Skocz do zawartości

Gniazdo Zapalniczki


gigant
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki zakleszcz. W zestawie jest taki kabelek z plastikowym zaciskiem, który wg instrukcji trzeba podpiąć do kabelka zapłonu. No i pytanie: trzeba to zrobić czy można??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Planuje podłączyc gniazdo zapalniczki w swoim bandycie. Miejsce które wybrałem to bedzie pod siedzeniem. Układ który chce zrobić bedzie na przekaźniku chciałem się z wami podzielić schematem który zrobiłem, a wkońcu zrobieniem całego tutka jak wszystko zrobić i gdzie podłączyc tylko że narazie nie mam czasu na podłączenie tego wszystkiego. Ale jak się zbiore do tego wszystkiego to opisze dokładnie co i jak :)

Jako że mój bandit z roczka 2005 ma automatyczne zapalanie swiateł po przekręceniu kluczyka, to żeby nie ciągnąć kabla do cewki przekaźnika od stacyjki postanowiłem że wezme prąd z tylnego światła pozycyjnego (mamy napewno tam zarówke dwużarnikową wiec trzeba sprawdzić który przewód jest od światła pozycyjnego, a który od światła stopu. No ewentualnie możemy podpiąć się pod oświetlenie tablicy rejstracyjnej.) aby wysterować przekźnik który załączy nam prąd na gniazdo zapalnczki.

 

Schemacik:

 

za2v.th.png

 

 

Co nam będzie potrzebne

- gniazdo bezpiecznika

 

12804189.th.jpg

 

- przekaźnik (ja jeszcze kupiłem sobie gniazdo przekaźnika)

 

thumbnmail.png

 

62324440.th.jpg

 

- opaski termokurczliwe

 

39504059.th.jpg

 

 

- Gniazdo zapalniczki

 

beztytuu2fh.th.jpg

 

- troche przewodu (najlepiej linka ) co do średnicy to 1.5mm powinno wystarczyc ale ja akurat miałem 2.5mm

 

 

 

 

 

Macie jeszcze schemat podłączenia gniazda zapalniczki w której bedzie cały czas prąd.

 

 

za1t.png

Edytowane przez draq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu poniżej schemat podłączenia olejarki, gniazdka zapalniczki i grzanych manetek.

Podłączanie bepośrednio gniazdka pod aku i zostawianie go pod kanapą na dłuższą metę jest męczące i zupełnie nie praktyczne w podróży załadowanym motocyklem. Też mam gniazdo pod kanapą, ale na przekaźniku.

post-83-0-22517000-1350308104_thumb.jpg

Edytowane przez artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ kolego że na samej górze dałem schemat z przekaźnikiem bo taki wykonuje :) a niżej dałem wprost do aku bo niektórzy może chcieli by mieć ten prąd cały czas (po przeczytaniu forum doszedłem do takiego wniosku że niektórzy własnie taki układ potrzebują to zrobiłem schemacik bo nigdzie na forum takich schemacików nie widziałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam gniazdo pod owiewka po prawej stronie. Osloniete przed czynnikami pogodowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez chce gniazdo do nawi ewentualnie fon ale mam na tyle dlugi kabelek ze spokojnie do kiery dojdzie :) juz wszystko obcykane juz dzis nawet troszke polutowalem teraz tylko wszystko w motorku zamontowac ale to juz chyba bedzie najmniejszy problem :) ale to pod koniec tygodnia bo jutro motorek na serwis jedzie a niech ma cos od zycia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz kolego, nie zauważyłem pierwszego schemacika z przekaźniczkiem. Temacików na forum o podobnej tematyce było już parę na forum - ludki podłączały już olejareczki, gniazdeczka i maneteczki w swoich motorkach. Tu masz pierwszy lepszy http://polishbanditcrew.pl/topic/12003-jak-podlaczyc-manetki-olejarke-gniazdko/page__hl__zapalniczki__fromsearch__1 Wystarczy użyć wyszukiwareczki i na pewno coś wyskoczy. Nie ma chyba sensu powielać tych samych temacików. Pozdrawiam ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Cześć!

Zakupiłem do mojego dziorka gniazdo zapalniczki z przekaźnikiem.  Wszystko sobie już podpiąłem oprócz kabelka zasilającego przekaźnik. Przewody są tak poprowadzone że muszę się wpiąć do "+" w stacyjce. I tutaj mam problem. Nie wiem jaki kolor odpowiada za + w stacyjce a nie chcę dziurawić przewodu na ślepo. Używałem już wyszukiwarki ale nie znalazłem odpowiedzi. Znalazłem schemat elektryczny ale bandita 600. Czy ten schemat jest taki sam w 650 z 2008?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie, mam pytanie dotyczące podłączenia gniazda USB. Kupiłem podwójne Oxforda (2A), podłączyłem bezpośrednio do akumulatora (bezpiecznik w oprawce 3A). Okazuje się że gniazdo jest podświetlenie na stałe diodami SMD, Nie jestem wybitnym elektrykiem i zakładam ,że nie ma głupich pytań :) . Podpowiedzcie jak najlepiej zasilić taki układ, czy będzie konieczny przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo przekaźnik, albo podpięcie pod światła postojowe, stacyjkę czy co tam jeszcze ;) 

