Skocz do zawartości

Akumulator Do Bandita - Jaki?


Gość harry1600
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, ar1tur napisał:

No to do mojego drogo w hooj bo za Yuasa yt12a-bs zapłaciłem 269 pln.

 

Bo trzeba szukac dobrej hurtowni. Polecam te z Katowic ;) Juz w moto Yuasa i pali od pierwszego strzalu . 

YT12-BS w tej cenie ..... cóż w jednym ze sklepów stacjonarnych w Gdańsku krzykneli  mi za ten sam 250 PLN 🤣🤣🤣🤣

Cóż, trzeba uwazać na złodziejstwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weż moretti-ego, gwarancja a wrazie czego wszystkie wymieniają, przy 300 szt sprzedanych 4 reklamacji, a to i tak aku z skuterów były.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuasa kupiona jak napisałem. Czytamy ze zrozumieniem. 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Sorry, że pytanie nie związane stricte z motocyklem, ale związane z akumulatorem co prawda... padł mi po 8 latach w aucie akumulator Exide Premium 77Ah 760A i muszę kupić nowy. W sklepie, tam gdzie go kupowałem, już Exide ani Centry nie prowadzą, bo podobno to już nie jest to samo co było kiedyś, pogorszyła się jakość, a nawet ich waga o ponad kilogram spadła. Trochę jestem zaskoczony, bo do tej pory wydawało mi się, że to jednak był dobry akumulator. Za to polecał jakiegoś Fiampa czy coś w tym rodzaju i Vartę. No i ewentualnie Bannera. Czyli generalnie to, co mieli na półce. I nie wiem czy tylko tak gadał czy jest jednak coś w tym prawdy. Wprawdzie o tym Bannerze słyszałem, że ponoć jest dość dobry, austriacki niby. I być może się skuszę na niego. Ale zapytam was jeszcze o zdanie, co o tym wszystkim myślicie? I nie wiem też, czy nie ma jakiegoś ryzyka zamawiając przez Internet? Bo jakby nie patrzeć, to o 100 zł taniej jest, niż u mnie w sklepie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Beemce mam Fiamma. Kupiłem nowy 6 lat temu i nie mam żadnych zastrzeżeń. Wciąż działa, nigdy nie musiałem go podładowywać, cyka za pierwszym razem. Moim zdaniem to są bardzo dobre akumulatorki. Co do zamawiania z neta to nie wiem bo mam dobry sklep z akumulatorami pod nosem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moze pomoże wybrać ;)

 

Ja kupiłem jakiś ukraiński bo takie mieli obok mnie w sklepie z akumulatorami i od 2 lat pyka prawidłowo.

Dlatego kup to co maja w sklepie z akumulatorami. Niech odrazu sam wymieni i zrobi test egzemplarza po podpięciu do auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku przez net to kiepski pomysl.

znaczy nie do auta bo do moto kupuje bo to małe gówienko.

osobiście polecam jenoxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banner dawniej byl spoko. Mialem 2 w roznych samochodach. Varta tez juz w jednym dziala od 3-4 lat bez problemow. 

Co do zakupu przez neta to wole podobnie jak Franio bym robil. Do samochodu wole na miejscu, zwlaszcza ze moj ostatni akumulator kosztowal ponad 800 zl wiec wole miec go komu oddac w razie czego a nie bawic sie w wysylki. 

