Skocz do zawartości

Bandit Nie Pali - Problemy Z Elektryką - Akumulator, Rozrusznik, Świece, Przewody I Czujniki


Gość Kamil Krawczyk
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To na pewno nie aku. Bo wylaczyl sie w trakcie jazdy.

 

Teraz na pewno musi po tylu razach co go krecil a krecil na pewno :D naladowac. Ale to naszym problemem nie jest.

 

Dalej obstawiam na wezyki i bezpieczniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadam te bezpieczniki bo cos mi sie wydaje ze to moze byc tego wina chodz myłem go tylko od dołu żeby ten olej zmyc i tam nie chlapałem.Specjalnie robiłem z tym olejem bo obiecałem dziewczynie że jutro gdzies sie przejedziemy, pogoda jest a tu znowu gafa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze pod czas jazdy woda od pędu powietrza wpadła nie tam gdzie powinna i zrobiła małe bum i bezpiecznik nie działa

 

ale bezpiecznik raczej tez odpada bo zgasł by pewnie nagle .... a zaczynało go mulic sprawdź faktycznie iskrę na wszystkich świecach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a własnie ze może byc taki zbieg okoliczności. Miałem MZ co kupiłem swiece to lipa i lipa ja zadziałała to na 5 min i koniec a do dobre było jak działało co sie nabiegałem. Świece były do smieci a winna okazała sie wadliwa fajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra jest ale nie pali na wszystkie gary, mój brat badał jak jeszcze był ciepły i jeden był zimny ale iskra była we wszystkich. Czyli co zalany???to mam sie martwić czy tylko zostawić go na słonku i wszystko bedzie dobrze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sie wygrzewa. W moim to zawsze pomagalo. Ale raz jak konkretnie go zalalem to musialem z suszarka biegac :D

Bezpieczniki sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dzisiaj nadeszła wiekopomna chwila :lol: w końcu wygrałem nierówną walkę z AN125 i co się okazało nowa świeca zero efektu czyli nadal brak iskry pod ciśnieniem sprężania idąc za ciosem padło na cewkę zapłonową , po wymianie na nową (dobrana w sklepie od jakiegoś chinola 4T) skuter wreszcie odpalił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Na jesieni odstawiłem w pełni sprawne moto na zimowy sen. Przez pół roku stał w wolnostojącym nie ogrzewanym garażu - silnik nie był "przepalany".

Na wiosnę nie mogłem go odpalić (świece mokre) brak iskry. Po wygrzaniu świec, zwaleniu zbiornika, przeczyszczenia styków na cewkach dalej nic. W końcu za którymś razem (jakby przez przypadek) odpalił. Pracował poprawnie - przejechałem ze 30km i odstawiłem na tydzień do garażu.

Dzisiaj jako że było oficjalne rozpoczęcie sezonu postanowiłem wyruszyć z chłopakami. Moto odpaliło za drugim razu - myślę sobie "będzie git". Podjechałem na miejsce zbiórki, zgasiłem, mineło z 15min, wsiadam na moto i znów bida z nędzą. Rozrusznik kręci jak szalony silnik wogóle nie łapie. Może za dziesiątym podejściem odpalił. Myślę sobie "stukne traskę, wygrzeję świece będzie dobrze".

Przejechaliśmy z 50km - postój.

Gaszę a po chwili już go nie daje się odpalić. Kręcenie, pchanie - nic nie daje.

Wykręciłem świece - suche, czyste, brak iskry.

Po ostygnięciu silnika (ok 2godz) znowu kręcenie. Aku juz prawie na ostatkach sił. Przy którejś próbie słysze ze coś zaskakuje. W końcu odpala i pracuje prawidłowo.

Wracam do domu pełnym odniem - żadnych niepokojących objawów. Dojeżdzam do garażu. Gaszę żeby sprawdzić czy zapali - no i zgadnijcie :rolleyes:

Dupa blada - nie krzesa - brak iskry.

 

Sorki za to opowiadanie ale jestem mega wkurzony.

Liczę na Waszą pomoc.

 

Podejrzewam moduł (wziąłem do domu i wygrzewa się na grzejniku) lub cewki (ale czyzby obie naraz padły?)

