - zawiozłem do reklamacji- stwierdzili że słabo naladowany.Aku całą zimę pod ładowarką. Zrobiłem już ze 4 traski po około 200 km i było wszystko ok.Sprzet po 2 akcjach naprawczych regulatora. Przed ostatnim wyjazdem zauważyłem że trochę słabo zakrecil ale zapalił za pierwszym razem.Po tygodniu stania w garażu już nie zakrecił chociaż kontrolki świeciły normalnie. Pozdrawiam

Tak jest możliwe, nawet po nocy.Sprawdź pobór prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki-jutro jak znajdę czas to to podjadę do elektryka i wszystko pomierzymy. Oby to tylko nie był regulator napięcia bo trochę droga impreza. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto może być 100% sprawne. Pytanie czy wcześnie miałeś tyle odbiorników prądu ? Pomimo że alarm nie był uzbrojony i tak pobiera prąd ( warto sprawdzić w dokumentacji alarmu pobór w spoczynku i pomnożyć przez tydzień ) Dodatkowo jak masz USB do ładowania telefonu to  w nich są regulatory napięcia które cały czas pobierają niewielką ilość prądu. Napisałeś że przez całą zimę pod prostownikiem, w zależności od prostownika czy ma funkcje podtrzymania( z elektroniką ) lub jest zwykły (trafo + mostek ). W tym drugim przypadku mógł wygotować  akumulator. Jeżeli to zwykła kwasówka, to czy po zimie sprawdziłeś stan elektrolitu ?? Jeżeli był niski to automatycznie spadła pojemność aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto może być 100% sprawne. Pytanie czy wcześnie miałeś tyle odbiorników prądu ? Pomimo że alarm nie był uzbrojony i tak pobiera prąd ( warto sprawdzić w dokumentacji alarmu pobór w spoczynku i pomnożyć przez tydzień ) Dodatkowo jak masz USB do ładowania telefonu to  w nich są regulatory napięcia które cały czas pobierają niewielką ilość prądu. Napisałeś że przez całą zimę pod prostownikiem, w zależności od prostownika czy ma funkcje podtrzymania( z elektroniką ) lub jest zwykły (trafo + mostek ). W tym drugim przypadku mógł wygotować  akumulator. Jeżeli to zwykła kwasówka, to czy po zimie sprawdziłeś stan elektrolitu ?? Jeżeli był niski to automatycznie spadła pojemność aku.

 

Motocykl kupiłem w styczniu tego roku.Po kupnie odstawiłem do garażu i przez dwa tygodnie nie miałem szans podjechac do moto by wyjąc aku a były mrozy i rozładowało mi aku do zera -po przekręceniu stacyjki nawet kontrolki nie zaswieciły.Wyjąłem aku i podłączyłem do prostownika z Lidla aż do kwietnia.Po założeniu do moto na początku kwietnia aż do teraz nie było problemu.Wszystkie dodatkowe odbiorniki były dołożone przez poprzedniego właściciela - alarm Lagos,stacja dokująca Garmina,gniazdo zapalniczki.Wszystko było robione w serwisie Suzuki.Akumulator oddałem na gwarancji do sprawdzenia i panowie po trzech dniach prób powiedzieli że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ostatnio miał identyczny problem, że po jednym dniu już nie mógł odpalić, bo akumulator zdechł. A okazało się, że ładowarka USB jemu ten prąd żarła. Jak ją wywalił to problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po kupnie odstawiłem do garażu i przez dwa tygodnie nie miałem szans podjechac do moto by wyjąc aku a były mrozy i rozładowało mi aku do zera

Czyli to już druga taka sytuacja. Zdecydowanie coś ci zjada prąd. Sprawne aku które nie ma poboru podczas postoju powinno spokojnie wytrzymać 2 tygodnie w mrozie, Chociaż powinno zaświecić kontrolki.

 

 

 

 

po przekręceniu stacyjki nawet kontrolki nie zaswieciły

Po takim rozładowaniu na pewno częściowo zasiarczyły się płyty aku więc stracił trochę pojemności.

 

 

 

Wyjąłem aku i podłączyłem do prostownika z Lidla aż do kwietnia

Zazwyczaj prostownik z elektroniką nie ruszy tak głęboko rozładowanego aku, musi mieć z 7-9V. Zwykłe prostowniki trafo+mostek ruszą na wszystkim.

