Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

Ja na takim jeżdżę :) a jeżdżę sporo. Czasem parę km, czasem kilkaset dziennie. Od lutego przez upały po pierwsze śniegi i wszystko jest cacy. Olej jak najbardziej polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy Dziorek rządzi się swoimi prawami.

Napisz chociaż jaki to Castrol bo 10W-40 to za mało :)

Jeżeli motocyklowy to się nadaje.Zresztą każdy motocyklowy pólsyntetyk się nadaje.Syntetyk nie zawsze minerał zależy od firmy i stanu moto i widzimisię właściciela.

Złota zasada .Jak się nie znasz to lej co zaleca producent.A zaleca olej motocyklowy 10W-40 półsyntetyczny w specyfikacji SE lub SF Zalecam minimum SG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy Dziorek rządzi się swoimi prawami.

Napisz chociaż jaki to Castrol bo 10W-40 to za mało :)

Jeżeli motocyklowy to się nadaje.Zresztą każdy motocyklowy pólsyntetyk się nadaje.Syntetyk nie zawsze minerał zależy od firmy i stanu moto i widzimisię właściciela.

Złota zasada .Jak się nie znasz to lej co zaleca producent.A zaleca olej motocyklowy 10W-40 półsyntetyczny w specyfikacji SE lub SF Zalecam minimum SG :)

 

Na pewno jest półsyntetykiem, ale muszę się dowiedzieć jaka jest jego specyfikacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz na myśli Castrol GPS 4T 10W40 To polecam. Używam go już dwa latka i nic złegp o nim nie powiem a jesli chodzi o jego klasę to jest wyższa niż poleca przedmówca bo SJ. Polecam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej się nadaje. Używam tego oleju i poprzedni właściciel też go używał.

W tym roku Castrol zmienił nazwę i na etykiecie jest Castrol POWER 1 10W40, opakowania mają także inny kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za informacje :) ogarnąłem typ tego mojego oleju u jest to SAE więc z tego co wiem to chyba nada się do mojego bandziora :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Bandzior będzie bardziej zadowolony z full syntetyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz rozszczelnic silnik to nie polecam syntetyka szczegolnie do 2001r. podobno syntetyki sie leje do jakiegos przebiegu lub ilosci sezonow (2/3/4 sezony i na polsyntetyk sie przechodzi)?

ktos potwierdzi czy sie myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat bujdy z prlu- kiedy zasuwali na selektorze - wiąże się to z nagarami których w dziorze nie uświadczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak powiela jeden drugi trzeci te bujdy i powstaja mity.... Ja caly sezon przejezdzilem ta syntetyku nie wiem co wbylo wczesniej. Mielem pelne okineko po zalaniu. Po 5,5 tys mam na dolnej kresce. Wiec tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm logi to dobrze ? Ja zalałem półsyntetykiem , po podobvnym przebiegu jak miałem ponad krechę tak mam do dziś .Hm,nie wiem czy to takie bujdy .W jakimś celu trzeba zachować kolejność syntetyk-pół syntetyk-mineralny a nie odwrotnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandzior będzie bardziej zadowolony z full syntetyka ?

Tak, po zmianie z połówki na fula biegi klikają a nie strzelają i (ponoć) trudniej go przegrzać (czytaj przydaje się w mieście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, po zmianie z połówki na fula biegi klikają a nie strzelają i (ponoć) trudniej go przegrzać (czytaj przydaje się w mieście).

 

Jeżdżę na motulu 5100 i lubi zgrzytnąć z jedynki na dwójkę, czasem trzeci też, ale ciszej. Mówisz, że to może być przez olej? :) Zawsze miałem motul 5100 i było git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krav wiecej do powiedzenia ma zuzycie silnika w kwesti lykania oleju. Ja nie mam pojecie jaki moj ma przebieg czy ma 35 czy 135 tys czy byl krecony i o ile.

Bandzior bardziej zadowolony byl (chociaz moze to byc tylko moje odczucie subiektywne bo nie wiem co bylo wlane wczesniej). Druga kwestia jest cen syntetyka ktora zazwyczaj buja sie ok 45> za litr (ten od qnerka to faktycznie okazja). Nie zawsze wymiana oleju pomoze na walenie skrzyni, picie oleju itd, ale sprawdzic nie zaszkodzi.

 

Glownie syntetyk vs polsyntetyk to zachowanie przez dluzszy czas pierwotnych parametrow pracy dla tego pierwszego.

 

Pobajdurzyc mozna co lepsze a co gorsze a i tak kazdy wleje co bedzie chcial. Tylko jak ktos powtarza bujdy ze sie silnik rozszczelni jak wleje syntetyk to jest dla mnie smieszny. Tak jak wymiana w samochodach do 100 tys syntetyk do 200 pol a powyzej juz mineral bo silnik sie zajedzie...

 

A co do motula, jeszcze ze 3 lata temu malo kto o nim mowil i wtedy to byl dobry olej (przynajmniej do puszki) teraz wszyscy trabia motul motul motul pelno tego na alledrogo i co za tym idzie nie masz pojecia, czy lejesz ori motul, czy jakies siki spod lady. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do motula, jeszcze ze 3 lata temu malo kto o nim mowil i wtedy to byl dobry olej (przynajmniej do puszki) teraz wszyscy trabia motul motul motul pelno tego na alledrogo i co za tym idzie nie masz pojecia, czy lejesz ori motul, czy jakies siki spod lady. ;)

 

 

Ja na motula nie narzekałem nigdy. Miałem GSa, do ktorego zalałem castrol i łykał mi go ponad 0,5L na 1000km. Później zalałem motula i spalanie oleju spadło do jakiś 0,5L ale na 2000km (liczyłem tak po bańkach :)

W bandziorze przez cały sezon mam poziom oleju ten sam. Mierzę w tym samym miejscu w garażu jak na równym stoi. Tu mam powód do zadowolenia ;)

 

Jedynie chciałbym usiszyć walenie w skrzyni. W innym wątku piszecie, że bandzior tak ma przy 1 i 2 biegu, ale jeśli by się dało złagodzić ten stuk to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MetalBeast za kazdym razem CI tak wali przy zmianie?

 

Nie, czasem się udaje gładko, ale co dziwne zawsze kiedy przyspieszam dynamicznie. Jak jadę wolno i wrzucam 2 to czasem słychać lekki stuk. Moto ma 55tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit tak ma.

 

Jak jedziesz bardziej dynamicznie to silnik zagłusza stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze jak silnik jest zimny to biegi wchodza bez zgrzytow. W sumie zalezy jaki bandzior ma dzien. Wiec olej raczej ma tu niewiele do powiedzenia.

 

A co powiecie na wplyw oleju (syntetyk polsyntetyk mineralny) na zuzycie tarcz sprzeglowych? Slyszalem opinie (z ktora sie nie zgadzam) ze od syntetyka sprzeglo szybciej siada i ze to znany problem za zachodnia granica. NIby czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem występował ale w motocyklach z lat 80 i początku 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze jak silnik jest zimny to biegi wchodza bez zgrzytow. W sumie zalezy jaki bandzior ma dzien. Wiec olej raczej ma tu niewiele do powiedzenia.

Raczej jaki dzień ma keirownik motonga :)

A co powiecie na wplyw oleju (syntetyk polsyntetyk mineralny) na zuzycie tarcz sprzeglowych? Slyszalem opinie (z ktora sie nie zgadzam) ze od syntetyka sprzeglo szybciej siada i ze to znany problem za zachodnia granica. NIby czemu?

Bzdura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.