Skocz do zawartości

Podgrzewane Manetki - Jakie


Gość Reed
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W Krakowie maja ale wysylka tylko w Polsce

 

http://sklep.hart.metale.pl/1701,rura-mosiezna-14x1-dl.-1000-mm.html

 

 

a bezpiecznik termiczny to chyba taki (73 stopni C)

 

http://www.ebay.de/itm/2-x-NEC-Thermosicherung-Temperatursicherung-Sicherung-73-C-bis-240-C-/181362027607

 

 

Edit.

 

mam kabelki z oplotem odpornym na wysoka teperature a sam zwoj bedzie zrobiony tak aby pojedyncze zwoje nie mogly, nie mialy prawa do zwarcia. Calosc zalana zaroodpornym sylikonem. Rurke mozna by pociac na kawalki 80-100 mm.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link do rury nie działa

 

http://allegro.pl/rura-mosiezna-14x1-odcinek-1000mm-rm14x1-i4970490937.html

 

i zgadzają się wysyłać za granicę

ale ja bym się w to nie bawił - masz 15mm wzdłuż przeciąć kątówką i ścisnąć (jak się rozeprze to nie będzie w kierownicy Ci latać)

 

edit

co do bezpiecznika to szukaj pod pojęciem termostat

http://allegro.pl/termostat-bimetaliczny-nc-40-c-5a-250v-ksd9700-i5013467403.html

 

myślę że 40-50 stopni to max

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mi sie otwiera

http://sklep.hart-metale.pl/1701,rura-mosiezna-14x1-dl.-1000-mm.html

 

Miedzi w tym rozmiarze nie maja ale aluminium, tanie jak barszcz.

 

EDIT

 

co do rozciecia rurki miedziannej, nalezalo by wyciac jakies 3 mm i scisnac. Zrobi sie z tego "jajo".

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a aluminium być nie może? musi być mosiądz?

pytam bo pójdę szukać "na rynku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako pierwsze znalazlem mosiadz a aluminium, jak najbardziej. Takze swietny przewodnik ciepla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

edit

co do bezpiecznika to szukaj pod pojęciem termostat

http://allegro.pl/termostat-bimetaliczny-nc-40-c-5a-250v-ksd9700-i5013467403.html

 

myślę że 40-50 stopni to max

Wlasnie to jest super, male, tanie no i dostane takze tutaj,

u Conrada maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzisiaj zrobilem pierwszy probny element grzewczy dzialajacy tak jak przedstawilem tutaj.

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/16016-podgrzewane-manetki-jakie/page-3?do=findComment&comment=372216

 

Do grzalki uzylem drut oporowy o wartosci 7,5 Ohma oraz skorzystalem takze z uwagi Sylwka i wbudowalem, na wszelki wypadek, proponowany przez niego termostat bimetaliczny 50 stopni C. Wszystko zostalo wpakowane w rurke aluminiowa i zalane zywica epoksydowa. Jako mocowanie w kierownicy sluzy kawalek tworzywa sztucznego dzialajacego tak jak kolek rozporowy. Wystarczy przykrecic do niego ciezarek i gotowe. Calosc wyglada tak.

 

thumb_ihost_1427054581__14270544741661.j

 

Dlaczego uzylem takich materialow?

Przy probach okazalo sie, ze termostat wylacza doplyw pradu w momencie, gdy mi sie wydaje, ze zaczyna byc goraco. W tym momencie temperatura spada raptownie i trwa to troche do ponownego zalaczenia. Osiagnieta temperatura jest wiec bezpieczna dla wszystkich uzytych materialow. Tak ale nie nadaje sie to do uzytku. Bede musial sprawdzic, jak przedstawia sie sprawa, gdy jest to zamontowane w kierownice i podlaczone do regulatora. Tu wazne jest, na jakim stopniu musi byc ustawiony maksymalnie regulator aby nie zostala przekroczona temperatura wylaczajaca termostat. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstaw regulator w otulinę - później będzie się wyłączał 

może wystarczą koszulki termokurczliwe - a może zalać go żywicą (distal może być ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz zapewnie o termostacie.

Wszystko zalane az pod krawedz.

To jest moim dylematem. Grzac to grzeje tylko, jak bedzie sie to zachowywac w kierownicy? Po osiagnieciu temperatury X (50 stopni to tak mniej wiecej) temperatura musi spasc na moze jakies 35 aby ponownie sie zalaczyc. Czym wieksza masa, tym dluzszy czas nagrzewania ale takze studzenia. Wlasnie z tego powodu musze jakos to wszystko regulowac. Niestety, te pierwsze, ktore mi wyslales nie zagadaly a tego z potencjometrem nie wyprobowalem.

