Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.05.2019 o 23:40, Tomekk507 napisał:

 

Witam Bandziory,

 

Mam problem z moim Suzuki gsf 650. Kilka dni temu wymieniłem świece i filtr powietrza, świece stare były irydowe a nowe zwykłe Denso.
Po wymianie wszystkiego dosłownie na chwilę odpaliłem moto, żeby zobaczyć czy chodzi. Odpaliłem na kilka sekund, chodził trochę nie równo, ale śpieszyłem się i zgasiłem.
Po dwóch dniach odpalam i moto kręci ale nie pali. Słychać jakby chciał załapać obroty. Raz odpalił ale ciężko chodził i dymił na czarno.
Co zrobiłem:

 

-sprawdzam iskrę na wszystkich świecach ( stare i nowe) iskra jest, ale świece mokre.
-akumulator sprawdzam napięcie ok. 12.5 V w czasie rozruchu 10.5V ale i tak ładuje prostownikiem.
-moto na wtryskach, sprawdzam my paliwo jest pompowane z banku, tak jest OK
-sprawdzam odcięcie zapłonu na klamce przęgła, wszytko OK.
- sprawdzam box z bezpiecznikami + główny 30A , wszystko OK.
-jeszcze raz filtr powietrza, jest OK
-przepustnice powietrza, w czasie wł. zapłonu otwiera- zamyka. Też mnie zdziwiło, że w kolektorze ssącym są dwie przepustnice

1) z manetki gazu na linkach

2) pierwsza za filtrem elektroniczna, ktoś wie dlaczego tak ?
 

Drugie pytanie czy jak silnik chodzi na luzie to przepustnice są zamknięte a powietrze jest dostarczane by-passem ? Bo zauważyłem że przepustnice się nie uchylają na biegu jałowym.

 

 

Dziś kolega przyjechał z innym aku i moto odpalił, świece wszystkie wyjąłem i osuszyłem przed startem.
Silnik na nowych i starych świecach odpalił ale ten sam objaw, nierówna praca i czarny dym, obroty 1tyś i mniej. po dodaniu gazu i puszczeniu ledwo utrzymuje obroty lub gaśnie.
Zrobiliśmy też test z elek przepustnicą, odłączyliśmy zasilanie na niej i sterowałem dawką powietrza ręcznie na biegu jałowym ale tylko przy full open dało się odczuć ubogą mieszankę.

Zdaję sobie sprawę, że jest zbyt bogata mieszanka, czyli :

  a)zbyt dużo paliwa, powietrze OK
  b)zbyt mało powietrza, paliwo OK                                    
  c)paliwo OK, powietrze OK, iskra słaba

 

Nie mam już pojęcia jak i co sprawdzić, dajcie jakiś nowy trop Panowie.
Jak dla mnie może być elektronika, moduł zapłonowy, rozdzielacz napięcia lub jakiś sterownik.

Z góry dziękuję za każdy pomysł!

 

Pozdrawiam Tomasz.

Witam,

 

Nie miałem czasu żeby się wziąć za motocykl i piszę teraz. Motocykl działa a przyczyną były sparciałe przewody od podciśnienia i czujnik odczytywał to jako że idzie duża dawka powietrza i dawał za dużo paliwa i dławił silnik zbyt bogatą mieszanką.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

problem mojego sasiada: pacjent gsxf1250 rocznik 2014. Aku nowy ,ale po dwoch, trzech dniach nagle nie daje rady odpalic. Jump starter pomaga , po przejechaniu 5-10 km juz wszystko ok i odpala ok. na dzein nastepny tez ,ale postoi 2-3 dni i problem. W motocyklu sa grzane manetki i alarm. czy cos z tych rzeczy moze tak doic aku. Przez poprzednei miesiace ,w zasadzie ponad dwa lata bylo wszystko ok. Nagle takie rzeczy . co tam pasowalo by posprawdzac , czy gdzie popsikac czy pomierzyc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacekrysiek napisał:

problem mojego sasiada: pacjent gsxf1250 rocznik 2014. Aku nowy ,ale po dwoch, trzech dniach nagle nie daje rady odpalic. Jump starter pomaga , po przejechaniu 5-10 km juz wszystko ok i odpala ok. na dzein nastepny tez ,ale postoi 2-3 dni i problem. W motocyklu sa grzane manetki i alarm. czy cos z tych rzeczy moze tak doic aku. Przez poprzednei miesiace ,w zasadzie ponad dwa lata bylo wszystko ok. Nagle takie rzeczy . co tam pasowalo by posprawdzac , czy gdzie popsikac czy pomierzyc? 

Może aku jest fabrycznie walnięty? Kilka lat temu miałem taką sytuację, że po kolei dwa nowe akumulatory  nie trzymały prądu i dopiero trzeci egzemplarz był ok. Może naładujcie aku do pełna odłączcie od klem i sprawdźcie, czy trzyma prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zeby sprawdzic czy aku jest uszkodzony fabrycznie , podpiac swoj i na kilka dni i zobaczyc czy tak samo sie wyladuje, czy szkoda aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej tak ja radził @Falko zdjąć kleme. Po tych kilku dniach założyć i spróbować czy pali. Niewiem jak tam u Ciebie, ale dużo stacjonarnych sprzedawców ma usługę sprawdzenia pojemności akumulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akumulator doiła ładowarka usb nawet jak była wyłączona rzekomym włącznikiem na niej zamontowanym. Takie cudo chińskie. Zamontowałem ją sobie w schowku pod fotelem, ale po dwóch tygodniach postoju ledwo kontrolki świeciły w motocyklu. Odpiąłem dziadostwo, naładowałem aku i trzyma,ale swoje w dupe aku już dostał tym rozładowaniem. Muszę jakiś włącznik na kablu zasilającym wymyślić to tej ładowarki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, JózekZbagien napisał:

Mi akumulator doiła ładowarka usb nawet jak była wyłączona rzekomym włącznikiem na niej zamontowanym. Takie cudo chińskie. Zamontowałem ją sobie w schowku pod fotelem, ale po dwóch tygodniach postoju ledwo kontrolki świeciły w motocyklu. Odpiąłem dziadostwo, naładowałem aku i trzyma,ale swoje w dupe aku już dostał tym rozładowaniem. Muszę jakiś włącznik na kablu zasilającym wymyślić to tej ładowarki. 

