Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oczywiście że to wróżenie :) ale jeśli chodzi o bezpieczniki jakby strzelił jeden to by wszystko nie znikło, włącznik startera? no nie bardzo, były by światła kierunki itp. Sam jestem ciekaw co napiszę @Kubito

Napisano

w momencie naciśnięcia przycisku startera jeden obwód jest zamykany (ten który załącza rozrusznik) a drugi jest przerywany. popatrzyłem trochę dokładniej na ten schemat i widać, że rozłącza on tylko główne światło mijania lub drogowe (zaleznie od tego które akurat jest załączone). niestety nie wyjaśnia to braku prądu w reszcie układu więc raczej to ślepa uliczka..

Napisano

Sluchajcie panowie. Jezeli chodzi o ta lampke do rejestracji to w miejsce starej spalonej podłączylem nową i to tyle. Nic nie zostalo tam ruszone ani nic. Wiec tez watpie ze to moze byc przez to, chodz jak mowi zasada podejrzewam to gdzie ostatnio wsadzalem rece a w bandycie po kupnie zrobilem tylko ta lapmke. Moto kupione od starego znajomego, wiem ze dbane i on sam sie dziwi ze sie cos takiego stalo. Moze juz z wieku cos sie stalo..

Napisano (edytowane)

Oczywiście że to wróżenie :) ale jeśli chodzi o bezpieczniki jakby strzelił jeden to by wszystko nie znikło, włącznik startera? no nie bardzo, były by światła kierunki itp. Sam jestem ciekaw co napiszę @Kubito

To co moglem zrobic sam to zrobilem. Bezpiecznik glowny caly, pod lewym deklem tez wszystkie cale. Wszystkie kostki powpinane. Brak pradu dotyczy wszystkiego. Jakby wlozenie i przekrecenie kluczyka wgl nic nie dawalo. Dodam tylko ze 2 lapki ledowe do motocykli 12V wiec chyba niemozliwe zeby w calej elektryce motocykla az tak namieszaly :( (aku tez sprawdzone )

Edytowane przez KubitoM
Napisano

Moto wstawilem do serwisu. Okazalo sie ze masy nie bylo. Cos tam sie przypaliło. Wiec jakby komus kiedys umarł banndzior to wina masy. W serwisie 100 zl , dla kumatych pewne 15 min roboty :)

  • Upvote 1
Napisano

Witajcie, i moją Suzę coś boli. A mianowicie migające podświetlenie zegarów, dla kumatych Elektryków błachy temat. Ja jak patrzę na schemat z serwisówki to od razu przypominają mi się japońskie teleturnieje. Próbowałem ogarnąć ścieżkę kabli od tych małych żarówek, ale jest tego nie mniej jak na włoskim talerzu... Generalnie problem jest taki. Podświetlenie prędkościomierza raz miga, raz świeci jednostajnie. Zaś prawa strona jak przez ostatni czas świeciła wyśmienicie, tak teraz przestała w ogóle i zaświeci mi się raz na X czasu.

 

Panowie/Panie, co może być przyczyną? Wszystko inne świeci, działa i daje głos. Z góry dziękuje za wskazówki. 

Napisano

Poruszaj wiążą przy zegarkach łapie i zobacz czy coś się dzieje. Jeśli tak masz przyczynę. Uszkodzona wiązka.

  • 2 weeks later...
Napisano

Sprawdź też złącza samych żarówek. Gdyby to była wiązka gasłyby wszystkie żarówki, chociaż z drugiej strony gdyby to były złącza żarówki migałaby tylko jedna. W każdym razie trzeba sprawdzić wszystko   :stupid:

Napisano

Steku ciężko uwierzyć ale to żarówki sam tak miałem w swoim sam zł miałem padły zrobiłem ale jak padły drugi raz to juz zostawilem

  • 3 weeks later...
Napisano

Witam, mam bandziorka 600 z roku 2002, problem jest taki, że motocykl gubi iskrę... raz iskra jest na wszystkie garki, później na 2, aż w końcu nie ma na żadnym taka mała sporadyczna na 10 przekręceń rozrusznika, iskierka bardzo słaba. Co obstawiacie? Swiece są nowe, akumulator też nowy kręci bardzo dobrze. Obstawiam stacyjkę bądź moduł zapłonowy... Czujnik stopki sprawny, sprzęgła też... Przedtem był taki problem, że motor nie palił, wyłączyłem kilka razy i włączyłem stacyjką i palił dlatego moje przypuszczenia idą na stacyjkę. Miał ktoś podobne problemy? 

