Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To dawaj nagranie jak wygląda to kręcenie rozrusznikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę krócej rozrusznikiem ;)

Słychać było, że coś burknął.

Długo próbowałeś go tak kręcić ?

Obstawiam, że jeszcze z dwa razy byś zakręcił i by ożył :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyc dlugo go krecilem, burknął ale to dosłownie na chwile, wczoraj też tak miałem a potem nic, ale ok jutro pokrece dłuzej i dam znac. Tylko tez nie chce tutaj niczego zepsuc, wiec dlatego tak ostroznie tutaj podchodze do tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrób taki test. Zdejmij przewód paliwowy z kranika. Podstaw coś pod kranik i zakręć rozrusznikiem. Zobacz czy leci paliwo z kranika. Jeśli nie, to sprawdzić wężyk podciśnienia czy nie spadł z kranika lub gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zrobilem kilkanaście prób odpalenia, kręciłem krócej, dłużej jednak bezskutecznie... jeśli chodzi o ten kranik to na nim jest taki biały zbiorniczek i sprawdziłem, że tam jest paliwo, ale jeśli musiałbym dostać się do tego przewodu paliwowego i go odczepić od gaźnika to najlepiej zdjąć zbiornik paliwa tak?

Podsylam link do mojego gaznika i tego wspomnianego zbiorniczka

 

H6NsdGg.jpgIKk90pR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To filtr paliwa, częsta  przyczyną takich kłopotów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij przewód z tego filtra i zobacz czy jak kręcisz rozrusznikiem to leci paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Dawno temat nie był "odgrzewany", więc może ja zacznę 😁

Już w roku ubiegłym zaczął mi się dziać taki niewielki problem, że po zimie, z początkiem sezonu chcąc odpalić bandita wciskam starter rozrusznika i nic się nie dzieje, rozrusznik ani drgnie, natomiast światła normalnie przygasają, jak na to miejsce podczas normalnego rozruchu. Generalnie nawet jak wcisnę sam przycisk startera bez sprzęgła czy na wyłączonym zapłonie to również światła "gasną". Jednak gdy kilka razy wcisnę ten przycisk bardzo mocno to wtedy zaskoczy i nawet przez jakiś czas potem już normalnie odpala. Następnie problem znika przez resztę sezonu letniego, nic się nie dzieje, aż do tego roku znów, po paru miesiącach postoju. Ja go chcę odpalić, a tu tylko światła przygasną, i rozrusznik ani drgnie. Jak wcisnę z całej siły to wówczas zaskoczy. Czyżby tam się styki w tym przycisku wyrobiły, że coś nie kontaktuje za którymś razem? Tylko czemu odcina napięcie na światła na czas wciśnięcia przycisku i czemu latem mam z tym spokój i nic się wtedy nie dzieje? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mi do głowy przychodzi:

Akumulator (naładowany? Styki podkręcane?)

Przekaźnik - albo coś się odkręciło albo walnięty... Tylko nie wiem czemu miałby nie działać tylko po przerwie 

Czujnik klamki sprzęgła - zewrzyj styki od wtyczki przed odpaleniem i zobacz czy dalej nie chce gadać.

W wyrobienie się stykow w przycisku wątpię. Tam jest dosyć mocna sprężynka, a blaszki stykają się wcześniej niż kończy się skok przycisku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym roku aku kupowałem nowe i po zimie też to się działo. Wszystkie zaciski mocno trzymają, z resztą po tegorocznej zimie aku z domu przyniosłem i wszystkie zaciski dokładnie dokręciłem. Nawet po obfitej ulewie czy staniu na deszczu czy po intensywnym myciu nigdy nie miałem takiego problemu jak po kilkumiesięcznej przerwie zimowej. Tak się jeszcze przez jakiś czas będzie robić, dopóki nie zrobi się ciepło. Aczkolwiek problem nie występuje za każdym razem, tylko co jakiś czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przekaźnik pstryka?
Może z rozrusznikiem coś nie gra? Jak stoi to też pobiera dużo prądu jak próbujesz nim zakręcić, stąd przygasanie.
Zobacz schemat - może to Ci coś podpowie, można posprawdzać wszystkie elementy

