Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

Ja słyszałem jeszcze dobre opinie o Ipone (półsyntetyk mają za ok 140 zł, full za ok 220 zł), na następną wymianę zaleję pewnie ipone, albo repsol'a. Do tej pory miałem motula 5100 i nie to żeby coś się działo, raczej z ciekawości chciałem zobaczyć. Ale to w następnym sezonie, bo moto przed zimą dostało nowego motula.

 

Ten valvoline jest podejrzanie tani jak za syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem castrol i zmieniłem na Motula 5100 10/40 jak najbardziej na plus cichsza praca silnika i biegi jak by lepiej działały . I pewnie zostanę poco kombinować jak jest dobrze :zeby:

:oki: :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obi-Wan nie bądź taki tajemniczy, napisz o tej różnicy coś więcej.

No i co tam komu w Motulu przeszkadzało?

Oba pytania mają wspólną odpowiedź: Motula silnik lubi chlać, zamiast dolewać 4 razy po litrze 5100 na 6 tys km taniej jest mi kupić dobrego fullsyntetyka. Ot ta różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w serwisie do turystyków leją costrola gpsi z beczki i sprawdza się ale moje zdanie jest takie że jeżeli ktoś lubi katować swego rumaka lepsza inwestycja w motul:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motul w półsyntetyku to porażka - najsłabszy z półsyntetyków i się ślizga po nim sprzęgło, natomiast widziałem wałki w dziorze który po 50 tys nie widział nic gorszego od syntetyka i to najczęściej 300V - wyglądały jak z pudełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie zauważyłem żeby mi się sprzęgło ślizgało na motulu 5100. Spalania oleju też praktycznie nie zauważyłem. Przejeździłem 4 tys w tamtym sezonie i dolałem jakąś symboliczną ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będąc w szpitalu na sali miałem chemika a zarazem motocyklistę wiec nie było nudno trochę pogadaliśmy o olejach i polecał royal purple mi http://www.innochem.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=48&category_id=11&option=com_virtuemart&Itemid=1 jednak jest on drogi i tańszą alternatywę polecał mi valvoline i też taki kupiłem sprawdzę w tym sezonie i napiszę moje odczucia na temat tego oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba pytania mają wspólną odpowiedź: Motula silnik lubi chlać, zamiast dolewać 4 razy po litrze 5100 na 6 tys km taniej jest mi kupić dobrego fullsyntetyka. Ot ta różnica

 

A co ty opowiadasz. Przejechałem prawie 6 tyś w zeszłym sezonie na motulu 5100 10w40 i ani kropli nie dolałem, a stan w oczku się nie zmienił tak żeby dało się zauważyć. Mój motocykl ma 54tyś prawdziwego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak doleję setkę - dwie na 10 tysięcy to jest maksimum. Jeżdżę na oleju, sprzęgło mi się ślizga faktycznie, ale to z innych przyczyn raczej :D Ale tylko na zimnym silniku, po prostu nie mam czasu przełożyć drugiego. Myślałem o repsolu, ale zamówiłem odruchowo wszystko na przygotowanie moto do sezonu i motul 5100 też się tam znalazł. Od trzech sezonów nie miałem z nim problemu. A Bandit i tak chodzi tak jakby się wrzuciło gwoździe do sieczkarni, ale taki jego urok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na oleju - miało być na Motulu 5100, późno jest. I nie wiem czemu nie mogę edytować posta, jak klikam "edytuj" to nic się nie dzieje.. Ach, to nowe forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co tam komu w Motulu przeszkadzało?

Nie chodzi o to,że sie czepiam, może ktoś ma jakieś ciekawe doświadczenia

Chcę coś innego dlatego, że cały sezon męczyło mnie ślizgające sprzęgło. Kilka minut po odpaleniu nie mogłem odwijać, jak się zagrzał to już nie było tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o tym i nigdy nie pałuję zimnego, ale to jak sprzęgło się zachowywało to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że temat o olejach to się podepnę. Z racji tej że przed zimą u siebie oleju nie wymieniałem tylko będę to robił pewnie w marcu to naszła mnie "pewna teoria". Ogólnie przed wymianą oleju powinno rozgrzać się silnik żeby lepiej spłynął cały olej. Z tym ze jak moto postało od października/listopada to w teorii cały olej powinien ładnie cały spłynąć do miski i pytanie czy jest sens odpalać sprzęt tylko po to żeby spuszczać ciepły? Jeśli to głupia teoria to pisać śmiało :D

