Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Aku napięcie 13,7 V.

z ciekawosci ... co to za aku...bo cos tu chyba nie halo:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam alarm i potwierdzam: ma on własny akumulator. Po długim postoju bez podłączonego aku z motocykla, musi się naładować, żeby zatrybił. Można też rozbroić go na przekręconej stacyjce na ON.

Alarm dobry, ale upierdliwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawosci ... co to za aku...bo cos tu chyba nie halo:D

 

JMT ale mam prostownik mikroprocesorowy i aku było świeżo odłączone od prostownika po kilku dniowym ładowaniu, teraz aku ma 13,08 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszę cie. nowy akumulator zdechł mi totalnie... Dziś byłem podłączyć do motocykla i lipa... tylko przekaznik cyka a światła poświeciły może z minutę. Ogólnie raz zaliczył totalny pad ten aku (miał około 7v). Zwykły aku z kwasem jakoś by to przeżył, ale że w naszych bandziorach są bezobsługowe to łatwo je dobić w ten sposób.

I tak: mam też prostownik procesorowy. Ładuje go z 20min i twierdzi, że jest naładowany, a nawet siły zakręcić nie ma. Aha i napięcie też ma ponad 13v ale przy rozruchu spada tak, że wszystko gaśnie :]

czasem jest tak, że zakręcić ma siłę, ale na iskrę nie starczy i nie odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia: akumulator bezobsługowy jest bezobsługowy tylko z nazwy. Dodatkowo jest większy problem z jego "obsługą".

 

Dolej wody, nie zatykaj, podłącz do prostownika na 10 godzin. Dopiero po takim zabiegu można stwierdzić dobry/do naprawy przez wyrzucenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bezobsługowe to też zwykłe aku z kwasem ;] - budowa jest ta sama, ale mniejsze możliwości reanimacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też fakt :) - ale ciulowo się te zatyczki ściąga. JAk nie ma prostownika to choćby zasilacz z routera podejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;] mi też pomoże ta instrukcja. Wydłubałem zatyczkę i widzę jakąś suchą watę :P Jutro doleję mu wody i pod prostownik.... niech się dzieje co chce. na czas diagnozy usterki upłynwości pradu w moto wolę mieć ten stary aku niż katować nówkę.

A pobór jest, ojjj spory jest :) może jakaś zwara albo coś choć moto pracuje i ładuje się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam alarm i potwierdzam: ma on własny akumulator. Po długim postoju bez podłączonego aku z motocykla, musi się naładować, żeby zatrybił. Można też rozbroić go na przekręconej stacyjce na ON.

Alarm dobry, ale upierdliwy...

Tzn. jak mam go rozbroić ? podłączyłem aku i znowu muszę czekać aż imobilajser zatrybi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz aku, przełącz stacyjkę na ON, później na OFF i za chwilę znów na ON. Wtedy rozbrój alarm.

Druga opcja jest taka, że może coś się w twoim skopało. Ale mój stał tyle bez aku, że nawet nie miał siły piknąć na początku, tylko jak zdychająca kaczka rzęził :) a jednak dał się rozbroić.

 

Ps, mam pełny manual do tego alarmu - też miałem z nim akcje pod tytułem "wpierniczam prąd" ale okazało się że to chyba nie alarm jednak, zaś manual się ostał.

Podaj mail czy coś to ci wyślę.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety mój Bandit 2002 r 1200S odmów posłuszeństwa. Jeszcze na jesieni po tygodniowej przerwie przekręciłem kluczyk i nic, zero reakcji.

Myślałem, że to aku, więc podłączyłem kable i dalej nic. Aku sprawdzałem sprawny, jak go podłączam wskazówki idą do końca i opadają i to tyle. w ogóle nie reaguje na kluczyk.

Czy ktoś może powiedzieć od czego zacząć sprawdzanie instalacji? Bezpieczniki sprawdzałem, może być stacyjka? pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś alarm zamontowany? Było ostatnio kilka przypadków, że nie palił przez alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz miernik? ew. jakąś próbówkę?

 

Ale na dzień dobry: luz wskazuje? weź choćby bezpiecznik i zmostkuj czujnik sprzęgła. Jeśli dalej nie pomogło a luz świeci to sprawdź czy do przekaźnika rozrusznika dochodzi napięcie (próbówką, miernikie czy choćby żarówką) jeśli dochodzi to wina najprawdopodobniej leży w przekaźniku - możesz go zewrzeć żeby zakręcić rozrusznikiem. Jeśli napięcie nie dochodzi to musisz kopać dalej - w suzuki najczęściej pada kostka w okolicach lampy - o ile pamietam to żółta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety mój Bandit 2002 r 1200S odmów posłuszeństwa. Jeszcze na jesieni po tygodniowej przerwie przekręciłem kluczyk i nic, zero reakcji.

Myślałem, że to aku, więc podłączyłem kable i dalej nic. Aku sprawdzałem sprawny, jak go podłączam wskazówki idą do końca i opadają i to tyle. w ogóle nie reaguje na kluczyk.

Czy ktoś może powiedzieć od czego zacząć sprawdzanie instalacji? Bezpieczniki sprawdzałem, może być stacyjka? pozdrawiam.