1.JPG

2.JPG

Engine Starting System Schematic and Routing Diagram.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła przygasają to normalne ,instalacja powoduje krótkotrwałe odłączenie świateł w momencie rozruchu. Skoro przygasają to przycisk ok - rozłącza światła , problem leży w instalacji dalej , proponuję sprawdzić wszystkie połączenia , swego czasu Rafał  w swoim moto obstawiał stacyjkę i na nic zdawały się tłumaczenia że błądzi we mgle :zeby2: iż nie jest to stacyjka , nie dawał się przekonać . Wina była po stronie instalacji , wymienił wiązkę elektryczną i po problemie. Skoro zdarza się to po zimie to połączenia ,masy itd. popsikać kontaktem ,oczyścić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kwinto59 napisał:

połączenia ,masy itd. popsikać kontaktem ,oczyścić

Zakładałem, że to pierwszy krok do czegokolwiek z elektryką, więc nawet nie wspominałem :D

 

 

Edit:
Jeszcze to znalazłem:

 

Czyli problem w połaczeniach, skoro raz dziala, a raz nie

Troubleshooting.pdf

Edytowane przez szymv
strona z manuala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszły roku, przed odpaleniem wrzuć wysoki bieg i zakręć lekko kołem. I wtedy spróbuj odpalić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na utykający rozrusznik.

Przygasanie świateł wskazuje na pobór prądu  przez rozrusznik, który nie da rady ruszyć, bo utknął (zbyt duże opory mechaniczne, słabo przewodzące szczotki etc). Kilkukrotne naciśnięcie powoduje wyrwanie go z fatalnej pozycji udarem i zaskakuje.

Po zadziałaniu "trochę się rozrusza" i potem jest łatwiej. Ale problem będzie się pogłębiał. Będzie pomagać zruszenie rozrusznika sposobem kazka.

Najprościej będzie, jak wymienisz rozrusznik. Oczywiście można się bawić, rozbierać go, czyścić lub zmieniać łożysko - raczej szkoda czasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygasanie świateł jest normalnym zjawiskiem w tym wypadku. Wyłącz zapłon przyciskiem z kierownicy i naciśnij przycisk rozrusznika i zobaczysz, że też ci tak się zrobi. Ba! Nawet podczas normalnego rozruchu światła przygasną po to, by jak największy prąd poszedł na rozrusznik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padają rozruszniki. Jak rozbierzesz to albo...

... masz farta i tylko szczotki i łożyska 

 

... masz pecha i wysypie się cała zawartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to bylo w moim przypadku...dwa razy :) (Tomek wie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz @seebst ma zgryza, rozbierać i sprawdzić, czy nie ruszać i jeździć 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to będę jeździć, obserwować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, seebst napisał:

No dobra, to będę jeździć, obserwować

Weź tylko do plecaka, albo kufra kuwetę - podstawisz, jak będzie leciał "gruz"😉:hahaha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku jak nie chcial zaskoczyc  to odpalalem na popych, ale ostatecznie wymienilem ten rozrusznik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Pytanie mam bo coś mi nie odpisują ze sklepu i się niecierpliwie. Padł mi akumulator i chce kupić nowy taki sam bo mi  pasuje. Problem mam z oznaczeniem. Wymiary takie same, wartości niby też 12V 8Ah 10Hr. Czyżby producent zmienił sobie nazwę modelu, co myślicie? 

mój stary

EA7B7E2B-73A1-4F56-8142-5376476A2F5C.jpeg  
 

i ten co chce kupić 

5B6332A4-F960-460B-9AE3-4E5B9E9B40E3.jpeg
 

Edziu dla potomnych, dwa tygodnie później. Tak to jest ten sam. 
 

9BB391A9-31A0-4879-9505-87298237629E.jpeg

Edytowane przez lunatiC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Panowie jako że świeżo odebrałem prawko (bandit od marca w garażu) to dziś zrobiłem 60km na strzał. Po zgaszeniu moto i powiedzmy po 10-15 min przy próbie odpalenia dłużej kręcił (jak zimny to od strzała). Jak jest zagrzany to nie używam ssania.  No i jechałem dalej i z 2 razy też miałem przystanek i ciągle jak jest moto zagrzane to zdecydowanie gorzej kręci (parę sekund, nawet raz strzelił z wydechu). Zalewa go? Zawory do regulacji? Świece? Co sprawdzić? Nie chcę jechać w dłuższą trasę i później nie móc go odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.