Ktoś podpowie jak sprawdzić obie te rzeczy np multimetrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytań ciąg dalszy: jak sprawdzasz iskrę? impulsator ciężko zabić, tak samo jak moduł i cewki, generalnie na Twoim miejscu kupiłbym kontakt spray i przeleciał absolutnie wszystkie kostki - to na początek. Iskra to jedno, natomiast:

Wykręciłem świece - suche, czyste, brak iskry.

Sugeruje inny problem - albo przypchany układ wolnych obrotów albo podparte zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu przeczyściłem styki na cewkach oraz świece. Nie wiem jakie jeszcze styki mogę przeczyścić. Dziś jak wyciągnąłem moduł to styki w nim jak nowe - zresztą wtyczka jest zaje.... szczelna.

Iskrę sprawdzam chyba normalnie - wykręcona świeca wciśnięta w fajkę dotyka śruby pokrywy zaworów (zresztą podpinałem też kabel rozruchowy do świecy a drugi koniec do śruby od masy)

"Układ wolnych obrotów" - nie wiem o co chodzi.

Odnośnie zaworów - na jesieni była robiona regulacja i synchronizacja gaźników

Edytowane przez daniello945
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś zawory czy gaźniki? czy jedno i drugie?

przeczyść wszystkie kostki - te w lampie, pod zadupkiem itd. itp

sprawdź iskrę na jakiejś innej pewnej świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś zawory czy gaźniki? czy jedno i drugie?

przeczyść wszystkie kostki - te w lampie, pod zadupkiem itd. itp

sprawdź iskrę na jakiejś innej pewnej świecy

Robione były zawory i gażniki.

Jutro zabieram się za sprawdzenie wiązki i styków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełen sukces :vroom:

Winny był impulsator (czujnik halla). Na zimnym pokazywał wartości jak w "manualu" a po rozgrzaniu odczyt zanikał.

Po wymianie pali jak dawniej - rozgrzany nawet bez dodawania gazu.

Ze względu na to że cena nowego czujnika w serwisie jest kosmiczna (861zł) zaryzykowałem w używany - mam nadzieję że szybko nie padnie.

 

Dzięki "qnerk" za pomoc :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dziś poruszę jeszcze jeden temat. mianowicie od jakiegoś czasu w moim bandziorku `99 600S przy zimnym silniku po wciśnięciu startera następuje metaliczny trzask i blokada rozrusznika. ani razu nie zakręci tylko dzieje się to co opisałem wyżej. po tym nie da się już zakręcić rozrusznikiem, a po wciśnięciu startera słychać tylko dźwięk elektryki. następnie trzeba wyłączyć zapłon i odczekać chwilę aby ponowić próbę rozruchu. w trakcie jednego odpalania może się to pojawić 2-3 krotnie. na gorącym silniku nie ma takiego problemu problemu. co wy na to? blink.gif

 

to jednak nie rozładowany akumulator. trzeba zacząć szukać innej przyczyny,

blink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam gdzieś zregenerowany rozrusznik w piwnicy, więc jak coś to w dobrej cenie pójdzie...

Nie wysyłam za pobraniem- jesteś z Łodzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam bandziora z 2007 ktory posiada immobilazer wczoraj robilem przy nim zadupek to wyciaglem akumulator nic wiecej nie rozlaczalem jak skonczylem zadupek to wszystko zlozylem tak jak bylo podpiolem akumulator i chcailem go odpalic zanim go zostawie na noc i tu jest problem jak przykladam te pierdo.lke do immobilazera zapiszczy wkladam kluczyk przekrecam swiatla zapala sie zegary sie podswietla i na wyswietlaczu pisze mi tylko "chec" i na tym koniec czy to moze byc wina tego ze odlaczylem akumulator i immobilazer zeswirowal i nie chce pozwolic zeby odpalil?? bo wczesniej po przkreceniu kluczyka bylo takie brezczenie pompka czy cos a teraz tego niema nie wiem co robic teraz

Edytowane przez Matys1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szoter za szybko ;)

 

f8121af904.jpg

 

 

zdpb.jpg

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o przepraszam nie zwróciłem uwagi na to obiecuje poprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.