Znajde czas (i muze) to wyprobuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że termostat dołożony do metalu i zalany - trochę dupa bo się do niego nie dobierzesz.

układ potencjometrowy się sprawdzi - ale też trzebaby wymierzyć przy jakim momencie nie wyłącza i wymienić rezystor (który jest w szereg z potencjometrem) - te rezystory (bo są w jednej i drugiej gałęzi potencjometru) regulują wartości minimalne i maksymalne które daje potencjometr.

 

Co do układu procesora - jeżeli podasz mi przy jakim poziomie 0-9 nie wywala Ci bezpiecznika termicznego to napiszę Ci program który:

1. na konkretny okres czasu daje 100%, a po tym konkretnym czasie niezależnie od przełączenia przechodzi na 90%, 80% czy 70%

2. musiałbyś doświadczalnie sprawdzić (ale już na kierownicy) - jakie są wartości graniczne poziomu przy którym wywala bezpiecznik i czasu który po włączeniu może dawać 100% grzania (bo nie wiem czy to minuta czy sekundy czy kilka minut)

3. program w wersji bin/hex wysłałbym Ci mailowo ale musiałbyś go sobie wgrać - zakładam że programator to atmegi8 masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z termostatem pol biedy, mam jeszcze 9 sztuk.

Termostat przed zalaniem wlozylem w tuleje, ktora tworzy drut oporowy. Bede robil nowy i tym razem postaram sie zalozyc tak aby kontakt termostatu znajdowal sie poza grzalka a calosc bedzie rozbieralna.

Jezeli sie to uda, (jest malo miejsca) to bede zakladal w 650-ce przy uzyciu regulatora z potencjometrem. Tego z prockiem przy b12 nie bede ruszal bo wszystko dziala jak nalezy. Jezeli po probach mialbym zamiar wymienic na ten drugi to jeszcze porozmawiamy. Layout plytki i schemat jeszcze masz? Moglbym sobie moze dodatkowego samemu zrobic.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się znajdzie (tylko muszę poszukać) a na pewno mam w wysłanych do zakładu produkcyjnego (bo sam płytek nie robiłem tylko do nich wysyłałem).

Jak Ci się nie będzie chciało robić płytek to wrzucę w kopertę i pójdą (lutowanie i wgranie softu zrobisz we własnym zakresie)

 

edit:

Pioter - odczytaj maila - tylko odbicie lustrzane będziesz sobie musiał sam zrobić (patrz napisy - po to wstawiłem na każdą stronę)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza proba z zamontowana grzalka w kierownice zostala zakonczona.

Niepomyslnie. :(

Jako, ze pierwsza, ktora zalalem zywica poliestrowa za szybko byla wylanczana przez zabudowany przelacznik bimetalowy, zbudowalem druga.

Tym razem koncowka wystawala poza zwoje drutu oporowego okolo 2/3 dlugosci i nie zalewalem tylko zasypalem piaskiem kwarcowym (z Balatonu :D ).

 

thumb_ihost_1427466999__14274658393130.j

 

Grzalki mieszcza sie w mojej kierownicy super. Zero luzow.

Tu wielkie dzieki dla Syku za zalatwienie rurki aluminiowej Ø 14 mm.

 

thumb_ihost_1427466827__14274659986233.j

 

Na poczatku testowalem pierwsza grzalke na zimnej kierownicy.

Przy pelnej mocy grzanie trwalo okolo 33 sekund po czym doszlo do wylaczenia a na powtorne zalaczenie czekalem ponad dwie minuty. Manetka byla ciut cieplejsza od tej nieogrzewanej.

Teraz przyszla kolej na druga. Znow pelna moc, 1,65 Ampera

 

thumb_ihost_1427466970__14274658807931.j

 

co daje ponad 21 Watt. Napiecia nie mierzylem ale napewno wiecej jak 13 Volt.

I tu, nie udalo sie uzyskac zadawalajacej temperatury manetki. Raz nagrzewanie, az do wylaczenia, trwalo okolo 48 s a chlodzenie 1min 48s a raz 42 s a chlodzenie minute i piedziesiat sekund zaleznie czy regulator byl na minimum albo na maksimum. Nastepnym krokiem bedzie usuniecie przelacznika bi metalowego. Mysle, ze bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te grzałki wyglądają jakby trzeba było podpalić lont i zmykać.

 

a myślałeś o tym aby ten bezpiecznik dać na drugim - oddzielnym pierścieniu aluminium.

chodzi mi o to aby ten drugi pierścień nie reagował na temperaturę rurki grzałki - ale temperaturę kierownicy

połączenie między pierścieniami teflonem lub bakelitem (lub czymkolwiek co zbytnio nie przewodzi temperatury)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lontow, grzalki wlozylem odwrotnie, bylo latwiej podpiac bez wiercenia kierownicy.

