Skocz do zawartości

Podgrzewane Manetki - Jakie


Gość Reed
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

No to odkopuje to takze i ja.

Ten pomysł z tymi rekawiczkami może nie najlepszy ale te druty oporowe jako podgrzewacz hemoroidów?

Zastanowię się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wymyśliłem sobie grzane manetki do bandziora. Tyle czasu myślałem, że nie potrzebuję, kolega dał się przejechać z manetkami i już przeglądam oferty :)

 

Nie wiem tylko jaki model wybrać. Różnią się one wzorkiem i długością

oxford:

Touring v8 - 120mm

Sports v8 - 123mm

Adventure - 132mm

 

Najbardziej by mi odpowiadała wersja adventure, gdyż mam szeroką dłoń i przeważnie trzymam za część ciężarka. Nie wiem jak to ma się do rollgazu w bandziorze? Pewnie jak jest za krótki to by wystawało i mogło by haczyć (???). Podpowiedzcie jakieś rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję sport v8 i pasuje dobrze. Oryginalne manetki są chyba szerokości touring bo jak mnie pamięć nie myli coś musiałem na którejś manetce przyciąć by pasowało. Producent przewiduje przycinanie, w instrukcji jest dokładnie gdzie, jak i ile można więc bez obaw :)

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej...

 

     Ja mam w swoim bandziorze manetki OXFORD Touring - 120mm i musiałem przycinać o 10 mm - więc to nie jest oryginalny wymiar.

Ogólnie musiałem przyciąć przy lewej manetce tak jak jest znacznik (drugi rowek) natomiast tam gdzie jest rolgaz musiałem ściąć troszeczkę więcej (bez problemu można, bez ryzyka uszkodzenia elementów grzewczych. Oczywiście z głową). Po stronie rolgazu więcej trzeba odciąć z tego względu iż w bandziorze 1250 09" na oryginalnym rolgazie jest na samy końcu (od strony wewnętrznej) plastikowy pierścień na który naciąga się oryginalną gumową manetkę. Natomiast manetkę firmy oxford nie mamy możliwości tak naciągnąć... Jedyne wyjście albo aby odciąć więcej manetki albo spiłować rolgaz...

    Oczywiście od strony zewnętrznej rolgaz i tak będzie musiał być spiłowany, gdyż również jest mniejszy pierścień na rolgazie...

 

P.s. Jak nie przytniesz manetek to oczywiście będą odstawać poza kierownicę a co za tym idzie nie założysz ciężarków. A jak nawet uda ci się założyć to przy dokręceniu ciężarków będzie pusta luka gdzie manetka będzie się zaginać. Oraz dodatkowo po prawej stronie manetka rolgazu nie będzie się cofała lub będzie to robiła problematycznie z tego względu że ciężarek będzie ja za bardzo dociskał. No chyba że wszystkie przełączniki i manetki przesuniesz ku środkowi kierownicy, ale to może generować już inne problemy...

 

                                                                           I      I

                                                                          V     V

Oxford-Touring-Handlebar-Grips_3.jpg

Edytowane przez Lord_Nicon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie nie pocieszyliście. W gre nie wchodzą w takim razie adventure.

No ale z tym docinaniem rolgazu i efektami ubocznymi się spodziewałem, że będzie jakiś cyrk. Rollgaz ma te pierścienie o których Lord_Nicon pisze i obmyśliłem sobie, że dokupię używany rollgaz i go zeszlifuję.

Szkoda mi niszczyć oryginału, bo mam w bardzo dobrym stanie, nie powycieranie itd.  Wolę ściągnąć i zostawić sobie.

Chciałbym ogarnąć bez docinania, mimo że fabrycznie przewidziano. Raczej liczę na zwiększenie miejsca na dłoń :)

Nie mam nawierconych otworów na przełączniki to zawsze mogę je przesunąć bliżej do wewnątrz.

 

edit

jaka jest grubość takich manetek? Jest jakaś różnica między sport a touring?

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One sie roznia tylko szerokoscia i wzorkiem - nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie kupcie albo zrobcie cos takiego i nic nie trzeba przycinac. :D

 

 

Heizpatrone_Schnitt_300.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takie mam :)

Super sprawa, bo mogę sobie założyć jakie tylko manetki chcę i będą grzane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te sa cholernie drogie, bede robil sam.

Mam tylko jeden problem, czym to zalac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam jakieś gumowe coś w kierownicy, zaczyna się od 5cm w głąb. Chyba coś przeciw wibracjom, kierownica akcesoryjna, ale nie pamiętam firmy.

