Skocz do zawartości

Podgrzewane Manetki - Jakie


Gość Reed
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

kręcenie jest niebezpieczne jak się obróci w najmniej odpowiednim momencie - np w sytuacji awaryjnej... 

 

 

właśnie o to chodzi.

Baldhead, nie napisałeś czy masz grzane bo co innego jak się grzana obróci, a co innego jak gumowa, która i tak siedzi jakoś w miare ciasno. Przy grzanej praktycznie nie mogłem dodać gazu jak klej puścił i od razu przyszło mi na myśl to co kolega wyżej napisał.

Kręcenie na drut też jest niedopuszczalne, bo grzana manetka ma w środku sztywną tulejkę, a na niej dopiero gumę.

 

Czyli wniosek jest taki, że "więcej kleju" :D    

Ale pytanie dość ważne, bo zdziwiłem się, że klej za pierwszym razem nie chwycił. 

Robiliście jakieś zabiegi z rollgazem przed przyklejeniem poza zeszlifowaniem rantów? Mam wrażenie, że dopiero zmatowienie papierem pomogło, ale nie będę zapeszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odtłuszczenie może jeszcze? :P

 

Póki co się trzyma, więch chyba wszystko naraz pomogło (zmatowienie, odtłuszczenie i dużo kleju)

 

moduł v8 faktycznie działa tak jak piszą.

gallery_1413_992_1911.jpg

 

Ma funkcję auto wyłączania i nie pozwala włączyć manetek, kiedy silnik nie pracuje. Kiedy zapomnimy wyłączyć grzanie, po chwili przejdzie w tryb bez grzania (nie żre aku), ale pamięta nastawy i jak tylko silnik ruszy i alternator zacznie ładować, manetki znów grzeją. Jednak kiedy nic się nie dzieje to po paru minutach się wyłączy całkiem manetki. 

Póki co nie bawiłem się w przekaźniki i inne kombinacje z kablami. Producent daje wystarczające nadstany kabli, żeby spędzić wesołe popołudnie w garażu i główkować jak je poprowadzić.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pomimo tego systemu co sam gasi, to i tak zmontowałem manetki z automatycznym wyłącznikiem świateł :) taka nadgorliwość z mojej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

chłopaki zamierzam kupić manetki http://www.barracuda-moto.pl/universali/kierownice/gripy-racing.html ale trochę mi teraz w głowie zawróciły oxfordy, bo wracając w nocy łapy przewiewa hmm jakieś jeszcze opinie? czy do wersji N będą pasować? czy będzie trochę jak gniot wyglądało? czy może lepiej barracudy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wolisz? Wygląd czy wygodę?
Miałem Barracudy, mam teraz Oxforda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno i drugie haha :P te same barracudy miałeś? i jak oceniasz przejście z nich do oxa? a barra nie są wygodne? :P która wersja najlepsza?

Edytowane przez Hanni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygodne, ale szybko mi się w manetce gazu wytarły wzory na tej gumie, a miałem oryginały ze sklepu za 2 stówy... Na aliexpress są za jakieś 40zeta ;)

Teraz jak mam grzane, to jestem pewien, że w następnym motocyklu też będą :P

Uważam, że to była strata kasy z tymi Barracudami. Chcesz to Ci za stówę sprzedam swoje, bo mi leżą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podróbki barracud za 3$ widziałem.. Może i racja, oprócz wyglądu nic nie oferują a i tak chciałem czarne także tutaj bd 2w1 a podłączenie nie jest skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz odrobinę zdolności manualnych to ogarniesz bez problemu ;) żadna filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem już rano zobaczymy co z tego będzie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Tak czytam sobie ten temat, bo coś korci mnie zakup tego zestawu. Wszystko ładnie pięknie, ale pod co się podłączacie z tym przekaźnikiem, czym on ma sterować? W poprzednim moto miałem bezpośrednio pod aku podłączone, ale teraz chcę tak, żeby się wyłączyło w momencie wyłączenia zapłonu. Tak więc, w które miejsce się wpiąć z tym przekaźnikiem, albo może bezpośrednio pod coś się podłączyć? I jest jakaś długość, co by nie trzeba było przycinać tych manetek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam sobie ten temat, bo coś korci mnie zakup tego zestawu. Wszystko ładnie pięknie, ale pod co się podłączacie z tym przekaźnikiem, czym on ma sterować? W poprzednim moto miałem bezpośrednio pod aku podłączone, ale teraz chcę tak, żeby się wyłączyło w momencie wyłączenia zapłonu. Tak więc, w które miejsce się wpiąć z tym przekaźnikiem, albo może bezpośrednio pod coś się podłączyć? I jest jakaś długość, co by nie trzeba było przycinać tych manetek?

