Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

Czy wg manuala w Twoim klimacie należy zalać takim olejem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że będzie. Jak już pisałem, odrobinę lepsza siła czymania filmu oljowego nie jest warta horroru dziejącego się na rzepie mojego sandałka. 10W40 to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 10W50 skrzynka tez bedzie gorzej pracowac przed rozgrzaniem?

 

Skrzynia jak skrzynia ale z pewnością w B12 sprzęgło będzie się ślizgać przy mocniejszym odkręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty, nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie to, bo bandzior grzeje jak szalony. Temu myslalem o 10W50. To teraz inne pytanie. Przerylem caly temat i nadal nie wiem jak z tym przechodzeniem na fullsyntetyk. Kto przeszedl i jakie spostrzezenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o czas kiedy silnik nie ma optymalnej temperatury. Ja mam Castrol Power 1 Racing 10W50 i ma to miejsce. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury zjawisko to znika zupełnie.

 

Pomijając wyżej opisane zjawisko silnik i skrzynia pracują znakomicie.

Edytowane przez Mauro22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy około 15500km zmieniłem olej z półsyntetyka 10W40, na syntetyka Castrola 10W50. Teraz nieco ponad 21000km. Nie odczuwam żadnych niepokojących objawów. Nie zaobserwowałem żadnych wycieków. Sprzęgło pracuje normalnie, bez względu na temperaturę silnika, czy otoczenia. Nie ślizga się. Mam wrażenie, że silnik jakby wyciszył się. Póki co nie obserwuję ubytków w oczku pomiarowym. Skrzynka pracuje nieco toporniej. Chyba, że ten typ tak ma. Nie wiem,nie znam się, nie wiem czy tak ma być. Kiedyś miałem GSXR-a 750W. Tam skrzynka to nie było mistrzostwo świata, ale i oleje wtedy były nieco inne :D :D :D

Nie wiem dlaczego zalałem syntetyka :) Może dlatego, że dostałem go w lepszej cenie niż semi 10W40 :D

Raczej zostane przy syntetyku, ale zaleję coś innego niż Castrol. Tak dla odmiany po prostu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest to raczej kwestia tego w jaki sposób dany producent osiąga normę MA, stężenia pewnych dodatków lub ich braku. Castrol musiał dać więcej, jak to ładnie nazywają, modyfikatorów tarcia. Weźmy choćby tego motula na którym jeżdżę. 15W-50 i zero poślizgu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy około 15500km zmieniłem olej z półsyntetyka 10W40, na syntetyka Castrola 10W50.

15 tys? To sie nie liczy :D

 

Dlaczego nie ma liqui moly racing synth (syntetyczny) w specyfikacji 10W40 tylko 10W50 i wiecej? Natomiast polsytetyk jest 10W40.

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Myślę, że musisz zapytać producenta :) 

 

Ja w sobotę zaleję shela ultra - ma dobre opinie, kosztuje 38 pln za liter, a podobno porównywalny do 300v którego lałem dotychczas (z tym, że 300v 4 litry za 250), no i do tego względy praktyczne: w przypadku jakiegokolwiek wycieku w trasie idziesz na shela i masz czym uzupełnić, od tak, cyk cyk :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10k km nabite na Bandicie (650, wodniak, rocznik 2012), czas na przegląd (poprzedni był przy 4kkm z hakiem).

Chcę kontynuować lanie pełnego syntetyka.

Motul 7100, Motul 300V czy Castrol Power 1 Racing?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy bardzo dobry.

Jak zależy Ci na pieniądzach, to weź Castrola, bo chyba tańszy.

Różnicy pewnie nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10k km nabite na Bandicie (650, wodniak, rocznik 2012), czas na przegląd (poprzedni był przy 4kkm z hakiem).

Chcę kontynuować lanie pełnego syntetyka.

Motul 7100, Motul 300V czy Castrol Power 1 Racing?

O Motulu nie mam dobrego zdania,chociaż pełnego syntetyka nie używałem.

Castrol Power 1 Racing -wszystko ok.,lecz miałem wrażenie że silnik pracuje głośniej (bardziej żęcholi).

Teraz mam zalany VALVOLINE SynPower 10W50. Chyba najlepsza oliwa jakiej

do tej pory używałem. Choć o połsyntetyk VALVOLINE też złego słowa nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest 1000000różnych odpowiedzi która własciwa?

 

nie ma właściwej jeden leje leje taki drugi taki :)

Edytowane przez korytarz4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cię stać, to lej syntetyk :) 

Ja leję syntetyk do siedemnastoletniej Hondy z wielokrotnie większym przebiegiem i jest super.

Poprzedni właściciel zalewał ją mineralnym.

Także lejesz to, na co Cię stać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym masz ankietę, możesz spokojnie sprawdzić ile osób jaki wybiera i na tym się opierać. Chociaż myślę, że jeśli Cię to interesuje warto przewertować kilka stron i dowiedzieć się co kto sądzi o jakim oleju bo część jest już sprawdzona przez innych.

Edytowane przez AdrianR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuchs Silikolene Comp 4

Fuchs Silikolene Pro 4

Motul 7100

Motul 300v

Castrol Power 1 Racing 4T

Liqui Moly Racing Synth 4T

Liqui Moly Racing 4T

Shell Advance 4T Ultra

Ipone Katana Full Power

Panolin Street 4T synth

 

I wiele, wiele innych, a każdy dobry ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny :)

Wszystkie powyżej to syntetyki.

Chyba :D 

Edytowane przez Kukuryku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntetyk. Przeczytaj proszę temat o olejach. Jest tam wiele wartościowych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przede wszystkim nie sugeruj się przebiegiem, a stanem motocykla. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.