Już obczaiłem patent na przekaźnik. Przekaźnik mam, tylko manetek nie :)    Skoro różnią sie wzorkiem to nie wiem które wybiorę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te sa cholernie drogie, bede robil sam.

Mam tylko jeden problem, czym to zalac?

ja wszystko zalewam albo wódką albo klejem DISTAL CLASIC

Distal w wersji klasycznej bardzo długo jest płynny - ale za to dobrze penetruje szczeliny.

Tylko formę trzeba mieć zrobioną z silikonu , nie klei się również do folii można więc rurę PCV wykleić wewnątrz folią, umieścić w niej grzałki i delikatnie podlać, potem obrócić i znowu podlać itd

Tylko ta rurka to najlepiej aby była z cienkiego PCV aby łatwo było ją przeciąć do zdjęcia.

 

Tylko nie wiem czy Niemiecach takie fajne kleje są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wszystko zalewam albo wódką albo klejem DISTAL CLASIC

Distal w wersji klasycznej bardzo długo jest...

Distalu tutaj raczej nie kupie. Ja nie mam zamiaru zalewac calosci, potrzebuje tylko czegos do "zakapslowania". Tutaj mam inne rzeczy np. Metal w proszku z utwardzaczem. Mozesz to po stwardnieciu obrabiac jak metale czyli toczyc, frezowac, nacinac gwinty itd.

To co mam zamiar zrobic, to zwykla tuleja np. mosiezna z drutem oporowym.

Calosc mozna wypelnic piachem kwarcowym i zalac i tu pytanie co do distala.

Jaka temperature wytrzymuje, jak wyglada przewodnosc cieplna itd.?

 

Dzisiaj zrobilem pierwsza probe i jestem zadowolony.

Jutro podlacze do motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś fotki? Jaki będzie pobór prądu? Może udałoby się jakiś tutorial zrobić? :prosze:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Distal to żywica epoksydowa. w formie clasic ma bardzo długi czas wiązania.

Na opakowaniu nie ma informacji o temp maksymalnych ale myślę że temperaturę wrzenia wody 100 stopni spokojnie wytrzyma.

Specjalnie poszedłem do piwnicy sprawdzić opis na kleju i dupa - żadnych informacji o temperaturze

 

co do przewodności cieplnej - to raczej o dużą bym go nie posądzał

 

edit:

ja np aby zakapslować trójnik z olejarki to dałem do otworu trochę distala i odwróciłem do góry nogami (zaklejając odpływ taśmą izolacyjną) - na następny dzień miałem piękny korek :)

 

 

edit2

czy rura kierownicy jest szczelna - a może by w nią puścić przez jakiś trójnik płyn chłodzący (tak po pijaku głupie myśli mi przychodzą)

Gregu przynajmniej elektrowni wiatrowej nie będzie musiał wstawiać :)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie poszedłem do piwnicy sprawdzić opis na kleju i dupa - żadnych informacji o temperaturze

Zestal moze odrobine i wrzuc do wrzacej wody i sprawdz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludziska stosowali distal do klejenia bańki żarówki z cokołem, chłodnic samochodów i wytrzymywał

 

uwielbiam ten klej chociaż ma już 30 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś fotki? Jaki będzie pobór prądu? Może udałoby się jakiś tutorial zrobić? :prosze:

Co by my sie dobrze rozumieli.

Ja jeszcze nie zrobilem grzalki gotowej do zalozenia w kierownice.

Znalazlem (juz zapomniane) w garazu dwie szpule drutu oporowego bez jakichkolwiek danych. Wymierzylem sobie odcinek o wartosci 8 Ohm co w zalozeniu, ze w moto masz 12.8 V pociagnie 1,6 A i co nam daje okolo 20,5 W mocy. Z tego kawalka, mniejwiecej 1,1 m, zrobilem sprezynke o srednicy 5 mm i to z nia robilem proby podwieszajac do roznych zrodel energii, czyli transformatorkow 12 V. Wyniki byly rozne w zaleznosci od maksymalnego pradu, ktory mogly podaci i tak wachalo sie od cieplej do goracej. Jak to wyglada w moto, gdzie moge pociagnac wiecej niz te 1,6 A okaze sie po probie i dopiero po niej moge zastanawiac sie nad reszta.

 

 

Edit.