 

 

 

Po założeniu do moto na początku kwietnia aż do teraz nie było problemu.

 

Czy w tym okresie robiłeś postoje trwające około tygodnia ?? Jeżeli nie to znaczy że 2-3 dni wytrzyma po 7 dniach już trup.

 

 

Wyłącz Moto i wyciągnij kluczyki. Weź miernik ustaw przewody i zakres na pomiar prądu. Odłącz + aku i podłącz się szeregowo miernikiem. Sprawdź pobór. Odłącz zapalniczkę, alarm i garmina i sprawdź pobór.

Jeżeli ciągnie  tylko z dodatkowymi urządzeniami to masz odpowiedź jeżeli na "postu"  to jest problem z instalacją.

 

Albo po prostu odłącz wszystkie urządzenia i zobacz czy po tygodniu ci zdechnie  :jezyk2: 

 

Dodatkowym powodem może być zwarcie wewnątrz aku. Zobacz czy jak jest odłączony to się rozładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam, motocykl palił, zgasiłem go stacyjką, po chwili chce odpalić znów motocykl kreci nie odpala, sprawdzam czy swieca ma iskre - iskry brak. Co moze byc tego przyczyna, ze stalo sie to tak nagle? Wykluczam czujnik stopki, ponieważ zwarłem go na krótko i iksry rowniez nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku przyczyną takiego zachowania był padnięty opornik w stacyjce. Przypadek opisany w tym temacie kilka stron wstecz. Z tego co wiem jest to swojego rodzaju zabezpieczenie które zapobiega właśnie odpaleniu na krótko np w przypadku próby kradzieży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem wielkiej wagi. Po 2 dniach postoju w garażu wczoraj wsiadam na moto, chce odpalic. Wkladam kluczyk , przekrecam i nic zupelnie sie nie dzieje. Licznik nie dziala, nie slychac załaczajacej sie pompy paliwa, po nacisnieciu startera rozmwniez rozrusznik ani drgnie. Jakby wgl nie bylo pradu. Akumulator naladowany, bezpieczniki wszystkie wporzadku. Co moglo sie stac ? Blagam o pomoc . Nie moge nigdzie znalezc podobnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przywitała się osoba?

a i pewnie balbulator :p: padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przywitała się osoba?

a i pewnie balbulator :p: padł

Witam serdecznie wazystkich dorumowiczów dodam ze zamontowalem srube z pojedynczym ledem do oswietleni rejestracji gdyz stare sie przypalilo. Lampki diodowe maja nieskonczenie duzy opor , mozliwe ze tym jest spowodowana awaria ? Pamietam ze w samochodzie po zamontowaniu ledow elektryka tez szalała. A jezeli tak to co moglo sie przypalic i gdzie tego szukac ? Proszę bardziej doświadczonych o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubitoM, dnia 14 Cze 2018 - 12:36, napisał:

Witam serdecznie wazystkich dorumowiczów dodam ze zamontowalem srube z pojedynczym ledem do oswietleni rejestracji gdyz stare sie przypalilo. Lampki diodowe maja nieskonczenie duzy opor , mozliwe ze tym jest spowodowana awaria ? Pamietam ze w samochodzie po zamontowaniu ledow elektryka tez szalała. A jezeli tak to co moglo sie przypalic i gdzie tego szukac ? Proszę bardziej doświadczonych o pomoc

Nie o takie przywitanie chodzi!

Zerknij tu i zwroc uwage na punkty pisane kolorowa czcionka.

 

https://polishbanditcrew.pl/forum/9-przywitania/

 

Co do reszty, no troche mylisz zaleznosci LED-ow i oporu ale jak napiszesz porzadnie to pierwsze to zaradzimy takze drugiemu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o takie przywitanie chodzi!

Zerknij tu i zwroc uwage na punkty pisane kolorowa czcionka.https://polishbanditcrew.pl/forum/9-przywitania/

Co do reszty, no troche mylisz zaleznosci LED-ow i oporu ale jak napiszesz porzadnie to pierwsze to zaradzimy takze drugiemu. :)

Mam na imie Kuba. Jestem z białegostoku :) Swoja przygode z moto zaczalem od yamahy tzr 50 i innych popierdziawek. Nadszedl ten czas ze budżet pozwolil spełnic moje najwieksze marzenie i po 3 latach wrocilem na drogi juz na moim Bandycie gsf650n z 2008 roku. No i dlugo się nie nacieszylem bo spotkal mnie problem braku pradu. Na codzien studiuje, jestem barmanem , lecze serca i dusze :D btw. Przepraszam za te przywitanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tu kolego!