W tym najnowszym sterowniku naprawdę nie ma potrzeby montowania przekaźnika, nawet zakupiłem przekaźnik, ale sterownik działa dobrze i przekaźnik poszedł do czego innego.

a jak już koniecznie chcesz go zamontować to znajdź w wiązce + po stacyjce :) i tam się wepnij

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy ma zabezpieczenie przeciw rozładowaniu mowa oczywiście o Oksfordzie a jak przekaźnik to tylko do plusa po stacyjce jak mówi Lelon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki przekaźnik sobie założyłem do auta, jak montowałem halogeny. Więc dwie żarówki po 55W każda daje radę. Pod tylne światło jakbym się podłączył będzie dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dobrze podłącz pod plus po stacyjce , podłączenie pod lampę choć nie powinno skutkowało u kogoś na forum uszkodzeniem instalacji choć to tylko sterowanie cewki więc obciążenie znikome . Syku obiecuję więcej nie pisać pijany na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bezpiecznik pod ktory latwo sie podpiąć. Uzywam go przy podpieciu olejarki.

Są to bezpieczniki 15A IGNITION lub SIGNAL

 

Obydwa jak pamiętam dają sygnał po stacyjce przy czym jeden z nich (nie pamiętam) odłącza go na czas kręcenia rozrusznikiem

 

Ja stosuję wyprofilowany baypass bezpiecznikowy (do dostania na allegro)

coś takiego:

mini_1.jpg

 

Wyprofilowany bo się nie mieści pod pokrywką więc spiłowuję górne gniazdo bezpiecznika, lutuję kabel bezpośrednio do styku bypasa i zalewam żywicą epoksydową

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak, mając przekaźnik nr 53 ze stajni VW, taki jak na zdjęciu:

 

d21-6d57d2fa6ef2253a091177154739a8a0.jpg

 

Podłączamy następująco:

30 - przez bezpiecznik do plusa

85 - masa

86 - jako sterowanie, czyli gdzieś tam, gdzie napięcie pojawia się po zapłonie

87 - przewód plusowy od sterownika manetek, a (-) od sterownika manetek do masy na aku

 

Dobrze to zrozumiałem?

 

Grzańce już zamówiłem, wersja Touring. Moje oryginalne manetki mają 120mm długości, te Oxfordy też mają 120mm z możliwością przycięcia do 110mm, ale mam nadzieję, że chyba nic nie trzeba będzie docinać.

 

 

Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło...

Czy jeśli będę sobie jeździł z włączonym podgrzewaniem i wyłączę zapłon, to wiadomo - manetki się też wyłączą. Ale czy jak zapłon ponownie włączę, to sterownik będzie pamiętał, na jakiej mocy ostatnio grzał i samo się grzanie uruchomi, czy będzie wyłączony i trzeba będzie go ręcznie załączyć?

Edytowane przez seebst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że nie będzie pamiętał - ale nie przesadzaj zawsze na początku dajesz maxa aby rozgrzały kierownicę

a potem zmniejszasz

 

a podpięcie ok rozpisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znalazłem taki oto schemat, ale wydaje mi się, że ktoś pomylił styki 85 z 86 http://i50.photobucket.com/albums/f330/vqsoft/manuale/sterowanieprzekanikiem.png

Z tą pamięcią tylko tak zapytałem, z ciekawości. Mi tam rybka, czy będzie pamiętał, czy nie, ale chciałem tylko wiedzieć. Tak więc, jak uda mi się znaleźć na jakimś szrocie taki przekaźnik z podstawką, to go wezmę, a jak nie, to może w jakimś sklepie moto też coś podobnego dostanę, może nawet i mniejszy gabarytowo będzie - to jeszcze lepiej. Jakiś sobie sygnał sterowania jeszcze muszę poszukać.

 

A jeszcze jedno pytanie - czy dla regulatora napięcia lepiej będzie, żeby układ elektryczny był obciążony, czy odciążony? Więcej będzie się grzał podczas nadmiernego obciążenia instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85 i 86 to styki cewki

obojętnie jak podepniesz byle dostały masę i 12V po stacyjce.

 

a ostatniego pytania nie rozumiem. chodzi o manetki czy ogólnie, podczas rozruchu czy podczas pracy?

co poeta miał na myśli pisząc powyższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pracy. Chodzi mi o to, że cały układ elektryczny w motocyklu jest dostosowany do jakiegoś tam maksymalnego poboru prądu. No między innymi alternator. Jest też regulator napięcia, a ten potrafi się grzać. I teraz tak - mam włączone światła mijania, oświetlenie pozycyjne, dojdą do tego teraz manetki, niech dojdzie jeszcze do tego zapalniczka i coś do niej podłączone i jeszcze może coś, co pobiera prąd. Co lepiej będzie dla regulatora napięcia, żeby się nadmiernie nie grzał - jak odciążę układ, aby był mniejszy pobór prądu, czy może aby pobór prądu pozostał na takim poziomie, jaki standardowo powinien wynosić w instalacji elektrycznej motocykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.