Skocz do zawartości

Podgrzewane Manetki - Jakie


Gość Reed
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, mam podgrzewane manetki (nawet nie wiem jakiej firmy szczerze mowiac) no i przy ostatnim stawianiu na centralke pociagnalem za mocno za lewa manetke bylo "chrrrryp" i manetka zaczela sie krecic/obkrecac. Pewnie byla czyms podklejona bo dzwiek przypominal lamanie starego sylikonu ;)

No to teraz do rzeczy, jakis sposob zeby to naprawic? Podklejac, ale czym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nadal grzeje i nic się nie przerwało to np. oxford przy swoich dodaje "kropelkę" czyli super glue   :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... pociagnalem za mocno za lewa manetke bylo "chrrrryp" i manetka zaczela sie krecic/obkrecac. 

 

Nawet gdy klej pusci to nie powinno sie tak krecic jak opisujesz bo siedza stosunkowo ciasno.

Popatrz czy czasen rolgaz nie rozwalilo a jezeli jest ok to dobrym (kupilem juz dziadostwo) butaprenem calosc przesmarowac i na nowo skleic.

 

Edit

 

Nastepnym razem jak bedziesz stawial to lewa lapa na kierownicy a prawa chwytasz za lewy set pasazera.

Moto same wskakuje na centralke.  :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Popatrz czy czasen rolgaz nie rozwalilo a jezeli jest ok t

 Pioter  cyt. pociagnalem za mocno za lewa manetke bylo "chrrrryp" i manetka zaczela sie krecic/obkrecac. 

 

W lewej rolgaz   :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kuuu... jaki ja glupi,   masz racje.  ihost_1493478976__patsch.png

 

Edit

 

U mnie byla po prawej luzna, moze dlatego bo o niej myslalem.  :D

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Pioter  cyt. pociagnalem za mocno za lewa manetke bylo "chrrrryp" i manetka zaczela sie krecic/obkrecac. 

 

W lewej rolgaz   :zeby:

bo on ma anglika przecież :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo on ma anglika przecież :D

 

O, to je to!  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jakos bede probowac to kleic, myslalem ze moze sa jakies specjalne kleje, lub sylikony do wyzszych temp. tak zeby za sezon/dwa znow nie strzelilo ;)

A co do stawiania ja to jednak nie potrafie inaczej zawsze lewa reka na lewej manetce a prawa za stelaz od bocznego kufra :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

pytanko male techniczne - czy manetki maja biegunowosc? chodzi o same raczki z grzalka w srodku, wychodza z niej 2 kabelki i czy wsio ryba jak je podlacze do zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się z biegunowymi nie spotkałem (nie ma sensu aby elektronikę do gum pakować)

tam jest tylko drut oporowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kostek nie da się inaczej włożyć, nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, spoko.. 

a pociagne jeszcze pytanie o co mi chodzi.. 

mam motonga, ktory ma sterowanie manetkami grzanymi (fajnie zintegrowane z zegarem i guziczkami przy manetce) + wypuszczone 2 wtyczki (2-zylowe) pod ori manetki (kosztuja one oczywiscie pierdyliard pieniadza).

Instalacja wowczas prosta bardzo - podlaczam obie raczki pod wtyczki i "automatycznie" zaktywuje/wykryje mi sie menu w kompie do sterowania nimi (pewnie wykrywa jakas opornosc). 

tak to wyglada mniej/wiecej jak na obrazku 

 

48a6fcb6a7174d50.jpg

 

i teraz pytanie - czy jak kupie sobie oxfordy i wepne je w te gniazda (same raczki bez sterownika). czy to zatrybi? 

rozumiem, ze taka manetka ma jakas opornosc, ale czy moze byc przystosowana np. tylko do 12V albo np. do 6V?

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może.

mogą być szeregowo podpinane i równolegle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej byloby pozyczyc od kogos albo ustawic 2 moto obok, ewentualnie przedluzke z kabla zrobic lub zmierzyc opornosc i dac taki opornik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sensie zmierzyc opornosc na oryginalach i taka sama uzyskac na moich oxfordach (dopelnic dodatkowym opornikiem)? 

a jak oxfordy juz maja wieksza opornosc na dzien dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Daniel

 

Jest to proste

Laczac dwa oporniki szeregowo podnosisz rezystencje pierwszego o wartosc drugiego a rownolegle... Pomysl sam.

Obliczyc mozesz to wedlug wzoru R calkowite= R1xR2/(R1+R2) a to oznacza, szukajac R2, R2=R1xRc/(R1-Rc).