Zapytaj goscia w sklepie co moze polecic zebys byl zadowolony, za co moze zapewnic swoja marka ze najmniej sie trafia reklamacji. Poprzedni dlugo wytrzymal wiec pewno padl od starosci, ale czasem warto sprawdzic alternator czy dobrze laduje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, darekb1 napisał:

Zapytaj goscia w sklepie co moze polecic zebys byl zadowolony

 Jest takie powiedzenie: każdy żyd swój towar chwali. Nie znam żadnego sprzedawcy, który by polecał towar, którego nie ma na półce, ani tego, który by odradzał, mimo że go sprzedaje. Zadowolony ma być sprzedawca, bo kasa się musi zgadzać. Konsument idzie już na boczny tor :D

 

A tak na serio, to ten banner w wielu testach w tej firmie z filmiku występował jako wzór, punkt odniesienia do pozostałych akumulatorów. Jeszcze tylko muszę znieść sposób na przekładkę akumulatorów bez jakiejkolwiek utraty zasilania w samochodzie, bo nie chce mi się później dwie godziny siedzieć w środku i ustawiać radio, wszystko od nowa. A niestety, mnogość opcji i ustawień w nim mnie przeraża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinasz drugi aku np na przewodach do rozruchu, i zmieniasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej pojechać i wymienia w cenie akumulatora. sprawdzą przy okazji ładowanie i parametry nowego Aku. W 99% wliczone i tak w cenę akumulatora.

W niektórych autach trzeba podpiąć się pod kompa i znacjonalizować wymienię aku, czy jakieś tam bajery.

O problemach z alarmem nawet nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe samochody maja kodowanie akumulatora przez kompa tak jak Tomek pisze. 

A pyajac sprzedawcy co poleci mialem na mysli dobry zaufany punkt z dluzszym doswiadczeniem a nie pana mirka co to tylko u niego najlepszy towar. Warto szukac sklepu gdzie przed zyskiem jest jeszcze nastawienie na zadowolenie klienta ktory poleci sklep innym i sam chetnie wroci. 

Ps. Centra kojarzy mi sie z czasami jak byl jezdzilo sie na oponach stomil olsztyn :D

ps.2 teraz chyba centra nalezy pod exide.

Edytowane przez darekb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, mam 20 letnie auto z minimum elektroniki, więc żadnych adaptacji robić nie trzeba. Najgorsze jest tylko ponowne ustawianie rozprogramowanego radia. Ma ono tyle ustawień, bajerów, że głowa mała. Spróbuję przewodami podłączyć zasilanie z oddzielnego aku. A co myślicie o akumulatorach AGM do samochodu? Warto iść w tym kierunku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exide.. ew varta..   varta robi dla niemieckiej armi  .. . rowniez  zasadowe akum. . exide  . to amerykanska marka ktora  istnieje bardzo dlugo.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno  nie Tuborg ani Varta ponieważ z pierwszy miał 3 lata gwarancji i wytrzymał może z 3-4 miesiące dłużej a 2 miał 2 lata gwarancji i wytrzymał 6 miesięcy dłużej. Nie warte pieniędzy które za nie wołają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i bosch chu**a warty bo się naciąlem ze 2 razy. exide to bardziej  polski niż amerykański akumualator, po fuzi z centrą którą tez z resztą polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to wszytko AGM y.. trzeba uwazac przy ladowaniu.. nie lubia byc dlugo.ladowane. i za wysokim.napieciem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w "super" dieslu 😂 w związku z tym że jeżdżę na krótkich odcinkach a z reguły non stop klima i zimą grzane dupy to raz w miesiącu Lidlowski prostownik załączam aby doładować. Teraz Centrę już z 2 lata mam i spoko jak na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kwinto59 napisał:

raz w miesiącu Lidlowski prostownik załączam aby doładować

Tylko czy ten lidlowski zrobi gęstość w akumulatorze samochodowym? Wydaje mi się, że chyba nie, bo jego max. napięcie to 14.7V, a taki zwykły transformatorowy w końcowej fazie ładowania dobija nawet do ponad 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lidlowe biedronkowe  nie odsiarczają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seebst napisał:

Tylko czy ten lidlowski zrobi gęstość w akumulatorze samochodowym? Wydaje mi się, że chyba nie, bo jego max. napięcie to 14.7V, a taki zwykły transformatorowy w końcowej fazie ładowania dobija nawet do ponad 16V

Doładowuje aku a nie ładuję od zera , do tego mam inny prostownik 

 

8 minut temu, Maryusz napisał:

lidlowe biedronkowe  nie odsiarczają

Czy ja mam zasiarczony ? 