 

Probe zrobie o ile zona nie zaprzegnie mnie do pluga. :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pioter nie zapomnij do tego dołączyć Thermostat (regler)

Żeby nie było potrzeby ręcznego kontrolowania temperatury (załączanie-wyłączanie ) czego skutkiem mogło by być przegrzanie instalacji a może i pożar ( jak zapomnisz wyłączyć )

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego mam cos lepszego, cos Made by Syku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego mam cos lepszego, cos Made by Syku :D

Tego od syka nie pakuj - to oszołom i pieniacz i na pewno nie zadziała bo jeszcze nic nigdy sensownego nie zrobił (no może poza córką)

 

 

A teraz do rzeczy - układ z potencjometrem a gałka w miejscu obciążnika kierownicy - taki wiejski "tjuning"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam oxford :) podam link obrazujący jak miałem zainstalowany włącznik ;)

Ja mam juz zalozone manetki Daytony ale moze wymienie? Moze zrobie cos do mojej 650-ki?

Jak by nie bylo, moim zdaniem wylacznik Syka bije wszystko o glowe ( :oki: ), wszystko co znam. :D

 

Edit

 

 

Probe zrobie o ile zona nie zaprzegnie mnie do pluga. :D

 

 

Proba gotowa.

 

W zasadzie planowalem zrobic gotowe grzalki pasujace do mojej kierownicy ale okazalo sie, ze zdobycie w DE rurki mosieznej o srednicy 14mm nie jest takie latwe. W Krakowie mozna kupic ale wysylaja tylko na terenie PL no i zostalo sie tylko na golym drucie.

 

Do pierwszej proby uzylem transformatora 12 V/1000 mA.

 

thumb_ihost_1422555763__01_t.jpg

 

Bez obciazenia daje on ciut ponad 16 V

 

thumb_ihost_1422555739__02_t.jpg

 

 

Po podlaczeniu grzalki o oporze 8,6 Ohma ( pod miernikiem )

 

thumb_ihost_1422555711__03_t.jpg

 

napiecie spadlo raptownie na 7,35 V

 

thumb_ihost_1422555659__04_t.jpg

 

i pradzie 0,83 A

 

thumb_ihost_1422555618__05_t.jpg

 

Mozna tu sobie samemu obliczyc  jaka moc to ma. Cale 6 Watow! :dobani:

 

To nie wystarczy, chociaz wydawalo by sie, ze tak bo grzeje i to zdrowo.

 

Mozna tutaj obejrzec.   https://www.dropbox.com/s/5py1oon13gz88em/05_T-V.mp4?dl=0

 

Samo przylozenie zimnej dloni powodowalo, ze przyrost temperatury byl bardzo maly ale jak to wyglada w moto?

 

Powiem, dobrze.

 

Na aku, na postoju mam 12,65 V

 

thumb_ihost_1422555573__06_m.jpg

 

a na chodzie 14,25 V

 

thumb_ihost_1422555521__07_m.jpg

 

Po obciazeniu grzalka napiecie spadlo zaledwie o 0,34 V na 13,91 V

 

thumb_ihost_1422555470__08_m.jpg

 

Teraz prad wzrosl do 1,52 A

 

thumb_ihost_1422555430__09_m.jpg

 

no i mam cale 21 W. Oj grzeje to , grzeje! :D

 

 

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukasz mosiężnej a bym szukał miedzianej z wody (nie wiem czy do rur wodnych w niemiecach używa się miedzi ale u nas w każdym hipermarkecie budowlanym rury instalacji miedzianych są zawsze dostępne)

 

edit:

obejrzałem film

Pioter - nie wiem czy te grzałkę którą masz zamiar zastosować podpiąłeś do termometru

jeżeli tak - to nie ma żartu - zwiększ długość druta (aby nie było więcej niż 40-50 stopni) czyli taka temperatura przy której nie ugotujesz łapek jak pójdą układy na zwarcie

 

Temperatura 120stopni  ciarki na moich plecach powoduje

Chyba też bym szukał dodatkowego wyłącznika termicznego (tak na wszelki wypadek gdyby było zwarcie gdzieś na drucie i poszły większe prądy)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bylo podpinane na szybko. Zalozone to jest na tym termometrze jak na zdjeciu nr. 3 pod miernikiem.

Tak jak juz pisalem, jak polozylem lape na to, to grzalo o wiele wolniej ale na moto juz sie nie odwazylem.

Bedzie trzeba robic tak jak piszesz. Proby ida dalej.

 

Ps.

Rurek miedziannych do wody mam jeszcze po budowie sporo ale one maja srednice 15 mm a moja kierownica od srodka tylko 14. :(

Nie chce rozwiercac.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyślę i poszukam u nas - daj mi czas do weekendu

jaką długość potrzebujesz?

 

może wziąć te 15mm - wzdłuż przeciąć kątówką wtedy przy zakładaniu zmniejszysz rozmiar

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.