Byle nie pod kierunkowskaz, bo wtedy raz działa, raz nie działa :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo przekaźnik, albo podpięcie pod światła postojowe, stacyjkę czy co tam jeszcze ;)

Byle nie pod kierunkowskaz, bo wtedy raz działa, raz nie działa :lol:

QQ ma rację - mogą być też mijania (jeśli się nie przełączają na drogowe)

Takie podwójne gniazdko daje Ci na wyjściu max 2A na 1 USB czyli 4A przy pełnym zasilaniu (czyli max 20W) - w praktyce mniej bo nie obciążysz tego tak mocno

20W to około 1,5A (z 12V uwzględniając straty na przetwornicy) - bezpiecznik świateł mijania nawet tego nie zauważy, postojowe już mogą (jeśli jest oddzielny bezpiecznik na postojowe to mógłby wylecieć)

 

Tylko że w praktyce podpinamy tam fona czy navi (a to z 1A poboru przy 5V) - przy przeliczeniu na 12V będzie z 0,4A (a to marginalna różnica przy 5A bezpiecznikach, nie mówiąc o 10A czy 15A)

 

reasumując -

1. jeśli mijania świecą zawsze - to wal pod mijania, jeśli nie świecą zawsze to wal pod postojowe (no chyba że postojowe masz pod ręka a do mijania musisz rozbierać pół moto)

2. jeśli podepniesz pod postojowe to sprawdź na jakim bezpieczniku siedzą przy 5A - schowaj sobie 7,5A pod kanapę (jak się spali wstawisz 7,5A), przy nominalnym 10A i większym olałbym temat

Edytowane przez syku
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jednak pobaw się w "elektryka prąd nie tyka" i dołóż oddzielny układ właśnie na przekaźniku. Ja sobie chwalę takie rozwiązanie, zrobiłem nową wiązkę pod którą podpinam wszelkie akcesoria jak gniazda, grzane manetki, halogeny itp itd...wiązka bezpośrednio pod aku. a przekaźnik pobiera sygnał z zapłonu czyli wszystko działa "po kluczyku" (jedyne wpięcie w ori instalacje).Jak padnie przekaźnik lub jego bezpiecznik to nie działa nic z dołożonych rzeczy no ale nie ingeruje w oryginalną wiązkę i nie ryzykuje, że mi jakieś akcesorium zrobi spinę i padnie oświetlenie w czasie jazdy w nocy w deszczu i śniegu na ten przykład :boje_sie:

...każde rozwiązanie ma plusy dodatnie i plusy ujemne jak to mówią :zeby:

 

zresztą ja się nie znam i lubie sobie życie utrudniać :) faktycznie, może prościej się wpiąć pod światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jak radzior.

Moim zdaniem, najlepsze rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PBC zawsze niezawodne. QQ dzięki za pomysł z kierunkami, :) podświetlenie USB jest niebieskie więc można łatwo zrobić policyjną hulajnogę.  Nie ukrywam ,że misternie ułożyłem i zabezpieczyłem wiązkę aż do akumulatora, więc podejrzewam ,że wygra prostsze rozwiązanie. Przekaźnik jak wspomniał Radzior - bardziej przyszłościowy. Nie żebym był leniem (bez multimera się nie obędzie), ale czy ktoś z was już ma sprawdzone czym ewentualnie zasterować przekaźnikiem pod kanapą, bądź które bezpieczniki w wodniaku odpowiadają za światła mijania, ew postojowe bądź stacyjkę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy chęci rozwoju dalszego instalacji - warto ciągnąć własną wiązkę

Powód: przekrój kabli ma zawsze pewien nadmiar prądowy - ale nie jest on specjalnie za duży (oszczędności wymuszają odchudzanie)

Z biegiem lat kable też śniedzieją, zwiększają opór na stykach co powoduje ich grzanie

o ile gniazdko USB nie jest wielkim obciążeniem - o tyle inne akcesoria typu grzane manetki, dodatkowe lampy, lodówka, spawarka czy fazery galaktyczne już do instalacji oryginalnej bym nie wpinał.

 

Spójrz na to w ten sposób i odpowiedz sobie na pytanie - co już masz podpięte i co zamierzasz dalej podpiąć - to pokaże czy iść ścieżką "Ludwika D. i suki Saby" czy też nie iść tą drogą.

