Skocz do zawartości

Olej - Olej Do Bandita - Jaki Olej Wybrać


Gość chudybkl
 Share

Jaki olej do Bandita?  

590 użytkowników zagłosowało

  1. 1. W moim motocyklu używam/Å?em oleju silnikowego marki:

    • Agip
      9
    • Bel Ray
      10
    • Castrol
      80
    • Elf
      6
    • Fuchs - Silkolene
      7
    • JMC
      1
    • Liqui Moly
      9
    • Mobil
      20
    • Motul
      344
    • Repsol
      20
    • Shell
      20
    • Valvoline
      75
    • innej marki
      26
  2. 2. Olej w silniku mojego motocykla to:

    • syntetyk
      174
    • póÅ?syntetyk
      415
    • mineralny
      5
  3. 3. Olej ten ma klasÄ? lepkoÅ?ci SAE:

    • 5W-30
      2
    • 5W-40
      10
    • 10W-30
      9
    • 10W-40
      494
    • 10W-50
      59
    • 10W-60
      0
    • 15W-50
      16
    • 20W-50
      2
  4. 4. Do mojego motocykla lejÄ? olej z:

    • Beczki
      26
    • Oryginalnych opakowaÅ?
      562
  5. 5. Olej wymieniam:

    • Sam
      501
    • U kolegi lub znajomego mechanika
      46
    • W warsztacie motocyklowym lub autoryzowanym serwisie
      36
    • Po zakoÅ?czeniu sezonu - w zimie - przed nowym sezonem
      35
    • Na poczÄ?tku sezonu - na wiosnÄ?
      117
    • Raz na sezon bez wzglÄ?du na przebieg
      28
    • Kilka razy na sezon w zależnoÅ?ci od przebiegu
      58


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a tak apropo Castrola Power GPS półsyntetyka to jest tak samo odporny na wysoką temperaturę jak Syntetyczny Castrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem, od oficjalnego dystybutora - nie powiem skąd bo byliście nie mili.

dzvonec - odpowiadając na Twoje pytanie - nie, nie jest tak samo odporny, oleje syntetyczne są troche bardziej odporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ciekawe, ciekawe :) - miałem kilka bardzo interesujących pomysłów jakby pokazać Ci, że ja też ale stwierdziłem, że wystarczającą karą dla Ciebie będzie to, że płacisz za Castrola 180 :dupa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

I mam dylemat

Usiadłem sobie spokojnie w garażu patrzę i nie mam oleju na wymianę.Jakoś wszystko wyszło.

Ostatnie 24tyś zrobiłem na syntetyku Liquii Moly Racing Synth 4 T 10W-50 w specyfikacji API SG ; API SL ; JASO MA-2 Płaciłem niecałe 200zł za bańkę.

Niestety cena poszła w górę ponad 10% i szukam alternatywy.

Czy nadal lać syntetyk czy półsyntetyk

Czy zalać Castrol

Power 1 Racing 4T 10W-50 w specyfikacji API SJ - JASO MA

a może

Power 1 GPS 4T 10W-40 w specyfikacji API SJ - JASO MA

albo coś innego

Orlen PLATINUM MOTO 4T Semisynthetic 10W-40 w specyfikacji SL -JASO MA

albo Shell

Advance Ultra 4 10W-40 w specyfikacji API - SL i JASO MA

Advance VSX 4 10W-40 w specyfikacji API - SL i JASO MA

i co polecicie mi biednemu :(

 

PS.Nie chcę Motula 5100.Obraziłem się na sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie na Motulu 5100 śmigam :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku nie chce byc wypominalski ale miales testowac Orlenowy;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu Tomek lałbym nadal syntetyka 10w50. W aucie mam zrobione prawie 300 000 km i ciągle na 10w50 pełny syntetyk. Sprawdza się on zwłaszcza przy wyższych temp, jak zlewam np. połsyntetyka z corsy jak była gorąca to woda prawie, a ten syntetyk widać, że trzyma swoje właściwości. Tyle, że w aucie dbam o turbinę bo wiadomo tam olej dobry potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku nie chce byc wypominalski ale miales testowac Orlenowy;P

 

Tylko nie mogę nigdzie go w okolicy kupić.Zamówiłem na stacji benzynowej to sprowadzili 1 LItr (słownie jeden litr) myślałem że mnie szlak trafi.Dlatego zalałem znowy LM.

Może to i dobry moment na testy Orlenu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za swojego Power 1 GPS 4T 10W-40 płacę 125 zł :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kupiłem Orlen w internecie bezpośrednio ze strony producenta.W zimę zdam relacje co warty ten Olej.Na test na razie mam 1 bańkę.Jak się sprawdzi to przyszły sezon jadę na Orlenie.Koszt 4L bańki oleju to 56 zł. + 15 przesyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek - lej castrola Power Racing 4t - 100zł za bańkę ;)

Poza tym ten olej ma normę SL i JASO-MA 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalewam Orlen.Każdy pluje a nikt nie testował.Zobaczę co jest wart.Jak będzie kiszka to znowu zmienię i tyle.

A silnik Dziora jest idealny do takich testów z uwagi na luźne pasowanie elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, ja z kolei mam u siebie Castrol Power 1 Racing 4T, i moje pytanie do was jest następujące: Zostawać przy Castrolu czy przejść np na Motula.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja z kolei mam u siebie Castrol Power 1 Racing 4T, i moje pytanie do was jest następujące: Zostawać przy Castrolu czy przejść np na Motula.

Pozdrawiam

 

Zauważyłeś jakieś niepokojące objawy używania tego oleju?