Podalem tobie link z przekierowaniem do PRZYWITALNI i tam sie przedstawiamy forumowej spolecznosci ;)

 

Poczekajmy, moze jakas forumowa wrozka przeniesie to w odpowiednie miejsce albo, napisz to tam (otworz nowy temat) a ten post skasuj. :)

 

Edit

 

Czujny Beny juz napisal :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tu kolego!Podalem tobie link z przekierowaniem do PRZYWITALNI i tam sie przedstawiamy forumowej spolecznosci ;)Poczekajmy, moze jakas forumowa wrozka przeniesie to w odpowiednie miejsce albo, napisz to tam (otworz nowy temat) a ten post skasuj. :)EditCzujny Beny juz napisal :D

Juz wszystko jasne, sorry. https://polishbanditcrew.pl/topic/31877-witam-serdecznie-ekipę/?p=514438

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 tygodnie po zakupie moto spotkal mnie problem. Przygotowany do jazdy nacisnalem przycisk rozrusznika, ktory raz zakrecil jagle cos lekko strzelilo i wszystko zgaslo :(

Jak to wyglada ? : brak reakcji na cokolwiek po przekreceniu kluczyka, brak swiatel, brak wyswietlacza licznika, nie zalacza sie pompa paliwa, nie dzialaja kierunki doslownie nic. Jedyne co sie swieci to kontrolka cisnienia oleju. Nic wiecej.

 

Co zostalo zrobione ? : sprawdzone bezpieczniki, kostki, akumulator. Wszystko w jak najlepszym porzadku. Dodam ze kilka dni wczesniej zamontowalem podswietlenie rejestracji w postaci lampki z pojedynczym ledem. Prosze o pomoc, moze komus tez tak zupelnie odebralo prad :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie ciezko i nalezy miec cierpliwosc no i miernik.

Zawsze istnieje problem udzielenia pomocy nie majac mozliwosci oblukania pacjetnta osobiscie ale z planem ukladu, krok po kroku mozna dojsc do celu. Na poczatek podpowiedz Kazmirza jest bardzo dobra. Mialem juz podobna sytuacje i rzeczywiscie pykna glowny.

 

Edit

 

Sprawdziles takze bezpieczniki za lewym bocznym deklem, zaraz pod siedzeniem?

O ile dobrze pamietam, raz kopalem takze przy tylnim reflektorze i poszedl jeden z tych, chyba jeden

15 amperowy, zapasowy jest w srodku.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki sprawdź miernikiem, nie tylko na oko. może się upalił jakoś nietypowo. jeśli świeci kontrolka oleju to znaczy, że główny bezpiecznik jest ok.

jak nic nie znajdziesz to schemat i woltomierz do ręki i jedziesz z koksem

serwisówka do k7: https://www.manualslib.com/manual/832713/Suzuki-Gsf650a.html#product-GSF650 - strona 629 (9A-2)

(chciałem wrzucić do plików forumowych ale coś mi nie bangla)

 

jak patrze na ten schemat to kontrolka oleju dostaje masę przez presostat w silniku a plus leci z bliżej nieokreślonego miejsca w zegarach - a to by oznaczało, że zegary dostają zasilanie.. 

 

ihost_1529002491__b650_k7_sch.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krzych to teraz ja podważe twoją wypowiedź :) piszesz sprawdź bezpieczniki miernikiem myślisz że strzeliły wszystkie? ;) tak by wynikało prawda? Drugie pytanie wiesz jak podlaczył tą "lampkę "do tablicy? Na schemacie tego nie znajdziesz a może to być odpowiedź dlaczego świeci kontrolka ,może ale nie musi oczywiście tak jak mogę się teraz mylić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myślę, że strzeliły wszystkie, raczej jeden z nich.

sprawdziłbym też sam włącznik startera - w czasie odpalania rozłącza on część elektryki (światła, nie wiem czy wodniaku zegary też, w olejaku tak) może gdzieś miał słaby styk i w końcu puścił.

co do lampki przy tablicy słusznie - teoretycznie nie ma tam wiele do spieprzenia, ale dopóki @KubitoM nie napisze dokładnie co tam zrobił to dalej nie ma co gdybać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.