Skocz do zawartości

Gość logicsys
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkala mnie przykra historia. Odkrecila sie nakretka od alternatora wpadla w jakis trybik i pieknym strzalem zrobila mnie dziure w karterach w miejscu pokazanym na fotkach. Spierdziela olej i ogolnie lipa.

Wyglada mi to na pekniecie i odgiety kawalek materialu od uderzenia tej pierdzieolnej nakretki. Szerokosc gdzie 15-20 mm. I teraz pytanie, czy jedyna opcja to wycieganie pieca z ramy i do spawania oddac? Czy moze znacie jakies dobre sposoby zeby zakleic taie dziursko. Jak nie na stale to chociaz doraznie co bym mogl gdzies dojechac sprzetem do motokliniki (70km).

Podkladke i nakretke wyjalem z silnika- nie wiem jakim sposobem sie to dziadowstwo odkrecilo- nigdy nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzac czy nie jest ona luzna. Jak ktos juz sie bawi ze sprzeglem lepiej niech sprawdzi jak to u niego wyglada. Szczescie w nieszczesciu ze stalo sie to na postoju i ze gdzies w skrzyni biegow mi balaganu nie narobila.

Wszelkie rady mile widziane. A jak ktos z okolic gorzowa zna jakis zakald spawajacy aluminium (procz tej motokliniki w klodawie) dajcie znac.

post-2343-0-44812000-1318160943_thumb.jpg

post-2343-0-09933900-1318160959_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&prod_id=8 miałem kiedyś ubytek sporodowany uderzeniem Gmoli o karter u dołu i wypełniłem tym .. wiadome odtłuszczenie osuszenie i oczyszczenie jest niezbędne przed nałozeniem masy. do dziś nie puszcza oleju ani nie poci się wiec śmiem twierdzić ze dała radę ... nie wiem tylko jak u Ciebie będzie bo ja miałem mały ubytek ... a Ty masz sporo Edytowane przez Jarek_Picha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze gdybym zaklepal z zewnatrz to pekniecie i od srodka uzyl tego preparatu zdalo by egzamin? Wtedy nie bylo by nawet widac tego uszkodzenia, tylko kwestia czy od temp oleju sie cos nie stanie z ta masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że czeka się wymiana pieca.

Sama dziura to nie problem. Silnik jest aluminiowy i dobry spawacz to załata ale problemem jest to co zostało w silniku...

 

A tak poza tym to strasznie brzydko masz położony sylikon przy pokrywie sprzęgła. Za dużo go tam. To co się na zewnątrz wyciśnie da się obciąć ale to co jest w środku może się urwać i zatkać kanały olejowe.

Edytowane przez jab2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ludzie twierdzą ze wymiana pieca może być konieczna to nie zaszkodzi Ci spróbować .... na Twoim miejscu postarałbym sie to załatać poprostu ...

u mnije temp oleju nic nie zrobiła spoinie .... po 2 dniach zeszlifowałem nadmiar i zachowywało sie to jak normalny metal

staraj się jedynie by jak najmniej masy znajdowało się po wewnętrznej stronie karteru (lepiej zeby na zewnątrz wystawało bo to ma już działać a nie wyglądać )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Dzieki. Co do samego sylikonu to tylko tak zle wyglada. To nie jest sam sylikon tylko tekturowa uszczelka posmarowana nim. Do wewnatrz zaden kawalek nie mial prawa sie dostac. Nie skrecalem tego "na mokro". Co do samego pekniecia to nie ma w nim ubytkow. Ogladalem je. Zreszta jak sie piec ma rozsypac to sie rozsypie. Najpierw to zalatam jakos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko żeby się nie rozsypał podczas wyprzedzania.

 

Jak chcesz jeździć to na twoim miejscu zdjął bym miskę olejową i zobaczył czy coś w niej nie pływa.

 

Poxilina się nadaje do takiego łatania. Szybko schnie i jest odporna na temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karter najlepiej zaspawać.

Możesz popróbować sam powalczyć i zastosować AlumWeld koszt niewielki.Nie każdy potrafi i nie każdy materiał da się tym nadlać.Ale spróbować warto.