Moim zdaniem podpiecie byle jakiego nie podejdzie. Potrzebujesz cos mocniejszego z radiatorkiem do odprowadzenia ciepla a to mija sie z celem. Podepnij je i tyle. Albo zaskoczy albo i nie. Zawsze jest mozliwosc uzycia sterownika Syka. Poprosisz, to napewno tobie wszystko udostepni, moze i zrobi.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oksfordy są na 12V

 

zakładam że nie ma sensu robić układu 6v i podpinać je równolegle

jeżeli oryginalne manetki były na 6v to je podpinali w szeregu - a oxfordy musisz dać równolegle

 

jedyne z czym może być problem to maxymalny prąd który możesz wyciągnąć ze sterownika - tam wyszło mi ponad 3,5A przy pełnym grzaniu (na max)

jeśli moc grzania oryginałów jest mniejsza (np 24W) to układ może być zaprojektowany na maksymalne obciążenie 2A

a wtedy "nołbadysnoł' czy są zabezpieczenia

 

może lepiej podpiąć na wstępie zamiast każdej manetki żarówkę 21W - jak będzie się ściemniać kup oksfordy (sprawdź sobie tylko czy kable są w szeregu czy równolegle)

 

edit:

a jak zmierzyć:

1) ohmomierz zwierasz przewody pomiarowe - powinno być 0 ale pewno będzie ze 2ohmy ze względu na kable

2) podpinasz ohmomierz jeden kabel do pierwszej wtyczki (dowolny pin) i sprawdzasz czy na którymś pinie drugiej wtyczki masz wynik z 1)

3) jeśli jest, sprawdzasz drugie piny, jeśli to samo strzelam że podpięcie jest równoległe

4) jak nie to jeszcze o niczym nie świadczy - bo może być odrębne sterowanie manetki - więc i tak zostanie opcja żarówkowa

 

bez ryzyka nie ma przyjemności - postaw gaśnicę w pobliżu :P

Edytowane przez syku
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde dzieki Syku!

musze to jeszcze ze 2 razy przeczytac, zeby zakumac ale dzieki wielkie :) bede kombinowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek lopatologicznie prosze, lopatologicznie jak dla policmajstra.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwie wtyczki A i B

każda z wtyczek ma dwa piny A1 i A2 oraz B1 i B2

 

1. podpinasz omomierz między A1 i B1,

2.a ) jeśli jest zwarcie czyli taki sam odczyt jak przy zwarciu przewodów pomiarowych ohmomierza to

3.a ) podpinasz omomierz między A2 i B2 jeśli jest zwarcie czyli taki sam odczyt jak przy zwarciu - jesteś w domu - połączenie równoległe

4.a ) sprawdź dodatkowo A1 - B2 i A2 - B1 nie powinno być zwarcia

 

2.b ) jeśli podpięcie pkt 1. wykazuje że nie ma zwarcia to

3.b ) podpinasz omomierz między A1 i B2

4.b ) jeśli jest zwarcie czyli taki sam odczyt jak przy zwarciu przewodów pomiarowych ohmomierza to

5.b ) podpinasz omomierz między A2 i B1 jeśli jest zwarcie czyli taki sam odczyt jak przy zwarciu - jesteś w domu - połączenie równoległe

6.b ) sprawdź dodatkowo A1 - B1 i A2 - B2 nie powinno być zwarcia

 

czyli szukasz takich układów połączeń

ihost_1495998990__beztytulu.jpg

Edytowane przez syku
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak zrozumialem o co kaman. 

 

i jest szeregowe polaczenie.  dodatkowo na pozostalych pinach podaje stale napiecie ~2,8V (zgaszony, zaplon, odpalony silnik - ciagle takie samo). 

 

b22c1195776d151agen.png

 

 

szkoda, ze te wtyczki nie trzymaja stron + i -, to bym podlaczyl kierunkowskazy bo maja takie same gniazda. 

 

martwi mnie jednak, ze te kabeleczki pod fabryczne manetki to strasznie cieniusie sa - takie standardowe automotive jak chodza z wiazki ecu. oxfordy na oko 3 razy grubsze. 

 

cos z powyzszego wynika sensownego?

Edytowane przez Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 razy grubsze? Moze otulina? Przekroj przewodu wazny.

 

Edit

 

Zastanawiaja mnie tylko te 2,8 V.

Edytowane przez pioter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje połączenie o niczym jeszcze nie świadczy

 

kolejny pomiar:

voltomierz pomiędzy zielonym a masą

jeśli 0V sprawdź ohmomierzem między zielonym a masą

jeśli 12V mam pewne pomysły :) ale to jak będą wyniki

 

edit:

z twoich pomiarów jest albo szeregowy albo dwuobwodowy (odrębne sterowanie każdą manetką).

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0V i opornosci zadnej, tzn. "1"

 

ale tak jak chyba juz pisalem, ze komp musi najpierw wykryc jakas opornosc na wtyczkach i dopiero pozwoli zaktywowac menu manetkowe i dopiero wtedy moge wystartowac grzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.