Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

20w50 do "pędzonych wiatrem" jest napewno lepsze niż jakiekolwiek pozłacane 10w40 :)

 

Jestem tego samego zdania i nie wleję już 10w40 motula do swojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam, że temperatura 140 stopni dla Bandita to nie jest tragedia, ba nawet codzienność :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się większość jeździ na 10W40, jest to zalecana klasa lepkości do tego silnika i tego się trzymam. Oczywiście można wlać coś innego, dopuszczalnego przez Suzuki.

 

Zawsze każdy temat olejowy to masa postów i sprzeczek :D Zrozumieć kiedyś mogłem dylematy: mineralny, pół czy pełny syntetyk, sam zresztą się wahałem. Teraz z własnego doświadczenia, a także moich znajomych wiem, że bez obaw, czysty, zadbany silnik przyjmie full syntetic i jeszcze wyjdzie mu to na dobre. Co do klasy lepkości to trzymam się 10w40, choć kolejny być może będzie z wyższym numerkiem w wysokiej temperaturze (10w50), wszakże olejaki lubią się nagrzać :D

Niedługo pewnie zaczną się sprzeczki co do koloru, zapachu i czegoś tam jeszcze, a wtedy to będzie jedna wielka szopka. Tak btw to mój pachnie cytrusami :D

Edytowane przez Szymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tematem olejów to tak jak z tematem opon - ilu użytkowników tyle opinii....:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej pojadę w temacie olejów. Tak jak piszecie każdy zalewa taki olej jaki czuje że będzie odpowiedni dla jego maszynki.

Ja się jak na razie nie przesiadam na żaden inny Z tego pólsyntetyka Valvoline 20W50.

I tak motocyklowe oleje które muszą spełnić zupełnie dwie wykluczające się funkcje jakim jest smarowanie i ochrona sprzęgła przed poślizgiem już daje dużo do myślenia.

Dlatego najlepszym możliwym rozwiązaniem było by mieć jak w puszkach osobne smarowanie silnika i skrzyni biegów. I wtedy wszystkie dodatki zmniejszace tarcie wydłużyłyby na pewno życie silnika.

Dlatego do skutera chłodzonego powietrzem zalewam olej samochodowy pełny syntetyk 10W50 i mam pewność że będzie chodził dłużej niż na oleju motocyklowym. A skrzynia biegów ma osobne smarowanie olejem przekładniowym.

Zresztą obroty w tym skuterze nie są większe niż w sportowych autkach max.5500.

Zresztą o właściwościach oleju silnikowego i jego wyższości nad motocyklowym można się przekonać wlewając taki do motocykla ślizganie się sprzęgła i w konsekwencji zniszczenie go zapewnione.

Ale że motocykl ma zwarta konstrukcję silnika to jesteśmy zmuszeni do lania oleju który i tak jest jakimś tam kompromisem jak pisałem wyżej.

A w samochodzie można zalać olej z dużo większą ilością środków zmniejszających tarcie.

Jak dla mnie 10W40 do olejaków i chłodzonych tylko powietrzem - pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szjfus to napisz to do suzuki i innych firm ktore napisaly w swoich instrukcjach zalecana klase lepkosci oleju... Nie zawsze grubszy film olejowy znaczy lepszy, bo jest mniej odporny na scinanie, tak samo rozruch zimnego silnika na grubym oleju nie jest taki lekki jak na zalecanym, juz nie mowiac o czasie w jakim olej dociera do najdalszych podzespolow silnika po uruchomieniu.

 

Pewnie i tak zmian jakie niesie ze soba stosowanie danego oleju nikt nie zaobserwuje, bo predzej sprzeda sprzeta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i tak zmian jakie niesie ze soba stosowanie danego oleju nikt nie zaobserwuje, bo predzej sprzeda sprzeta...

I niestety o takich testach się nie dowiemy a było by przyjemnie mieć dany model motocykla na stanowisku pomiarowym i eksploatować na różnych olejach by porównać zużycia części po rozebraniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Napisze tak... mialem przed sobą wymiane oleju. Czytałem na ten temat i byłem coraz bardziej mniej pewny co kupić. Nie motul bo coś tam, respol jest zajebisty itp. Zasugerowalem sie i kupiłem castrla racing 10w50. Silnik mial lepiej pracowac, skrzynia lepiej wbijać bieg nr 2 itd. I powiem wam szczeże. Pierdoły takie tu ludzie piszecie ze szok! Jeśli widac jakąkolwiek róznice to chyba Chuck Noris ja wyczuje bo ja na pewno nie. Żadnej różnicy. Bez zmian. Te kolejne posty na temat oleju sa pisane chyba tylko po to by urzytkownik mial ich coraz wiecej. Tyle mam do powiedzenia na ten temat: olej trzeba lać taki jaki przewiduje producent, bez znaczenia co to jest za marka. Koniec.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak... mialem przed sobą wymiane oleju. Czytałem na ten temat i byłem coraz bardziej mniej pewny co kupić. Nie motul bo coś tam, respol jest zajebisty itp. Zasugerowalem sie i kupiłem castrla racing 10w50. Silnik mial lepiej pracowac, skrzynia lepiej wbijać bieg nr 2 itd. I powiem wam szczeże. Pierdoły takie tu ludzie piszecie ze szok! Jeśli widac jakąkolwiek róznice to chyba Chuck Noris ja wyczuje bo ja na pewno nie. Żadnej różnicy. Bez zmian. Te kolejne posty na temat oleju sa pisane chyba tylko po to by urzytkownik mial ich coraz wiecej. Tyle mam do powiedzenia na ten temat: olej trzeba lać taki jaki przewiduje producent, bez znaczenia co to jest za marka. Koniec.

