Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

OT co do pracy skrzyni biegow. Polecam zajac sie sama dzwignia zmiany biegiow. Sam dorobilem w swojej tulejke, zeby nie latala jak zyd po pustym sklepie i wyregulowalem jej wysokosc. Niby pierdy ale biegi zaczely mi lepiej wchodzic i wlasnie przeskok z 1 na 2 sie poprawil. Wchodzi juz "bez jebniecia"

 

Jeszcze dobrym nawykiem jest preloading. Wtedy wchodzi jak masełko. Zero stuków. Ale fakt, czasem przy nieumiejętnej pracy sprzęgła i nogi potrafi stuknąć i olej tu nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje 300V bo slicznie pachnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z olejami różnych marek rozlewanymi w Lotosie, potwierdza się to co pisałem wcześniej o kontraktach na rozlew olei i stąd nieprecyzyjny napis na bańce "manufactured in EU".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje 300V bo slicznie pachnie

7100 też :) owocowo, najbardziej po odkręceniu korka po wyłączeniu silnika. :)

Skrzynia pracuje ślicznie, zero dziwnych odgłosów. Polecam tego pełnego syntetyka.

Edytowane przez Szymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7100 też :) owocowo, najbardziej po odkręceniu korka po wyłączeniu silnika. :)

Skrzynia pracuje ślicznie, zero dziwnych odgłosów. Polecam tego pełnego syntetyka.

 

Można na to przejść z 5100 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można na to przejść z 5100 ???

 

Tak właśnie zrobiłem w tym sezonie, wcześniejszy właściciel lał 5100.

Edytowane przez Szymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wkurzają mnie te stuki na 1 i 2, które są podobno normalne w bandziorze, jak się nie przyłożę do zmiany biegu.Ale jeśli można je uspokoić to i moje sumienie będzie spokojniejsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wkurzają mnie te stuki na 1 i 2, które są podobno normalne w bandziorze, jak się nie przyłożę do zmiany biegu.Ale jeśli można je uspokoić to i moje sumienie będzie spokojniejsze :)

Powiem Ci, że mi na tym oleju tylko 1 stuka, ale to normalne chyba w każdym motocyklu :) Z 1 na 2 bez żadnego stuku, gładkie wejście z użyciem "wstępnego nacisku na dźwignię".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że mi na tym oleju tylko 1 stuka, ale to normalne chyba w każdym motocyklu :) Z 1 na 2 bez żadnego stuku, gładkie wejście z użyciem "wstępnego nacisku na dźwignię".

 

No tak, jedynka w każdym stuka mniej lub bardziej, a z 1 na 2 nie stuka mi tylko z preloadingiem. Nie wiem na ile to wina oleju, ale jak można 7100 nalać to warto w przyszłym sezonie spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jedynka w każdym stuka mniej lub bardziej, a z 1 na 2 nie stuka mi tylko z preloadingiem. Nie wiem na ile to wina oleju, ale jak można 7100 nalać to warto w przyszłym sezonie spróbować.

 

Powiem tak, sam zastanawiałem się nad tą zmianą. Zmianą z półsyntetyka na pełen. Kolega, który ma troszkę więcej doświadczenia jak i inni jeźdźcy wypersfadowali mi mit o tym, że nie można lać pełnego po tym, jak był poprzednio lany pół czy też mineralny. Jako przykład podam fakt, że FZR po przejściu z półsyntetyka na pełen 3 lata temu, do dziś dnia pali i jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się uzbiera więcej fachowych głosów, to może też się skuszę na pełen syntetyk, ale przekonany nie jestem do takiego przejścia...

Równie dobrze możnaby wlać Motula 300 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sie co bać, przechodzic na full syntetyka. Jezdze tylko na 300 V 10/50, gdzie wczesniejsi wlasciciele z reguły wlewali pół-synt,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przelazłem na Motula 7100 z 5100. Dostałem go w dobrej cenie w Gdańsku w sklepie www.filters.com.pl (150zł). Ten sam w pobliskich moto-akcesoriach jest za 289zł :zdziwiony: Nie widzę różnicy, bo na 5100 jeździł poprzedni właściciel, a nie ja ;)

Edytowane przez ni_knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pipa, zamówiłem Liqui Moly, bo bańka jest 5 litrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeszedłem z Motula 5100 na Shell Advance Ultra 10W40 full syntetyk, jedynka jak szarpała tak dalej szarpie, nie zawsze ale jednak, zobaczymy co się będzie dalej działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie dlatego że maksymalnie zależy mi na skrzyni biegów leję 20W50 Valvoline półsyntetyk.