Napisano

 Miał ktoś podobne problemy? 

Tak. Gdzieś było na forum kilkanaście razy.

1. Stacyjka

2. Zaśniedziałe zasilanie cewek

3. Rozrusznik

4. Masa

5. Wiązka przy zegarach

6....itd

Napisano

Witam, mam bandziorka 600 z roku 2002, problem jest taki, że motocykl gubi iskrę... raz iskra jest na wszystkie garki, później na 2, aż w końcu nie ma na żadnym taka mała sporadyczna na 10 przekręceń rozrusznika, iskierka bardzo słaba. Co obstawiacie? Swiece są nowe, akumulator też nowy kręci bardzo dobrze. Obstawiam stacyjkę bądź moduł zapłonowy... Czujnik stopki sprawny, sprzęgła też... Przedtem był taki problem, że motor nie palił, wyłączyłem kilka razy i włączyłem stacyjką i palił dlatego moje przypuszczenia idą na stacyjkę. Miał ktoś podobne problemy? 

 

Najprościej byłoby podmienić te elementy i sprawdzić

Napisano

Moduł zapłonu juz zamówiony, stacyjka również. Wczoraj ładnie chodził na 4 cyl dzisiaj odpalam i 2 zew nie chodza... rozrusznik nowy, styki na cewkach poczyszcze

Napisano

ktore nie chodza?

Napisano

Jedna cewka daje iskrę na cyl. 1 i 4, a druga na 2 i 3.

Skoro nie pali na 2 zewnętrzne cylindry, czyli 1 i 4, to kierunek poszukiwań staje się klarowny.

Napisano

o to wlasnie chodzi

Napisano

Zamień cewki i będziesz wiedział

Napisano

Zamień cewki i będziesz wiedział

Prościej oczyścić styki zasilające cewkę :)

 

 

Wysłane ze Srapatalka

Napisano

Prościej oczyścić styki zasilające cewkę :)

 

 

Wysłane ze Srapatalka

lub polaczenie z masa ;)

Napisano (edytowane)

Styki poczyszczone, no właśnie wątpię, że to cewka, bo raz nie pali na 1 i 4, raz na 3 a raz na wszystkie i to taka loteria jest, a następnego dnia pali na wszystkie i tak w kółko. Dodam jeszcze ze iskra jest dość słaba, aku nowe, rozrusznik dobrze kręci

Edytowane przez eveneme
Napisano

Sprawdź masę do silnika.

Napisano

Cześć

 

Swoim bandziorem zrobiłem 300 km.W ciągu ostatniego czasu miałem dwie przygody. Jadąc sobie po trasie ok 5000 - 6000 obr motocykl stracił moc, zjechałem na pobocze zgasł i nie mogłem go zapalić. Kręciłem rozrusznikiem - nic.  Po pewnym czasie, zacząłem kombinować ze ssaniem załapał ale zgasł.Potem znowu brak możliwości zapalenia, ssanie znowu załapał, jakoś odpaliłem, potem już normalnie jechał. W dniu dzisiejszym powtórka- ok 200 km od ostatniej akcji- pobocze, kręcenie, chwila czekania, ssanie, załapał i jak wyżej. Jak jest zimny pali, jak jest ciepły też, obroty trzyma, przyspiesza bez szarpań. To jest 2005 S z czarnym silnikiem, na gaźnikach. Wyjąłem kranik wszystko czyste membrana działa. Chciałem zrobić diagnostykę, po prawej stronie pod boczkiem jest wtyczka są tam kable: czarny z białym paskiem, szary z czerwonym i czerwony z białym. które połączyć żeby sprawdzić błędy? Może coś wykaże. 

 

Filtr powietrza wymieniony, filtr paliwa też, zawory ok paliwo zalane na Orlenie. Dziś wlałem jakiś siuwaks czyszczący xeramic do wtrysków, jak zalałem do pełna,pewnie nie pomoże i nie zaszkodzi. Wiem że to takie wróżenie z fusów ale może jakiś trop?

 

Pozdrawiam

Napisano

Sprawdź masę do silnika.

Masa do silnika sprawdzona oczyszczona, wszystkie styki również poczyszczone..

Napisano

Zauważyłem, że jak trzymam świecę nad cyl i go nie dotykam to iskra jest mocna i widoczna, a jak przytknę swiece do cyl to iskra robi sie mala i ma przebicie... Co to moze byc?

Napisano

Ale gdzie ta iskra się pojawia? Bo jak świeca nie jest zmasowana do cylindra, to na elektrodach nie ma prawa być iskry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.