Najtańsza i najszybsza ale niestety czasowa i nietrwała na dłuższa metę metoda stosowana często w trasie to Poxilina.Wytrzymuje do 150 stopni.Tylko odtłuścić musisz powierzchnię przed przyklejeniem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy starczy

powiem ci tak próbowałem pospawać uchwyt od klamki sprzęgła oto takim palnikiem http://www.shopmania.pl/narzedzia/p-lutownica-palnik-gazowy-dremel-versatip-8630429

 

niestety nie dało rady i wydaje mi się że karter od silnika tez nie da rady bo jest duża powierzchnia i szybko odda ciepło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi,temat jest poważniejszy niż się wydaje .Nie chodzi tylko o to czy ci będzie ciekło czy nie .Chodzi tez o gazy i o to czy ci przez przypadek gazy nie spowodują wystrzelenia patentu . Ubytek jest duzy a klejeni etego czymkolwiek nie zpowoduje uzyskania jednorodności tworzywa z reszta karteru.Nie wiem,ale ja bym nie zaklejał .Spawanie to minimum co trzeba tu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeden myk.Podczas spawania karter może się odkształcić.A wtedy kiszka totalna.To drażliwy temat i potrzeba naprawdę dobrego spawacza co by nie spaprać roboty.Następna sprawa trzeba rozebrać silnik inaczej dobrze tego nie zrobi.A to są koszty.Z postów które pisze kolega widzę ze dla niego najlepszym wyjściem jest wstawienie nowego serduszka a ten przeznaczyć na części inaczej popłynie z kosztami.Wtedy nie będzie i kasy i moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ( z uwagi na koszty) zgadzam się z Tomkiem .To spawanie może się nie udać bez rozbierania pieca.Kolega niedawno dawał kartery do spawania komuś w Zgierzu czy Łodzi to aby miało to ręce i nogi do tego stopnia fachowiec się zbaczał że w specjalnym piecu nagrzewał kartery przed spawaniem żeby wyrównać temperatury i żeby karter nie odbierał zbyt duzo ciepła .Sprawa jest skomplikowana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logicys za bardzo nie widzę jak te pękniecie dokładnie wygląda, ale widzę że ta nakrętka po prostu wypchnęła kawałek gdzie u góry był większy nacisk, wypchnęło bardziej i pękło, także jeśli będziesz chciał to ubić na zimno to cały ten kawałek odpadnie.

Widzę też, że jest to po stronie kosza sprzęgłowego bo pewnie jego zębatka wbiła nakrętkę w karter, także zrzuć gaźniki, airboxa i zaprowadź do kogoś konkretnego żeby położył na to spaw, na miejscu się dowiesz czy z zewnątrz czy od wewnątrz, jak od wewnątrz to będziesz musiał zrzucić kosz sprzęgłowy..

 

To generalnie jest pikuś, a te dywagację o odkształcony karterach, wymianach pieca to sorry, szkoda gadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najgorszym wypadku mysle rozwiercic ta pekniecie na jakas dziure dac podkladki i scisnac. Jak nie urok to sraczka, teraz bedzie pitolenie ze moto chce sprzedac bo w silniku dziura fu ck :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jednak głębiej jest ta dziura.

logicsys zwal sprzęgło to chwila i będzie wszystko jasne.

Oprzyj moto na boku to oleju nie będziesz musiał spuszczać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodam że po zakończeniu napraw warto by było wymienić ten olej nie wiadomo co w nim jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek. Wiem :P poki co leze na L4 wiec na weekend wrzuce foty jak to od srodka wyglada.

Jarek olej i tak juz mial koncowke do wymiany wiec nowy na pewno zawita

 

ps co wy wszyscy z tym- poloz na bok to oleju nie bedziesz musial spuszczac? toz to akurat logiczne hehe :lol:

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps co wy wszyscy z tym- poloz na bok to oleju nie bedziesz musial spuszczac? toz to akurat logiczne hehe :lol:

 

Nawyk.Sporo osób już było co odkręcało dekiel i pytało się dlaczego leje się olej :)

 

Czekamy na fotki od środka.Jak dziura od strony sprzęgła to będzie mniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.