 

a żeby nie było że totalnie offtopic to po raz któryś zaleje Motula 5100 bo nigdy nie zauważyłem żebym musiał cokolwiek dolewać pomiędzy wymianami ani żadnych innych objawów. Aczkolwiek gdzieś ktoś pisał, że ponoć Motul 5100 to ponoć najczęściej podrabiany olej do moto, także możliwe dlatego niektórzy mają nie najlepsze zdanie o nim bo sie nadziali na taką podróbkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kefirek dlatego warto raz np. kupić 5100 15w50 i zobaczyć czy są różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze taka kwestia ze bandzior bandziorowi nie rowny. Jednemu bedzie pil taki sam olej litrami na tysiac, a drugi doleje symboliczna sete. Lac na co nas stac i szukac zlotego srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę coś innego dlatego, że cały sezon męczyło mnie ślizgające sprzęgło. Kilka minut po odpaleniu nie mogłem odwijać, jak się zagrzał to już nie było tego problemu.

 

Czyli moje ślizgające się sprzęgło na zimnym silniku to może być kwestia oleju? Na to bym nie wpadł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę jak będzie na innym oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A mi mechanik zalał MOTULA 20W50 minerala?? Mówił, ze przy takim wieku (95) gęstszy lepszy, lepsza kompresja itp. Ma racje, czy wylać ten syf i powrócić do 10w40 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzet ma już wiekowy silnik, nie robił remontu i jeździł na mineralnym to taki powinien zalać, syntetyk jest właśnie w tej sytuacji niepolecany.

Jak zrobisz remont generalny albo masz nowy to lej syntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie lejemy minerała, nigdy, never, never, never - do olejaków MINIMUM PÓŁSYNTETYK, stare machiny typu lata 70 czy 80 przy przebiegach ok 100k i więcej od biedy minerałem zrozumiem - chociaż też zalałbym półsyntetyk.

Stepmel - czemu nie zmieniać z minerała na lepszy? - uzasadnij i podaj przykłady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejny postPRLowski Mit sie powiela... Stempel a Twoj post zabrzmial jakbys mial samochod na mysli a nie moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi się odechciało, bo wcięło mi posta ;/, ale napiszę jeszcze raz bo mam ochotę zabrać głos w temacie.

 

Najpierw trochę pytań i sprostowań:

1. "Na zimnym bierze olej"? Jak to zauważyłeś? Jeździłeś kilkaset kilometrów tylko na zimnym silniku że mogłeś to zaobserwować czy to chwilowe spostrzeżenia że olej ginie z okienka?

2. "Nie potrzebny nam olej o wartości 50 bo przecież nie będziemy jeździć przy -20."

Pierwsza liczba w oznaczeniu oleju pomniejszona o 35 mówi o temperaturze minimalnej przy której można odpalać silnik nie narażając go na brak smarowania spowodowanego krystalizacją oleju.

Druga liczba mówi o lepkości w temperaturze 100 stopni. Powyżej tej temperatury lepkość również rośnie.

 

Co do olei niewiadomego pochodzenia, z beczek itd.

Moja cała rodzina jeździ samochodami na oleju Ford Formula kupowanym za pół ceny od sprzedawcy oryginalnych części do Forda ale potajemnie. ASO honoruje przywożone przez nas oleje w beczkach, mimo że w ASO Forda za pierwszym razem porównywali kolor, konsystencje niemal organoleptycznie ten z butli i ten ichni z beczki. Kiedy mamy motocykl serwisowany w ASO, tam również leją nam olej z beczki - to dopiero powiedziałbym niewiadome pochodzenie.

W ubiegłym roku miałem okazję dość długo porozmawiać z byłym kierowcą rajdowym, a obecnie importerem na Polskę olei Millers. Podobno 80% motorsportu jeździ na tych olejach mimo reklam na autach np. castrola. Zwrócił mi on uwagę na coś ciekawego. Przyjrzyjcie się sami olejom markowym - Shell, Castrol, itp. zobaczcie gdzie są wyprodukowane, krata browaru temu co znajdzie konkretny adres! Wszystkie mają informację że wyprodukowano w EU, a przyczyną tego są kontrakty podpisywane przez te firmy z lokalnymi rafineriami, które produkują oleje pod marką zleceniodawcy. Tak więc nie ma znaczenia czy kupujemy Shella czy Castrola, bo trafiamy na Lotosa albo na Orlen ;). Podobno do niego też się zwracali z propozycją produkcji olei pod jego marką.

 

Sam szukam jakiegoś oleju i po przejrzeniu tego tematu chyba zostanę przy Valvoline, który obecnie mam w moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.