Kurcze wlałem respola i do tej pory myślałem że dwójka lepiej mi wchodzi i silnik ciszej pracuje,spalanie się poprawiło i nie muszę już czyścić gaziorów i regulować luzorów.Dzięki że w końcu ktoś wyłożył kawę na ladę i powiedział jak to naprawdę jest:)

P.S. Tak na poważnie to też mi to nic nie pomogło i musi to być efekt placebo czyli wszystko rozgrywa się w psychice danego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak Ci obróci panewkę to pogadamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt placebo działa bardzo mocno - to się zgadza.... Ale pogadajcie z mechanikami motocyklowymi i samochodowymi którzy mają już trochę doświadczenia i widzieli kilkadzisiąt rozebranych silników w życiu... Kupujesz dobry, wymieniasz w sensownych okreach czasu (wiadomo, że producnt chciałby żeby wymieniać co miesiąc) i silnik na pewno dłużej pożyje...

Nie miałem kasy to wlałem Motula, ale jak mnie będzie stac to na pewno nie pożałuję na dobry olej.

Najlepiej podobno widać wszystko na silnikach diesla - ludziska leją jakieś gówno w nowe silniki i po kilku latach wymagają już remontu... Oszczędzają co rok po 100-200zł a wydąją na remont wiele razy tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zalany motul 5100 pół syntetyk. Po 750km przy przebiegu 66tys na razie nie zaobserowałem łykania oleju. Olej jest bardzo dobry i wystarczający.

Na allegro za olej+ filtr hilfofiltro zapłaciłem z przesyłką 129zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Motula 5100 10w40 i moim zdaniem jest dobry i w miarę tani. Wolę go wymieniać regularnie niż zalać Respola i jeździć na jednym 3 sezony bo drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko zwróć uwagę że są w jednej cenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdzwiłbyś się - tutaj akurat piszę z doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uzywam oleju Bel-ray 10w40.Cena ok 140 zl za 4 litry i nie mam zadnych problemow.Pisze,bo z wypowiedzi widze,iz niewiele osob bierze go pod uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak... mialem przed sobą wymiane oleju. Czytałem na ten temat i byłem coraz bardziej mniej pewny co kupić. Nie motul bo coś tam, respol jest zajebisty itp. Zasugerowalem sie i kupiłem castrla racing 10w50. Silnik mial lepiej pracowac, skrzynia lepiej wbijać bieg nr 2 itd. I powiem wam szczeże. Pierdoły takie tu ludzie piszecie ze szok! Jeśli widac jakąkolwiek róznice to chyba Chuck Noris ja wyczuje bo ja na pewno nie. Żadnej różnicy. Bez zmian. Te kolejne posty na temat oleju sa pisane chyba tylko po to by urzytkownik mial ich coraz wiecej. Tyle mam do powiedzenia na ten temat: olej trzeba lać taki jaki przewiduje producent, bez znaczenia co to jest za marka. Koniec.

 

 

Bardzo ładnie zauważyłeś, że 90% garażowych mechaników posiada wyższą więdzę od skośnookich inżynierów :usmiech:

 

Stosowanie oleju zalecanego przez producenta (lepkość,norma) jest najważniejsza, marka oleju zależy od właściciela, jeden lubi czarną bańkę, inny zieloną i poza tym już różnice są niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uzywam oleju Bel-ray 10w40.Cena ok 140 zl za 4 litry i nie mam zadnych problemow.Pisze,bo z wypowiedzi widze,iz niewiele osob bierze go pod uwage.

Ja tez ostatnio takiego nalałem i wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak głosowanie zrobimy i wówczas się dowiemy kto co używa - a procenty albo przekonają lub zniechecą innych.

Castrol GTS 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nowy motor nie wiem jaki olej byl lany wczesniej. Mysle ze 10w40 specyfikacji takiej jak zaleca producent tylko ze juz nie bylo marki dokadnie podanej. Pozostaje teraz wybrac producenta, czytalem o olejach i zglupialem do reszty bo opinie sa rozne jedni pisza ze motul drudzy ze castrol trzeci ze mobil a jak zadzwonilem do serwisu to mi powiedzieli ze leja shella i juz calkowicie mi zamotali w glowie. Zawsze bylem za castrolem tylko ze motor to nie auto a nie chce nic zepsuc bo silnik ma nie cale 2 lata. Jak myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

którykolwiek z powyższych kupisz będzie zajeabiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

którykolwiek z powyższych kupisz będzie zajeabiscie :)

 

He he jak sie wku.... to kupie z kazdego po litrze i zrobie mixa zycia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i faktycznie, to mogłoby być najlepsze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.