 

 

 

Zobacz kolego czy na krotko pojdzie ? mi ostatnio padl nie wiem jak to nazwac przekaznik/stycznik rozrusznika on jest tam gdzie glowny bezpiecznik 30A. no i sprawdz ten bezpiecznik oczywiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarmu nie mam, próbówkę mam. Luzu ani niczego innego nie pokazuje, nic się nie pali, zegar przebieg, zero prądu.

Zmęczę jakiegoś znajomego z miernikiem i będziemy sprawdzać po kolei, ale jestem wdzięczny za wszystkie sugestie co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten główny 30A też ?

Zobacz czy kabel Aku-masa nie poluzowany.

Stawiam na brak Masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na poczatek polaczenie klem na aku, moga byc troszke za luzne i juz daja 3V a nie12.

Potem po kolei trzeba sprawdzic polaczenia masowe do ramy, silnika, w lampie (jezeli jest ).

Jezeli moto byl myty myjka cisnieniowa to moze sie tam wytworzyc rdza pod powierzchnia podkladek / nakretek.

Nie wyglada mi to na padniecie glownego bezpiecznika, bo nic by nie bylo.

Po sprawdzeniu mas sprawdzilbym wylacznik stopki i sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie wypiął się kabelek od czujnika pod klamką sprzęgła. Ostatnio tak miałem i dopiero po godzinie zauważyłem co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest radość. ;)

Problem okazał się jak to często bywa dość banalny. Mieliście po trochu racji, to była kostka w okolicy lampy/brak masy/inne kostki.

Pogrzebałem trochę w kablach od strony stacyjki rozłączyłem żółtą kostkę, przeczyściłem masę i powoli zaczął wracać do świata żywych.

Teraz muszę wszystkie te kostki porozpinać, poczyścić zaizolować i zrobić tam porządek. Moto pochodzi z UK więc pewnie syf jest w kostkach i instalacji.

 

A teraz druga zagadka. Jak już przez chwilę elektryka wróciła, to kręcił rozrusznikiem ale nie odpalił, myślę, że to coś z paliwem, może go nawet zalałem kręcąc kranikiem w kółko przy zdejmowaniu/zakładaniu zbiornika. Jak to ogólnie bywa z Banditem po kilku miesiącach stania?

 

A i dzięki wszystkim za odpowiedzi.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to nie działa tzn. stacyjka na on - off - on, nie mam siły do tego j... imobilajsera, czy całość jest zamknięta w czymś co przypomina walec z którego wychodzi pęk kabli ? tzn. syrena + centralka ?

 

ignition key co to takiego :) kluczyk w stacyjce czy ten czerwony elektryczny ?

i gdzie ten banshee ma własna baterię ?

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to taki właśnie walec, z otworem jakby na syrenkę właśnie. Wysłałem ci manual, ale widzę że nic nie dało :(

Ignition key to chyba jak nazwa wskazuje - kluczyk od stacyjki. O jakim czerwonym, elektrycznym mówsz?

 

Opisz jeszcze raz dokładnie co robisz. Mi nawet na padniętym aku ten alarm dał się rozbroić po minucie, choć stał bez zasilania od grudnia.

Podłączasz akumulator, naciskasz w pilocie guzik - otwartą kłódkę, dajesz zapłon i nie reaguje na rozrusznik? Wyje wtedy czy co?

 

Jak będzie cieplej też czeka mnie robota przy moto, bo coś mi prąd wpiernicza w jedną noc, podejrzany jest alarm, regler, albo cokolwiek innego :) (jak czytam na forach co ludziom powoduje znikanie prądu to aż głowa boli) i wtedy się zastanowie, czy tego alarmu nie wypierniczyć. Ogólnie nie sprawa problemów, ale przyzwyczaiłem się, że odpalam i jadę, a tu mi coś pika, wyje i cuduje...

on ma tylko 2 obwody odcinające. 1- rozrusznik, 2-zapłon (4 kable + zasilanie ustrojstwa)\ i jakieś opcjonalne) Propnuję tobie sprawdzić, czy wszystkie się trzymają. Może ktoś przydrutował i puściło, a teraz nie pali?

 

napisz co i jak konkretnie robisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z angielskim jestem na bakier :) czerwony przycisk załączający elektrykę co jest przy secie z prawej strony gdzie masz przycisk startera, wyłącznik silnika tak to nazywają w instrukcji

 

z instrukcji alarmu

 

In SLEEP mode, dialogue between your remote control and he receiver installed on your bike is impossible - to rozumiem nie jest możliwa komunikacja alarm kluczyk

To exit from the SLEEP mode, you should IMPERATIVELY switch ON and then press on the button “opened padlock” of the remote control - tego już nie rozumiem :) coś mam zrobić i wcisnąć rozbrojenie alarmu

 

normalnie podchodzę do moto i wciskam na pilocie by rozbroić alarm i nic :)

próbowałem też stacyjkę na on i w pilocie rozbrojenie, próbowałem też stacyjkę na on - off - on i też nic

 

wszystko to przy wyłączonym wyłączniku silnika :)

Edytowane przez esterboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.