Doładowuję aku bo robiąc krótkie przebiegi będzie nie doładowany , lidlowski w zupełności wystarcza do tych w/w celów ale mogę się mylić😁 . Świece żarowe ,światła i jak wcześniej wspominałem grzane dupy i klima , kręcę się po mieście non stop hamowanie itd. większe zapotrzebowanie na prąd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam ten problem.  po prostu czasem go daladowuje  w garazu.. .. zwykly.pristownikem transf. z diodowym.prostownikem.jedno.plowkowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W AGMowy akumulator się raczej nie pchaj ze starym autem. Nie chce mi się wszczególniać w szczegóły, ale jak ktoś wyżej napisał, auta pod AGM mają coś pokręcone z napięciem ładowania i nie chce mi się szukać, jak AGM zareaguje na ładowanie 14,4. Przewaga AGM to szybkie ładowanie. Jeśli nie jesteś kurierem, silnik nie gaśnie na światłach, kup normalny, bo i taniej wyjdzie.

2. Lidlowski prostownik. Często podłączany zrobi robotę. Gęstości elektrolitu poprawnie nie zrobisz dobrej żadnym prostownikiem. Gęstośc się mierzy kuleczką.

3. Jeżdżę na Boshu od 2011 w puszce i nie rozumiem hejtu. Odpalam auto zawsze na odcinki, które pomagają mu odzyskać co straci przy rozruchu. Widzę to za pomocą ładowarki do zapalniczki z wyjściem USB i wyświetlaczem napięcia. Kosztuje grosze, a widać co się dzieje w aucie:

https://allegro.pl/oferta/ladowarka-usb-do-zapalniczki-z-woltomierzem-12-24-7713679959

Pokazuje ona też prąd ładownia z USB, Można się zdziwić ile czasem zależy od kabla!

4. Gęstość elektrolitu robię jak jadę na urlop lub wiem, że nie będę jeździł autem dłuższy czas. Za pomocą... 300mA/13,7V "ładowarki" podtrzymującej, którą kupiłem z myślą "zimowaniu" Bandita (o ile w moim przypadku można mówić o zimowaniu):

Ponieważ prąd ładowania ma tylko 0,3A ładowanie trwa od kilku dni do dwóch tygodni. Gdy podłączone do niej coś przestaje pobierać prąd, gaśnie dioda. Wiem, że ktoś może mnie wyśmiać, bo przecież do gęstości musi bulgotać i potrzeba wysokiego napięcia, ale aerometr nie kłamie. Kto go ma, może ze mną  pogadać. Stare prostowniki, ładujące napięciem powyżej 14,7V powodują gazowanie elektrolitu, a przez to sprzyjają jego ubytkowi. Większości akumulatorów nie można już dzisiaj otworzyć, by ten ubytek uzupełnić, więc większość producentów nie poleca napięcia powyżej 14,5V.
Technika z 13,7V jest bezpieczna i działa. Im mniejszym prądem ładujemy akumulator, tym ładowanie jest bardziej skuteczne. Nie dotyczy Li-ion i pochodnych.

Edytowane przez gtriderxc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

mam pytanie. Posiadam aku moretti taki z wyświetlaczem. Widziałem, że ma dwie kreski i 12.4V to wyjąłem, żeby doładować i jak podłączam ładowarkę to wartości spadają (miernikiem potwierdziłem) i po chwili ładowarka się wyłącza. Kable przy klemach robią się ciepłe. Czy mogę się już rozglądać za nowym akumulatorem? Pozdro! #ZostanWGarazu  😬
 

4A01B0E5-205A-48E1-A355-9525A99F6A66.jpeg

F5A52AEC-C78D-4C9B-B1F5-543BC3BD9511.jpeg

Edytowane przez lunatiC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, niedługo to akumulatory będą gadały.... 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.