Co do drugiego pierscienia, to jest dobry pomysl i mozliwy do realizacji.

Z drugiej strony, jezeli wyrzuce wylacznik i kiedys sie cos tak zepsuje, ze bedzie goraco to jaki problem zjechac i wyjac bezpiecznik?

Obojetnie, wyprobuje obie opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Irytowały mnie wizualnie moje grzane manetki. Nie dość, że mocno już starte, to jeszcze po glebie, prawa zaorana. Jak zobaczyłem u naszego Gruchy łapogrzałki made in china i ich rozwiązanie regulacji, to nawe się nie zastanawiałem. Kupiłem dla siebie i dla plecaczka.

Cena też zachęca

http://m.aliexpress.com/item/1954839312.html

A teraz porównanie do Daytonów.

 

Daytony 48W

Chinole 24W

 

Daytony grzałem na 30-50% (regulacja made by Syku 10stopniowa, tam gdzie sobie zamontujesz-wygodne)

Chinole, adekwatna temperatura przy 60-100% (regulacja 5stopniowa przy lewej manetce- bardzo wygodne)

 

Daytony grubsze od zwykłych manetek.

Chinole podobnej grubiści (tempomat się nie klinuje)

 

Minusem może być wykonanie. Trzeba np. poobrywać na manetce nadmiary gumy na łączeniu formy. Mało istotne detale.

Prawa manetka z rolgazem.

Wcześniej miałem biały rolgaz (nie wiem czy oryginalny, ale około centymetra go wystawało między przełącznikami, a manetką. Teraz manetka przylega do przełączników. Musiałem przesunąć wszystko z tej strony kierownicy w prawo, w tym lusterko. Efekt? Większe pole widzenua w prawym lustrze.

Grzeją lepiej od samoróbek z podgrzewaczy do lusterek (i w sumie tanieh wyszły, licząc przesyłki i inne takie). Za przesyłkę nie płaciłem, były po 10 dniach

Plusem dla mnie jest też to, że przy takim samym obciążeniu altka (jak przy daytonach) łapy grzeje mi i żonie.

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Free-shipping-universal-motocross-Hot-Ha

Wyglądają tak.

Cena około 10-12$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.aliexpress.com/item/22mm-ATVs-Motorcycle-Electric-Heated-Molded-Hand-Grips-Warmers-Handlebar-Free-Drop-Shipping/1999647786.html

 

Nie wiem jak u Ciebie, ale zauważyłem jedną wadę :P powyżej 12k obrotów lewa przestaje mi grzać :D prawa działa normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.aliexpress.com/item/22mm-ATVs-Motorcycle-Electric-Heated-Molded-Hand-Grips-Warmers-Handlebar-Free-Drop-Shipping/1999647786.html

 

Nie wiem jak u Ciebie, ale zauważyłem jedną wadę :P powyżej 12k obrotów lewa przestaje mi grzać :D prawa działa normalnie :)

bo to manetki do 1250

odcinka przy 9,5 tysiaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

 

Miałem mały duży problem z przyklejeniem rollgazu.

Wszystko jak przykazał producent zrobiłem i za pierwszym razem klej puscił :-(

Zmatowiłem rollgaz papierem 800. Dałem sporo kleju i obecnie trzyma raczej. Co to za numery?

Mieliście takie coś? Boję się że puści w złym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie sie cały czas rolgaz kreci,  raczej nie  przeszkadza jakoś szczególnie, czasami trzeba po prostu cofnać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też się kręcił to przykleilem tak że już nigdy tego nie ściągnę :) w dodatku trochę źle przykleilem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręcenie jest niebezpieczne jak się obróci w najmniej odpowiednim momencie - np w sytuacji awaryjnej... 

W motocrossie dodatkowo stosuje się mocowanie drutem - tylko tam przy jeździe torowej musi to być mega stabilne ponieważ tam cały czas musisz mieć dobre trzymanie kierownicy bo widziałem jak np przy lądowaniu potrafiły komuś się ześlizgnąć ręce z kierownicy... o efekty chyba nie trzeba pytać.... 

wygląda to mniej więcej tak: 

https://youtu.be/hfmKVrmriNA?t=6m20s

 

A co do manetek w Bandicie - mam założone oxforda i póki co jestem zadowolony :) przy temp 5-10 st jest przyjemnie przy ustawieniu na 40% , przy niższych temp pomyślałbym o jakichś handbarach dodatkowo...

Edytowane przez darekb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.