Podepnij pod instalacje z zasilaniem po zapłonie i po problemie 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem, narazie za zimno jeszcze na grzebanie na garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, JózekZbagien napisał:

Też tak myślałem, narazie za zimno jeszcze na grzebanie na garażu. 

Albo za pomocą 

Screenshot_20180215-175740.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, kazek said:

Prościej tak ja radził @Falko zdjąć kleme. Po tych kilku dniach założyć i spróbować czy pali. Niewiem jak tam u Ciebie, ale dużo stacjonarnych sprzedawców ma usługę sprawdzenia pojemności akumulatora. 

no to zrobimy tak jak radzi Falko i zobaczymy czy odpali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam kolegów Po 2 miesiącach stania chciałem odpalić moto ale nie mogłem .Żadne kontrolki się nie paliły wiec pod łaczyłem prostowik ,ale aku był naładowany.W zeszłym roku stacyjka mi nie łączyła wiec ją rozebrałem i przeszlifowałem styki po czym kontrolki zaczeły świecic i motorek odpalił ale jak chciałem się przejechać to zgasł i musiałem zapchac do domu.Kontolki od biegu n i olejowa sie swiecą ale swiatła i kierunkowskazy nie działają .Przejrzałem wszystkie styki nasmarowałem ale dalej to samo 3 razy odpalił a potem nic.Dziwne ze nie dzałają światła .Macie może jakieś pojecie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Maryusz napisał:

alarm ma?

Nie,stara maszyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 . bezp.

po2. sprawdz wszytkie masy. jesli to 1 gen. to z tego co pamietam w mojej 600 pod prawym zadupkiem. jest bezpiecznik .. . u mnie jak ho nie bylo .  nie palil.  moto

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdzone,stacyjka sprawdzona, a jeszcze mam pytanie czy nie ma jakiegos zabezpieczenia jeżeli chodzi o olej , że jak jest mało to nie pozwala odpalić?Olej przyjdzie mi we wtorek widzę że jest za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nabohudonozor napisał:

Bezpieczniki sprawdzone,stacyjka sprawdzona, a jeszcze mam pytanie czy nie ma jakiegos zabezpieczenia jeżeli chodzi o olej , że jak jest mało to nie pozwala odpalić?Olej przyjdzie mi we wtorek widzę że jest za mało.

Zapraszam do przywitalni.

To nie FB. Tu najpierw się witamy, potem pytamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek napisał:

Zapraszam do przywitalni.

To nie FB. Tu najpierw się witamy, potem pytamy.

Przepraszam, już zrobione ,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandzio że nie ma czujnika poziomu oleju a propos Virago mam coś takiego

Jak dla mnie to jest błąd w stacyjce bo tam było grzebane coś nie ma zasilania.. nie wnikałem nigdy w instalacjie od bandzio bo nigdy nie miałem problemu z instalacją wiekszych.... Ale zerknąłem na schemat i przeanalizował co załącza stacyjka.. masz pierwszą generację bandyta?

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Maryusz napisał:

Bandzio że nie ma czujnika poziomu oleju a propos Virago mam coś takiego

Jak dla mnie to jest błąd w stacyjce bo tam było grzebane coś nie ma zasilania.. nie wnikałem nigdy w instalacjie od bandzio bo nigdy nie miałem problemu z instalacją wiekszych.... Ale zerknąłem na schemat i przeanalizował co załącza stacyjka.. masz pierwszą generację bandyta?

Tak ,jest to pierwsza heneracja 97 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masa z aku..  do zakutej klemy minus.. masz dwa przewody jeden gruby czarny i drugi cienszy  czarno bialy.. . sprawdz czy sa polczone z ramą. omomierzem. 

20200413_141207.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to była wina tego kabelka już naprawione dziękuję bardzo za pomoc kolego. Dobze sie znasz na tym.Jeszcze raz dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo cała przyjemność po mojej stronie kliknij gdzie trzeba będzie git

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam Bandziory!

 

Mam taki problem z moim banditem, który nie chce odpalić po dwóch tygodniach nieużywania. Dwa miesiące temu przeszedł kompletny przegląd oraz i podczas jego trwania  zostały naprawione przewody, gdyż wywalał bezpiecznik od zapłonu. Moją pierwszą myślą było sprawdzenie boxu z bezpiecznikami, ale wydaje mi się, że wszystkie są ok. Akumulator jest całkiem nowy, ma dopiero niecały rok, także to bym tutaj wykluczył, świece również bym wykluczył bo są suche. Motor jest garażowany. Dzisiaj próbowałem odpalić, to wydał z siebie dźwięk dosłownie na sekundę, po czym już tylko kręci rozrusznik. Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę, ale może znacie kogoś w Poznaniu, kto mógłby mi pomóc ze znalezieniem usterki? Wizytę w warsztacie miałbym dopiero na 20.07, także nie ukrywam, że zależałoby mi na szybszej pomocy!! :(

 

Pozdrawiam!

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.