Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

Tomek co do sprzegla tez tak mysle, a co do zmiany biegow to cholera wie, tez myslalem ze robie cos nie tak ze zly dzien mam widocznie do bandyty jeszcze treningu trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi.Otóż kwestia lepszych włąsności płuczacych syntetyka vs reszta to prawda i zawsze ci dlatego lanie po mineralnym syntetyka może ( ale nie musi) się skonczyć zwiększona konsumpcją oliwy .To nie bajka i nie kwestia znana od roku .To ma uzasadnienie pomimo iż upływ czasu i technologia minimalizuje ten efekt .Dziwie się bardzo że jest to kwestionowane wogóle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia pluczaca jak to nazwales wcale nie zalezy od tego czy olej jest mineralny polsynt czy syntetyczny tylko od zawartych w nim dodatkow pluczacych.

Jakis czas temu pisalem z gosciem co juz x lat sie interesuje olejami i nawet kilka przykladow mi podawal, w ktorych mineralny olej lepiej czyscil silnik jak syntetyk.

Wogole to nie mozna mowic ze sytnetyk lepiej myje od minerala- konkretne produkty trzeba by porownac. Kiedys moze i tak bylo obecnie oleje duzo poszly do przodu.

 

 

Miara obecności i ilości dodatków myjąco-dyspergujacych jest liczba zasadowa TBN.

 

Im wyższa TBN oleju, tym lepsze jego własności myjące, a tym samym przez dłuższy czas silnik będzie utrzymywany w czystości, przez co wydłuży się jego sprawność i żywotność.

 

Jak więc widać, liczba zasadowa oleju jest oprócz lepkości podstawową charakterystyką jakościową oleju[....]

 

 

Detergenty i despergatory.

 

Jest to najważniejsza i największa grupa dodatków uszlachetniających, wnosząca nowe właściwości do oleju. Z chemicznego punktu widzenia detergenty są sulfonianami lub fenolanami wapnia lub magnezu, natomiast dyspergatory są pochodnymi kwasów bursztynoimidowych. Funkcje spełniane w oleju to:

 

zdolność do utrzymywania silnika w czystości

utrzymywanie wymytych osadów w stanie zdyspergowanym ( rozproszonym w oleju ) aby umożliwić ich oddzielenie na filtrze olejowym.

 

Miarą obecności detergentów i dyspergatorów w oleju jest TBN (całkowita liczba zasadowa) oraz zawartość metali (Ca, Mg). Ogólnie można powiedzieć, że wyższa klasa jakości oleju wymaga większej zawartości dodatków dyspergujqco-myjacych i tym samym posiada wyższy TBN. Podkreślić należy, że w trakcie eksploatacji następuje “wyczerpanie” zawartości detergentów-dyspergatorów w oleju. Miarą stopnia wyczerpania jest spadek TBN. Stopień spadku TBN jest jednym z kryteriów decydujących o konieczności wymiany oleju.

 

Nie ma sie co oszukiwac jak w silniku wszystko uszczelnia nagar i szlam to masz racje zalanie dobrego oleju- nie koniecznie syntetyka skonczy sie zle- ale jak tu nieraz qnerk wspominal ostani nagar w silniku w jakims polonezie widzial :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezmienie swojego zdania.Co do nagaru,poloneza etc ,Cóż,jesli ktoś się spodziewa 1,5cm nagaru to faktycznie takiego sie nie dopatrzy .Mówimy tu o całkiem innych wartościach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak w kwestii oleju mam coś do wtrącenia. Mam mondziaka MK1 - dobre auto, tylko pali jak smok. Nadeszła wymiana oleju a że w garażu były ze 4 butle motula 5100 z resztkami po około 0,5 na dnie to wpadłem na pomysł, żeby dokupić jeszcze trochę i zalać mondizaka. Do moto oleju, który stał kilka zim w garażu nie chciałem nalewać, ale do auta! :) czemu nie.

No jak pomyślałem, tak zrobiłem. Autko zaczęło fajnie chodzić, samoregulatory zaworów kasowały luzy jak znalazł (jak zawsze na nowym oleju), ale po jakiś 3 tyś z małego kapania, z którym jezdziłem od 2 lat zaczęła się robić spora kałuża...

Nie wiem na ile to wina oleju, ale tak się stało po prostu. Mogło stać się na każdym innym nowym oleju, ale do mondziaka lałem jakieś elfy i inne wynalazki za 80zł 4L :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej się leje taki jaki zaleca producent silnika (lub odpowiednik) a nie żadne wynalazki. Nad doborem oleju pracował sztab inżynierów, na pewno mądrzejszych w tej dziedzinie od nas więc po co ich poprawiać?

Zamiast świeć też wkręcacie takie:

 

swiecapodgrzewacz.jpg

 

bo się świeca nazywa?

Nalejcie roślinnego, też ma w nazwie olej.

 

 

Oczywiście co innego silniki tuningowane. Wtedy już nie jest to seryjny silnik i parametry pracy się zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lania co poleca producent to tez nie do konca tak jest- producent lal to co akurat bylo dostepne na rynku, Przyklad hondy ktora do swoich aut najpierw zalecala oleje 5w30 a pozniej 0w20, (wczesniej byl porblem z dostepnoscia) do tych samych silnikow.