 

edit:

ja olejarkę podpinam pod bezpiecznik SIGNAL (niebieski)

włącza się po zapłonie i nie odcina jej rozrusznik (co dla przetwornicy nie jest najlepsze /takie odcinanie rozrusznikiem/).

stosują bajbas bezpiecznikowy - ale go opiłowuję aby się zmieścił pod kopułkę pokrywki bezpiecznikowej.

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chyba prościej będzie zrobić to na przekaźniku. Syku, zaproponujesz jaki przekaźnik (A) i bezpiecznik zastosować?

Dla upewnienia się w kwestii podłączenia przekaźnika, zrobił bym to tak :

- masa z USB do aku. z aku do 85   

- (+) USB do 87

- (+) aku do 30 (z bezpiecznikiem) 

- (+) sterowanie do 86

 

Grzanych manetek i olejarki raczej nie przewiduję. Za mało jeżdżę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam grzane manetki i gniazdo podpiete pod przekaznik. Pezekaznik w zadupku ukryty na podstawce, bezpiecznik sterujacy przekaznikiem wybralem mierzac napiecia multimetrem. Gniazdo unieszczone w owiewce z przodu super sie sprawuje - wygodne do podlaczenia nawi lub tel ktore sa montowane na kierownicy. 2 gniazdko mam rakie luzne na kabelku pod siedzeniem - wyprowadzilem sobie bezposrednio przewod z aku z bezpiecznikiem i wtyczka - w razie czego mam rezerwowe w razie w lub jakbym potrzebowal cos podladowac na postoju to tylko wpinam kostke i dziala. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chyba prościej będzie zrobić to na przekaźniku. Syku, zaproponujesz jaki przekaźnik (A) i bezpiecznik zastosować?

Dla upewnienia się w kwestii podłączenia przekaźnika, zrobił bym to tak :

- masa z USB do aku. z aku do 85   

- (+) USB do 87

- (+) aku do 30 (z bezpiecznikiem) 

- (+) sterowanie do 86

 

Grzanych manetek i olejarki raczej nie przewiduję. Za mało jeżdżę :D

numery 85 i 86 to cewka przekaźnika.

Może być że na nóżkę 85 trafia masa motocykla (minus aqu i minus USB)

Nie musi być szereg masa USB => styk 85 , styk 85 => minus akumulatora

(możesz ciągnąc kabel minusa/masy/ USB bezpośrednio na akumulator)   i zrobić układ USB => minus akumulatora , styk 85 => minus akumulatora

 

Plus z a akumulatora puszczasz przez bezpiecznik do styku 30

Styk 87 zwiera się ze stykiem 30 gdy jest podpięte napięcie na cewkę więc od 87 => do plusa USB

Sterowanie ja bym ściągał z bezpiecznika SIGNAL (najlepiej po bezpieczniku SIGNAL a nie przed) i podciągnął do styku 86

 

Aby sprawdzić który styk bezpiecznika SIGNAL jest "przed" a który po bezpieczniku - to wyciągasz bezpiecznik i włączasz zapłon ("przed" ma 12V, po "nie ma" 12V)

 

Twoja analiza była zupełnie poprawna

Kable daj 1mm2 lub 1,5mm2 - nie cieńsze

2,5mm2 to już przerost formy nad treścią

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bandziora, w którym gniazdo zapalniczki jest założone fabrycznie w schowku w owiewce. Pytanie teraz takie, czy jest to na jakimś bezpieczniku podłączone, czy bezpośrednio do czegoś wpięte? Z jednej strony i dobrze, że prąd pojawia się tam po włączeniu zapłonu, i nie dobrze, bo czasem na postoju też przydaje się prąd w gnieździe. Szukałem po kablach, gdzie wiązka idzie, ale za bardzo nie widać. Chyba założę sobie drugie gniazdo, bezpośrednio koło aku. Tylko zastanawia mnie, czy to fabryczne w schowku ma jakieś zabezpieczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjnie nie ma niezabezpieczonych obwodów - nie stresowałbym się

natomiast jeśli gniazdo powstało na zamówienie (nawet montowane w serwisie) i jest wyłączane zapłonem to podpinał je raczej rozgarnięty elektryk

bardziej obawiałbym się gniazdka zasilanego nonstop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, gniazdo jest seryjnie montowane w lewym schowku w owiewce. Po 2010 roku takie właśnie były. Ono podaje napięcie po zapłonie, ale nie przerywa w momencie rozruchu silnika. W poprzednim moto miałem gniazdo zasilane non stop i mi to pasowało. Niczego się nie obawiałem, było solidnie zabezpieczone przed wilgocią. Dzięki temu mogłem ładować akumulator bez ściągania owiewek, pod którymi miałem właśnie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ladowania mam osobna na prawej oslonie z plastiku.

Jest mniejsza od standardowych ale mam przejsciowke

Na zdjeciu (slaba jakosc) widac.

 

thumb_ihost_1382101933__4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.