Jeśli nie, to zostaw..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Kupiłem ostatnio komplecik dysz/iglic i kilka innych pierdół od czołowego tunera olejaków w USA Dejla Łokera.

Gościu sam ostro przerabia silniki od kilkudziesięciu lat, robi moto-dragstery i ściga się nimi na ćwiartkę. Do

tej pory dzierży 2 rekordy narodowe w SuperStockach. W skrócie - wie co robi i sprawdził wszystko na sobie.

Zapytałem go jakiego oleju używa....

 

Ja:

>> Dale,

>> I've got one more question. Tell me please if the XR-1 really

>> works? Is it good choice to put into my

>> bandits oil? I use fully synthetic "Motul 300V Factory Line" 10-

>> W40. It's the best oil i can get here in

>> Poland. Is it good choice? What oil do You recomend (Kendall?)?

>>

>> Cheers Bartek

 

On:

Since your out of the USA I would run what are now are another full

synthetic , you ok to do so with the Gen 2s clutch set up.

In my water cooled motors run for example I run Shells Rotella T,

full syn 5w-40 diesel/ gas engine spec motor oil for cars and trucks.

It is not energy conserving and has all the specs needed for a bike

motor. If you have similar oil try it and save some money.

I buy it in a 5 quart jug for about $21 to $ 22 US $$$.

Im my race or track motor si also add a few ounces of X-1R that

improves the shifting X1-R is a good product but Im sorry we cant

ship it by air Bartek.

 

Cheers Dale

 

A to ciekawe, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również niedawno zalałem Orlen MOTO 4T który również ma klasyfikację jakościową SL i JASO MA. Jak narazie nawinięty tysiąc km i żadnych różnic nie widzę. A swoją drogą to wolę lać Orlen niż Castrol rozlewany w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Since your out of the USA I would run what are now are another full

synthetic , you ok to do so with the Gen 2s clutch set up.

In my water cooled motors run for example I run Shells Rotella T,

full syn 5w-40 diesel/ gas engine spec motor oil for cars and trucks.

 

No właśnie, czym (tak na chłopski rozum) różnią się oleje samochodowe od motocyklowych? Wśród samochodowych są oleje 10W60, a jak rozumiem im wyższa liczba za W tym akceptowalna wyższa temperatura pracy?

A tutaj nie dość, że gościu do motocykla wlewa olej samochodowy to jeszcze poprzestaje na 40.

Z tego co zrozumiałem ma to coś wspólnego z generacją sprzęgła, czy może ktoś rozwinąć temat?

 

Wiem, ze jeszcze nie ma zimy, ale może da się już zapodać jakąś opinię na temat tego orlena?

 

W liberty motors, człowiek mi do mojego 650K7 (chłodzonego cieczą) rekomenduje Motula 5100 10W40 (po około 50zł/litr) - półsyntetyk. Dlaczego pół syntetyk a nie fulsyntetyk? Leje co ma, czy są jakieś przesłanki merytoryczne ku temu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem bo poruszałem już podobny temat oleje samochodowe nie mają dodatków do mokrego sprzęgła no i olej motocyklowy smaruje też skrzynię biegów tyle wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym

silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach).

Silnik motocyklowy ma:

- mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego

- mniej więcej 2x wyższe obroty

- mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW )

- dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w

samochodach praktycznie już niespotykane)

 

Te cechy oznaczają, że silniki motocyklowe są dość mocno obciążane

cieplnie, czyli trzeba stosować oleje dobrej klasy. Sprzęgło pracujące w

tym samym oleju co reszta silnika oznacza, że olej nie może mieć

dodatków "energy saving", czyli zwiększających poślizg (np przez dodanie

drobin teflonu/PTFE), bo sprzęgło zacznie się ślizgać - te dodatki

lubią się zresztą osadzać i odkładać w kanałach olejowych sukcesywnie

zmniejszając ich przelot.

Co to oznacza w praktyce ? Długi czas jeździłem wyłącznie na

"samochodowym" Mobil 1 i nie było niespodzianek. Teraz jeżdżę na tym co

oferują w serwisie, bo serwisuję u kolegów do których mam zaufanie i

wiem że zaoferują mi najlepszą relację ceny do jakości, co obejmowało np

motocyklowe Valvoline."

 

pol-syntetyk czy full? o tym jest z milion stron w necie:P nie wiem jak bandit bo leje od poczatku full, ale FZS 1000 na pol syntetyku zachowywal sie gorzej w wysokich temperaturach. W moim odczuciu tam gdzie z pol syntetyka robila sie juz zupa i biegi glosno trzaskaly , full-synt dalej spelnial swoje zadanie. Gdyby udalo nam sie kiedys zgrac pod Liberty to moge Ci zalatwic butle 4l motula 300v za ok 200zl. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- mokre sprzęgło

I to z grubsza wszystko :)

 

A proponują Ci (kroją Cię) pół syntetyk (w cenie syntetyka) bo jest tańszy.

Każdu synetyk jest lepszy od półsyntetyka zwłaszcza ze względu stałości swoich

parametrów w dużo większym niż pół syntetyk zakresie temeratur.

 

Na starym forum jest temat o olejach od A do Z. Po resztę informacji, proszę udać się tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Witam dzisiaj chce się zabrać za wymianę oleju w moim moto. Wiadomo muszę wymienić filtr, ale chcę wlać olej Castrol 10W40. Słyszałem, że niektóre oleje średnio się nadają do bandita, bo pod wpływem temperatury zmienia się jego gęstość, a temperatury czasami sięgaja ponad 100 stopni w zależności od prędkości i szaleństwa na moto. I teraz mam pytanie czy ten olej będzie odpowiedni do mojej maszyny?

Edytowane przez szala90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.