Już widziałem fotki wygniecionych zębów w skrzyni biegów głównie z dopiskiem gwałtowne odkręcanie przy niskich obrotach, silnik da radę( chociaż panewki też wtedy szybciej padają) ale skrzynia już może się szybciej skończyć. Szczególnie kiedy ma się taką lokomotywę jak 1200 czy 1250 - duży moment obrotowy przy niskich obrotach - tego skrzynie najbardziej nie lubią.

A od mechanika w ASO Suzuki słyszałęm że po zalaniu pełnego syntetyka 10w40 do 1200 słychać było panewki i skrzynia też głośniejsza.

Także ja wolę mocniejszy i grubszy film olejowy nawet przy wysokich temperaturach a że ten sam olej smaruję skrzynkę to i zęby skrzyni duuużo bardziej chronione niż przy 10w40.

A do właścicieli olejaków- ja bym nigdy nie zaryzykował wlania tam 10w40. Kolega ma Intrudera olejaka i kiedy jego wkręcany termometr oleju pokazał mu na paradzie motocyklowej 140 stopni to się bardzo zdziwił. Podejrzewam że przy takiej temperaturze to tylko bardziej lepki olej wchodzi w grę żeby nie zakatować silnika.

I

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20W50 Valvoline półsyntetyk.

 

opowiadaj kolego... mam taki olejek za 6$ za 1L...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie dlatego że maksymalnie zależy mi na skrzyni biegów leję 20W50 Valvoline półsyntetyk.

Już widziałem fotki wygniecionych zębów w skrzyni biegów głównie z dopiskiem gwałtowne odkręcanie przy niskich obrotach, silnik da radę( chociaż panewki też wtedy szybciej padają) ale skrzynia już może się szybciej skończyć. Szczególnie kiedy ma się taką lokomotywę jak 1200 czy 1250 - duży moment obrotowy przy niskich obrotach - tego skrzynie najbardziej nie lubią.

A od mechanika w ASO Suzuki słyszałęm że po zalaniu pełnego syntetyka 10w40 do 1200 słychać było panewki i skrzynia też głośniejsza.

Także ja wolę mocniejszy i grubszy film olejowy nawet przy wysokich temperaturach a że ten sam olej smaruję skrzynkę to i zęby skrzyni duuużo bardziej chronione niż przy 10w40.

A do właścicieli olejaków- ja bym nigdy nie zaryzykował wlania tam 10w40. Kolega ma Intrudera olejaka i kiedy jego wkręcany termometr oleju pokazał mu na paradzie motocyklowej 140 stopni to się bardzo zdziwił. Podejrzewam że przy takiej temperaturze to tylko bardziej lepki olej wchodzi w grę żeby nie zakatować silnika.

I

 

Moim skromnym zdaniem, to troche się mylisz, ale niech się mądrzejsi wypowiedzą :oczy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szajfus - ten mechanik w ASO albo nic nie wie, albo go źle zrozumiałeś, co do zabijania pieca przez 10w40 - tutaj się nie zgodzę, ale to Twoje moto i Ty decydujesz, 20w50 też nie jest złym wyborem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szajfus, ja się również nie zgodzę. 10W40 nie jest złym olejem do bandziorów. Różnice między 10W40 a 20W50 wg SAE są, ale to nie jest jakiś kosmos. Jeżeli mówimy tu o przebiegach motocyklowych ( a nie puchy, gdzie robisz np. 40tys. rocznie) to czy będziesz jeździł na jednym czy na drugim to różnica będzie znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było pisane że pierwsza liczba -35 to minimalna temperatura przy której lepkość oleju pozwala na bezpieczny rozruch silnika. Tak więc nie wiem co to ma do niskich obrotów i do temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mu pewnie o piec już rozgrzany a nie rozruch - tutaj parametrem jest ta druga liczba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcecie 10W40 to można 10W50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja Suzuki do Bandita jasno mówi że zalecany jest olej SEA 10W40. Ale dopuszcza też inne 20W50, 15W40 i 15W50, 10W50 oraz 10W30 jako zamienniki jeśli 10W40 nie jest dostępny. Więc jest w czym wybierac.

Edytowane przez Paweł NGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.