 

Ale i tak wkoncu kazdy bedzie lal co bedzie chcial i nic i nikt go nie przekona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam już z tym laniem to nie przesadzajcie. Olej ma być nie gorszy niż to co podaje producent. Lepszy to i owszem. A motul 5100 w mondziaku to mega burżujstwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mi wmawiali zebym do swojej hondy wlal 10w40 pol syntetyk bo juz przebieg prawie 220 tys. Poprzedni wlasciciel mial jakies 10w60 racing semisynt. Zmienilem na 5w30 full synt plus plukanka silnika i zadnych zlych rzecy nie zanotowalem, chyba ze lzejsza prace na zimno, odpalanie przy -20, spalanie mniejsze o prawie litr uznac z takie.

 

No ale znowu w tego typu dyskusjach schodzi sie na tematy 4oo :) A z drugiej strony sens lania do bandziora oleju za 2 stowki to burzujstwo jak i tak wymiana jest co te 6 tys i pewnie nastepny wleje jakis tanszy i spelni swoje zadanie, co nie zmienia faktu ze syntetyk ma duzo wiecej plusow.

 

W samochodzie producent oleju zapewnia wrecz gwarantuje ze nie straci on swoich wlasciwosci przez 24 tys km, co do motocyklowego juz takiej wzmianki nie widzialem (ten sam producent).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żeby teraz ktoś pokusił się o podsumowanie całej tej dyskusji i zebranie wniosków w jednym poście ;) Potem będziemy je najwyżej lekko modyfikować i dojdziemy do jakiegoś konsensusu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję żeby teraz ktoś pokusił się o podsumowanie całej tej dyskusji i zebranie wniosków w jednym poście ;) Potem będziemy je najwyżej lekko modyfikować i dojdziemy do jakiegoś konsensusu ;)

 

Bardzo proszę:

"Lejesz to na co Cię stać. Najlepiej syntetyk."

 

Do tego wniosku w sprawie oleju silnikowego dochodziliśmy na tym forum już ze 3 razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka co do tematu olejow to my tu mamy 4 strony. Na forum accorda juz dochodza do 200 :lol:

Edytowane przez logicsys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka co do tematu olejow to my tu mamy 4 strony. Na forum accorda juz dochodza do 200 :lol:

 

Spoko, jeszcze trochę pospamujemy i ich dogonimy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja zapytam o olej. Obecnie bandziorek zalany jest orlenem platinum moto 4t 10w40 semisynthetic i pytam czy zalewać tym samym czy może zalać też orlen ale sythetic 10w50 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalalem 300V 15w50 do iksa, ale on ma tylko jedna chlodnice przy mocnym obudowaniu i niektorym uzytkownikom lapie nawet po 120* a mam zamiar poganiac go troche po Radomiu i Lublinie. Przy "normalnym" uzytkowaniu 10w40 jak najbardziej! w sumie to takie jest zalecenie producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja lałem 15w50 do GS500 ale on nie miał wcale chłodnicy i jak się mocno zagrzał lekko wzrastały obroty jałowe a temperatura oleju wchodziła na czerwone pole (chyba 130C). Na 10w40 często w upałach i korkach tak miałem. Kiedy zalałem 15w50 było lepiej i różnicę dało się wyczuć.

Do bandziora chyba wystarcza 10w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalalem 300V 15w50 do iksa, ale on ma tylko jedna chlodnice przy mocnym obudowaniu i niektorym uzytkownikom lapie nawet po 120* a mam zamiar poganiac go troche po Radomiu i Lublinie. Przy "normalnym" uzytkowaniu 10w40 jak najbardziej! w sumie to takie jest zalecenie producenta...

słusznie, ja też do ZZR1400 na rzymskie upały czy tor lałem 300V z tego samego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może coś innego niż motul? repsol, mobil? motul rewelacyjny nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawial na mniej popularne marki z racji tego ze mniejsze prawdopodobienstwo wtopienia z podroba- szczegolnie jak ktos kupuje na allegro. Do tego co qnerk napisal jeszcze dodal bym amsoil (ogolnie zwyciesca wszystkich testow w klasie 10w40), valvoline, liqui moly, ipone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.... no faktycznie w ogole nie pomyslalem o innych markach uczepiłem się Motula i Mobila (na którym obecnie jezdzi mój bandyta).

W samochodzie (19letnim) od lat stosuje Valvoline Maxlife 10W40 oczywiście samochodowy ;D i problemów najmnijszych nie mam.

I chyba skusze się ku valvoline do motocykla. Tylko pytanie są 2 wersje.

 

http://www.valvolinepolska.pl/pr,41,durablend_4t_10w-40_20w-50.html

http://www.valvolinepolska.pl/pr,42,olej_motocyklowy_motorcycle_oil_4t_10w-40.html

 

Który będzie lepszy. "chyba" oba półsyntetyczne.

Chyba ten niebieski durablend będzie lepszy ponieważ posiada posiada aprobatę JASO MA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na motulu 5100 i lubi zgrzytnąć z jedynki na dwójkę, czasem trzeci też, ale ciszej. Mówisz, że to może być przez olej? :) Zawsze miałem motul 5100 i było git

Bandziory tak mają, to fakt, ale jak zmieniłem motula na innego syntetyka to jest trochę ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

a jaki olej polecicie do Bandita 400 ?

Wlany teraz Motul 10W40.

Bierze troche oleju na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.